tinuninuninu!!!
PRIPREME ZA IZGRADNJU PRVE LINIJE
Francuzi projektuju metro
L. Gedošević | 30. 10. 2010. - 00:02h | Foto: FoNet - AFP | Komentara: 0
Vlada Francuske ovih dana razmatra donaciju Gradu Beogradu u vrednosti od tri miliona evra, od koje će biti finansirana izrada kompletne dokumentacije za prvu liniju beogradskog metroa.
Beogradski metro najvećim delom ići će iznad zemlje
Zahvaljujući tome Grad će, kada za to dođe vreme, imati potpuno spremne sve papire, projekte i studije na osnovu kojih će moći da raspiše tender za izgradnju trase od Ustaničke do Novog Beograda (Tvorničke ulice).
Grad je francuskoj Vladi dostavio projektni zadatak na osnovu koga će se pripremati sva neophodna dokumentacija.
Aleksandar Bijelić
- To ustvari znači da smo usaglasili šta francuska strana treba da uradi kada je u pitanju prva linija metroa. Ona podrazumeva i idejni projekat, studije izvodljivosti, zaštite životne sredine, isplativosti, razna merenja, kalkulacije... Njihov zadatak je da praktično pripreme kompletnu dokumentaciju za raspisivanje tendera za izgradnju - kaže za „Blic“ gradski menadžer Aleksandar Bijelić.
Prema njegovim rečima, zadatak neke od francuskih firmi biće da izvedu dva rešenja prve linije metroa, dve varijante troškova izgradnje i dve varijante prihoda od eksploatacije ovog vida prevoza.
- Moraju da nam kažu kako će ta linija da izgleda, kuda će da ide, na koji način će preći na Novi Beograd, kog će kapaciteta biti, koliko stanica treba da ima... Sve to, neko ko ima iskustva u tome, mora da smisli - kaže Bijelić.
Ukoliko pozitivno odluči o donaciji, Vlada Francuske će odlučiti i kojoj će svojoj kompaniji ili institutu dodeliti ovaj posao, nakon čega bi preciznije moglo da se govori i o rokovima.
Gradski parlament je početkom jula ove godine usvojio dokument „Beogradski metro - osnova za izbor rešenja“, koji je definisao osnovne zahteve Grada prilikom izgradnje metroa. Prema tom dokumentu, beogradski metro treba da bude nezavisan šinski sistem koji će ići iznad zemlje gde god je to moguće (s obzirom da je tri puta jeftiniji od podzemnog), ali neće seći tokove saobraćaja. U centru grada metro će morati da ide ispod zemlje. Tada je rečeno i da trase metroa moraju da budu povezane i sa ostalimvrstama prevoza, uključujući i gradsku železnicu, a tačke povezivanja su Vukov spomenik, stanica „Prokop“ i stanica „Novi Beograd“, u čijoj blizini je planirana izgradnja međugradske autobuske stanice.
Na tadašnjoj sednici Skupštine grada rečeno je da, ako sve bude išlo po planovima, izgradnja metroa u glavnom gradu mogla bi da počne krajem 2012. ili početkom 2013. godine.
Međudržavni aranžman
U odnosu na rezultate studije, razmatraće se odluka o načinu obezbeđivanja sredstava za izgradnju, bilo da je u pitanju kreditno zaduživanje, potpuna koncesija ili nešto između ova dva rešenja. U dokumentu „Beogradski metro - osnova za izbor rešenja“ stoji i da postoji mogućnost da se projekat realizuje putem međudržavnog aranžmana gde bi za obe strane (Grad Beograd i potencijalnog investitota) države bile garanti za posao. Iz sadašnje perspektive, piše u dokumentu, ovom modelu treba dati apsolutnu prednost.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/214450/Francuzi-projektuju-metro