Šta je novo?

Metro

vucko":i8hjpuk3 je napisao(la):
- Potrebno je izgraditi još jedan most preko Save, koji bi se nalazio između Savske i Nemanjine ulice - dodaje Đakonović.
hvala bogovima da neko zvanican spomene potrebu za mostom izmedju Brankovog i Gazele. tog mosta nema ni u jednom urbanistickom planu.
vucko":i8hjpuk3 je napisao(la):
Osim toga što predstavlja još jednu alternativu za prelazak preko Save, most na Adi značajan je i kao trasa kojom će prolaziti dva koloseka za budući metro.
znaci metro ce da bude LRT?
 
Arnorian":x32m6njw je napisao(la):
vucko":x32m6njw je napisao(la):
Osim toga što predstavlja još jednu alternativu za prelazak preko Save, most na Adi značajan je i kao trasa kojom će prolaziti dva koloseka za budući metro.
znaci metro ce da bude LRT?
Ne.
Na osnovu čega izvlačiš takav zaključak

Generalno su visinske razlike između Novog Beograda i starog dela suviše velike da bi se radili tuneli.

Zamisli koji bi uspon bio u tunelu koji sa NBG-a dolazio do centra i kolika bi trebala da bude dubina stanica na prelazu iz Novog u stari deo grada
 
nbumbic":3klssgob je napisao(la):
Ne.
Na osnovu čega izvlačiš takav zaključak
da li izmedu krakova mosta preko ade ima mesta za dva koloseka od 1435mm? ako nema, onda moze samo LRT.
 
Ima.A i LRT ako se bude gradio kod nas bice 1435 mm,dakle razlika na mostu ne bi bila u sirini koloseka vec nacinu napajanja.Treca sina u odnosu na pantograf
 
Rešenje će sigurno biti ,Medium capacity train i,evo primera kako to izgleda u Bangkoku...
SANY0617.jpg
pantograf,troje kola
bts01.jpg
treća šina ,troje kola
www.skyscrapercity,com
 
mislim da bi to valjalo za pocetak. a posle da se uzmu high-capacity vozovi. naravno napajanje preko trece sine
 
Pa ako projektuju medium capacity,onda su stanice manje i kaće kao i vozovi..koliko se sećam to je i najavljivano.. :kafa:
 
miki_ns":xlatytjm je napisao(la):
nbumbic":xlatytjm je napisao(la):
Ljudi kao da se ne sećate da smo mi 80-tih u neuporedivo boljoj ekonomskoj situaciji,kada smo bili glavni grad pristojne države skrpili svega 200 miliona dolara.
Pa to je tačno, ali nerealno je bilo da tada Beograd namakne sam sredstva za metro. U dosta država metroi u glavnim gradovima su građeni ne samo gradskim nego i državnim novcem, jer se to smatralo neophodnošću da bi glavni grad funkcionisao. E to tad nije moglo baš lako da prođe u SFRJ, a danas u Srbiji kad bi neko hteo da uvede neki porez kojim bi se finansirao beogradski metro, mislim da bi se od države odcepilo sve i svašta samo da ga ne plate. Prosto to bi bilo nemoguće sprovesti u situaciji u kojoj je Beograd n puta bogatiji i razvijeniji od siromašnih delova Republike. Nesreća je da je i tako jak Beograd (u poređenju sa ostatkom Republike) zapravo ekonomski i dalje slab za takav poduhvat. Zagreb je upola manji, a ima skoro duplo veci budžet - ali su shvatili da ni oni nemaju love čak ni za neki light metro (njihova sreća je što je grad manji, pa još mogu bez njega). Naravno pri tome ne mislim da bi se metro gradio direktno iz budžeta, ali veličina budžeta je nešto što bi se koristilo kao pokazatelj kreditne sposobnosti grada - jer rate bi se plaćale iz budžetskih prihoda. Tako da ne znam kako će se uopšte smisliti model za finansiranje. Možda jedino da se u to uključi firma koja bi zapravo postala nezavisni operater i ubirala prihod od metroa dok se ne otplati. Što možda i ne bi bilo loše, jer bi se u tom slučaju sigurno prvo uradila analiza ekonomski najisplativije trase za prvu liniju. Ovo što se sad vrti (reciklirani plan iz 70-tih) čak i meni koji povremeno dolazim u BG ne liči na trase koje bi zaista zadovoljile sadašnje kretanje ljudi. Barem bi ga trebalo odmah granati kroz Novi Beograd paralelno sa Savom i na drugoj strani produžiti negde, a ne zaustaviti kod Vuka - pa ovako bi se dobila pruga koja po Novom Beogradu ide paralelno sa ž. prugom na razmaku od par blokova, a završava na mestu gde možete stići i sadašnjom železnicom (Vukov spomenik), samo eto uz pogodnost da bi dve stanice bile ispod starog centra grada - i to je to. 30 godina je mnogo godina za razvoj jednog grada, i sigurno potrebe tada i danas ni izbliza nisu iste.
+1 za tebe: totalno se slazem sa ovim :kk:
 
Prva faza projekta Metro Beograd je i dalje neprevaziđena,što se finansija tiče možda se ovog a puta umesto da se odbiju zamole rusi za taj međudržavni ugovor...a ni Beograd kao grad nije baš bez opcija,taksa naplaćivanja za ulazak u centar autom,pa taksa na registraciju auta (ako mogu Beograđani da plaćaju za republičke puteve,mogi i sami sebi za Metro,pa taksa od sportski kladionica transfera,pa taksa za prijavu boravka ima dosta sredstava koja bi se usmerila na konkretno izgradnju Metroa ) eto ja predlažem da se od nove godine taksa koja je i predviđena da se poveća na reg.vozila na teritoriji Beograda ide isključivo u fond za Metro čiji bi staratelj bio predsednik skupštine grada...a ne za izgradnju koridora x za koji smo se već zadužili kod banaka,također dobar deo sredstava od prodaje Telekom u srazmeri prihoda na teritoriji grada trebala bi pripasti fondu za metro,barem 200 mil$ bise slilo u fond...
 
2012":1eswj7s7 je napisao(la):
Pa ako projektuju medium capacity,onda su stanice manje i kaće kao i vozovi..koliko se sećam to je i najavljivano.. :kafa:
nema to veze sa duzinom stanice. ti mozes da stavis duzinu perona 100 do 120 metara, a voz da bude kraci za 10 do 20 metara. ili da stavis manje vagone
 
@miki_ns

Slažem se sa tobom.Sve to što si ti napisao ja drvim već dosta dugo.

Što se tiče sredstava.Nije tačno da Beograd nije dobijao dovoljno sredstava, niti da sadašnja garnitura političara nije imala sredstva da započne metro.

Problem je što je kod nas uvek isti prioritet - automobilski koncept grada i projekti koji mogu brzo da se završe.

Dobili smo više nego dovoljno sredstava za izgradnju prve linije metroa od Federacije 70tih i početkom 80-tih
Mi smo se sami opredelili za druge projekte
Legendarne su priče kako je Branko Pešić obradio Tita da daju pare za Mostar. Prioritet je bio automobilski koncept grada

70-tih i 80-tih su nam finasirali izgradnju BG železničkog čvora.
Taj čvor je skuplji projekat od izgradnje metroa i zaista je normalno da nam Federacija onda nije dala sredstva za metro - bilo bi zaista prekomerno.
Zagreb ni dan dana nema železnički čvor, a mi nismo u stanju da, iako su nam izgrađeni gotovo svi skupi objekti, privedemo taj čvor svrsi

Zamislite samo kako bi izgledao Novi Beograd da nema tog čvora.

Danas imamo donekle sličnu situaciju što se tiče namene potrošnje sredstava.
Izgleda da je i dalje prioritet automobilski koncept grada, suprotno svim izjavama gradskih čelnika da je jedino rešenje saobraćajnih problema u Beogradu metro.

Vidimo da će preko 300 miliona biti potrošeno na jedan most, saobraćajnice na NBGD koje nisu nasušno potrebne, petlje koje su predimizinarine, a opet nedovoljno funkcionalne (sa biserom semaforizacije).
300 milona od oko 600 miliona koje imamo na raspolaganju.

Opet ispada da smo imali sredstava za neki nezavistan šinski sistem i jedan jeftiniji most, a mi smo se opredelili za Megalomaski proejkat od UMP-a koji košta oko milijardu evra.

Žalosno je što će od tog UMP-a opet biti urađen samo deo koji neće imati pun efekat bez ostatka sistema.

Zbog tog Megalomaskog mosta ostali smo bez para za metro

i opet ćemo imati neonosne gužve,samo će se Gazelom moći prelziti lakše narednih 5-10 godina i opet smo na početku iako i Žuti pričaju da je jedino metro rešenje.
 
@Nbumbic Za dobar deo stvari koje si naveo se slažem, izvini ali moram da reagujem jer su neke stvari činjenice,BG Čvor je finasirala Republika i Grad Beograd kao i Cip Energoprojekt,i to upravo na zahtev nekih ex yu republika,Pešić ipak bio faca pa se izborio za to,Metro nikada nije trebalo da finansra federacija već Rusi sa klirinškim dugom,naime samo Beogradskoj privredi je tada dugovano 7 milijardi dolara,Rusi su predložili da se ceo dug vratti sa izgradnjom svih 5 linija Metroa ali se neke republike pobunile i to u vezi čistih para Grada Beograda tako da te pare dobrim delom nisu vraćene, a jedan deo koliko sam čuo je otišao na HE Đerdap koji se sada rekonstruiše na ime tog duga..a bilo je i otpora celoj priči od strane zagovornika tramvajskog lobija u kasnijoj fazi...
800px-Railway_junction_belgrade_map.jpg

mapa je preuzeta sa www.sr.wikipedia.org, i delo je dipl.geogr.Pavla Čikovca,te mu zahvaljujem..
Na čelu tima koji je uradio projekat stanice bio je profesor Mihailo Maletin[3]. Projekat je završen 1974., izgradnja je započela 8. oktobra 1977, sa planiranim rokom izgradnje od 18 meseci, pri čemu bi prvi voz kroz stanicu prošao na Dan rada, 1. maja 1979. Projekat su finansirali, po jednu trećinu cene, SR Srbija, grad Beograd, i železnice. Izgradnja stanice je, međutim, stagnirala zbog ekonomske krize u zemlji. Radovi su obustavljeni 1980. godine, a u maju 1984. godine, za vreme gradske vlade Radoja Stefanovića, koja je godinu i po ranije zaustavila projekat beogradskog metroa,
 
2012":ifrh245x je napisao(la):
Metro nikada nije trebalo da finansra federacija već Rusi sa klirinškim dugom,naime samo Beogradskoj privredi je tada dugovano 7 milijardi dolara
Čuo sam za to Beogradisanje, ali nikad nisam našao ni jedan dokument koji potvrđuje taj plod ekstremnog lokal patriotizma

Na sajtu NBS ćeš videti da je ukupan klirinški dug SSSR prema SFRJ bio 1,3 milijarde klirinških dolara

Evo ti link http://www.nbs.rs/export/internet/latinica/40/40_4.html

Klirinški dug SSSR-a prema Srbiji 288,8 miliona dolara
http://www.emportal.rs/vesti/srbija/83861.html

Sad kako je neko mogao da fantazira da bi se za te pare moglo izgraditi svih pet linija, ne znam.

2012 ako nađeš negde neki relevantan dokument (link) koji potvrđuje da je klirinški dug SSSR-a prema Beogradu 7 milijardi dolara, za to bi ti bio veoma zahvalan, a dao bi ti više nego jedan +

Za ulogu Republike u finasiranju BG žel.čvora si u pravu. kao što si preno Železnica je davala 1/3 sredstava, a finasirana je i iz Federalnih izvora, tako da su Federacija i Republika dale 66% sredstava, a Beograd 33%.
Isto si u pravu i da se ideja za BG čvor vezuje za Pešića, da je za njegovo vreme projekat dobio zamah


Ali opet odlazimo u sporedne i nebitne rasprave.

Poenta mog posta nije bila da isterujemo mak na konac šta je ko platio šta već da smo dobijali značajna sredstva, a da je iz nekog razloga onda i sad prioritet odneo automobilski koncept.

Meni je interesantno što to tako uvek ispada u Beogradu iako se menjaju struje u Gradskoj upravi.
Automobilski projetki i koncept uvek nekako ispliva iako ga svi pljuju.

Što???
 
tinuninuninu!!!

PRIPREME ZA IZGRADNJU PRVE LINIJE
Francuzi projektuju metro

L. Gedošević | 30. 10. 2010. - 00:02h | Foto: FoNet - AFP | Komentara: 0
Vlada Francuske ovih dana razmatra donaciju Gradu Beogradu u vrednosti od tri miliona evra, od koje će biti finansirana izrada kompletne dokumentacije za prvu liniju beogradskog metroa.


Beogradski metro najvećim delom ići će iznad zemlje
Zahvaljujući tome Grad će, kada za to dođe vreme, imati potpuno spremne sve papire, projekte i studije na osnovu kojih će moći da raspiše tender za izgradnju trase od Ustaničke do Novog Beograda (Tvorničke ulice).


Grad je francuskoj Vladi dostavio projektni zadatak na osnovu koga će se pripremati sva neophodna dokumentacija.


Aleksandar Bijelić
- To ustvari znači da smo usaglasili šta francuska strana treba da uradi kada je u pitanju prva linija metroa. Ona podrazumeva i idejni projekat, studije izvodljivosti, zaštite životne sredine, isplativosti, razna merenja, kalkulacije... Njihov zadatak je da praktično pripreme kompletnu dokumentaciju za raspisivanje tendera za izgradnju - kaže za „Blic“ gradski menadžer Aleksandar Bijelić.

Prema njegovim rečima, zadatak neke od francuskih firmi biće da izvedu dva rešenja prve linije metroa, dve varijante troškova izgradnje i dve varijante prihoda od eksploatacije ovog vida prevoza.

- Moraju da nam kažu kako će ta linija da izgleda, kuda će da ide, na koji način će preći na Novi Beograd, kog će kapaciteta biti, koliko stanica treba da ima... Sve to, neko ko ima iskustva u tome, mora da smisli - kaže Bijelić.

Ukoliko pozitivno odluči o donaciji, Vlada Francuske će odlučiti i kojoj će svojoj kompaniji ili institutu dodeliti ovaj posao, nakon čega bi preciznije moglo da se govori i o rokovima.

Gradski parlament je početkom jula ove godine usvojio dokument „Beogradski metro - osnova za izbor rešenja“, koji je definisao osnovne zahteve Grada prilikom izgradnje metroa. Prema tom dokumentu, beogradski metro treba da bude nezavisan šinski sistem koji će ići iznad zemlje gde god je to moguće (s obzirom da je tri puta jeftiniji od podzemnog), ali neće seći tokove saobraćaja. U centru grada metro će morati da ide ispod zemlje. Tada je rečeno i da trase metroa moraju da budu povezane i sa ostalimvrstama prevoza, uključujući i gradsku železnicu, a tačke povezivanja su Vukov spomenik, stanica „Prokop“ i stanica „Novi Beograd“, u čijoj blizini je planirana izgradnja međugradske autobuske stanice.

Na tadašnjoj sednici Skupštine grada rečeno je da, ako sve bude išlo po planovima, izgradnja metroa u glavnom gradu mogla bi da počne krajem 2012. ili početkom 2013. godine.

Međudržavni aranžman
U odnosu na rezultate studije, razmatraće se odluka o načinu obezbeđivanja sredstava za izgradnju, bilo da je u pitanju kreditno zaduživanje, potpuna koncesija ili nešto između ova dva rešenja. U dokumentu „Beogradski metro - osnova za izbor rešenja“ stoji i da postoji mogućnost da se projekat realizuje putem međudržavnog aranžmana gde bi za obe strane (Grad Beograd i potencijalnog investitota) države bile garanti za posao. Iz sadašnje perspektive, piše u dokumentu, ovom modelu treba dati apsolutnu prednost.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/214450/Francuzi-projektuju-metro
 
Ajd da se nadamo da će ovoga puta da uspe.. :kafa: samo ovo sa dve varijante da nam malo pojasne...
 
Ne znam vala.Jedino sto zelim je trecu sinu,to ce znaciti da smo na dobrom putu :)
 
I ja mislim da treća šina ili pantograf je stvar dizajna celog sistema,recimo da s obzirom da će deo trase ići iznad zemlje da je pantograf pouzdaniji..zapravo Bgvoz koristi pantograf u tunelima nisam primetio neki veći problem..
A evo šta kaže prof.dr Maletin..
Maletin procenjuje da će Unutrašnji magistralni poluprsten, za koji se Grad opredelio, skupa sa nadoknadama za eksproprijaciju zemljišta, koštati oko 1,2 milijarde evra i kaže da je taj novac „ubedljivo pametnije“ uložiti u metro, a deonice od Vukovog spomenika do Ustaničke ulice i od Autokomande do Banjice ojačati modernizovanim tramvajem. On takođe navodi da će kopanje tunela za laki šinski sistem biti skuplje (po kilometru) od tunela za metro, jer se vozila lakog šinskog sistema napajaju preko pantografa (poput tramvaja), te im je stoga potreban širi tunel. On dalje kaže da su poređenja Beograda sa gradovima koji su se opredelili za laki šinski sistem neodgovarajuća, jer su u pitanju manji gradovi, da svi evropski gradovi uporedivi sa Beogradom već imaju metro sisteme, i da bi laki šinski sistem u Beograd bio odgovarajući, ali jedino kao produženje ka predgrađima.

Prema Gojku Beari, dugogodišnjem direktoru Sektora za metro, ako se laki šinski sistem zaista formira kao nezavisni sistem, bilo podzemni ili nadzemni, tada se laki šinski sistem i metro po osnovnim parametrima troškova potpuno izjednačavaju. On takođe napominje da krajnje mogućnosti lakog šinskog sistema dostižu 20.000 putnika po smeru i da je još i sama studija „Betras“ ukazala da se veća opterećenja od ovog javljaju već za devet godina.
mr. Miodrag Ferenčak, direktor Sektora za generalno, prostorno i urbanističko planiranje Urbanističkog zavoda i rukovodilac tima za sintezu Generalnog plana do 2021. istovremeno bio i član tima koji je radio studiju Sistre, koja je predviđala drugačiji koncept lakog šinskog sistema. U tekstu u „Politici“ 1991. godine, Ferenčak je pak objašnjavao razloge koji navode na izgradnju (teškog) metroa: da se površinske šine ne mogu odvajati jer bulevari nisu dovoljno široki, da konfiguracija tla ne ide na ruku lakom šinskom sistemu, i da je kopanje plitkih tunela u centru grada „praktično neizvodljivo“ zbog guste infrastrukture.[46]
 
što se tiče pantografa, metro u Barsi se napaja preko istog, ali žice nisu mnogo visoko postavljene (možda 10tak cm od voza)
 
U junu ove godine naslovi su bili

Francuzi grade metro u Beogradu
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/Ekonomija/740360/Francuzi+grade+metro+u+Beogradu.html

Politika: Francuzi će graditi metro u Beogradu

Zatim se ovo pretvorilo u

Beograd: Francuzi projektuju metro
30. oktobar 2010. | 12:10 | Izvor: Blic
Beograd -- Vlada Francuske razmatra donaciju Beogradu od tri miliona evra, od koje će biti finansirana izrada kompletne dokumentacije za prvu liniju beogradskog metroa.

Kad pročitate vest,lepo se vidi i da naslov nije u skladu sa tekstom, samo razmatraju donaciju. nadam se da će je usvojiti

2009

Rusi grade „teški” metro u Beogradu
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/89498/Rusi-grade-teski-metro-u-Beogradu

Đilas je govorio 30. jun 2010

Đilas: Metro počinje da se gradi krajem 2012
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=53421

Jeli ovo je tvrdio, da niko nije uradio ni važeći idejni projekat.


Ajde da ovo iskuliramo, pa možda i bude nešto, a ne da se primamo po n-ti put.
Imali smo već i urađene projekte, pa ništa.
 
Mirno su spavati znajuci da je zadnji projekat metroa koji nece biti izgradjen bolji od BELAM-a.Ne trazim nista vise od zivota,a i gradske vlasti :)
 
vucko":za0pt9su je napisao(la):
Mirno su spavati znajuci da je zadnji projekat metroa koji nece biti izgradjen bolji od BELAM-a.Ne trazim nista vise od zivota,a i gradske vlasti :)
Polako otkrivaš osnovni uslov zadovljstva životom u Beogradu :kk:

Moj pesimizam na stranu,biće metroa u Beogradu jednog dana, pitanje je vremena.
Samo se nadam ne nekoliko decenija, već da će se ipak u narednih deset godina započeti nešto ozbiljno,možda ne u skladu sa našim željama, ali u skladu sa mogućnostima.

Prvi korak je sigurno da uradimo plan u skladu sa mogućnostima, a to je nadam se poenta onog dela u vesti o dve opcije.

Jedna optimalna i druga ostvarljiva sa mogućnošću dorade
 
Jedino što teši je napredak tehnologije gradnje,danas se to gradi mnogo brže mašine su gotovo savršene upola skraćuju vreme gradnje,ne postoje nerešivi problemi podzemnih voda,gradnja ispod reke ili dubine tunela,unapred se zna sastav tla gotovo da iznenađenja nema ,gradnja mosta na Adi to i dokazuje,sam Hajdin je bio iznenađen koliko je tehnologija napredovala i koliko je teže njima bilo da grade ,to će nam skratiti upola vreme čekanja da se jedan mega projekat završi,eto gradnja mosta na Adi kao da je jučer počela a već gledamo most koji je uskoro gotov.. :kafa: a i uteha je da ćemo dobiti najsavremenije vozove,automatizaciju ili laku mogućnost prelaska na nju,info sisteme i još mnogo toga..
 
2012":2xz4lo5e je napisao(la):
I ja mislim da treća šina ili pantograf je stvar dizajna celog sistema,recimo da s obzirom da će deo trase ići iznad zemlje da je pantograf pouzdaniji..zapravo Bgvoz koristi pantograf u tunelima nisam primetio neki veći problem..
Pantograf je bolji, metroi sa njim su brzi i bolje savladavaju uspone. Jedini nedostatak sto moraju biti visi tuneli, samim tim i skuplji. Vecina azijskih metroa (Tokyo, Hong Kong, Seul...) kao i neki u Evropi (Madrid, Milano...) koriste pantografe.
 
Vrh