Šta je novo?

Metro

ispod hotela tacno,dakle na mestu gde je sada rupa u rajicevoj,i malo ispod sadasnje biblioteke grada koja se izmesta na mesto pored pedagoskog muzeja gde bilmezi sada prave neke stanove

Evo jedine dostupne slike za sada...

http://unkool.files.wordpress.com/2009/05/tuneltadusa1in3.jpg

tunel je planiran sa 3+3 trake,zvuci malo sasavo ali to vidim kao kompromis jovina sa aktuelnim konceptom grada ali ni to mu nije pomoglo da mu prodje projekat.

Glavna stvar u projektu je hotel srpska kruna na mestu sadasnje biblioteke grada,rajiceve i ulice izmedju kalisa i biblioteke grada.
 
Thanks!metro stanica je na odličnom mestu,s tim što bih ja u Rajićevoj umesto hotela ili bilo kakvog objekta napravio velelepni trg sa velikom fontanom nalik Trafalgar skveru u Londonu,popločao i ubacio još zelenila sa Metro stanicom ispod trga,jer sa ovim objektima hotelima nema sreće... :kafa:
2141702-Trafalgar_Square-London.jpg

members.virtualtourist.com
 
uh, kompleks hotel + biblioteka izgleda kao neuspelo ukrstanje japanskog metabolizma iz '60ih i hotela u LLoret del mar, a o denivelaciji koja lici na autoput-petlju u sred starog urbanog jezgra i da ne pricam. Hvala cika Jovine ali sezdesete su davno prosle a automobili odavno nisu buducnost centra grada.
Pritom moram priznati da je celokupan crtez veoma lep. Malo ko se danas ovoliko trudi da docara atmosferu projekta.
 
Da, a jel imaš neku ideju za Rajićevu šta bi tu gradio ili ne bi? Denivelacija je zaista dobro rešenje za taj potez,sve nas nervira kada čekamo da pređemo ulicu prema Kalemegdanu..
 
Nemam ja nista protiv da se gradi u Rajicevoj, samo mi se ne svidja resenje iz priloga. A posto se na konkurs nisam javio...
Fakat je da je pozeljan kontinuitet izmedju Kalemegdana i Knez Mihajlove, sto znaci smanjenje obima saobracaja ili ukidanje saobracaja ili denivelacija, uvek ima nekoliko resenja.
Ne volim denivelacije u gustom pesackom gradskom jezgru (za razliku od petlji na brzim saobracajnicama) jer uvek stvaraju no man's land na ulazu u tunel. Celo podrucje postaje zabranjena zona za pesake a obaska to sto po pravilu bocni zidovi lice na cadjavi kamin. U slucaju prilozene denivelacije Tadeusa Koscuska, stvara se barijera izmedju Kalemegdana i Kosancicevog Venca, a taj bi potez trebao da se vrednuje bar koliko i Kalemegdan-Knez. Mislim da bi bilo pametnije smanjiti saobracaj na minimum ili ga totalno izmestiti oko Kalemegdana umesto da se od Tadeusa Koscuska pravi prometni bulevar.

A sto se metro stanice tice, da li treba da naglasavam apsurd projektovanja stanice za metro mrezu crtanu 1974. godine. Da li se iko pitao da li je na tom mestu danas potrebna stanica i koja bi to linija tu trebala da prolazi?
 
Hmm :/ da pešačka zona oko Kališa bi bilo idealno rešenje mada ne znam koliko realno..a ovo za Metro stanice,to se lako izbriše ili doda nova na drugom mestu,jer neka moda projektuj i izvedi se pojavila..samo pumpa lovu do krova ,tako je po istom principu u Varšavi M2 napumpana kao najskuplja u Evropi,sudeći po troškovima mosta na Adi vadiće se mnogi projekti iz prašnjavih fioka..jer se znaju troškovi izgradnje detaljno..
 
Iz pedagoskog muzeja gdje je trebalo nesto da segradi uklonjen kran izgleda da su ostali bez para :kafa:
 
Odlično,možda naprave trg kako sam i predložio.. :kafa:
 
Nece napraviti trg na gradjevinskom zemiljistu.

Nego ovaj jovinov plan gledajte iz ugla kompromisa sa tramvajsko automobiliskim konceptom grada,dao bi im po tri trake u smeru u tunelu,ali zato ne bi bilo one ulice od beka do okretnice 2ke na pristanistu.Jel to bese karadjordjeva?Enivej time bi dobili veliku pesacku zonu i izlazak kalisa na reke
 
Pa kompromisi su prednost ,ali onda svaka opcija treba da daje i razvija svoje najbolje rešenje.. :kafa:
 
U smislu jedni da cepaju jednu stvar do kraja pa ovi drugi sve to batale i krenu nesto svoje?

Jovin o metrou pocetkom ovog meseca

palanacki-saobracaj.jpg
 
Ma ne nego ovi iz teškog lobija da daju svoj Metro koncept,a ovi iz putnog svoj drumski koncept pa onda usaglašavanje interesa i kompromis,ali zvuči isuviše dobro da bi bilo stvarno..
METRO LINIJE
IZGRADNJA beogradskog metroa mogla bi da počne krajem 2012. godine, a namera gradskih čelnika je da uporedo sa radom na prvoj liniji od Novog Beograda do Ustaničke, počne gradnja trase od Karaburme do Banovog brda.Planirano je da za 10 godina od početka radova prestonica dobije celokupnu mrežu linija nezavisnog šinskog sistema.www.novosti on line rs./beograd

Glasnuli se iz prikrajka..;)
Jovin je lepo sve ovo nazvao Palanačkim Kiseljakom,dragi moji Palančani...
 
2012":2oqdzpyg je napisao(la):
namera gradskih čelnika je da uporedo sa radom na prvoj liniji od Novog Beograda do Ustaničke, počne gradnja trase od Karaburme do Banovog brda.Planirano je da za 10 godina od početka radova prestonica dobije celokupnu mrežu linija nezavisnog šinskog sistema..
Extra a oni nesposobnjakovići u Budimpešti se pate i grade od 2004 Liniju 4 od samo 7,4km.
Jadnici završiće je tek 2012.

Ovo naši prodaju maglu da ćemo mi napraviti 20km metroa za isto vreme. Neverovatno

Inače, Liniju 2 (oko 10km) u Budimpešti su radili 20 godina, a liniju 3 šest godina za prvu fazu i oko 20 za sadašnje stanje.
 
Pa ako most na Adi rade u rekordnom roku ne sumnjam da mogu i Metro a to zavisi od mnogih stvari ljudi pre svega,firmi kojima je poveren posao,instituciji koja daje kredit ali eto Sofija pripremila sve za gradnju 3.linje i to sve uspešno pročitah na skyscapu,Hrvati odradili puteve,e sad da li su Balkanci uspešniji kada nešto reše da odrade..? :/ za neke stvari mogu da iznenade,posebno kada nađu kravu muzaru,,:D
 
neman ništa protiv njega, ali izgleda da je Jovin definitivno izgubio dodir sa realnošću. on i dalje gura projekat iz '72. umesto da napravi novi projekat koji se podudara sa sadašnjim stanjem u saobraćaju. on sad samo s*** po novinama i ništa više
 
Pa on zapravo brani više koncept od projekta,,... :kafa:
 
2012":31wtfw2i je napisao(la):
Sofija pripremila sve za gradnju 3.linje i to sve uspešno
.........posebno kada nađu kravu muzaru,,:D
mislim da si se malo zabrojo. u Sofiji treba da počnu sa drugom linijom
madjari su recimo 1996. završili idejni ili glavni projkat za 4. liniju, a gradnju su počeli tek 2004

u pravu si za kravu muzaru, madjari i bugari je imaju, a mi ne!
 
City Hall Irons out Contract for 3rd Sofia Subway Section

August 19, 2010
photo_verybig_119311.jpg

The so-called Diameter 3 of the Bulgarian capital’s metro will connect the Knyazhevo district with downtown Sofia and will have 23 stops. File photo

The CEO of the Bulgarian Metropolitan Inc, Stoyan Bratoev, signed a contract with the Czech Metroproekt Prague for the so-called Diameter 3 of the Sofia subway.

The news was reported Thursday by the Sofia City hall.

The contract was signed after the Czech submitted the best bid in a public tender for the preparation of an investment project for the 21-km-long subway section with 23 metro stops.

The contract of the Czech company is for BGN 3.3 M including the Value Added Tax (VAT) and will be financed by the EU operational program “Transport.” The dealine for the fulfillment of obligations under this contract is 30 months.

Metroproekt Prague must prepare a project to build a subway section from the Knyazhevo district to downtown Sofia from the “light rail” type by conducting pre-investment and technical research, preparation of documentation needed for environmental assessment, financial and expenditures analysis, and preparation of tender documents

Source: http://novinite.com/view_news.php?id=119311

A evo i dvojke... ;)
Metro tunnelling starts in Sofia

BULGARIA: Tunnelling for Sofia metro Line 2 started on April 6, when an 85 m long tunnel boring machine was launched in the presence of Prime Minister Boyko Borisov, Sofia Mayor Yordanka Fandakova, Sofia Metropolitan director Stoyan Bratoev and other government officials. Fandakova named the TBM after the city.

The €15m machine, weighing 1 600 tonnes, was purchased from Herrenknecht AG by Doğuş İnşaat, the contractor responsible for building the Nadezhda — Patriarch Evtimii section of Line 2.

The ceremony was held at the starting pit next to the road intersection at Nadezhda. The TBM will excavate a single two-track tunnel over the 3·8 km central section of Line 2 from Nadezhda to the junction of Vitosha Boulevard and Partiarch Evtimii, which will have four stations. Deadline for implementation is 15 months.

The machine will bore up to 9 m per day, generating about 1 000 m3 or 50 lorry loads of spoil per day. Construction staff will work 24 h/day, in three shifts.

The TBM will drill as deep as 23 m in places due to the nature of the terrain and the need to pass under two rivers in the city centre. The only station on Line 1 situated so deep is Vasil Levski Stadium. Lowest point on the route will be at Serdika station on St Nedelya Square where Line 2 passes under Line 1, 26 m below ground level.

Line 2 is funded by the EU’s Operational Programme for Transport. The project has an indicative budget of €245·7m, of which around €157·4m is coming in grants from the European Regional Development Fund. €157m will come directly from EU funds and €27·7m from national co-funding; the municipality will contribute €61m.


http://www.railwaygazette.com/news/s...-in-sofia.html
60936136955424812615098.jpg
 
Везано за ово што је nbumbic поменуо Будимпешту. Мађари су исто имали модерне урбанисте, свежег ума, прогресивне, посвећене одрживом развоју, који су им објашњавали подугачко и опширно образложено, са све сликама у боји, зашто је нова метро линија број 4 непотребна, како постоје јефтинија и ефикаснија решења, како је то све производ социјалистичке мегаломаније, итд.:

http://veke.hu/oldsite/download/m4_study.pdf

Е, ал’ шта су Мађари урадили? Мађари граде метро, а ови стручњаци за модерна и јефтина решења могу да потраже неко повољније тле за своје небулозе. (На пример, Београд, или какву афричку паланку.)
 
Polako. Mađari imaju već tri linije pa mogu da raspravljaju da li im je četvrta baš na pravom mestu, da li im treba još jedna linija kroz centar ili neka ka periferiji.. i sasvim moguće da su protivnici u pravu..

Dok mi dođemo do toga..
 
Štede vreme i novac
E. B. R. | 28. oktobar 2010. 21:04 | Komentara: 0
Beogradski privrednici jedinstveni u oceni da su srpskoj prestonici potrebni novi mostovi. Čelnici firmi: nepostojanje adekvatne infrastrukture stvara dodatne troškove


SRODNE VESTI

Mostovi tope gužve
Preko Ade – duplo skuplje
Most na Savi kao od zlata
Zajmom do pilona
Čelik još ne popušta
MOST na Adi ciganliji unaprediće saobraćajnu mrežu Beograda, povezaće zone stanovanja, ali će i olakšati posao privrednicima. Pored toga što će da rastereti prestoničke ulice, doprineće i osetnom smanjenju buke i aerozagađenja u centru grada - jedinstvena je ocena beogradskih privrednika i saobraćajnih stručnjaka.

Značajni efekti u ekonomskoj sferi očekuju se u neposrednoj blizini unutrašnjeg magistralnog prstena, čiji je sastavni deo most na Adi, gde se otvara i mogućnost izgradnje više desetina hiljada kvadratnih metara prostora poslovnih i komercijalnih sadržaja. Izgradnjom mostova na dobitku će biti i firme koje se već nalaze na obodu grada.

SMANJENJE KILOMETRAŽE
BUDUĆI simbol Beograda je deo unutrašnjeg magistralnog prstena (UMP). S postojećom veličinom saobraćajnih tokova, merenom 2005. godine, posredstvom UMP ostvarile bi se uštede od oko 100.000 kilometara pređenog puta na dan, računajući samo vožnju putničkih automobila. Time bi se ostvarile uštede od 11 tona goriva dnevno. Godišnje to iznosi 3.250 tona manje utrošenog goriva. S obzirom na predviđanja da će se 2021. saobraćaj putničkih vozila povećati za 35 odsto, ukupan pređeni put na gradskoj mreži sa UMP biće za 440.000 kilometara na dan manji nego bez "prstena". Tada bi ušteda u potrošnji goriva iznosila više od 10.000 tona goriva godišnje. Ta količina goriva bila je dovoljna za skoro četiri meseca rada gradskih autobusa 2005. godine.
Direktor "Imleka" Slobodan Petrović kaže da je šteta što Beograd nije ranije gradio preko potrebne mostove, jer zbog nepostojanja adekvatne infrastrukture ovo preduzeće ima velike troškove distribucije mleka.

- Proizvode vozimo iz Padinske skele i iz Zemuna, a naši kamioni, zbog gužve u saobraćaju, umesto dve-tri, obave samo jednu isporuku u toku dana - objašnjava Petrović. - Zbog toga smo morali da sagradimo i nekoliko distributivnih centara bliže gradu, kako bi se isporuka mleka odvijala brže. Kada most na Adi ciganliji i onaj između Zemuna i Borče budu završeni, mnogo ćemo uštedeti, naročito na prevozu naših proizvoda. To ostavlja mogućnost korekcije cena mlečnih proizvoda u korist građana.

I direktor "Laste", Velibor Sovrović, kaže da - i kao građanin i kao korisnik putne infrastrukture - želi da mostovi što pre budu izgrađeni.

- Most preko špica Ade, koji će na još jednom mestu povezati levu i desnu obalu Save, predstavlja sistem otčepljenja grada - objašnjava Sovrović. - To će "Lasti", kao preduzeću koje se bavi prevozom putnika, omogućiti bolje dimenzionisanje pravaca. Protočnost će biti veća, a samim tim naša ponuda klijentima biće bolja.

Značaj izgradnje mostova u srpskoj prestonici ističu i u gradskom Sekretarijatu za saobraćaj, naročito po pitanju povezivanja određenih delova grada.

- Most koristi, pre svega, u komunikacijama - kaže Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj. - Konstrukcija koja se gradi na špicu Ade ciganlije povezaće delove Novog Beograda - pre svega Blok 45, sa Čukaricom, odnosno Banovim brdom. Ipak, problem kretanja unutar "kruga dvojke" ostaje, i nijedan most neće ga rešiti, jer ulični front nije moguće proširiti, a tu je i problem parkiranja.

"Pilon" će rasteretiti Radničku ulicu, Bulevar vojvode Mišića, trasu ka Obrenovcu... Vozila neće morati da presecaju centar grada, već će do ovih saobraćajnica preko mosta stizati znatno brže.

- Potrebno je izgraditi još jedan most preko Save, koji bi se nalazio između Savske i Nemanjine ulice - dodaje Đakonović. - Takođe, potrebni su i dunavski mostovi, osim ovog Zemun - Borča, i most preko Ade Huje i Vinče koji je značajan za obilaznicu. Ovo je samo kap u moru, jer Beograd bi trebalo da ima bar desetak mostova, ali, sve zavisi od finansijskih mogućnosti.

Osim toga što predstavlja još jednu alternativu za prelazak preko Save, most na Adi značajan je i kao trasa kojom će prolaziti dva koloseka za budući metro.

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:305605-Stede-vreme-i-novac

Prvi put da neko pominje jovinov metro most a da je iz gradske vlasti!
 
@2012

Druže kako se iz vesti koje si preneo može zaključiti ono što ti tvrdiš da je Sofija pripremila sve za gradnju 3.linje

Iz te vesti se jedino može zaključiti da Bugari strpljivo, strpljivo, polako i uporno rade na svom metrou u skladu sa njihovim mogućnostima. Njihovi kapaciteti su veći nego naši, možda vam se to ne sviđa, ali to je istina.

2012 to što Bugari rade,tj Česi za njih Mađari su uradili za 4.liniju- 1996

Da ponovim
generalni projekat za liniju 4 je završen 1996
gradnja počela 2004,
Planiran završetak 7,4 km 2011/12


Prosto mi je neverovatno kako se dosta forumaša zanese megalomanskim pričama naših političara.

Ljudi kao da se ne sećate da smo mi 80-tih u neuporedivo boljoj ekonomskoj situaciji,kada smo bili glavni grad pristojne države skrpili svega 200 miliona dolara.
 
Hmm :/ očekivao sam da ćeš reći,"hvala nisam znao za ovo do sada" ali ok,pa upravo pokazao sam ti da nisi obavešten,a mi treba da sledimo njihov primer dakako.. :kafa:
 
nbumbic":1mn6d9j6 je napisao(la):
Ljudi kao da se ne sećate da smo mi 80-tih u neuporedivo boljoj ekonomskoj situaciji,kada smo bili glavni grad pristojne države skrpili svega 200 miliona dolara.
Pa to je tačno, ali nerealno je bilo da tada Beograd namakne sam sredstva za metro. U dosta država metroi u glavnim gradovima su građeni ne samo gradskim nego i državnim novcem, jer se to smatralo neophodnošću da bi glavni grad funkcionisao. E to tad nije moglo baš lako da prođe u SFRJ, a danas u Srbiji kad bi neko hteo da uvede neki porez kojim bi se finansirao beogradski metro, mislim da bi se od države odcepilo sve i svašta samo da ga ne plate. Prosto to bi bilo nemoguće sprovesti u situaciji u kojoj je Beograd n puta bogatiji i razvijeniji od siromašnih delova Republike. Nesreća je da je i tako jak Beograd (u poređenju sa ostatkom Republike) zapravo ekonomski i dalje slab za takav poduhvat. Zagreb je upola manji, a ima skoro duplo veci budžet - ali su shvatili da ni oni nemaju love čak ni za neki light metro (njihova sreća je što je grad manji, pa još mogu bez njega). Naravno pri tome ne mislim da bi se metro gradio direktno iz budžeta, ali veličina budžeta je nešto što bi se koristilo kao pokazatelj kreditne sposobnosti grada - jer rate bi se plaćale iz budžetskih prihoda. Tako da ne znam kako će se uopšte smisliti model za finansiranje. Možda jedino da se u to uključi firma koja bi zapravo postala nezavisni operater i ubirala prihod od metroa dok se ne otplati. Što možda i ne bi bilo loše, jer bi se u tom slučaju sigurno prvo uradila analiza ekonomski najisplativije trase za prvu liniju. Ovo što se sad vrti (reciklirani plan iz 70-tih) čak i meni koji povremeno dolazim u BG ne liči na trase koje bi zaista zadovoljile sadašnje kretanje ljudi. Barem bi ga trebalo odmah granati kroz Novi Beograd paralelno sa Savom i na drugoj strani produžiti negde, a ne zaustaviti kod Vuka - pa ovako bi se dobila pruga koja po Novom Beogradu ide paralelno sa ž. prugom na razmaku od par blokova, a završava na mestu gde možete stići i sadašnjom železnicom (Vukov spomenik), samo eto uz pogodnost da bi dve stanice bile ispod starog centra grada - i to je to. 30 godina je mnogo godina za razvoj jednog grada, i sigurno potrebe tada i danas ni izbliza nisu iste.
 
Vrh