@nbumbic
Opet, mislim da reduciranje moje izjave na jednostavnu "kad bi smanjili lopovluk" ne odražava ozbiljno stanje stvari. Da pojasnim - verovatno kako sada stoje stvari, zaduženje od tih 650 miliona je jedino realno (mada nisam proveravao tvoju računicu, ali primera radi, uzmimo je zdravo-za-gotovo). Ono što sam ja sugerisao je da je to, kao prvo, vrlo mala razlika - ukoliko bismo gradili metro kao Španci za 40 miliona po kilometru, to bi bilo vrlo izvodljivo, ili blizu izvodljivosti. Kao drugo, to je gledajući trenutno stanje budžeta i gradske ekonomije:
E sad:
Ukoliko bi sadašnja vlast odlučila da ozbiljno liberalizuje tržište nekretnina (prvenstveno stambeno), da odgovorno pravi urbane planove, i da kotnroliše investitore, pomogla bi u podizanju cene građevinskog zemljišta. Uz rešavanje jednostavnih infrastrukturnih problema (petlja na Pančevačkom mostu, drugi kolosek do Pančeva, rešenje Prokopa), oslobodilo bi se novo građevinsko zemljište koje bi opet pomoglo snižavanju cene nekretnina, otvaranju tržišta i ekonomskom razvoju. Sve to znači veći gradski budžet, ali takođe znači otvoreno poslovanje, što zbog korupcije ne dolazi u obzir.
Ukoliko bi bili napravljeni planovi za odgovorno javno-privatno partnerstvo u izgradnji stanica, bili bi smanjeni troškovi. Naravno to ima smisla samo ako je partnerstvo otvoreno - što zbog korupcije ne dolazi u obzir.
Na kraju, najlogičnije - smanjivanje korupcije bi smanjilo rashode gradskog budžeta.
Mišljenja sam da je korupcija toliko izražena da apsolutno blokira svaki značajan ekonomski razvoj grada (i zemlje, ali to nije tema). Takođe mislim da, ukoliko bi se smanjio nivo korupcije, a uvele otvorene poslovne prakse uz socijalno i ekonomski odgovorno planiranje razvoja grada, bi onda bilo para za metro, čak i bez nekih većih strukturalnih promena u položaju zemlje (EU).
To je jedino bila moja poenta. Inače, NDK je ogromna!
Ja u Sofiji nigde nisam išao metroom, već tramvajem (koji funkcioniše odlično, iako nije denivelisan) i busom. Sasvim OK, iako su vozila stara - dolaze na vreme, i funkcionalna su. Naravno, to ne može kod nas, jer za to treba dobar menadžer... a to ne dolazi u obzir zbog....?