Šta je novo?

Metro

problem je što su nam braća rusi ponudili kredit sa više nego komercijalnom kamatom, a pritom traže puno angažovanje njihovih firmi

nama se u tom slučaju više isplati da sami uzmemo kredit pa da posle biramo

drago mi je što su naši političari imali doovoljno mudrosti da se ne zalete i u taj kredit jer bi pod ruskim uslovima na milijardu kredita, dali oko 800 miliona u kamatama i troškovima
 
Cek,zar nam Rusi nisu braca,ovo ono? :lol: Dakle,ako budu imali druge sagovornike posle izbora,bice manji kredit za metro.Obozavam ove pasivne pritiske od strane svih nasih "saveznika" sa istoka i zapada
 
Pa to je 80% kamata :shok: . Preplatili bi još za čitavu liniju. Kada bi Kinezi mogli da nam daju kredit bez kamata (ili minimalno što može) pa neka sav posao urade oni.
 
Mnogo ima mistifikacije oko tih kamata. Kamate od 2% godišnje (na 30 godina npr), izađu više od 80% na iznos glavnice, i to nikako ne znači plaćanje skoro duple cene, jer novac godinama gubi vrednost. Milijardu Eura e pre 30 godina bilo nezamislivo i nemoguće, a sada je samo puno novca koji je moguće dobiti, za 30 godina za milijardu Eura neće moći da se napravi pola onoga što može sada.
 
Posto sam ja svojevremno ovde dao hint za Francuze, mislim da je fer da kazem da je u tom poslu nesto opasno zapelo. Iako je izgledalo kao da je to manje-vise resena stvar (cak se pominjala i poseta Sarkozija Beogradu kada bi se, izmedju ostalog, i formalizovao dil za metro), sada je taj posao na podjednako dugom stapu kao i Jovinov plan, ruski kredit, BELAM i svi ostali beogradski metroi i polumetroi koji su nam servirani decenijama.

Poslednje sto sam cuo (off the record) pre nekih mesec dana je da su francuske kompanije koje rade studiju izvodljivosti procenile da broj putnika na liniji 1 (Ustanicka-Tvornicka) nije dovoljan za full metro i da treba ici na neku light varijantu, sto se navodno nasima ne svidja.

Ali pazite, ovo su "price iz hodnika", od ljudi koji su posredno ukljuceni u sve ovo, tako da ih treba uzeti sa rezervom. Verujem da cemo, kada budemo blizu realizacije posla, biti obavesteni na sva zvona.
 
Treba reći koliki je broj putnika nedovoljan jer svi veliki projekti se grade (ili bar trebaju da se grade) za budućnost a ne za sadašnjost, ako gradite za danas trebali ste početi juče. Treba znati da će od sprovođenja studije izvodljivosti pa do prve vožnje metroom proći oko 10godina po našim standardima i do tada će se broj putnika sigurno povećati. Da bar daju neke konkretne podatke pa da znamo na čemu smo.
 
Čisto sumnjam da se oni nisu setili da će broj putnika da raste..
 
Ma pustitte rekla-kazala,po hodnicima, obećanja koja su data javno do sada nisu ispunjena novac otišao na most i Ump :kafa:
A ovo za "nedovoljan"broj putnika je iz kancelarije Lrt.tramvaja,pa BGVoz je samo na potezu P.Most-Nbg sve puniji i popularniji iako su ga improvizovali u mnogim stvarima a kamo li kada ga produže do Batajnice ili Pančeva tada će biti i do 80.000 putnika,pa idemo x broj automobila,zagađenja,cene goriva,vreme putovanja sva ta govorkanja po hodnicima padaju u Savu..
 
Sledece godine se grade zgrade sa desne strane bulevara,a bezbroj ih se vec gradi u zaledju ka crvenom krstu.Takodje i deo od cvetka do ustanicke u ulicicima pogotovu sa desne strane dobija brdo novih zgrada.Sto kasnije pocne metro projekat/izgradnja to su vece sanse su da ce biti vise putnika i da ce biti teskog kapaciteta.Jos samo da naprave aparat za hibernaciju pa da me zamrznu dok se to desi :p
 
Pa sto je rekao Pinokio(precednik opstine zvezdara) da ruse udzerice.A vecina onih skladista blizu ustanicke leti...Onaj alpha projekat je pohvalan,idi na temu razni projekti.

Nagore bi bilo da naprave medium capacity,sve to se izgradi za 5-6 godina i da se slikamo...Recimo u Mirijevu je vec ludnica sto se tice guzvi a polako postaje tako i u Dimitrijali

Evo mrka sta radi ovih dana...Indikativno ili ne,izvinjavam se na offtopicu

http://www.youtube.com/watch?v=DYmdEZBf36s
 
Ma jasno je svima neka pogledaju broj ljudi i automobila na ulicama kao i kolapse,sve priče o "nedovoljnom"broju putnika padaju u Savu kako i vidimo ubrzo u 3.milionskom Beogradu,a gde je računica o broju putnika u Sofijskom Metrou a grad je otprilike veličine Zagreba zašto tamo stručnjaci nisu uradili Lrt?
 
2012...preterujes sa ciframa za bg a potcenjujes Sofiju...Proveri ponovo podatke makar na wiki
 
Ma ne preterujem nego više ne mogu da prolazim ulicama od broja novopridošlih,ne smeta mi naprotiv samo konstatujem.. :rolleyes: Sofiju ne potcenjujem ali je dosta manji grad od Bg bio sam tamo,kao Zagreb i funkcioniše odlično , a mislim i da Zagrebu bi Metro obavljao istu funkciju kao u Sofiji,i ljudi bi ostavljali autimobile kući..to je bilo moje poređenje a ne potcenjivanje.. :kafa:
 
Zagreb

Population (2008 estimate)[3]
- Urban ▲ 804,200
- Urban density 1,203.9/km2 (3,118.1/sq mi)
- Metro 1,288,000


Sofia
- City ▲1,170,000
- Density 2,857/km2 (7,399.6/sq mi)
- Metro ▲1,250,000

Belgrade
Population (2007)[3]
- City 1,182,000
- Density 506/km2 (1,310.5/sq mi)
- Urban 1,630,000 (Table 3.2, p. 64)
- Urban density 3,283/km2 (8,502.9/sq mi)
- Metro 2,500,000

U pravu si,ja lupam :)

Kako onda bugarima high capacity a nama belam na multiviti?
 
GOJE":e3hkrkx2 je napisao(la):
Mnogo ima mistifikacije oko tih kamata. Kamate od 2% godišnje (na 30 godina npr), izađu više od 80% na iznos glavnice, i to nikako ne znači plaćanje skoro duple cene, jer novac godinama gubi vrednost. Milijardu Eura e pre 30 godina bilo nezamislivo i nemoguće, a sada je samo puno novca koji je moguće dobiti, za 30 godina za milijardu Eura neće moći da se napravi pola onoga što može sada.
Vidi jesi u pravu da milijardu evra danas i za 30 godina neće biti isto

Računica za milijardu dolara je sledeća

1.1.1980 - milijardu dolara
kumulativna stopa inflacije SAD 164,9%
Ekvivalentan iznos 1.1.2010 - $2,649,417,475.

Možeš da pogledaš kalkulator sa osnovnim objašnjenjem pojmova na
http://www.coinnews.net/tools/cpi-inflation-calculator/

Ali priča nije tako prosta naročito ako se posmatraju nove tehnologije i generalno izgradnja tehnološki zahtevnih sistema.

Ima situacija u kojima je uslovno rečeno milijardu dolara u 1980 ili danas mnogo više od 10 milijardi za 30 godina iako je ekvivalent po inflaciji 2,65 milijardi

Recimo koliko CD-a si mogao da kupiš za $10 1982, a koliko danas?
Odgovor je naravno 0 - 1982, a danas već možeš prilično čak i DVD-a da kupiš za deset dolara.
Još bolje prvi komecijalni CD recorder 1990 je koštao oko $35.000, a koliko košta danas?

Prvi Sony CD Player 101 je koštao oko $900 1982
sony-cdp-101.jpg



Goje kao bivši bankar ti mogu reći, ne banke nisu lude kad daju tako duge kredite i da one zarade realno 50-70% i kad se ukalkuliše inflacija na stambenim kreditima.
Ako imaš stambeni kredit ti banci zaista "kupiš" polovinu stana koji si uzeo.

Isto tako se davaocu kredita za metro itekako ispati da nam odobri kredit na milijardu dolara/evra danas jer će realno mnogo više zaraditi nego da počne gradnju istog tog metroa za 10 godina
I mi bi zaista kao grad na jednu kreditiranu liniju ćemo platiti barem jednu i po liniju

No,računica oko vrednosti novca kroz vreme je više tema za forum na economy.rs
 
vucko":n5d2heib je napisao(la):
Kako onda bugarima high capacity a nama belam na multiviti?
Pa mala sitica sa malim i prostim imenom EU.

Sad zašto mi nismo za poređenje sa Sofijom i Zagrebom

Budžet Zagreba 2010 - 7,4 Milijardi kuna - oko milijardu evra tj oko 1250€ po stanovniku
Budžet Sofije 2010 1,3 milijarde leva oko 665 miliona evra tj. oko 555€ po stanovniku
Prihodi Budžeta Beograda 2010 63,683,493,100 RSD tj 600 miliona € tj 368€ po stanovniku

Čak i kad se uzmu ukupni rashodi kao budžet Beograd tj i kad se ubroji zaduživanje od 20 milijardi dinara opet ispada da imamo samo 482 € po stanovniku

Koristio sam Vučkove podatke o br. stanovnika

E sad tome dodajte da se bugarski metro finasira i delom iz Evropskih strukturalnih fondova, a mi to nemamo

http://www.eib.org/projects/pipeline/2006/20060486.htm
 
Evo par podataka da vidite koliko mi imamo neodgovornu gradsku vlast


Npr. Zagreb se ove godine zadužio 200 milona kuna na 7,3 milijarde kuna prihoda znači oko 3%svojih prihoda.

Beograd Ove godine ima planirane prihode od 63 milijarde, a zadužujemo se 19,6 milijardi tj 31 posto naših prihoda.
Evo je napominjem planirano na početku godine i ne uključuje nova zaduženja za pristupne saobraćajnice.

Dodajte ovome da dugujemo 4,3 milijarde za plin i koliko izgleda perspektivno zaduženje za metro?
Šta mislite što se sve kombinacije nekako izjalove?

Dođu ljudi, vide šta hoćemo, pogledaju koliko para imamo i odu.


Naravno i budžet zagreba je u krizi zbog podbačaja prihoda tako i da oni duguju, ali su ipak u mnogoboljoj situaciji od Beograda.
Zagreb duguje oko 6,9 milijardi kuna i godišnje rate su mu nešto veće nego naše pre uzimanja novih kredita za most.

Baš zbog tog duga Zagreb ne može da gradi metro

Finasije Sofije su u najboljem stanju, najviše zbog EU strukturnih fondova.

Nadam se da ovo ilustruje kakvu rasipničku vlast imamo
 
Da pogledao sam ove podatke,ali mislim da danas to nije relevantno,jer su relacije u vremenu kada je Sofija gradila Metro ili kada je u Zagrebu cvetala izgradnja stambeno-poslovnog prostora izmenila,zapravo kriza je resetovala sve ranije rastove,pa Sofija je sve dala da bi izgradila Metro zato što su shvatili da nisu metropola poput Bg i Atine recimo ili Istanbula,a da će Metro da promeniti taj status i privući investicije, a zapravo nadali su se da će preuzeti neku ulogu Beograda,mislim da nisu do sada to uspeli i pored Metroa,u međuvremenu i Bg je revitalizovao BGVoz pa se i taj segment polako uvodi kao predvorje Metroa,ali Sofija je uspela da iskoristi deo Eu fondove dok ZG i BG tek trebaju to da urade,s druge strane Zagrebački holding je u lošem stanju i zato su investicije i stale kriza je odradila svoje tako da se ta prednost Zg budžeta istopila, jer su pare otišle ko zna gde,e sad Bg i sa malim budžđetom usled krize je ipak pokrenu nekoliko velikih ulaganja koja se do sada realizuju uspešno,s minusom Metroa koji ostavljen za posle izbora..dakle sumorna slika u sva tri grada a ko će prvi iz krize videćemo,mada što se teritorije ex yu tiče Beograd je zadržao status metropole, svetske institucije,firme predstavništva najčešće otvaraju regionalne kancelarije upravo u Beogradu,prednost toga će u nekoj bližoj budućnosti Beogradu doneti veće infrastrukturne investicije posebno iz Eu fondova,Kina možda i Rusija ako konačno daju te obećane pare,dok u susedstvu će pre to biti realizovano na primorju.. :kafa:
 
Sofija je projekat za metro izradila pre pada komunizma, i iskopala par stanica, a radove na liniji je počela 90tih (kada nisu ni znali da li će ući u EU). Završili su 5 stanica 1998 i otvorili prvi segment - danas imaju 14, i rade (mada slabo) na drugoj liniji. Realno, oni su pola metroa izgradili do 2000 godine, ili 7 godina pre ulaska u EU.

Razumem značaj EU fondova, ali mislim da bi para za metro u Beogradu bilo, ukoliko bi se racionalnije upravljalo budžetskim sredstvima (čitaj, redukcija akutnog lopovitisa).
 
vucko":2kpe27od je napisao(la):
Zagreb

Population (2008 estimate)[3]
- Urban ▲ 804,200
- Urban density 1,203.9/km2 (3,118.1/sq mi)
- Metro 1,288,000


Sofia
- City ▲1,170,000
- Density 2,857/km2 (7,399.6/sq mi)
- Metro ▲1,250,000

Belgrade
Population (2007)[3]
- City 1,182,000
- Density 506/km2 (1,310.5/sq mi)
- Urban 1,630,000 (Table 3.2, p. 64)
- Urban density 3,283/km2 (8,502.9/sq mi)
- Metro 2,500,000

U pravu si,ja lupam :)

Kako onda bugarima high capacity a nama belam na multiviti?
Beograd "metro" populacija 2,5 miliona???? Kojom to racunicom? Pancevo, Indjija, Stara i Nova Pazova i jos ponesto? (Arandjelovac???)
 
@hazard
Da. Metro zonom se smatra region koji sadrzi urbano jezgro (sa gustim indeksom zaposlenja) i okolnom teritorijom koja je socio-ekonomski vezana za centar. Obicno se kao "odokativno" pravilo uzima sat vremena transporta (kolima, vozom itd) kao granica metro zone. Postoje i sire zone analize (npr. one koje su karakterisane mogucnoscu zivota u jednom gradu i rada u drugom - Baltimor/Vasington, npr - razdaljina oko 70km) i u slucaju Beograda, u njih bi ulazio Novi Sad (85km).
 
Pokupio sam danas knjigu o kvalitetu zivotne sredine u bg-u na sajmu.Zanimljivo je sto i gradski sekretarijat za saobaracaj i sekretarijat za zastitu zivotne sredine samo pominju metro,metro,metro...Pokusacu da prekucam tekstove uskoro
 
jovanovm":syh438c7 je napisao(la):
Sofija je projekat za metro izradila pre pada komunizma, i iskopala par stanica,
.
Oko1981 su urađene dve stanice i tunel između njih, a u sklopu izgradnje Nacionalne palate kulture (nešto slično kao i što su prilikom izgradnje Prokopa počeli da rade stanicu metroa.

to je ova zgrada

Ndk-gruev.JPG


Inače ove dve stanice trebaju da budu deo druge linije

trg oko NDK je je veliki pa su zato mislil da treba dve stanice, evo fotografije snimljene sa NDK
800px-Ndk.jpg






jovanovm":syh438c7 je napisao(la):
Razumem značaj EU fondova, ali mislim da bi para za metro u Beogradu bilo, ukoliko bi se racionalnije upravljalo budžetskim sredstvima (čitaj, redukcija akutnog lopovitisa)
Recimo za izgradnju druge linije su dobili 180 miliona evra.
Za izgradnju metrosu uzeli i kredit od EIB-a u visini od 300 miliona evra

Na tenedru su Nemci ponudili izgranju po ceni od 56 mil evra kilometar, japanci neverovatnih 27miliona kilomtar.

Iz iskustva Sofije, a povodom veličanja Jovinovog plana od dve polu linije od kojih je jedna samo u centru, treba primetiti da su oni isključivo gradili prvu liniju dok nisu stigli do dužine od 18km ( sa jednog kraja na drugi)


@Jovanov

Više puta na ovo forumu sam dao računicu koja pokazuje da mi najviše možemo da se zadužimo još 650 miliona evra.

Javlja se uvek neko ko kaže "mislim da imamo para" i nikada nisam dobio konkretan odgovor odakle, koliko, pod koji uslovima nego uvek idu parole kao što si ti naveo "kad bi smanjili lopovluk".

Jedino što je dobro, ako bi nam ovi Japanci koji rade u Sofiji gradili metro za 27mil/km Ustanička - Tvornička bi koštala 14km*27mil=378miliona.

No, sigurno ima razloga što su Nemci i Španci nudili 56mil po kilometru a Japanci 27

Razlika je

14km*27mil=378miliona.
14km*56mil=784miliona.

Znači Japance bi mogli da priuštimo, a Nemce i Špance ne.
 
Vrh