Uštede počinju kad se metro izgradi, a ne tokom gradnjeМирко":2vpqamdb je napisao(la):Када је реч о финансирању, није та рачуница потпуно коректна. Као прво, изградњом метроа смањили би се издаци за градски превоз (постојећи систем у Београду, са аутобуским "конвојима" на оптерећеним правцима је убедљиво најскупљи могући и као такав не постоји нигде у Европи);
Te uštede u najboljem slučaju znače da će se rate nakon završetka gradnje lakše podneti.
Pitanje je šta možemo da uradimo za 600 do 800 mil €, a da to vredi odricanja od koristi koje bi doneli drugi kapitalni projekti (UMP, još jedan ili dva gradska mosta na Dunavu itd.)
Još bolje rečeno kako za taj novac da uradimo nešto što je kompletno i celo za promenu, a ne samo prva faza kao što se sad dešava sa UMP-om.
To delimično izvođenje projekata čini da se i urađeno obesmisli prilično jer se koristi ispod kapaciteta, a proračuni na kojima se ispativost projekta pokazivala više ne stoje.
Npr. koliko će biti umanjena korist mosta na adi jer tunel neće biti urađen skoro?
Ili koliko je obesmišljena investicija u bgd žel.čvor njegovim, gotovo ne korišćenjem, jer fali još realativno malo para,spram uloženih, da se on stavi potpuno u funkciju
Kao što međutim napisa
Predlog te prve dve polu-linije je pravljen kada su sa NBG ljudi išli u stari deo grada za sve, a retko ko je išao iz starog dela grada na Novi Beograd.međutim":2vpqamdb je napisao(la):Metro donosi prave bonuse tek kad dovoljno poraste..
Te linije stvarno rešavaju problem dolaska u centar grada žiteljima severnog dela NBG i dela Zemuna i nikom drugom, a i zanemarljivom broju ljudi pomažu da dođu na Novi Beograd i malo su korisne za putovanja unutar NBGD.
Gužve na mostovima nastaju prvenstveno zbog ljudi iz starog dela grada koji idu na posao ili kupovinu na Novom Beogradu, a te dve linije im ne pomažu da dođu tamo.
Koliko je iz današnjeg ugla predlog polu-linije M2 besmislen najbolje govori činjenica da je predviđena stanica "Kuća cveća".
Kao što je Međutim rekao, ima sada pravaca koji su sada preči nego što su bili 70-80tih. Besmisleno je sada raditi po planu koji se zasniva na saobraćajnim tokovima iz 70.
Ajde makar jednom da uradimo bar jednu stvar do kraja, a ne da se zalećemo u gradnju dve linije kad nema para ni za jednu.