Šta je novo?

Metro

Мирко":2vpqamdb je napisao(la):
Када је реч о финансирању, није та рачуница потпуно коректна. Као прво, изградњом метроа смањили би се издаци за градски превоз (постојећи систем у Београду, са аутобуским "конвојима" на оптерећеним правцима је убедљиво најскупљи могући и као такав не постоји нигде у Европи);
Uštede počinju kad se metro izgradi, a ne tokom gradnje
Te uštede u najboljem slučaju znače da će se rate nakon završetka gradnje lakše podneti.

Pitanje je šta možemo da uradimo za 600 do 800 mil €, a da to vredi odricanja od koristi koje bi doneli drugi kapitalni projekti (UMP, još jedan ili dva gradska mosta na Dunavu itd.)

Još bolje rečeno kako za taj novac da uradimo nešto što je kompletno i celo za promenu, a ne samo prva faza kao što se sad dešava sa UMP-om.
To delimično izvođenje projekata čini da se i urađeno obesmisli prilično jer se koristi ispod kapaciteta, a proračuni na kojima se ispativost projekta pokazivala više ne stoje.

Npr. koliko će biti umanjena korist mosta na adi jer tunel neće biti urađen skoro?
Ili koliko je obesmišljena investicija u bgd žel.čvor njegovim, gotovo ne korišćenjem, jer fali još realativno malo para,spram uloženih, da se on stavi potpuno u funkciju


Kao što međutim napisa
međutim":2vpqamdb je napisao(la):
Metro donosi prave bonuse tek kad dovoljno poraste..
Predlog te prve dve polu-linije je pravljen kada su sa NBG ljudi išli u stari deo grada za sve, a retko ko je išao iz starog dela grada na Novi Beograd.
Te linije stvarno rešavaju problem dolaska u centar grada žiteljima severnog dela NBG i dela Zemuna i nikom drugom, a i zanemarljivom broju ljudi pomažu da dođu na Novi Beograd i malo su korisne za putovanja unutar NBGD.

Gužve na mostovima nastaju prvenstveno zbog ljudi iz starog dela grada koji idu na posao ili kupovinu na Novom Beogradu, a te dve linije im ne pomažu da dođu tamo.

Koliko je iz današnjeg ugla predlog polu-linije M2 besmislen najbolje govori činjenica da je predviđena stanica "Kuća cveća".
Kao što je Međutim rekao, ima sada pravaca koji su sada preči nego što su bili 70-80tih. Besmisleno je sada raditi po planu koji se zasniva na saobraćajnim tokovima iz 70.

Ajde makar jednom da uradimo bar jednu stvar do kraja, a ne da se zalećemo u gradnju dve linije kad nema para ni za jednu.
 
Па, метро се и гради по етапама, и ако Београд буде желео да га гради на други начин - "одједном" - неће га никада направити...

Изградили ми још пет мостова, без метроа нећемо имати град достојан својих становника. Не разумем логику да на најоптерећенијем правцу (Центар града - Нови Београд) не треба прво градити метро. А где треба?
А, за станицу "меморијални центар" ("Кућа цвећа") је најлакше - избришемо је из плана и смањимо трошкове градње...
 
Već je moglo da se počne sa proširenjem linija BGVoza,dogradnjom tunela od Prokopa prema Voždovcu i Banjici,Banovom Brdu koji bi se odmah nadovezali na most na Adi, kao i stavljanje u pogon već izgrađenih tunela na Karaburmi,stanica,ali to je teški Metro a oni imaju averziju prema njemu :kafa:
 
Мирко":36xit40h je napisao(la):
. Не разумем логику да на најоптерећенијем правцу (Центар града - Нови Београд) не треба прво градити метро. А где треба?
Ne razume ni ja tu logiku.
Razumem da su moji postovi dugi i ne bog zna kako nepisani, ali stvarno ne znam kako si uspeo da izvedeš da ja to pokušavam da kažem.


Dakle ja kažem da TREBA METRO LINIJA NA NOVOM BEOGARDU.

Ja samo pokušavam da kažem da je Jovin i co plan pravljen prvenstveno da omogući Novo Beograđanima i Zemuncima da stignu do starog dela grada jer u ono vreme na Novom Beogradu praktično nije bilo ništa osim SIV-a i ljudi su radili/kupovali/izlazili u starom delu grada.

Zato su ga zvali najveća spavaonica.

Taj Jovinom predlog o početne dve polu-lije i služi samo da reši problem prevoza Novo-Beograđana u širi centar grada.
M1 se završava u centru grada kod Vuka i ko od toga ima koristi u starom delu grada? Čaki bi i stanovnici Zvezdare tu liniju jako malo koristili. Što bi neko na trgu ulazio u Metro pa opet izlazio kod Vuka? Kakvu to uštedu donosi u vremenu

I ja se slažem da je taj pravac Novi Beograd - Centar najitezivniji kao što kažeš, ali sad dolazi to promene tokova od starog dela ka Novom.
Sve više i više ljudi ide da radi/kupuje na Novom Beogradu. Sad i postoji jaka potreba za prevozom unutar Novog Beograda, ranije toga nije bilo.


Zaista kome je 80-tih trebalo da ide do Blokova? Meni je prolazilo po više godina da ne odem uopšte tamo, a sada to više nije tako. Renije i nije bilo jake potrebe za saobraćajem između Blokova i Banovog brda

I opet pitam: kako će te dve Jovinove polu-linije reši problem odlaska na Novi Beograd i kome. Odnosno kako će one odblokirati mostove - neće

Da se razuemo ja lično na Novi Beograd možda odem do 20 puta godišnje i zaista me problemi prelaska reke gotovo uopšte ne dotiču, ali to ne znači da nisam svestan toga.

Trenutno ima više logike napraviti jednu dugu liniju u starom delu grada sa dva kraka na Novom Beogradu od kojih bi jedan išao preko novog mosta ka Banovom brdu. Time se reši i problem odlaska ljudi sa NOvog Beograda u centar i prevoza iz jednog dela grada ka Novom Beogradu te sve intezivnijeg saobraćaja unutar Novog Beograda. Potom bi se relativnolako zbog novog mosta napravilalinija do Banovog brda

Rekoh u Jerevanu imaju metro zasnovan na distribuciji saobraćajnih tokova iz 80--tih, pa im je dans metro poluprazan, a mi u izgradnji metroa moramo da uvažimo da se najveći broj radnih mesta stvarati na Novom Beogradu i tako uskladiti mrežu, a ne da pravimo hvalimo plan iz 70-tih,kao da se od onda u gradu nije ništa promenilo
 
nbumbic":3ricsjv9 je napisao(la):
Još bolje rečeno kako za taj novac da uradimo nešto što je kompletno i celo za promenu, a ne samo prva faza kao što se sad dešava sa UMP-om.
To delimično izvođenje projekata čini da se i urađeno obesmisli prilično jer se koristi ispod kapaciteta, a proračuni na kojima se ispativost projekta pokazivala više ne stoje.

Npr. koliko će biti umanjena korist mosta na adi jer tunel neće biti urađen skoro?
Ili koliko je obesmišljena investicija u bgd žel.čvor njegovim, gotovo ne korišćenjem, jer fali još realativno malo para,spram uloženih, da se on stavi potpuno u funkciju
U slučaju teškog metroa sasvim je drugi princip u odnosu na navedene primere. Gradnja linija M1 i M2 predstavlja gradnju nukleusa, najskupljeg i najtežeg dela čitavog sistema (gde se ukrštaju linije). Izgradnjom nukleusa otvara se mogućnost proširenja centralnih pešačkih zona (do Slavije) i uvođenja "P&R" sistema (park and ride) prevoza.

Kasnije je mnogo lakše produžavati linije.


nbumbic":3ricsjv9 je napisao(la):
Koliko je iz današnjeg ugla predlog polu-linije M2 besmislen najbolje govori činjenica da je predviđena stanica "Kuća cveća".
Kao što je Međutim rekao, ima sada pravaca koji su sada preči nego što su bili 70-80tih. Besmisleno je sada raditi po planu koji se zasniva na saobraćajnim tokovima iz 70.
Uopšte nije besmisleno. Zašto se protivnici Jovinovog plana stalno hvataju za tu nesrećnu stanicu? Pa i oko nje žive ljudi, preko puta muzeja je stambeno naselje. Ima ko da je koristi iako ne ide u muzej!

nbumbic":3ricsjv9 je napisao(la):
Ajde makar jednom da uradimo bar jednu stvar do kraja, a ne da se zalećemo u gradnju dve linije kad nema para ni za jednu.
Ako budemo čekali da imamo para nikada ništa nećemo izgraditi. Mora se jednom krenuti, pa kako Bog da.
 
Па, решиће проблем одласка на Нови Београд мање-више свима, осим становницима Чукарице и Раковице, који управо добијају нови мост, па ће на Нови Београд моћи комотно и без гужве и аутобусом, трамвајем, колима...
Дакле: Врачарци и Звездарци улазе у метро код Вука - дотле долазе пешке, трамвајем, или аутобусом; мањи део Врачараца, сви Вождовчани, укључујући и Бањичане, Кумодражане, Јајинчане итд. улазе на Аутокоманди (посебно треба обратити пажњу на овај потез, јер остаје потпуно непокривен по, рецимо, фамозном плану "Белам"); становници Савског венца на Прокопу (ако укинемо "Кућу цвећа", мада она има лепу везу са тролом у Булевару мира) - од ових станица, настављају метроом ка центру и - наравно - ка Новом Београду. Овим су њихови свакодневни и хронични проблеми с јавним и свеукупним превозом - РЕШЕНИ - јер сви "чепови", због којих путују кући и на посао у "шпицу" и по сат и по, настају у зони коју, према овом концепту пролазе - метроом.
Проблем су овде, реално, једино становници Палилуле, али и они имају везу Рузвелтовом са Вуковим спомеником, а продужетак трамваја Вишњичком и Мирјевским булеваром као Карабурми помогао би - прилично.
Становници новобеоградских блокова, до изградње линије метроа бр. 3, трамвајем се возе до Сава центра и даље метроом; ка осталим деловима Новог Београда могу и аутобусом, или неким будућим трамвајем.

"Trenutno ima više logike napraviti jednu dugu liniju u starom delu grada sa dva kraka na Novom Beogradu od kojih bi jedan išao preko novog mosta ka Banovom brdu. Time se reši i porblem odlska ljudi sa NOvog Beograda u centar i prevoza iz jednog dela grada ka NOvom Beogradu te sve intezivnijeg saobraćaja unutar Novog Beograda" - Ово, по мени, има смисла. Слично томе, ја видим алтернативну могућност да се у првој фази изгради полукружна линија Центар - Нови Београд - Баново брдо.
 
Vračar":fpybe8st je napisao(la):
Uopšte nije besmisleno. Zašto se protivnici Jovinovog plana stalno hvataju za tu nesrećnu stanicu? Pa i oko nje žive ljudi, preko puta muzeja je stambeno naselje. Ima ko da je koristi iako ne ide u muzej!
Ne kažem da je Jovinov plan besmislen, naprotiv mislim da je on bio veoma smilsen 70tih i recimo 80 tih.

Mislim da je besmisleno recimo 2012 početi gradnju po njemu da bi se u najboljem slučaju gradnja završila 2020 celih 50 godina nakon donošenja tog plana.

Meni se čini da Beograd nije danas isto što je bio pre 50 godina, pa ni rešenja od pre pola veka nemogu da se primenjuju u 2020.
stanica Meomorijalni centar/Kuća cveća je samo najbolji primer zastarelosti tog plana.


Vračar":fpybe8st je napisao(la):
Ako budemo čekali da imamo para nikada ništa nećemo izgraditi. Mora se jednom krenuti, pa kako Bog da.
Jeste i onda imamo novi Prokop,veoma korisno početo 1977 završeno, ni 30 godina posle.

Šta nam znači da se opet zaletimo u nešto što ne može do kraja da se izvede zar nam nije dosta UMP za ovo garnituru.
Nije li bolje da realno procenimo koliko možemo pa da ambicije uskladimo sa tim, a ne da imamo još jedan objekat na kojem će narednih 10 garnitura političara otvarati radove?


Drugo, P+R se ne grade blizu centra već na periferiji, ako vi dozvolite da auto dođe do Vuka, NBG ili Autokomande vi ste već izgubili bitku za izmeštanje automobilskog saobraćaja.

A ovo što mislite da će ljudi presedati dva-tri puta samo da bi koristili metro ne funkcioniše u praksi.
Ovo vam govorim na osnovu iskustva iz tri grada u kojima sam boravio više od tri meseca, a koji su imali sistem metroa sa po 5 ili više linija.

Zaboravljate da presedanje iz nadzemnog saobraćaja u metro zahteva mnogo više vremena nego sa jedne autobuske linije na drugu

Ja sam recimo u Beču koristio tramvaj za put u centar i nikad nisam izlazio iz njega da bi preseo u metro iako se tramvajska linija direktno ukrštala sa metro linijom.

Što? Pa tramvajem je trebalo još najviše 10min do centra, a da bi prešo na metro trebalo mi je bar 5min do stanice pa onda sam morao računati na bar još 3min čekanja nekad i 5 i onda opet izlaženje iz podzemne stanice za šta treba bar 3 min i još dva-tri minuta vožnje.

Znači balada sa presedanjem oko 16min a tramvaj do 10 min i ispada da se tramvajem brže stigne

Ovo bi vam se isto desilo sa ljudima koji recimo 26, 27, ili 6 idu u centar a prolaze pored Vuka. Jednostavno im se ne bi isplatilo da silaze u metro. Znači M1 sa završetkom kod Vuka ne bi značila mnogo Vračarcima i stanovcnicima Zvazdare, Karaburme


Metro je nepraktičan na kratkim relacijama i ima smisla tek kad imate dugu liniju koja povezuje udaljene delove grada preko centra.

Znači on ima tek smisla kad imate recimo Zemun - Ustanička Karaburma - Banovo Brdo.
Metro treba da služi ljudima koji žive daleko u od centra tipa prgradskih naselja iza Ustaničke, iza Zemuna iza okretnice 400+ na Voždovcu itd.

A ne ovo Jovinovo koje bi u 2020 služilo samo ljudima koji i onako žive centralnoj oblasti.
Time bi se dobilo samo da umesto za 25min stignu do centra za 20min (zbog ulaženje i izlaženja iz metro na kratkim relacijama se gubi dosta efikasnosti.
Drugo sa metrom imate mnogo manji izbor stanica neko sa autobusom, pa se i tu gubi čar na kratkim relacijama.

Treće taj Jovinov metro ne bi doveo do izjednačavanja tj rasta vrednosti nekretnina u delovima grada koji su van centralne zone jer tamo i ne zalazi,pa se nebi ni smanjio pristisak na centar.

A ovi što su iz tamo nekih prigradskih naselja bi i dalje morali da dolaze na isti način do centra i da se pate i malteretiraju i gore nego sad, ali ko im je kriv kad nemaju para da žive u centru
 
Jasno je da Jovinov plan ne moze da se pravi u ovakvom obliku,da su potrebne izmene,slazem se sa nbumbicem.

Treba se napraviti uklapanje saobracajnica po gup-u u vecem delu a u manjem delu koristiti jovinov plan sa odredjenim gore pomenutim izmenama.To je jedino resenje,ovako kako je necemo dobiti nista,bice duplo golo.
 
Jovinov plan je genijalan ,iz prostog razloga što nam do sada niko nije ni ponudio ni predstavio bolji,posle još jednog ne ispunjenog obećanja od 20.septembra kada je trebalo potpisati studiju sa Alstomom i Ežisom,nema da se glasne niko,najbolje i jedino zvanični uslove za izgradnju Metroa su ponudili Rusi sa gotovo bezkamatnim kreditom i "vratićete kada budete mogli,a možda i nikad" uredno su odbijeni ?prema kazivanju Mrke, stekao se utisak de ceo svet jedva čeka da nam gradi Metro (samo se Albanija još nije javila ;) , dok nam EU nudi fondove koji su samo dovoljni samo za kupovinu vozova iz EU pod istim uslovima kakva su potpisali nedavno sa Hanojem,dokKinezi finansiraju prvu liniju u Adis Abebi koja će pre nas da ga dobije,nema sumnje da se sudbna Metroa znati ali tek posle izbora,a koliko Špancima treba da nadograde Belamovu liniju u nezavisnu medium capacity.. :kafa:
Postavlja se pitanje "da sam ja na vlasti šta bih uradio/la ?"Eto ako zaista sa Rusima ne može iz bilo kog političkog razloga u pitanju je prestiž koji ovi drugi ne žele da dozvole,a ne nude ništa slično ili bolje,okrenuo bih se domaćim firmama koje bi u suradnji sa nekom svetskom renomiranom krenuo da širim mrežu BGVoza,tako što bi do kraja 2012 već izgradio krak tunela prema Banjici,B.Brdu i Karaburmi sa nekoliko najvažnijih stanica u međuvremenu naručio barem desetak novih vozova a preko mosta na Adi pustio prvu kraću liniju NBG-Hipodrom(pored mosta) pa pravac Rakovica -Senjak a pre toga skretanje u kraći tunel ispod Košutnjaka ka Požeškoj koja bi bila sa lakšim medium capacity vozovima ako most naAdi ne može da nosi teške kompozicije. :kafa: Dakle upošljavanjem domaćih firmi i širenjem već realizovanog nedovršpenog sistema ali kij se uz manje investicije brzo širi u mrežu ispod ili iznad tla grada u naredne četri godine Beograd bi polako ali sigurno pleo paukovu mrežu teškog ili kombinovanog Metro sa ne tako enormnim ulaganjima i brzim rezultatima od kada bi i krza trebalo da prođe da bi se mogla i uvećait ulaganja u nove linije a do tada bi već imali dobre delove grada pokrivene mrežom..
 
nbumbic:
Види, ово са преседањем се решава тако што путник мора да преседне на метро, јер је, нпр. Краља Милана постала пешачка зона, па њом ништа по површини више и не вози ка Теразијама... Као што у Бечу на Штефансплац можеш само метроом, или пешке.
Потпуно је јасно да градња метроа не сме да се заустави пошто тунели стигну до Вука и Аутокоманде, али, пошто мора да се гради по фазама, онда је најлогичније да прво стигну баш дотле, јер је то обод ужег градског језгра и места одакле почињу саобраћајни "чепови". А, ако би време путовања са два прседања (док се линије не продуже) било скраћено са 25 на 20 минута, то је, уствари, велики добитак, јер би, с обзиром да се на најкритичнијој деоници путници возе метроом (независно од гужви), то било КОНСТАНТНО време путовања за цео дан, уместо да се у "шпицу" повећава на нпр. 65 минута, што, у случају прелажења Бранковог моста и кроз тунел, уопште није реткост...
 
2012:
Jovinov plan je genijalan ,iz prostog razloga što nam do sada niko nije ni ponudio ni predstavio bolji

Баш тако! Представљани су нам крш планови, попут "Белама", па чак и намере да се гради само прва линија, без да се зна како ће изгледати цела мрежа, што је за урбанистичку "Златну малину" ...
+1
 
Мирко":1d3i3ksy je napisao(la):
2012:
Jovinov plan je genijalan ,iz prostog razloga što nam do sada niko nije ni ponudio ni predstavio bolji

Баш тако! Представљани су нам крш планови, попут "Белама", па чак и намере да се гради само прва линија, без да се зна како ће изгледати цела мрежа, што је за урбанистичку "Златну малину" ...
+1
Ako ne postoji bolje, ne znači da je nešto genijalno... :rolleyes:
Jovinov plan je BIO dobar, sada je zastareo. Mnogo toga se promenilo u Beogradu, moraju da se rad nove analize, nove procene, pa onda da se pravi plan... Inače, ovde na forumu je bilo planova koji više odgovaraju trenutnom stanju od Joviovog plana...
 
Jovinov plan jeste mator i zastareo oko mnogo toga, ali najviše je zastareo vezano za delove grada dalje od centra - grad se nije širio onako kako je u to vreme očekivano, recimo linija ka Braće Jerković mi deluje prilično neobično, Kaluđerica nije ni predviđena da postoji, nema Borče koja je u međuvremenu narasla, M3 se završava kod Bežanije, Karaburma, Mirijevo, Višnjica i Miljakovac su gušće naseljene od mnogih delova grada za koje je po Jovinu predviđen metro, a nema ni nikakvog plana za vezu ka Surčinu i Aerodromu.

Takođe, regionalni metro je diskutabilan, po meni je vrlo potreban, ali ne vidim da iko uopšte pominje tako nešto, o metrou se bar javno priča.

Ali opet, što se tiče samog centra i trasa Dorćol - Prokop i Vukov Spomenik - Stari Merkator, ne vidim da su one pogrešne. Jedini problem je što je od trase Vukov Spomenik - stari Merkator bitnija neka treća, ali s druge strane ako Bg voz bude mogao ovako da radi duže vreme, pokriće delimično i taj problem.

Možda najbitniji razlog za prepravku plana jeste njegovo pojeftinjavanje i ponegde forsiranje jeftinijih i bržih rešenja (tipa ostavljanje nekih stanica na trasi za bolja vremena da bi se za početak za iste pare dobila duža trasa, nadzemne trase tamo gde se proceni da su jeftinije), da bi se nešto uopšte uradilo u narednih 20 godina.. potrebna je vizija, ali i pogled u realnost koja nije baš sjajna..
 
@medjutim
У принципу, углавном се слажемо - мени није спорно да тај стари план није "свето писмо" (попут линије за Браће Јерковић и Медак од које свакако неће бити ништа); али, ако ће да буде неког новог плана, онда он мора да буде резултат озбиљних студија, а не као после 2000. године - скупимо се нас петорица истомишљеника и кажемо: "Биће лаки метро, а његови "краци" ће да возе тамо, и овамо..."
Једино где ја нипошто не бих одступао од Јовина је основни концепт метроа, по којем две линије користе исти тунел, а затим се рачвају, јер је у пракси показано да у градовима величине Београда то даје најбоље резултате (Минхен); уз то, не бих мењао ни трасу прве фазе, јер мислим да је она, једноставно, најлогичнија и најефикаснија основа за даље ширење мреже. Наравно, линија М2 се у будућности не би ширила ка Душановцу, Јерковићу и медаку, него према Бањици.
Регионални метро - наравно, и од тога нема ништа, ту улогу преузеће неки побољшани БГ-, Бео-, Whatever- приградски воз.
 
Mirko,da to je realno,ali molim sve koji kažu da je Jovinov plan zastareo da daju novi,bolji,unapređeni whatever.. :kafa: interesuje me pre svega srednje vreme putovanja,km/h i kapacitnost...
 
2012, a kad su posle Jovinovog plana uložene veće pare u planiranje?

Nije ni Jovin crtao svoj plan u slobodno vreme posle posla, iz hobija..
 
@medjutim:
Nije ni Jovin crtao svoj plan u slobodno vreme posle posla, iz hobija..

Па, није, али они после њега богами јесу... Изузетак је Гојко Беара, који је радио озбиљну компаративну студију "прави" Вс. "лаки" метро - и закључио да је "прави" решење...
 
Baš razmišljam kako se malo ovde pominje linija koja bi na NBG išla ne ka Merkatoru i Zemunu, nego:
Ž. St. NBG, Blokovi, Ledine, Surčin, Aerodrom. Tu bi dobar deo mogao i iznad zemlje što bi pojeftinilo gradnju.
Zamislite da imate metro liniju aerodrom - dopiši bilo gde u centru grada (vuk, Terazije, Trg...).
edit: Tu bih ja i dodao jednu kružnu autobusku NBG liniju koja bi malo bolje popreko povezala NBG i ljude približila metrou: Ušće, Opština, studenjak, APC (Tošinim Bunarom), Blokovi, Ž St. NBG, Sava Centar, Ušće.
 
medjutim":2izx2yg0 je napisao(la):
2012, a kad su posle Jovinovog plana uložene veće pare u planiranje?

Nije ni Jovin crtao svoj plan u slobodno vreme posle posla, iz hobija..
Planiranje čega,nisam baš razumeo pitanje, Belama/Tramvaja?:/
 
2012":6v6gi7jm je napisao(la):
medjutim":6v6gi7jm je napisao(la):
2012, a kad su posle Jovinovog plana uložene veće pare u planiranje?

Nije ni Jovin crtao svoj plan u slobodno vreme posle posla, iz hobija..
Planiranje čega,nisam baš razumeo pitanje, Belama/Tramvaja?:/
Planiranje metroa. Taj plan je najbolji zato što posle njega ni u jedan nisu uložene veće pare, ali to ne znači da ne može da se napravi mnogo bolji.
 
Ja mislim da je u međuvremenu i taj plan modernizovan(setimo se da je Mrka predao Rusima projekat ,a oni izjavili da će se od kredita izdvojiti 30 mil.eura za njegovo prilagođavanje) šta je sve bilo s tim do sada ne znamo , ako ima političke šanse da se realizuje, jer prva faza je ta u kojoj nema šta mnogo da se menja tj.u vezi prve linje Metroa. :kafa:
 
Ako je modernizovan, ko ga je modernizovao, za koje pare, i gde je plan?
 
Pa zadnje o tome što smo pročitali bilo je zvanično u medijima, kada je Mrka Ruskom ministru predao projekat u ruke a ovaj rekao "da će Ruska strana izdvojiti prvih 30 mil.$ iz kredita za modernizaciju projekta" koliko se sećam tu informaciju smo objavili na ovoj temi samo ne mogu da se setim stranice,e posle toga o tome nismo dobili neku novi info. :kafa:
 
Šta bi sa metroom? Zar nisu rekli da će se septembra znati šta će i kada će praviti? Koliko se sećam, Francuzi su trebali da urade plan, jel' to već gotovo ili nije? Nema na vestima ništa.
 
Vrh