Šta je novo?

Metro

Не могу да схватим да београдски политичари никако да схвате да приоритет треба да им буде да почну да копају метро... што пре - јер ће једног дана бити касно.
Вишедеценијско кашњење ме, чак, наводи на помисао да је боље сад се силно задужити за добру (при)градску железницу, јер постоји основа у два паралелна железничка чвора, довести је у центар и нове урбане зоне на (даљој) периферији планирати према њеним станицама (као у Копенхагену, одавно); направити тунеле који би све аутомобилске магистрале изместили из центра, затим спречити улазак аутомобила у најужи центар. Па после градити метро (опет, као Копенхаген). Или тако некако...
 
Vidim da ste stavili slike metroa u Bangaloru i metroa u Londonu.

Kolega radi na projektu metroa u Bangaloru. Indijci su izgradili viadukt i ispostavilo se da je on preuzak :lol: Sada pokusavaju nekakvim akrobacijama da ugrade sve sto se treba ugraditi na taj viadukt.

U Londonu su osamdesetih (valjda) porucili 10cm presiroke vagone za ove njihove tunele :lol:
 
@Borris_Možeš da zamisliš šta bi sve izpromašivali kod nas ko zna gde bi završio tunel :kafa:
@Mirko,Ja sam to i predvideo da je jeftinije i brže odmah krenuti u širenje mreže Beovoza,tj.dodavanje novi tunela po kracima i od centra Čvora,kao i gradnja novih stanica,kao što navedoh linju Karaburma-Vuk-Rakovica-Cerak/Vidikovac-Železnik koja bi se za godinu i po dana završila sa gradnjom samo dve nove stanice,također na izlazku iz tunela prema Rakovici viadukt bi skrenuo pravo ispod B.Brda i izašao na Č.Padinu ili pravo sa Prokopa na Banjicu-Voždovac,tako bi se za mnogo kraće vreme mreža širila,a kao što mi želimo kao teški Metro kakva je sada linija P.Most-NBG..dobilo bi se više linija koje bi se umrežile preko Prokopa,za manji novac i time bi se mreže Čvora makimalno izkoristila u što kraćem vremenu+sve bi mogle da odrade domaće firme u kooperaciji sa nekom stranom.. :kafa:
 
Arnorian":1a2zgj27 je napisao(la):
@zidar
- Visestruka ukrstanja bi dosta povecala duzinu mreze.
- Mnogi metroi imaju linije koje idu istom trasam, cak i po nekoliko. Na novom planu sam to ogranici na maksimalo dve. Jeste najbolje da su sve linije izdvojene, ali je cena opet problem.
@Arnorian
Mreza mora biti razgranata da pokrije sto vecu teritoriju i da omoguci razne kombinacije u prevozu iz jednog kraja na drugi. Najefikasniji metro sistemi imaju razdvojene linije, ka tome treba teziti. Cena nije problem, metro je skup pa je skup.
Arnorian":1a2zgj27 je napisao(la):
- Savski amfiteatar nema liniju jer je konfiguracija terena nezgodna, sa tri stane su brda, a sa cetvrte reka. Nema prostora za uspon, sto znaci da bi stanica bila preduboko izpod zemlje. To bi bilo izvodljivo ali preskupo, i morali bi da se koriste liftovi, sto smanjuje kapacitet stanice. Visinska razlika Zeleznicke stanice i Terazija je 50m. Na Savi u amfiteatru bi dobro dosao jedan pesacki most, ako su vec odustali od drumskog.
Savski amfiteatar mora biti povezan, on je geografski centar grada, teren nikako ne moze biti prepreka za to.
Arnorian":1a2zgj27 je napisao(la):
- Novi plan je potpuno podzeman, mada ne znam da li je to izvodljivo u pesku NBg-a.
cenim jasnu odluku :kk:, pesak nije problem.

Sto se sirenja Beovoza tice, treba naravno iskoristiti sve postojece (Zeleznik) i lako izgradive deonice (Karaburma) ali nisam misljenja da ga treba siriti unutar grada. Ipak je Beogradski cvor (citaj most i tuneli) namenjen da kad tad posluzi za medjunarodni zeleznicki saobracaj. Prigradski i medjunarodni saobracaj se mozda mogu uklopiti ali jak takt gradske zeleznice tesko. Do tog trenutka treba izgraditi pravi metro.
 
vucko":2oz2hl3z je napisao(la):
Zanimljiv plan,svidja mi se.Ja bih na prvoj slici dodao tramvaj preko ade jer ce most biti gotov za godinu dana pa je to relativno skoro
Ja mislim da je kroz most preko Ade moguce provuci Medium Capacity System ili bar metro uzeg sanduka, kao pariski npr.
nothke":2oz2hl3z je napisao(la):
To je Londonski metro, '95 ili '96 stockovi.. Imaju i povrsinski "stock"
Prve tri londonske linije metroa su gradjene na foru iskopaj pa pokrij i one su siroke, odnosno kako je na slici 2816 mm. Kasnije linije su radjene busenjem tunelskih cevi i uze su tj vozila su sirine 2602 mm. Oba tipa idu i pod zemljom, po zemlji i nad zemljom.
Btw. sirina RVR-a, vozova za Beovoz i BG:voz su sirine 2815 mm.
 
Siniša":1w4d5dc4 je napisao(la):
Btw. sirina RVR-a, vozova za Beovoz i BG:voz su sirine 2815 mm.
Jel imas diagrame - dimenzije RVRa? Nesto tipa ovog za Londonski.. Trebale bi mi =)
 
@nothke
Nazalost, nemam, to sam video davno u jednom udzbeniku za Saobracajni fakultet. Mozda ti moze pomoci ova stranica:
http://www.412emvbeovoz.com/tehnicki.htm
Na njoj pise da je sirina 2810 mm, a ja sam bas zapamtio da je 2815 mm. Probaj kontaktirati, sajt ima e-mail, ili na railserbia forumu potrazi nekoga, verujem da ce se neko naci ko ima.
 
@Siniša
Hvala ti, i ovo je dosta... Cekam odgovor na railserbia =)
 
Misliš da bi se bacali na prugu pod zemljom umesto sa zgrada da ih ne gledamo :violina:
 
Eh,ruzno je reci ali jedan vid saobracaja se blokira,a ovako svi...Izvinite na bukvalizovanju ovako vazne stvari.

A znamo i sami da oni koji hoce tako nesto da urade urade bez pogovora i paznje
 
Mogao je da izabere i bolji list od Pecata da da intervju, pobogu
 
Čovek očigledno daje intervjue svakome ko potraži, niko nije kriv drugim novinama što nisu došli da traže, verujem da bi čika Jovin rado ispričao isto ovo i za njih..
 
Koliko znam vecina casopisa ga ignorise u vezi metroa,a sanse da mu objave da je bacanje para u savu izgradnja ovog mosta su ravne nuli.Kad bi mogao da vidis taj naslov recimo u blicu ili novostima???
A u politici njega i akademiju arhitekture srbije objavljuju u onim falim delovima na dnu strane poistovecavajuci ih sa penzionerima koji napisu po neki red izmedju partije saha u obliznjem parku i dnevnika 2 :violina:
 
Nema veze važno da je ceo grad listom za izgradnju Metroa ,a ne uličnog tramvaja uskog koloseka iz prošlih vekova :kafa: a kako su izbori sve bliži ,biće teško da se podvali Beograđanima jer će to biti tema od koje boli glava..a jednostavno "saobraćajni stručnjaci" nemaju magični štapić za čuda,izgleda da će njihovi mračni planovi biti isuviše veliki ceh za svakoga ko ih podrži.. :dil: gde je ona baba iz skupštine što je bacala kletve,baš bi se našla,šta ćeš ovi"stručnjaci" su sujeverni..zaista im želim sve najgore,kada su u stanju da unakaze svoj grad bez imalo milost.. :pob:
 
Metro prazni ulice
N. V. BRKOVIĆ | 22. septembar 2010. 14:23 > 21:30 | Komentara: 0

"Eropski dan bez automobila" obeležen akcijom deljenja letaka na više punktova u prestonici. Uvođenje šinskog sistema i takse za ulazak vozila u centar grada - moguća rešenja
Prethodna
Sledeća
foto: A. Stevanović 22. septembar 2010. 15:02
automobil_310x186.jpg

foto: Beta

foto: Beta
Srodne vesti

* Grad uzvraća udarac
* Prekršaji u mreži
* Po bolji život u Beograd
* Trulo pod nogama
* Afrika u Beogradu

NA centralnom beogradskom Trgu Slavija u sredu je akcijom Sekreterijata za saobraćaj i Saobraćajno-tehničke škole Zemun obeležen "Evropski dan bez automobila". Iako već tri dana učenici ove škole, na nekoliko punktova dele letke "Bez automobila u centru Beograda", ulice prestonice su u sredu bile uobičajeno krcate vozilima. Najopterećeniji su bili pravci preko mostova i alternative na koje je saobraćaj usmeren zbog radova, naročito u jutarnjem i popodnevnom "špicu".

Prisustvujući obeležavanju manifestacije, čiji je glavni moto smanjenje broja automobila u centru grada, Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj, izneo je podatak da Beograd ima oko 600.000 registrovanih vozila, a svake godine broj se poveća za 50.000.

- Dnevno samo u centru cirkuliše više oko 200.000 automobila, a automobilski model grada je najskuplji - rekao je Đakonović. - Ako se tako nastavi, Beograd će jednog dana stati, jer ne postoje sistemi ulica i količina parking prostora koja bi zadovoljila naraslu potražnju.

Prvi čovek Sekretarijata za saobraćaj kaže da će nastojati da se smanji broj vozila na "razumnu meru", ali ne samo kroz apel, već i podizanjem nivoa funkcionalnosti javnog gradskog prevoza - kupovinom novih vozila, uključivanjem železnica u integrisani tarifni sistem, kao i implementacijom sistema za upravljanje vozila i eklektronske naplate karata i kontrole putnika u narednih deset meseci.

- Neophodno je preduzeti sve potrebne mere kako bi se zaštitile i proširile pašačke i zone usporenog saobraćaja - dodaje Đakonović. - Neke mere već sprovodimo, ali konačan efekat može da ima samo metro
. Tek tada možemo uvesti taksu za ulazak u centar grada, odnosno zabranu ulaska. U narednom periodu inteziviraćemo i kontrolu pristupa bočnim ulicama u zoni Knez Mihailove, a dolazak automobilom u grad može da destimuliše i politika cena parkiranja.www.novosti on line rs.


PARKING SERVIS

OBELEŽAVANjU "Evropskog dana bez automobila", pridružio se i "Parking servis", koji je postavio "češalj" za parkiranje bicikala na Studentskom trgu. I opština Vračar u saradnji sa Eks centrom organizovala je program "Manje se vozi - Vračaru pomozi", u Ulici Koče Kapetana, u zoni usporenog saobraćaja od Krunske do Kičevske ulice. Deca iz ekološkog vrtića "Nada Purić" uputila su poruku o neophodnosti zaštite i čuvanja zdrave životne sredine u visoko urbanizovanim sredinama.
 
Na stranama ovog portala vise puta su se pojavljivalja misljenja koja se bave pitanjem pesaskih ulica i prostora bez vozila.

Ako ste pisali nesto na tu temu ili vas zanima sirenje gradskih prostora bez motornog saobracaja javite mi to putem PM.
 
Pa pogledaj te usvojeni plan za prosirenje Ibarske magistrale, izgleda da opet pominju tramvaj, tj. nastavak planova iz '87.
 
U boljem slučaju, ova dužina koja je navedena se odnosi na deo od okretnice do skretanja za Bele Vode.

290 m Trgovačke + 1250 m magistrale se približno uklapa u tu dužinu, uz nepreciznost u izražavanju i merenju Trgovačke.

U nešto lošijem slučaju, ovo podrazumeva samo regulaciju sredine ulice za budući tramvaj do Vidikovca od mesta dokle je sad ostrvo po sredini.

Ne mislim da bi ovakav tramvaj bio loš, naročito ako se sad samo ostavi prostor da bi se radio posle nekog metroa, i zato što prolazi i nekim prostorom gde metro nije planiran ni po Jovinovih 6 linija (osim do Žarkova), a ni po planovima iz osamdesetih. Ako prvo planiraju da puknu pare za tramvaj, nazdravlje, onda od metroa nema ništa, a za 10 godina kad se opet pomene priča, biće više izgrađenih objekata na trasama, gužve će biti još veće i biće mnogo teže zaustavljati saobraćaj nego sada..
 
medjutim":13v8b9t5 je napisao(la):
Ako prvo planiraju da puknu pare za tramvaj, nazdravlje, onda od metroa nema ništa, a za 10 godina kad se opet pomene priča, biće više izgrađenih objekata na trasama, gužve će biti još veće i biće mnogo teže zaustavljati saobraćaj nego sada..
To mene brine jutros...A vi kako te?
 
I sa rekonstruisanom prugom od B.Brda do centra je isuviše sporo klaj -klaj a još da je produže ima vožnja da traje sat vremena,a onda će svi preći u brže autobuse i opet kolaps,dakle idiotsko rešenje nema šta.. :kafa:
 
Evo jos stiva.. Od prosle nedelje, pa do kraja semestra predmet "studio projekat - urbanizam" (treca godina) na Arhitektonskom fakultetu se bavi Beogradskim Metroom, i to aktuelnim LRTom... Svi studenti podeljeni u studijima ce proci ceo proces od prikupljanja podataka do razrade detaljnih projekata stanica na linijama. Ovu nedelju su svi trcali po racunarskom centru googlali svetske primere vozova i stanica... Zanimljivo i lepo videti sve kako trce i bave se ovom temom..

Da ne duzim evo link do predmeta:
http://www.arh.bg.ac.rs/code/navigate.asp?Id=2688&prId=1071

svi ostali linkovi i pdf-ovi su na toj strani, a kurikulumi se nalaze na onim "vise informacija"

Ovde jos ima na fakultetskom serveru podataka tipa detaljne putanje voza, orto foto stanica... itd
 
А који је то "актуелни ЛРТ", према садашњем стању ствари? Да ли то ико зна? Је ли то линија из "Инекове" студије? Сигурно није, јер нико жив неће правити надземну трасу у Милентија Поповића, нпр. и не само то. Је ли то, онда, овај мутант ролер-костера и Шарганске осмице, којег стидљиво провлаче кроз медије протеклих месеци? Је ли то поново пројектовање прве линије метроа без да се претходно планира читава мрежа, што заслужује Нобелову награду за глупост? Зашто студенти да се се уче и вежбају на тако аматерском нивоу?
 
Vrh