Šta je novo?

Metro

Da dobro si primetio,eto sad se Ausrijanci baš nude,reklo bi se da će ipak posao dobiti neko iz Eu,verovatno su i fondovi Eu u igri,ovi iz Grada očigledno čekaju vesti iz Pariza :/
 
Ovo su mojih pet centi kako bi Metro mreza mogla da izgleda. Radi se o maksimalno nezavisnom LRT sistemu (tuneli u centru, plitko ukopavanje i izdignuto na periferiji).
bgmetro22.jpg
 
E još kada bi postavio legendu pa da razlučimo šta te boje znače.. :rolleyes: Inače još u svetu niko nije postavio termin "maksimalno nezavisni LRT" te nas prosvetli ,jeli Metro ili Modernizovani tramvaj? jer CAF tramvaji stižu na proleće..tako da to već imamo,nego valjda si se vozio BGVozom te si primetio kako funkcioniše Metro ..jednostavno nema alternativu, a? šta kažeš?.. :kafa:
 
Postavio sam verziju karte sa legendom. Pod "maksimalno nezavisni LRT" mislim na LRT koji je na maksimalnom procentu duzine izdvojen od drumskog saobracaja. Na nekim mestima to mozda nije moguce (ispod pruge na NBG). U centru bi linije isle u tunelima; na Bulevaru, centru Zemuna, Banovom Brdu, u Vojvode Stepe u plitkim tunelima; na ostalim delovima i Novom Beogradu izdignuto.
Ne mislim da sam strucnjak i ovo je samo ideja. Znate ono o popu i jaricima...
 
Pa dobro... Nije lose, (jes da ovakvih nacrta ima kolko oces).. Mogao bi da bude plan za neku.... 2050u, koji bi se razvijao postepeno pocevsi od danas (ne bukvalno danas, ali naravno vec znate sta mislim =D).. Trebalo bi se napraviti nekoliko planova u odnosu na ekonomicnost i funkcionalnost... Kako bi izgledao sistem sa najmanje para i kako bi izgledao sa najboljim kvalitetom i funkciom, pa onda napraviti neku logicnu sredinu.. Ali sam i dalje za tesku varijantu napajanja preko trece sine (cuo sam da je jeftinije posto se kopa uzi tunel.

I dobro bi bilo kada bi samo napravio mapu tunela i nadzemnih konstrukcija (bez linija), da bi znali de oces da kopas i kako..
 
Da ga cerecimo ili sta da mu radimo??? :lol:

Salu na stranu,dobro je sto vise da nas se ukljuci u diskusiju,bilo bi dosadno kada bi svi imali isto misljenje.
 
Mislim da je najgore resenje da se odluce za teski metro, da pa jednu liniju, koju ce da koristi 20% stanovnika, kopaju sledecih 20 godina, dok ostatak nastavi da se gusi u prepunim autobusima koji vise stoje nego sto se krecu.
LRT ima neke prednosti i pored cene. Cesce stanice, lakse plitko ukopavanje jer su radijusi krivina manji, moze da ide vecim usponima. Bitno je da trasa bude sto nezavisnija. Najmanji kapacitet ima vozilo koje stoji u mestu.
 
Da li je iko ikada razmisljao o metro liniji za Treci Beograd? Nema tamo razvijanja nikakvog grada bez metroa.
 
Јесте, неизбежни Јовин у неким својим најновијим цртежима продужио линије које се, по ранијим његовим плановима, завршавају на Дорћолу, преко Дунава (М2 и М4). Ја сам, ако је могуће, да се прва линија продужи некако испод Гардоша ка Трећем Београду и Борчи (знајући, на жалост, да је Дунав ту баш огроман). Тиме бисмо добили линију која повезује све три географске целине "Великог Београда" - изузетно оптерећену и изузетно исплативу.
Био би то потпуни преокрет за нашу средину: да се прво направи велеградска инфреструктура, па да се подижу зграде; истовремено, учинио би простор преко Дунава веома привлачним за становање, повећало градњу, што би - услед велике понуде - вероватно изазвало и пад, или бар дугорочну стагнацију цена станова у Београду. Дакле, корист за све...
 
Pa za treći BG,za početak ako krene neka priča mogli bi da produže BVG na stubove iznad(pored) Borče pa u tunel,to je najbrže za prvu ruku,ali za ozbiljnu gradnju novog 3.BG ma dajte tu je potrebno prvu uložiti u infrastrukturu ogroman novac,a oni još nisu ni počeli Luku Beograd da realizuju.
@Arnorian,Vidi razumem ja da ti misliš da će se pre izgraditi nove tramvajske linije,ali za ovoliki ,eto ko ovih dana šeta po gradu može da vidi ,ako nema 3.milona stanovnika tj,novopridošlih seci me..je jedino moguće pod hitna gradnja Metroa visokokapacitnog,a u međuvremenu razvijati BGVoz,sa dogradnjom novog tunela i trase prema Voždovcu,Banjici,da ima jeftinijeg a efikasnog rešenja napravili bi ga ,ali eto i u svetu se ne setiše za sada ničeg boljeg a efikasijeg..a nemoj mi reći samo da rešenja iz Američkog Tuscona ili New Orleansa su primenjiva na BG pa i tamo oni kopiraju Evropu i kukaju kako u boljim vremenima nisu krenuli u gradnju Metroa.. :kafa:
tuc-lrt-stc-rend-x7-stn-2trns-2007_rta.jpg

lightrailnow.org,TUSCON LRT,ili ti Tramvaj..
MetroRail.jpg

skyscrapercity.com
Pa biće novi CAF Trambelaji kao ovi samo kako će da prežive bočne udare u zakrčenom Beogradu videćemo ..ali nama treba Metro...
 
^^ Potpuno se slazem, LRT u nivou ulice ne bi doneo nista novo, to bi bio samo nesto bolji tramvaj. Ono o cemu ja govorim je "Medium-capacity rail transport system". Bitna razlika je nezavisnost. Na planu koji sam dao kroz centar prolaze 3 medjusobno nezavisna snopa od po 2 linije. Ako bi se pokazalo da je kapacitet prvog snopa nedovoljan, druga dva mogu da se rade kao teski metro.
 
Medium capacity,koliko se sećam ima i Londonski Overground,čija je linija nedavno rekonstruisana sa novim vozovima,također i MRT Bankog je sličnog kapaciteta,ali ovde je problem nisu vozovi već i prečnik tunela,koji je posle skupo prebaciti za visokokapacitni... :kafa:
SANY0594.jpg

index.php

Medium capacity vozovi ,na stubove NBG(predpostavljam da misliš na ovo..
Medium-capacity systems have a latent weakness in that as the service district's population increases, the increased transportation demand might create bottlenecks. But it is difficult to extend the platforms once in operation, since it must be done without interfering with traffic, especially for underground railway systems
 
To sto je Mirko napisao o uticaju gradske zeleznice na razvoj 3. Beograda je slicno onom o cemu je pisano u raspravi o nedostatku pruge na novom dunavskom mostu kod Zemuna, STF mozes da to procitas na topiku Novi most na Dunavu.
 
Ma nema veze kapacitet... I onako kad naprave metro do 3. Beograda dići će se Panonsko more! xD xD
 
Ako se ikada krene u realizaciju Treceg BGa, onda sigurno prvo treba obezbediti trase za metro. Ako se ne varam, nesto slicno je uradila Varsava kada je htela da urbanizuje jedan svoj nenaseljeni kraj, prvo su uradili metro, a on je kasnije privukao sve.

Iskreno i pariski metro bi se mogao smatrati Medium Capacity system, sa vozilima sirine do 2,5 m (neka su i 2,37m) i ne duzim od 90 m. Tu bi se jos moglo uvrstiti i budimpestanska prva linija kao i jos neke linije u Madridu i Berlinu sa vozilima sirine 2,3 m.
 
Ima li neko da zna neku opseznu ebook knjigu da moze da se skine o metro-u uopste ili zeleznici?
 
vucko":2j5zlcd8 je napisao(la):
Ima li neko da zna neku opseznu ebook knjigu da moze da se skine o metro-u uopste ili zeleznici?
"The New York City Subway System" (2009)

f_1fcdncy4uu3m_71992e5.jpg


http://rs673.rapidshare.com/files/289970577/TNYCSS09EBOOK.rar


"Private Sector Participation in Light Rail/Light Metro Transit Initiatives"

privatev.jpg


http://hotfile.com/dl/43313558/23bf9eb/0821380850202.rar.html

Što se tiče naših knjiga, ove su upotrebljive:
http://www.beogradcvor.rs/pressing.html
Ima ih u bibliotekama verovatno...
 
LRT u Kijevu je privremeno resenje, kasnije treba da se transformise u metro.
@vucko
Umesto ebooks, najbolje je, ako imas vremena, da odes u Narodnu bilblioteku ili Zavicajnu bibliteku grada Beograda (Zmaj Jovina 1), tamo ima raznih publikacija u vezi javnog saobracaja i naravno o beogradskom metrou. Neke od knjiga su
Vesna Nenadovic: Metro, saobracajna buducnost Beograda, 1996
Gojko Beara: Metro-stvarno i moguce, 1998
Studija ing. Save Janjica iz 1968 (zaboravih tacan naziv, sorry)
Sudija tehnicko-ekonomske podobnosti brzog javnog gradskog saobracaja u Beogradu 1976
Biblioteke imaju sve GUP-ove, studija BETRAS iz 1985 (imaje Zavicajna biblioteka).
 
Hvala puno nothke i sinisa,dobiste po plus od mene.Bas citam ovaj u vezi nju jorka.Vidim da je moscow metro 1935-2005 veoma dobra knjiga ali steta sto se ne moze naci na netu za dzabe.Ako imate bilo kakvu knjigu u vezi sa teskim metroom ili moskovskim postujte je molim vas.Sto se tice oko ove lrt knjige zanimljiva je mada nazalost gleda previse ekonomski na celu stvar(pre bi mi odgovaralo sa saobracajnog aspekta da je)

Svraticu cim mi prodje rok,vredelo bi skenirati najzanimljivije delove skenirati i postaviti ovde da bi imali celu sliku o tim planovima a ne samo planove linija.

P.S.Evo projekta LRT-a to jest lake zeleznice u Zagrebu iz 2007me godine,koliko shvatih uski kolsek je u pitanju.

http://www.zagreb.hr/Userdocsimages/Podzemno nadzemna željeznica.zip
 
Hmm, a da vas pitam nešto (verovatno je već bilo ovo pitanje al ko će da kopa 158 strana).. Da li će moći ako stave laki šinski sistem on u neko buduće vreme bit upgrejdovan na teški sistem.. Tipa uvođenje treće šine.. itd.. Misim znam da je sve moguće... U Dubaiu, al da li bi se isplatila zamena?
 
Mogu da ga unaprede naravno,ali ako naprave lrt ja sa svojih 22 godine mozda dozivim pred penziju u sezdeset i nekoj na naprave pravi metro...A to je skup i nepotreban eksperiment.Kao sto ima izreka Nisam bogat da kupujem jeftino.Tako bi sadasnji urbanisti da zive u vremenu kada je pravljena gazela napravili je sa 2 trake po smeru pa bi buduce generacije to morale da krpe.

Lepo napravis stvar gledajuci u buducnost(oni oko metroa gledase samo do 2021 godinema, trebase do 2030te bar).Da su uzeli te podatke sami bi pobili svoju teoriju da lrt moze da zadovolji potrebe tolikog broja putnika...
 
Vrh