Šta je novo?

Metro

@Arnorian

Posto si osmislio i kvalitetno nacrtao siroko razvijenu mrezu za pokrivanje grada, iako nisam ljubitelj LRT-a, zeleo bih da dodam par komentara.

- U kompletnoj gradskoj mrezi potrebno je omoguciti poprecne veze (blokovi-Bezanijska kosa-Zemun, Karaburma-Mirijevo-Konjarnik) da se ne bi sav protok putnika koncentrisao u centru.

- Neophodno je sto vise ukrstanja linija da bi se obezbedile razne varijante putovanja (plava i zuta linija mogle bi recimo da se ukrste kod prokopa) a ne koncentracija u jednoj jedinoj tacci (Terazije)

- Savski amfiteatar lici na Carsku palatu u Tokiju, velika praznina u centru gradskog jezgra (a Zeleznik si pritom fino povezao i predvideo razvoj grada od Ceraka do njega)

- Koriscenje iste trase za nekoliko linija dovodi do konflikta izmedju njih, tesko je uskladiti taktove a havarija na jednoj liniji poremecuje sve ostale. Pozeljno je da trase budu potpuno nezavisne. Ovo vazi za tramvaj isto koliko i za metro.

- Kada si vec odlucio da ukopavas tramvaj (ili LRT, za mene je to isto, jedino se kod nas plase da kazu tramvaj, spanci lepo kazu tranvia, francuzi tramway), ukopaj ga do kraja i podari nam lep metro :)
 
I ja sam ga u početku shvatio da misli na Tramvaj ali u kasnijim postovima on misli na Medium capacity Metro,koji to jeste ali sa manjim stanicama,kraćim platformama i nešto užim tunelima i kraćim vozovima,dva do tri kola,prednost su mu veće brzine vozova između stanica kao i veći broj stanica na kraćem rastojanju,sve u svemu sistem koji je funkcionalan ali osuđen na nemogućnost povećanja kapaciteta barem ne za male pare..i uz remećenje rada Metroa,ovo kombinacija,duboki ,plitki tuneli,mostovi je ok sve može dok ne siđe po zemlji to nije prihvatljivo.sem kada ide u depo.. :kafa:
Medium-capacity systems have a latent weakness in that as the service district's population increases, the increased transportation demand might create bottlenecks. But it is difficult to extend the platforms once in operation, since it must be done without interfering with traffic, especially for underground railway systems. Some railway planners may make provisions such as longer platforms than necessary so that they will be capable, in future, of accommodating trains with more cars or longer cars. The Ma On Shan Line in Hong Kong has even applied the metro standard with less car configuration for a possible link with the other existing heavy rail route without reconstructing the current system.
5-bangalore-metro-ai.jpg

railway-technology.com,Medium C.vozovi na 1435mm.širine
03BGCITY_METRO_120820f.jpg

thehindu.com,Stubovi na NBG po uzoru na Banglore Metro Medium Cpacity
magadird1.jpg

Skyscrapercity.com.,Stanice NBG.medium C.
mysoreroadterminal2.jpg

deepanjalinagar2.jpg

tollgateqs8.jpg

vijaynanagarey0.jpg

www.skyscapercity.com.
90355583.jpg

I Uživo..
123dpq.jpg
 
Koliko vidim ovaj medium lrt ili sta god bar ima trecu sinu,opet je bolji projekat od belama
 
Menjam predlog, opozovite cerecenje :)
Nova karta je za pravi metro.
Prva faza:
metro7.jpg

Konacan izgled:
metro8t.jpg
 
@zidar
- Nova mreza ima poprecnu vezu Karaburma-Mirijevo-Konjarnik-Banjica-Miljakovac-Cerak. Mozda nedostaje linija Dorcol-Luka-Palilula-Tasmajdan-Slavija-Vlada, ali nisam isao toliko daleko. Za ostale mogu da se koriste i autobusi. Metro ipak ne moze potpuno da zameni ostale oblike prevoza. Na bitnim relacijama koje metro ne pokriva bi trebalo uvesti trolejbuske linije, posto ce cena nafte da nastavi da raste.
- Visestruka ukrstanja bi dosta povecala duzinu mreze.
- Savski amfiteatar nema liniju jer je konfiguracija terena nezgodna, sa tri stane su brda, a sa cetvrte reka. Nema prostora za uspon, sto znaci da bi stanica bila preduboko izpod zemlje. To bi bilo izvodljivo ali preskupo, i morali bi da se koriste liftovi, sto smanjuje kapacitet stanice. Visinska razlika Zeleznicke stanice i Terazija je 50m. Na Savi u amfiteatru bi dobro dosao jedan pesacki most, ako su vec odustali od drumskog.
- Mnogi metroi imaju linije koje idu istom trasam, cak i po nekoliko. Na novom planu sam to ogranici na maksimalo dve. Jeste najbolje da su sve linije izdvojene, ali je cena opet problem.
- Novi plan je potpuno podzeman, mada ne znam da li je to izvodljivo u pesku NBg-a.
 
Zanimljiv plan,svidja mi se.Ja bih na prvoj slici dodao tramvaj preko ade jer ce most biti gotov za godinu dana pa je to relativno skoro
 
I dalje nedostaje metro za Severni Beograd (malo lepsi naziv Beograda III)

Sto se ostalog tice +1
 
Kako nikakvog "treceg Beograda" nece biti pre 2050. (ako ga bude ikad), onda ni ne treba
 
stf":3hugj1w7 je napisao(la):
I dalje nedostaje metro za Severni Beograd (malo lepsi naziv Beograda III)

Sto se ostalog tice +1
Stavio sam produzetak BG:Voza na Banatski Bg.
 
Produžetak banatskog voza ka Zrenjaninu (postoji prema Jovinovom planu) je predviđen preko Ovče i postojeće pruge, verovatno slično i trenutnoj trasi pruge preko Kovačice, što ima smisla za regionalni metro.

Koliko vidim prema mapi, ima sasvim dovoljno mesta da se odvoji skretanje pruge ispred stanice Krnjača, da pruga prođe slabo izgrađenim delom između slabo puta i Velikog Blata, da između Koteža i Borče pređe iznad (ispod) Zrenjaninskog puta, i dođe negde u nekadašnje selo Borču, zaokrene ka Borči Gredi i Zbegu, i eventualno dalje preko Kovilova se spoji sa postojećom teretnom prugom za Padinsku Skelu. Ne mora sve ovo, ali uz ovakvu trasu voza metro ne bi ni bio potreban, neki 10x autobusi bi mogli da se okreću kod železničkih stanica na putu, a atak na Pančevački most bi bio dodatno eliminisan. Jeste velika investicija, ali potencijalna opština Dunavski Venac već sad ima skoro 80000 stanovnika, Borča je već sad veća od mnogih mesta u Srbiji koja imaju status grada i veliki broj njenih stanovnika prelazi most svakog dana, a na dobrom delu trase rušenje ne bi ni bilo neophodno.

Minus ideje je što nema realnog razloga da se takva trasa dalje produžava, jer trasa pruge Pančevo-Zrenjanin već prolazi naseljenijim delom, kroz nekoliko velikih sela, i nema svrhe praviti novu prugu..
 
hazard":2pp6ga11 je napisao(la):
Kako nikakvog "treceg Beograda" nece biti pre 2050. (ako ga bude ikad), onda ni ne treba
Kako nema, pa Severni Beograd postoji u sadasnjem vremenu, a o potrebi metro ili BGvoz linije vice nam svaki dan preoptereceni Pancevac.
 
Ovo je karta planiranog stanovanja na "Dunavskom Vencu".
banatskibeogradstanovan.jpg

Obratite paznju da gradnje izmedju Dunava i plave linije nece biti, ma sta planirali kvazi-urbanisti koji sada rade za BG. To podrucje je, kao i Makis i deo izmedju Save i Surcinskog puta, podrucje zastite vodoizvorista. Tu mogu da se grade samo saobracajni i sportski objekti, a i oni pod strogim uslovima. Kada se ta povrsina odvoji, nema puno mesta za "Bg III". Linije metroa koje bi bile nevezane za Pancevacki most bi zahtevale tunele ispod Dunava, a od toga nema nista jos puno, puno godina.
Bilo bi logicnije da se Novi Novi Beograd gradi u trouglu autoput Bg-Sid/pruga Bg-NS/obilaznica, izmedju Zemun Polja i Surcina, na karti oznaceno crveno.
bgiii.jpg

Trebalo bi razmisljati i o izmestanju aerodroma van obilaznice, time bi se oslobodilo i podrucje oznaceno plavim. Sadasnje stanje sa avionima koji prelecu delove grada nije najbolje.
Mislim i da je podrucje za industriju, oznaceno zelenom, nepotrebno. U Beogradu mogu da se grade samo visokoautomatizovane ili visokotehnoloske fabrike, jer je radna snaga preskupa. Dobar primer je pompezno otoren pogon Jure u Raci. Oni ne mogu ni tamo i u Kg da nadju dovoljno radnika, posto je plata za rad na pokretnoj traci u tri smene i vikendom 19,5 hiljada.
Ova tri podrucja bi, ako se gradi sa visokom gustinom stanovanja kao na NBg, mogla da udome 500.000 stanovnika, sto je prosirenje za koje ce Beogradu trebati puno. Tu bi odmah trebalo da se gradi metro da bi se obezbedila veza s centrom.

@ medjutim Prica o statusu grada su Kostunicina predizborna mahinacija. U Srbiji, osim Bg, ima jos 3 grada. Klasifikacija Subotice je za raspravu. Sve ostalo je "pise na tarabi"...
 
Arnorian, nije poenta status gradova po Srbiji, bitno je da u Borči ima dosta stanovnika, i da će relativno brzo doći na 100 000, a pola od tog ide na Pančevački most, i cenim da je pruga do Borče jeftinija od bilo kakvog dodatnog mosta, a imala bi kapacitet da prepolovi broj autobusa i bitno smanji broj automobila iz tog pravca, i smanji opterećenje na Zrenjaninskom putu koji je najsmrtonosniji u Beogradu..
 
medjutim":2nhf4yuc je napisao(la):
Arnorian, nije poenta status gradova po Srbiji, bitno je da u Borči ima dosta stanovnika, i da će relativno brzo doći na 100 000, a pola od tog ide na Pančevački most, i cenim da je pruga do Borče jeftinija od bilo kakvog dodatnog mosta, a imala bi kapacitet da prepolovi broj autobusa i bitno smanji broj automobila iz tog pravca, i smanji opterećenje na Zrenjaninskom putu koji je najsmrtonosniji u Beogradu..
Slazem se. Mislim da bi bilo najjednostavnije produziti prugu od mosta ili iznad Zrenjaninskog puta ili da skrece ka Kotezu i ide zapadno od njega i centra Borce. Ako bi se prazne oblasti iskoristile za stambene zgrade, a ne kuce, trebalo bi oba. Naravno, potreban bi bio dupli kolosek.
Primer (plavo: pruga, crno: stanice, crveno: prazne povrsine za stambenu gradnu visoke gustine):
metrosevernibg.jpg
 
Principski zanimljivo, al ima jednu manu.

Ni tamo gde već postoje stanice Beovoza nije došlo do te izgradnje, a kamoli da se računa da će pruga i nova infrastruktura tek tako da dovuku izgradnju. Mnogo je logičnije prvo pokušati sređivanje dva koloseka do Pančeva, i napraviti dobru vezu sa putem Beograd-Pančevo, pa ako uspe.

Sem toga, ne verujem da pruga može tako lako da se sprovede levim pravcem na slici, em ne znam može li tako lako da se spusti s mosta kroz postojeću petlju (zato mi i jeste ideja da ide pored Velikog Blata), em ne verujem da može tako blizu Dunava da se jeftino napravi pruga..
 
Beovoz sigurno nije mogao da privuce gradnju kada ide kao antibiotik na 6 sati. A bitna razlika je i sto o Beovozu brine Zeleznica Srbije, dok bi o metrou odlucivao Beograd.
Sto se tice trase leve grane, moze da zaobilazi Kotez i sa druge strane, bitno je da bude sto bliza centru Koteza i Borce, da putnici ne bi morali da presedaju na autobus.
 
koliko sam ja razumeo... vi sve smatrate LRT sto ide nad zemljom... sta je onda ovo

Why_London_Underground_is_nicknamed_The_Tube.jpg


ne razume zasto metro mora da je stalno pod zemljom
 
stf":bqcsym9s je napisao(la):
hazard":bqcsym9s je napisao(la):
Kako nikakvog "treceg Beograda" nece biti pre 2050. (ako ga bude ikad), onda ni ne treba
Kako nema, pa Severni Beograd postoji u sadasnjem vremenu, a o potrebi metro ili BGvoz linije vice nam svaki dan preoptereceni Pancevac.
Za ono sto trenutno postoji dovoljno je produziti BG:Voz do Borce/Ovce/gde li je vec zel. stanica. I preusmeriti sve autobuse koji voze po -ca naseljima na zel. stanicu.
 
Ma ne,Lrt je modernizovani tramvaj nešto veće brzine,ovo što vidimo je Metro medium capacity..iskreno ne bi se ja menjao za tunele BGVoza koji su širi ,komforniji i manje klaustrofobični time i sigurniji,a kapacitet zagarntovan mnogo decenije unapred.. :kafa:
 
Tako je,dakle imamo lrt,medium capacity i high capacity.Mi smo trenutno u nekoj lrt na medium fazi kolko vidim.

Inace danas je 20ti,nema informacija o onom franucskom kreditu za rad na projektu,izgleda ponovo da je pojela maca :rolleyes:
 
ono gore je londonski metro, samo sam hteo po stoti put da kazem da on ide i pod zemljomi plitko ukopan. I po zemlji. i podignut iznad zemlje (ne govorim o DLR i nije sve sto ide iznad zemlje odmahj LRT tamo i standardni putnicki vozovi u nekim delovima idu na podignutim sinama jos pre 200 godinama cuveni lukovi koji se sada delimicno koriste za DLR) Ima ga u raznim ukusima..... Zato mislim da u centru beograda treba METRO (ne LRT) da ide u tunelu, na novom beogradu poddignut u nekim delovima ili plitko ukopan na nekim drugim. Zasto podignut, pa zato sto nbg ima ogrono rastojanje izmedju zgrada i ne bi se osetilo tolika buka od vozova u stanovima a ima mesta za to.

http://www.london-se1.co.uk/news/view/3544
 
Pa niko nije rekao da to nije metro,samo da ima manji kapacitet.Za nas je radjen sa ful kapacitetom svaki plan do belama a i ugledamo se na istocno-evropske metroe koji su svi teski.Evo vidite sta rade recimo bugari.
 
Pa naravno Beograd će uskoro dostići 3.milona,svi se preseliše ovde,pa bi manji kapacitet već za 10 g.predstavljao usko grlo,još kada dodamo namete na automobile,nove gume i ko zna šta još...trebaće nam tripl kapacitet,još malo pa će početi da se poklanjaju autmobili, koliki su nameti ,benzin,gas,registracija i ostalo.. :kafa: a krdo se seli u GSP,više nam ni autobusi veličine barži neće pomoći..
A ovo stvarno nema ga Đilas da se glasne za Metro reko 2o.og ćemo znati odgovor Pariza,ko zna možda stigne preko Moskve.. :/
 
Vrh