Šta je novo?

Metro

Zapravo ne razumem , BRT za NBG je Trola,ne vidim šta je drugačije sem pogona baterije a bez trola koje je rešenje za sada nepouzdano i skuplje,stare dobre trole još će voziti... :kafa:
 
Na donjoj slici je P+R (Park + Ride) na poslednjoj stanici U4 U Beču.

Sa desne strane možete videti natkrivenu/zatvorenu pasarelu pomoću koje se sa platforme linije U4 stiže do garaže i obrnuto.
Na putu koji vidite na slici, (samo u drugom smeru) postoje "reklame" za P+R na kojima je napisano "P+R" na 5min što znači da metro linija kreće na svakih 5min.
U P+R garažama,parkiranje nije besplatno, već se plaća 3EUR za 24h.
Inače, u Beču je parkiranje 0,60 centi za pola sata 1,2€sat sat i po 1,8€, a garaže u centru su prilično skupe
IMAG0108.jpg
 
Da to nam treba,ali me čudi da ništa ne rade na tome na trasi BGV,gde postoje svi uslovi posebno na NBG ili recimo na straroj strani kod P.Mosta . :kafa:
 
2012":2vrgpafd je napisao(la):
Da to nam treba,ali me čudi da ništa ne rade na tome na trasi BGV,gde postoje svi uslovi posebno na NBG ili recimo na straroj strani kod P.Mosta . :kafa:
U pravu si da P+R parkinzi treba da postoje na stanicama BeoVoza ili ti BGV, ali ja ih nikako ne bi stavljao kod Pančevačkog mosta, a ni na stanici NBGD ne bi pravio veliki parking.
Suviše je to blizu centru. P+R parkinzi se stavljaju na periferiji jer

1.) Neko ko je recimo stigao do Pančevačkog mosta, a ide u centar neće biti motivisan da tu ostavi auto jer je već praktično došao u centar. Takođe,imajući u vidu selenje poslovno centra grada na N.BGD, ako već dođete do stanice Novi Beograd, pa zar bi ostavili auto tu kad vam autom treba manje do posla nego GSP-om - nije baš praktično.Povrh toga, auto koji je već došao na NBGD već stvara gužvu u gradskoj zoni

P+R treba praviti u Batajnici, Pazovi, Od Ustaničke pa na dalje, a bojim se da bi velika garaža na N.Bgd služila samo onima koji kolima dolaze tu da ih ostave, a ne onima koji idu sa NBGD-a dalje da dođu to BeoVoza/BGV

SLOBODAN MITRIĆ, SAVETNIK SVETSKE BANKE
Ni metro neće da reši saobraćajne gužve
Sa ovim se apsolutno slažem.

Ovde se često priča o Beču kao gradu sa dobrim gradskim saobraćajem. Da je to tako znam i iz ličnog iskustva. Zaista u njihovim tramvajima, metrou itd nema velike gužve, brzo i često idu, a linje su međusobno usklađene, a opet imaju automobilske gužve veće nego u Beogradu.

Recimo, sad kad sam se vraćao iz Beča, trebalo mi je oko 27min, za 4,5km i to ne iz centra nego već sa prilično periferne tačke - Šenbruna ka izlazu.

Ulazio sam u P+R parking iz radoznalosti oko podneva da vidim koliko je popunjen i mogu vam raći da je bio ispunjen u najboljem slučaju polovično.

Takođe, u smeru ka gradu kolone na auto-putu sa 3+3 trakesu se protezale kilomtrima i vožnja je baš kao kad se prelazi Gazela, samo su kolone veće.

Tragično je što je na kraju te kolone opet bio jedan P+R sa slobodnim parking mestima i metro stanicom, ali avaj ljudi ipak više vole da se voze kolima.
Priča koju lupetaju ljudi ovde da bi ostavili auto samo da gradski radi kako treba je samo izgovor, ići autom na posao je stvar status i prestiža, a ne praktičnosti

Tako da će i u Beogradu, baš kao i Beču samo mali, praktično zanemrljiv procenat ljudi ostaviti automobile kad se izgradi metro.

Rešenje je izgleda samo naplata ulaza u centar grada,baš kao u Stokholmu i propaganda da je koristiti alternativne vidove prevoza in
 
Sta ce se desiti u Beogradu kada se izgradi metro a propo saobracaja ne znamo bas najbolje, ali znamo dve stvari zasigurno:

1) za trenutne korisnike javnog prevoza ce putovanje postati mnogo brze, lakse i manje stresno

2) masa vozila (autobusa) koja se sada krece gradskim vise nece biti deo saobracaja.

Koliko ce ljudi preci sa kola na metro? Pa ne mora da predje 50% ljudi koji idu kolima na metro da bi se osetio boljitak. Bio je dobar primer na sajtu udruzenja korisnika javnog prevoza u Viktoriji u Australiji da prebacivanje samo 5% (ili tako slican mali procenat) dvevnih putovanja automobilom na javni prevoz ima ogroman uticaj na guzve u gradu.

Drugo ne mozemo porediti Bec - grad sa razgranatom i "zrelom" metro, tramvajskom i zeleznickom mrezom - sa Beogradom, koji nema metro, ima nedovrsenu tramvajsku mrezu i poludovrsenu zeleznicku. Mozda je broj korisnika javnog prevoza u Becu dosegao svoju gornju granicu zbog nekih drugih faktora (pa P+R stanice ne privlace onoliko ljudi koliko se nadalo), a takodje Bec ima bolju putnu infrastrukturu (gde to u Beogradu recimo ima autoput 3+3 trake? nema) od Beograda, tako da nije bas za poredjenje sa sitaucijom "sta bi bilo ako Beograd dobije metro".

Evo ja mogu da dam drugi primer, primer Toronta. U spicu, guzve u saobracaju su ogromne. Grad je ispresecan autoputevima, koji su bar 3+3 kroz grad svudgde, negde imaju i po 4, 5, 6 traka u jednom pravcu. Kada je saobracajni spic, po tim autoputevima se bukvalno mili (brze je ici "obicnim" ulicama kroz grad, mada je i tu u spicu ogromna guzva). Toronto ima i metro. U spicu je prepun - autobusi koji ga hrane su takodje dupke puni. Parkiralista pored metro stanica su takodje prepuna tokom radnog dana - na nekim lokacijama ljudi dolaze u 5,6 ujutru da parkiraju da bi nasli mesto. I da, i pored toga su kao sto rekoh ogromne guzve u saobracaju...ali kakve bi tek bile da nema metroa?
 
@Hazard

Pa ja i nisam rekao da Beograd treba porediti sa Bečom, niti da ne treba graditi metro.
Ja sam samo rekao da se slažem sa tvrdnjom da metro neće rešiti saobraćajne gužve u Beogradu. Beč sam samo naveo kao primer grada sa razvijenom metro, tramvajskom i železničom mrežom koji uprkos tome ima saobraćajne gužve i kolapse veće od Beograda.

Samo sam hteo da navedem primer koji ilustruje da metro, čak i kad je dobro razvijen (Beč ima pet metro linija i niz prigradske železnice, te mislim jednu LRT liniju) sam po sebi ne rešava problem saobraćaja.

Drugo, nisam rekao da izgradnja metroa neće imati pozitivan uticaj na saobraćaj u gradu niti da ga ne treba graditi.

Slažem se sa:

hazard":2trzudq1 je napisao(la):
1) za trenutne korisnike javnog prevoza ce putovanje postati mnogo brze, lakse i manje stresno

2) masa vozila (autobusa) koja se sada krece gradskim vise nece biti deo saobracaja.
No,i ti se izgleda slažeš da metro sam po sebi ne rešava problem saobraćaja, jel dao si primer Toronta, ili se varam?
 
Nbumbic:

No,i ti se izgleda slažeš da metro sam po sebi ne rešava problem saobraćaja, jel dao si primer Toronta, ili se varam?

Pa ko je rekao da metro resava problem saobracaja?Taj problem je neresiv u smislu da automobilski saobracaj bude bez guzvi,saobracajnih nesreci i.t.d.Moguce je samo ga ublaziti a metro je najvaznija stvar i veoma ce olaksati zivot ljudima koji koriste gsp,povecati pesacku zonu u centru i izbacice autobuse iz centra grada.
 
@Vučko

Slažem sa onim što si ti napisao u svom prethodnom postu, a prethodni moj post je prilično glupo i na brzinu napisan.

Sa mojim prvim postom sam samo hteo da, kroz primer sa saobraćajem u Beču kažem da je najveći problem u rešavanju saobraćajnih gužvi u gradskim sredinama, zapravo problem stava ljudi prema korišćenju automobila

Čak mislim, da kad bi ljudi racionalno u Beogradu koristili automobile i bez metroa bi GSP mogao da radi fenomenalno dobro.

Stičem utisak da se u retko kojem gradu ili državi radi sistematski na prestanku kulta automobila kao osnovnog statusnog simbola iako je to izgleda osnovi uslov za rešavanje problema saobraćajnih gužvi i zagađenja u gradovima.

Inače, mene gotovo svi ljudi sa kojima sam poslovno u kontaktu gledaju kao idiota što ne koristim auto u gradu-
Dobar deo njih misli da ga ne koristim zbog štednje pa mi objašanjavaju da zapravo korišćenje GSP-a i nije toliko jeftinije.




@Vučko

sad ono manje bitno


Ta rečenica, koju si citirao, je zapravo ponavljanje nečeg oko čega se uglavnom slažemo, a napisana je povodom Hazardovog odgovora na moj post o stanju saobraćaja u Beču.
Stekao sam utisak da smo Hazard i ja krenuli u polemiku, a da se zapravo slažemo pa sam stoga napisao poslednju rečenicu koja i jeste rezime i Hazardovog i mog posta.
Glupo je ispalo.

A što se tiče tvog pitanja


Pa ko je rekao da metro resava problem saobracaja?


mislim da je 2012 preneo tekst sa naslovom koji ima konotoaciji Metroa kao rešenja saobraćajnih problema u nekom svom ranijem postu. Naravno, ne kažem da on to tvrdi, niti neko od forumaša

Vlasti i mediji pomalo guraju tu priču da će metro rešiti probleme, iako sam siguran da stručnjaci u gradskim službama znaju da to nije tako.

recimo
Metro-prazni-ulice

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:301042-Metro-prazni-ulice


Beograd
Bez metroa – saobraćajni kolaps
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Bez-metroa-saobracajni-kolaps.lt.html
 
Slazem se sa celim postom,pogotovu ovim delom

Stičem utisak da se u retko kojem gradu ili državi radi sistematski na prestanku kulta automobila kao osnovnog statusnog simbola iako je to izgleda osnovi uslov za rešavanje problema saobraćajnih gužvi i zagađenja u gradovima.

Dakle,treba menjati svest gradjana,a to je moguce samo primerima od strane vlasti,kad bi se oni vozili metroom(stalno a ne samo na pr dogadjajima).

Voznja automobilom je dobar biznis za drzavu,pogotovu za nasu gde je vecina firmi drzavno.Drzava bi bila u problemu kako da napuni kasu kada bi recimo samo 20% vozaca u Beogradu prestalo da vozi i odjavilo kola.Sve te takse za gorivo,registracije,osiguranja i.t.d.

Onda nije ni cudo sto se prvo gurao ump a ne metro makar to bio i belam...
 
Verovatno sam i preneo jedan u seriji tekstova,i to fer ako neko ima od stručnjaka drugačije,dakle manjinsko mišljenje,niko u svetu nije rešio 100% problem saobraćaja u velikom gradu osim možda budućeg Masdar Cityja opet sa teškim Metroom i Lrt kao i električnim automobilima,ali je danas u Evropi javni prevoz 2.milonskog grada ne zamisliv bez Metroa,a svedoci tome smo gužvama i kolapsu po Beogradu :kafa: a slobodno se može reći da sada je već funkcionalna M1 od P.Mosta do Nbg a uskoro i Zemuna i M2 do Rakovice,kao što vidimo konstantno se beleži rast broja putnika, i sa dovršetkom do Batajnice i kasnije Pančeva kapacitet će biti 40.ooo putnika i više pa kada se to uporedi sa cifrom ostavljenih automobila koji ne zagađuju vazduh+ušteda novca+vremena,ako bi se dodatno uložio novac u nove stanice,vozove,info sistem,moglo bi se slobodno reći da dobar deo Beograda ima visokokapacitni prevoz+početak izgradnje novih linija Metroa,dakle neki stručnjaci kojima je verovatno izjava istrgnuta iz konteksta celine,zvuče kao zagovornici ne rađenja ničega dok ne dođemo na 3.milona stanovnika i kolapsi budu gore od elementarne nepogode,dakle u Evropi nema rešenja problema saobraćaja bez Metroa a ostaviti auto kod kuće je neminovnost zbog skupog goriva i skorog uvođenja takse za ulazak u centar od recimo 1.000 din. +skupog parkinga ,evo ja sam jedan od tih koji bi prvi ostavio auto kada idem i na posao i u grad na kafu,taj novac bi potrošio na prijatelje,jer za razliku od nekih manjih gradova u Beogradu više nije prestiž ni moda ići u grad autom na kafu ili šetnju... :kafa:
2368605008_6a20ed3abe.jpg

city-data.com
metro.jpg
4129374346_1e9ae8eaac.jpg

iloveqatar.net
russian-subway-specia-metro-2033-05.jpg

Ne znam na šta se neki stručnjaci pozivaju,ili bi hteli da nas vrate u srednji vek..
 
Pa i Tbilis ima Metro...a ovo mu dođe Lrt do sela.. :)
img.php

tbilisi.gov.ge
tbilisi+metro+train.jpg

travel-georgia.blogspot.com
 
Pisao sam više puta o metrou u Tbilisiju i lepom iskustvu stajanja u pretrpanom vagonu između dve stanice tokom nestanka struje u potpunom mraku.

Treća linija je počela da se gradi još za vreme SSSR-a.
Gruzijci su uspeli od 1991. da drugu liniju produže za jednu stanicu i to mislim negde 2000.
Trenutno rade na proširenju za još jednu stanicu.

Najbolja priča oko izgradnje tj. negradnje metroa je u Rigi, Latvija.
Latvijici su se istripovali u nacionalnom zanosu, da će izgradnja metroa dovesti do novog talasa migracije Slovena te da će to uništiti njihov indetitet.

Oni su 1987.odbili da im SSSR finasira metro u iznosu od 90%, a projekat je već bio gotov i trebala je da otpočne gradnja prvog dela od 8,7km

Evo i dela tekst iz Vikipedije ako ne možete da poverujete takvoj gluposti

The first metro in the Soviet Baltic republics was also to have been the most expensive one in the Soviet Union. It was estimated that the cost of one kilometre would be 25-26 million rubles. At the time the Riga metro was being planned, the metro in Minsk, Belarus was being built at a cost of 15 million rubles per kilometre.

Officials in Riga were not very concerned with funding, as the necessary money would come mainly from Moscow. The budget of the Latvian SSR would have been responsible for funding the train depot (10-12 million rubles), engineering details (2.5 million rubles), and station vestibules (4-5 million rubles). As a result, Riga would have been expected to spend less than 20 million rubles for the city's metro. However, the city would have had competition for funding from Moscow, as Odessa and Omsk were also eager for financial assistance in establishing their own metro systems at the same time.

Criticism

Objections against the Riga metro began to be raised as the final design proposal was being finalised. The most pressing concerns, raised by the local scientific community, regarded the usefulness and effectiveness of such a massive and challenging project. They argued that the project would bring more harm than benefits to the city, as the ground waters in Riga are very high with migrating currents, and, as a result, nobody could tell where they would be after a decade. If ground waters were to flow across metro lines, the metro system would get flooded. However, this same argument did not prevent the construction of a metro in Leningrad (now St. Petersburg), which has similar geological features to Riga. As perestroika began to become established in the Soviet Union, the local press became filled with geologic and geodesic articles and how these issues could affect a potential metro in the city.

In addition to concerns about potential flooding, the project's authors were also blamed for having planned stations at inconvenient locations, and that the idea itself of a metro was becoming outmoded. After these arguments were evaluated and dismissed, nationalist elements within Latvia began protesting against another likely wave of migration of Slavs into Riga, which was said to pose a threat to the identity of Latvia and the Latvian language.

Cancellation

The wave of mass nationalism in Latvia at the end of the 1980s brought about disputes and doubts regarding the decisions of the Riga and Latvian governments concerning the metro, as well as the competence of specialists from Moscow. In 1987, ecological activists organised an act of protest; despite the protest, however, the decision was made to start work on the second stage of technological and economic planning. However, local specialists were asked to take over much of the work, despite lacking the necessary skills and expertise, to reduce Latvia's reliance on specialists from Moscow.

After two months, the planning commission came to the conclusion that there was no economic or technological basis to continue with the project, and twelve years of bureaucracy and planning had come to an end without any work ever being completed.
 
nbumbic":3vfxjha9 je napisao(la):
No,i ti se izgleda slažeš da metro sam po sebi ne rešava problem saobraćaja, jel dao si primer Toronta, ili se varam?
Realno Torontu npr. "fali" bar jedna metro linija (ja bi rekao 2) da bi mreza bila kompletna (sad ce to pokusati kao da rese gradnjom mase nekih LRT linija, ne znam koliko ce to da uspe) a autoputevi su puni uglavnom ljudi koji dolaze iz predgradja gde metroa naravno nema (ali zato ima autoputeva) - postoji i prigradska zeleznica i dosta je ljudi koristi (dal su bas puni vozovi ne znam) ali mreza nije dovoljno razgranata, a ima i losu "konfiguraciju terena" (uzasno rasprostranjena predgradja projektovana sa automobilskim prevozom na umu na 1. mestu).

Primer Toronta sam naveo kao grad koji ima i guzvu, a ima i pun metro, za razliku od Beca za koji kazes da ima guzvu, a da su metroi poluprazni.

Metro nije nuzno to da eliminise saobracajnu guzvu, ali jeste tu da da alternativu saobracajnoj guzvi (kao sto je npr. slucaj u Torontu). I tu je da olaksa tu guzvu. Pa i u Parizu su ogromne guzve, ali na sta bi licilo tek da nema metroa i RERa?

Drugo, ako postoji metro, onda postoji alternativa koju gradjani mogu da koriste ukoliko se ogranici upotreba automobila u odredjenim delovima grada. U Beogradu sada npr. ne moze da se siri pesacka zona radikalno jer se onda ogranicava pristup centru drasticno - ako je u pitanju 100% pesacka zona, onda nema mesta ni za autobuse, tramvaje, trole. Ako je u pitanju samo zabrana za pristup automobilima, da, kretace se vozila GSP po samom centru vrlo lepo ali sta cemo sa stizanjem do centra? itd.

I da, slazem da treba i da se menja kultura i svest gradjana i da se umanjuje "kult automobila" ali za tako nesto je prvo potrebna dobra alternativa - a ta alternativa je metro, prigradska zeleznica, razgranata tramvajska mreza - iliti brz, efikasan, pouzdan sinski prevoz, nezavisan gde god je moguce.
 
» The Metro Rail System has proved to be the most efficient in terms of energy consumption, space occupancy and numbers transported
» Hi-capacity carriers – very high volumes of peak hour peak direction trips
» Eco-friendly – causes no air pollution, much lesser sound pollution
» Low energy consumption – 20% per passenger km in comparison to raod-based systems
» Greater traffic capacity – carries as much traffic as 7 lanes of bus traffic or 24 lanes of car traffic (either way)
» Very low ground space occupation – 2 metres width only for elevated rail
» Faster – reduces journey time by 50% to 75%
1749_01_dk.jpg
COV-High_Speed_Rail.jpg
biztimes.com
biway-all-electric-buses-future-train-01.jpg
psipunk.com
Zero emission budućnost
 
London: Štrajk zaposlenih u metrou
4. oktobar 2010. | 11:23 | Izvor: Tanjug
London -- London je danas u saobraćajnom kolapsu zbog dvadesetčetvorošasovnog štrajka zaposlenih u metrou.

Linije podzemne železnice, koja je radnim danom preopterećena u jutarnjim satima, potpuno su obustavljene ili skraćene, javile su agencije.

Oko 10.000 zaposlenih u podzemnoj železnici su od nedelje uveče u štrajku zbog najavljenih mera racionalizacije i otpuštanja oko 800 radnika.

To je drugi takav štrajk radnika metroa za nepunih mesec dana.

Prethodni je bio 7. septembra, ali od tada nije bilo napretka u razgovorima sindikata i poslodavaca o najavljenim merama.

Londonski gradonačelnik Boris Džonson ocenio je da je današnja obustava rada "čist politički štrajk", naglasivši da se događa u vreme godišnje konferencije vladajuće Konzervativne partije, koja se održava u Birmingemu.

Gradonačelnik Londona traži od vlade da zakonski odredi minimum od 50 odsto saobraćaja u vreme štrajka.

Gradsko saobraćajno preduzeće obezbedilo je više od 100 dodatnih autobusa, povećan je broj linija prevoznika rečnim brodovima, kao i taksi službi.

Rukovodioci podzemne železnice javno su se izvinili putnicima zbog štrajka i rekli da neće odustati od svojih predloga, ali da će se potruditi da sa sindikatima postignu dogovor.

Sidnikati zaposlenih u metrou već najavljuju nove dvadesetčetvoročasovne štrajkove za 2. i 28. novembar.

Londonski metro, inače, dnevno preveze oko 3,5 miliona ljudi.
 
Ја бих да приметим да је метро итекако решио проблем саобраћаја у Бечу и да се сматра једним од најбољих у свету - то што има гужви потпуно је неважно; ко баш хоће у први бецирк колима, па одбија и парк-енд-рајд, нека се вози и пет сати ако треба (а ипак нису толике гужве). Београд је баш по угледу на Беч планирао свој метро и тек се сада види колико смо изгубили за све ове деценије...
 
2012":8y5ywpns je napisao(la):
Jes da sam se vozio samo jednom linijom i to od Tavisuplebis Moedani, do Avlabari ili Vagzlis Moedani pa ne znam kakve su druge, ali nisam imao takva iskustva kao nbumbic, sve je funkcionisalo u najboljem redu, vozovi su bili cesti i brzi, isto kao i u Jerevanu, gde su doduse kompozicije manje od onih u Tbilisiju.
 
Мирко":16yq8242 je napisao(la):
Ја бих да приметим да је метро итекако решио проблем саобраћаја у Бечу и да се сматра једним од најбољих у свету - то што има гужви потпуно је неважно; ко баш хоће у први бецирк колима, па одбија и парк-енд-рајд, нека се вози и пет сати ако треба (а ипак нису толике гужве). Београд је баш по угледу на Беч планирао свој метро и тек се сада види колико смо изгубили за све ове деценије...
Da eto povela se priča oko Bečkog Metroa,ali za poređenje ima i drugih kao Minhenski Metro,Praški ili Atinski,gde su rezultati imresivni u smanjenju gužvi i ekologiji..
Map_Munich_netz03.jpg

www.skyscraper.com
Postavlja se pitanje zašto bi neko vozio auto pored ovako uređenog javnog prevoza,sem ako neće da se luksuzira :rolleyes:
A6B2R6.jpg

Ovi naši ne umeju ni oznake da stave za BGVoz..:rolleyes:
the-subway-entrance-at.jpg

Ni tablu da nakače kada se silazi u Vuka...:rolleyes:
 
Е, а и минхенски метро је био узор београдском :) (Мрежа у којој две линије деле исти тунел, па се изван центра рачвају, што је идеално за град те величине)
 
@praguc

Iskustva mnogo zavise i od godine koje si bio tamo.

Ja sam u Tbilisiju bio 2002. 2005 i 2006. dakle dosta davno. Baš tnešto nakon moje poslednje posete su počeli renoviranje stanica

Gruzija ima veliki problem sa električnom energijom. Najveća elektrana Inguri (oko 1300MW) je u graničnom području između Abkazije i Gruzije. Postrojenja su ostala abkazima dok je jedna od najvišljih brana na svetu (oko 270m visoka) pod kontrolom Gruzije.

Enguri_Dam_003.jpg

Ostale elektrane u gruziji imaju otprilike snagu kao jedan generator u TENT B dakle oko 600Mw.
Abakzi mogu da isključe kad god hoće snabdevanje el. enregijom (to ne čine jedino zato što Gruzijci mogu da zatvore dotok vode do turbina).
Brana je u prilično lošem stanju

U suštini verujem da je i to jako uticalo na ukidanje tramvaja i trola u Tbilisiju kroz zamenu autobusima. Gruzija ima sigurno snabdevanje gasom i naftom iz Azerbejdžana tako da je u njihovim uslovima autobuski saobraćaj mnogo pouzdaniji (naročito u slučaju rata).

praguc verovatno si primetio da je "obavezna" oprema prodavnica u Tbilisiju i mali generator.

Poslednjih godina su uložili oko 10 mil evra u sređivanje stanica i izgradnju nezavisnog el.voda za snabdevanje metroa, pa je to sigurno popravilo pouzdanost sistema. Mislim da je 7 stanica do sada obnovljeno
(inače ja sam metro 2006.koristio 10 dana za redom po bar 4 puta na dan. Dva puta se desilo da je nestalo struje, a jedanput smo se zaglavili na stepenicama). 2005 se nisam zaglavio.

U Tbilisiju je i bio slučaj trovanja putnika nekim gasom i eksplozije dve bombe.

No poslednjih godina čujem da su poboljšali stvari
 
Zanimljivo je cuti...A znas li mozda kakva je situacija u Jermeniji,to jest Jerevanu?
 
Vrh