Šta je novo?

Metro

Pa ne mogu srušiti taj most dok ne naprave zamenski za tramvaj. Zar ne znate da se depo za tramvaje nalazi na Novom Beogradu :grand: Rušenjem mosta bi se ukinule i sve tramvajske linije, pošto depo Dorćol i nije baš više depo koji bi mogao poslužiti kao zamenski.
 
Kakvu grešku su napravili komunisti (ovde taj termin odgovara) kada su pre 60 godina srušili čuvenu zranjaninsku ćupriju koja je bila zaštitini znak celog grada. I nije to bila nikakva sklepana ćuprija već masivan i solidan most naravno nije bio moderan jer je podignut u XIX veku. Ušao je i u narodnu pesmu "zrenjaninska ćuprija, uzana ko kutija, vozi dragi četr riđe al ne mož da priđe"
 
.. ne znam kakve veze ima zrenjaninska ćuprija sa beogradskim metroom, ali srušena je ne pre 60 godina, već 1969. A i podignuta je u XX veku..
 
c.s.i.":c3p649p6 je napisao(la):
U kasnijem periodu izgradnje metroa liniju od Ustaničke bi trebalo produžiti preko Kaluđerice do skretanja za Leštane i Vinču na Smederevskom putu. Postojeće linije 300 bi trebalo da polaze od tog raskršća. Time bi mogao znatno da im se skrati interval i da se konačno poboljša prevoz u tom delu grada. Postojeće rešenje je zaista očajno - trase linija su predugačke i u delu od Ustaničke do ovog raskršća se potpuno preklapaju, intervali su preveliki, a busevi prepuni.
Šta mislite o tome ?

http://i36.tinypic.com/11awcw5.jpg
Zanimljivo, samo sto bi ja liniju postavio do planirane zeleznicke stanice u Bolecu.
zidar":c3p649p6 je napisao(la):
Sto se metroa tice, Kaludjerica i okolina nisu dovoljno naseljena sredina da bi opravdale gradnju tipicnog metroa
Obzirom da sam jedno vreme ziveo u Kaludjerici, mogu ti reci bas suprotno, taj deo je poprilicno naseljen. Kad sam isao ujutro na fakultet, nisam mogao da udjem u autobuse (309), bili su prenatrpani putnicima i cesto sam kasnio, iako sam bio sat i po pre pocetka nastave na stanici. Meni je to sasvim dovoljno da se na tom potezu uvede metro.
zidar":c3p649p6 je napisao(la):
Mogu samo da zale za nikada izgradjenim istocnim krakom Beogradskog cvora.
O istocnom kraku sam cuo sa vise strana, navodno je BG cvor trebao biti u krstu. Da li mozda imas vise informacija o ovome? Mozda jos neko od clanova foruma?
zidar":c3p649p6 je napisao(la):
Ipak mogao bi jednog dana da se napravi krak od stanice Beli Potok, most preko autoputa i tunel i hop eto Beovoza na Dunavu.
Imam jednu kopiju plana, koju sam uzgred slikao, iz jedne studije Saobracajnog fakulteta iz '85 koja je nesto slicno predvidjala, zaboravio sam kako se zove. Izvinjavam se na losoj fotografiji.
http://i38.tinypic.com/11j94yp.jpg
 
@Siniša

Kada kazem da Kaludjerica i okolina nisu dovoljno naseljene mislim na gustinu, ipak su u pitanju kuce a ne zgrade ili soliteri a metro je prevozno sredstvo prvenstveno namenjeno gusto naseljenim urbanim sredinama. To sto je guzva u prevozu verovatno je stvar lose organizacije ili nedostatka vozila ali necu vise o tome jer ne znam dovoljno dobro taj kraj.

Sto se cvora tice razmisljalo se o krstu, glavna putnicka stanica na prokopu a ranzirna stanica u sumicama odakle bi nastavljala trasa ka istoku. Pitanje je bilo kuda provuci prugu zbog visinske razlike pa je na kraju privilegovana dolina topciderske reke, to jest juzni krak, kao prohodnija varijanta. Zatim je automobil zamenio voz kao olicje moderne tehnologije i napravljen je autoput otprilike tamo gde je trebao da prodje istocni krak.

U prilogu plan cvora iz 1948.

31_bgd-1948.gif
 
zidar":2wi2h14h je napisao(la):
@Siniša

Kada kazem da Kaludjerica i okolina nisu dovoljno naseljene mislim na gustinu, ipak su u pitanju kuce a ne zgrade ili soliteri a metro je prevozno sredstvo prvenstveno namenjeno gusto naseljenim urbanim sredinama. To sto je guzva u prevozu verovatno je stvar lose organizacije ili nedostatka vozila ali necu vise o tome jer ne znam dovoljno dobro taj kraj.
Linija 309 saobraca na svakih 3-5 minuta, sto je cesce i od centralnih gradskih linija. I uvek je pretrpana. Tako da tvoje spekulacije o neorganizovanosti ili nedostatku vozila nisu tacne.
Sto se tice gustine naseljenosti, ni tu nisi u pravu, jer po mojim saznanjima, samo u Kaludjerici zivi preko 10 000 stanovnika. Takodje, Kaludjerica nije nista manje urbanizovana od Starog Mirijeva, Stare Karaburme, Dusanovca, Vozdovca, Konjarnika, Liona...... a ti delovi grada se smatraju ``urbanizovanim``.

Planirana metro linija od Tvornicke do Ustanoicke datira iz `70-ih, kao uostalom i sve sto sadasnja gradska vlast gradi.:rolleyes: To znaci da je odavno zastarela kao projekat. Kad kazem zastarela, mislim da odavno vise nema mesta graditi depoe niti kod Tvornicke, niti kod Ustanicke.Ti delovi grada odavno nisu livade i vocnjaci, jer se gradsko jezgro prosirilo. Moj predlog je da se linija produzi od Tvornicke, do Kineskog mosta, i tu gradi depo, a na drugoj strani do skretanja za Kaludjericu.

dedinje":2wi2h14h je napisao(la):
Predlozi o rušenju nekih mostova na Savi su greška. Nije uobičajeno da se mostovi ruše pogotovu u gradovima gde su decenijama postali deo gradskog imidža
niko nije spomenuo rusenje tramvajskog mosta, vec izmestanje. Naravno da ga ne treba srusiti.

dedinje":2wi2h14h je napisao(la):
Treba sačuvati i stari železnički most kao prvi beograsdki most, jedini podignut u XIX veku. Ukoliko se ukine pruga preko njega biće idealan kao pešačko-biciklistički most.
Treba, i to bi bilo atraktivno resenje, ali.....njegova najniza visinska kota je van svih mogucih standarda i crna tacka je plovnog puta. Malo brodova moze da se ispod njega provuce, zato je i planirano njegovo rusenje. Naravno, nekada. Istina je da on nece niti da se rusi,niti da postane pesacki, zbog idiotskog GUP2021, po kome ostaje u funkciji i stari zeleznicki cvor, jer smo, zaboga tako bogata zemlja, pa imamo sredstva za odrzavanje dva paralelna zeleznicka cvora, od kojih ce ovaj stari samo da smeta.:rant:
 
Što se tiče straog železničkog mosta ako je nizak mislim da nije nerešiv problem da se podigne nešto više dogradnjom stubova koji ga nose. Takođe treba staru stanicu sačuvati. Svi veliki gradovi u svetu imaju više železničkih stanica i putnici biraju onu koja im najviše odgovara. Ova stara ima dobar položaj, praktično je u centru i do nje bi mogla ići dva koloseka koje bi koristili Beovoz i neki putnički vozovi koji ne bi išli na Prokop. Već se mnogo puta pisalo na ovom forumu - stanica i samo dva koloseka ne bi ništa smetali izgradnji savskog amfiteatra.
 
Metro projekat iz 70 ih je ocigledno osnova svih danasnjih trasiranja metroa, cime se zanemaruju izmene nastale u razvoju Beograda tokom 35 godina.

Novi Beograd sada ima teziste na Savskoj, a ne na Dunavskoj strani, iz svih krajeva Beograda dolazi se u kupovinu u taj deo Nbg., ali metro trase se ovde crtaju tek za kasnije faze, a prvenstvo i dalje ima trasa prema Starom merkatoru i bioskopu Jugoslavija, nostalgicno, ali u stvarnosti prevoza ta nostalgija je surova cinjenica da bus 16 ide i dalje na 2 minuta, a 95 na 4,5 min.!

Na istoku i jugoistoku je nastalo Mirjevo, Kaludjerica, Novi Vozdovac( Konjarnik, Medakovic, Jerkovic,Banjica..)

Na jugu Vidikovac, Cerak...

A nastace novi delovi grada u Savskom i Dunavskom amfiteatru.

Upravo zbog tih delova na rekama bi stara pruga vise nego sama stara stanica mogla da bude vazna, a sa tim u vezi stanica kod Ekonomskog fakulteta odakle bi se pokretnim stepenicama uz Kamenicku i Terazijsku terasu stizalo za pet minuta do Terazija.

Metro trasa Ustanicka Zemun nije besmislena, ali nije najvaznija, s obzirom na izmene u razvoju grada prvo bi trebalo graditi trasu od Aerodroma preko Gagarinove ulice prema istocnom Beogradu i Novom Vozdovcu, pa onda od Vidikovca ka Novoj galenici.
 
Za g. "međutim" ( žao mi je ali ne umem da napošem ono "međutim wrote" i da prenesem kompletan tekst.) Grešiš kad daješ sitne primedbe a zaobilaziš glavnu poentu. Nije važno kad je zrenjaninska ćuprija podignuta i kad je srušena već se postavlja pitanje zašto je srušena? Kada neki forum ina za temu veliki grad na dve velike reke onda sve što se napiše o mostovima ima značaja
 
Stalno se oko metroa pominje cuvena fraza da je jedino rat skuplji.
Rat je kod nas finansiran starom deviznom stednjom i svercom cigara i benzina a resultat je bila hiperinflacija.
Cime cemo metro da finansiramo?
Za sada nam se jedino nudi da zaduzimo sledecih nekoliko generacija kod raznih finansijskih institucija.

Mogli bi smo da se ugledamo na pametnije i iskusnije (recimo bracu Francuze) i da metro finansiramo prodajom zemlje. Naime, centar Beograda je pun neiskoriscenog gradjevinskog prostora ( Luka, Savski amfiteatar, Brodogradiliste, IMT...) mahom na obalama reka. Grad kroz to podrucje provuce infrastrukturu i metro, parcelama se vrednost pomnozi 10 puta, grad proda parcele i pokrije troskove izgradnje infrastrukture. Em dobijemo metro bez dugova, em se razvije centar grada.

Evo jednog predloga projekta 3 metro linije.

Ljubicasta polja su doticne gradjevinske povrsine.

16_antigonametro-small.gif
 
Ma stvar je jasna, lepo su rekli da će to da se finansira međudržavnim ugovorom,povoljan kredit,koncesija i sl. :kafa:
 
Plan Zidara je vredan paznje, ali nedostaci su mu u previse trasa ispod centra sto zahteva puno radova ispod tla, sto je skupo, a drugi nedostatak je trasa koja ide kroz Novu Bezaniju, a ostavlja tramvaj u Gagarinovoj, gde ce metro bez sumnje proci, jer toj trasi gravitira najvise stanovnika.

Dobro je sto mislis na povezivanje sa Novim Vozdovcem , na sta sam vise puta upozoravao, kao i na povezivanje buducih delova grada na obalama.

Pa dobro je sto citamo jedni druge, a bilo bi bolje i kada bi i odgovarali neposredno na iznesena misljenja, bar pre nego sto ih neko usvoji kao svoja.
 
Гледајући ове поплаве почињем да се плашим подземног метроа.
 
Zašto nismo pored mora .. ;) tuneli su sigurniji od zemljotresa od objekata na površini,ono što im može predstavljati problem prilkom bušenja su podzemne vode,ali se pre toga rade ispitivanja trase da se utvrde gde ih ima illi nema,danas se to rešava mnogo lakše nego nekada,krtice su hidro štitom (kao ona koja sada buši ispod Višnjice za Interceptor) tehnika ispitvanja tla je savršenija,kao i rešenja odvođenja podzemnih voda,a bušenje tunela iz godine u godinu sve jeftinije,a da ne govrim o imovinsko-pravnom aspektu,uostalom Beograd u starom gradu ima pristojnu visinsku razliku u odnosu na reke,dok na novom priobalje je sa bedemima i dosta udaljeno od reka,a i na ulazima se najčešće postavljaju sigurnosna vrata u slučaju rata ili eto biblijskih potopa .. :kafa:
 
jovanovm":sobll0lh je napisao(la):
Drugari, metro se može kopati dosta ispod toka reke, te je opasnost od poplava dosta mala...
Ma sad ce i to da koriste kao argument da prave ovaj povrsinski
 
Ma neće,jači su argumenti za tunele pre svega imovinsko-pravni i nemanje potrebe za plaćanjem zemljišta kao i mogućih sporova za astronomsku nadoknadu,tako da se odmah izdaje dozvola za gradnju, to je sve državno,drugo dubina tunela koja ide ispod infrastrukture i njeno ne remećenje je jedan od ključnih argumenta,kao i nesmetano odvijanje površinskog saobraćaja za vreme gradnje kao i u eksploataciji,a Metro ispod reke ja mislim da je to možda i jeftinije rešenje jer je gradnja mosta uvek zahtevna stvar,pa cena čelika,duže vreme gradnje,pristupni mostovi i sl.
 
Metro je skup, pa je skup.
Uvek sam smatrao da je podzemna trasa pravo resenje za metro, nezavisna od saobracaja, vremenskih prilika i sto je jos vaznije manje vise nezavisna (zavisno od dubine) od gradjevina i infrastrukture koje cine grad.
To i jeste poenta metroa, da se trasa provuce tamo gde je potrebna a ne tamo gde moze da prodje.
Nadzemne trase treba da ostanu izuzetak, a i tada da budu na stubovima i totalno odvojene od ulicnog saobracaja. Glavna mana im je buka vozila na otvorenom.

Sto se kombinacije metro + tramvaj tice, cini mi se pametnije da se dopunjavaju a ne da se metro vuce postojecim tramvajskim trasama.
Odatle recimo linija mirijevo-ustanicka -konjarnik-centar koja u tandemu sa tramvajem na bulevaru opsluzuje istok grada.
Naravno da je skuplje kopati ispod cubure nego ponovo razrovariti bulevar ali zasto da se unistava postojeca infrastruktura na bulevaru kada moze da se pravi potpuno nova i korisnija malo juznije. (isto vazi i za novu Bezaniiju i jurija gagarina)

Linija 1 moze preko surcina da se produzi do aerodroma ili da se napravi zasebna linija Blok 61-aerodrom, red bi bio da do aerodroma moze da se dodje sinskim prevozom iz grada.

Ovaj plan pokazuje da sa 4 tramvajske i 3 metro linije moze da se pokrije skoro ceo grad. Kasnije dolaze jos 2 linije blokovi-zemun i vidikovac-medak-karaburma za transverzalne veze
Svaka metro linija se ukrsta sa ostalim u trouglu terazije-slavija-savski amfiteatar i svaka linija omogucava presedanje na Beovoz.

Ovo je samo pokusaj da se integrise celokupna gradska sinska infrastruktura metro+beovoz+tramvaj u jednu celinu, a ne da se razvijaju samostalno i bez medjusobnih veza.
 
Da slažem se,sve vidove javnog transporta treba dobro umrežiti ,jednostavnost prelaska na jedan ili drugi sistem činiće ga efikasnim i ljudi će ga koristiti,
 
Pa da,prosto metro je kicma saobracaja,a o stali vidovi gradskog prevoza su manje kosti.Trenutno je beograd beskicmenjak

Đilas: Gradnja metroa krajem 2012.
19. avgust 2010. | 13:53 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da se 20. septembra čeka odgovor francuske vlade o donaciji od pet miliona evra za izradu projekta beogradskog metroa.



Đilas je rekao da će, kada se projekat bude uradio, znati kako ćemo finansijski da ga realizujemo, kao i da će početi da se gradi u 2012. ili 2013. godine

Đilas je podsetio i da će beogradski metro predstavljati nezavisni šinski sistem, što znači da se neće ukrštati sa ostlim vrstama prevoza, već će sa gradnjom dva mosta smanjiti saobraćajne gužve.

Odbornici Skupštine grada usvojili su 30. juna informaciju o izradi dokumenta "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja", a Đilas je tada kazao da je gradski parlament doneo istorijsku odluku, kojom se metro definiše kao nezavisan šinski sistem.

Trase metroa, kako je navedeno u informaciji bi trebalo realizovati tako da se obezbedi osnovni zahtev o punoj nezavisnosti, uzimajući u obzir da ih je moguće izgraditi podzemno, tamo gde to zahtevaju uslovi opšteg saobraćaja, a ne postoje druge mogućnosti.

Istaknuto je i da trase metroa obezbeđuju punu povezanost sa ostalim sistemima javnog prevoza, uključujući gradsku železnicu, a tačke povezivanja su Vukov spomenik, stanica Prokop, stanica Novi Beograd, u čijoj blizini je planirana izgradnja međugradske autobuske stanice, navodi se u Informaciji.

Razvoj beogradskog metroa bi trebao da se sprovede u dve faze - u prvoj bi se pristupilo izgradnji trasa koje čine polaznu osnovu mreže, a u drugoj bi se mreža širila s tim što bi preciznije analiziranje usledilo nakon izrade studijske i tehničke dokumentacije i procene opravdanosti ulaganja.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=08&dd=19&nav_id=452903
 
Vrh