Šta je novo?

Metro

Vijesti iz svijeta. Varsavska gradska vlast otvorila je danas ponude za nabavku 35 garnitura metro vozova (210 vagona) kapaciteta 1424 putnika (od toga 230 sjedecih mjesta). Termin primopredaje predmeta - pocetak IV kvartal 2012, kraj IV kvartal 2013.

Ponudjaci:
Alstom Konstal - diskvalifikacija
CAF: 982 mln zlota neto
Siemens u konzorcijumu s poljskim Newagom: 1,069 mld zlota neto
Skoda u knzorcijumu s ruskim Wagnomasz: 1,108 mld zlota neto

PDV u Poljskoj iznosi 22% , orientacioni kurs: 1EUR = cca 4 zlote

Na danasnji dan varsavski metro posjeduje 40 garnitura (240 vagona).
 
Varšavski Metro je veoma dobar,potpuno podzeman,stanice su moderne i uredne, ali još uvek sa jednom Metro linijom,druga je na tenderu ne znam dokle su stigli..
a20b20_2_04_08_1.jpg

800px-Wilanowska_warsaw_metro1.JPG

swietokrzyska3.jpg
[
 
2012":3avliqt1 je napisao(la):
Varšavski Metro je veoma dobar,potpuno podzeman,stanice su moderne i uredne, ali još uvek sa jednom Metro linijom,druga je na tenderu ne znam dokle su stigli
Centralni dio II linije gradice talijansko-poljsko-turski konzorcijum ASTALDI pri cemu za projekte stanica odgovorna je
ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. a za projekte tunela Rocksoil S.p.A

Najjeftinija ponuda iznosila je 4,1 mld zł (brutto), najskuplja 6,1 mld zł. Grad je planirao investiciju u vrijednosti 3,7 mld zł.
Centralni dio linije dugacak je oko 6 km, ima 7 stanica i mostom spaja dve obale rijeke Visle. U centru grada ukrsta se se I linijom.
 
Da,nešto sam čitao ranije da su naduvali cene jer je treba da se gradi po principu"projektuj i izvedi" a što je tu liniju učinilo najskuplom u Evropi, a sada vidim da učestvuju Poljske domaće firme,to će sniziti cenu verovatno,jer je već izarčunato da u Beogradu gradnja kilometra Metroa će koštati oko 60 mil.eur i jeftinije,odnosno mnogo jeftinije nego Beču zbog jeftinijeg domaćeg materijala i firmi izvođača a koje će biti podizvođači,kako reče Tadić u poseti na radovima na bušenju tunela krticom za Interceptor a koji izvodi domaća firma Hidrogradnja,već ih kvalifikuje za posao podizvođača jer će steći značajno iskustvo u bušenju tunela ispod centra Beograda,mada je tu i Energoprojekt koji je radio na bušenju 30 km duplih tunela za železnički čvor ispod grada,a svake godine cena bušenje tunela je niža zbog sada već odličnih mašina.
Učesnici tender aM2 Varšava
z8285583X,Propozycja-Skody.jpg

z8285582X,Propozycja-Skody.jpg

Škoda
z8285068X,Taki-pociaga-zaproponowal-Siemens.jpg

z8285066X,Taki-pociaga-zaproponowal-Siemens.jpg

z8285065X,Taki-pociaga-zaproponowal-Siemens.jpg

z8285067X,Taki-pociaga-zaproponowal-Siemens.jpg

Siemens
 
@2012

Evo jedne lepe krtice, nazvali su je "Elodie"

produzetak metro linije 12

Krtica kopa, podupire i postavlja betonske prstenove koji cine tunel na 20 metara ispod zemlje.

3,6 km tunela, 12 prstenova to jest duznih metara dnevno (svaka smena postavi po 4), 3 nove stanice, 2 godine radova.

Tlo je pretezno krecnjak i pesak a na kraju ih ceka gips.

Cena prve faze radova 198,5 M€ (malo vise od 2km tunela, jedna nova stanica i svi pripremni radovi za poduhvat)

viewmultimediadocument

th-400x220-10014d29.jpg.jpg

http://www.ratp.fr/fr/upload/docs/application/pdf/2010-06/journal_m12_n2_-_septembre_2010.pdf
 
Thanks! Stvarno impresivna mašina,jedan takva već buši ispod Beograda za interceptor,napravljena je u Herrenknechtu i ima hidro štit tako da joj podzemne vode ne smetaju
S174_Nachlaeufer01_01.jpg

Ako vam se na Karburmi zatrese krevet,ne brinite to je krtica :)
DP_08_587x260_01.jpg

2_7_4_Timby_pano_587x260_01.jpg

Evo ako se odluče za Metro ispod Save a ne ne mostu..kažu inovacija istovremeno bušenje dva tunela bez bilo kakvog remećanja rečnog saobraćaja.;)
2_7_3_TaSan_Zug_587x260_01.jpg

ili ako želite da proširite stari uži tunel,zanimljivo nema šta ne može..dok mašina radi voz prolazi nesmetano..:rolleyes:
NB_Parktower_32_587x260_neu_01.jpg

Želite podzemni parking na malom placu,nema problema koji kapacitet želite...a ovi naši "stručnjaci"raspravljaju da li Metro treba ispod Bulevara ..;)
2_7_1_Schachtabsen_587x260_01.jpg

Ova mašina će vam izbušiti ovaj parking u jednom potezu i za upola kraće vreme bez masivnih radova na površini i remećanja saobraćaja..posle ovakvog rešenja Parking servis će od Beograda da napravi Švajcarski sir..:D
 
ERRATA:
Varsavska druga linija metroa ipak ide ispod rijeke Visle (cca 600m izmedju stanica S11 i S12), a ne mostom kao sto sam ranije napisao.


Struktura tla trase centralnog dijela druge linije:
 
tender za kopanje tunela. prijaivli se Nemci, Amerikanci i Bosanci. otvara se prvo nemačka ponuda:
- naša cena je 1,5 milijardi €, kopamo sa dve strane uz 95% šansi da se sretnemo u sredini.
američka ponuda, slična nemačkoj:
- 2 milijarde €, ali su šanse 99% da se sretnemo u sredini.
bosanska ponuda:
- paz' ba 'vako, cijena je 500 miliona €, kopamo sa dvije strane, pa mi ako se nađemo u sredini nađemo, a ako ne imate dva tunela. pa vi vidite.
 
Pariz (590 m):
Linija 1: 16,6 km (692 m)
Linija 2: 12,3 km (513 m)
Linija 3: 11,7 km (488 m)
Linija 3bis: 1,3 km (433 m, kraći voz)
Linija 4: 10,6 km (424 m)
Linija 5: 14,6 km (695 m)
Linija 6: 13,6 km (504 m)
Linija 7: 22,4 km (605 m)
Linija 7bis: 3,1 km (443 m, kraći voz)
Linija 8: 22,1 km (614 m)
Linija 9: 19,6 m (544 m)
Linija 10: 11,7 km (532 m)
Linija 11: 6,3 km (525 m)
Linija 12: 13,9 km (515 m)
Linija 13: 24,3 km (776 m)
Linija 14: 9 km (1.129 m)

London (1.294 m):
Bakerloo: 23,2 km (928 m)
Circle: 27 km (771 m)
Hammersmith & City: 26,5 (913 m)
Jubilee: 36,2 km (1.340 m)
Victoria: 21 km (1.312 m)
Waterloo & City: 2,5 km (2.500 m)

za Circle, District, Metropolitan, Northern i Picadilly je teško izračunati zato što se te linije dosta račvaju

Beč (728 m):
U1: 14,6 km (768 m)
U2: 7,5 km (681 m)
U3: 13,5 km (642 m)
U4: 16,5 km (825 m)
U6: 17,4 km (725 m)
 
JohnnyLee":1rfmmw34 je napisao(la):
Waterloo & City: 2,5 km (2.500 m)
Linija "Waterloo & City" inace ima samo dve stanice... Koje su udaljene 2.37km, a ne 2.5km.
 
U Parizu su stanice u gradu na oko 500m ili manje jedne od drugih, sto je moram priznati veoma prakticno i prijatno jer se u vek moze peske otici do metroa. Pandan tome je malo sporiji celokupni sistem, narocito kada se vozite sa jednog kraja grada na drugi pa vas ceka 20 stanica.
Moje licno misljenje je da je razdaljina od 700-800 prilicno uravnotezena i odgovara metrou, narocito gradu dimenzija Beograda, 15 ak stanica sa kraja na kraj grada.
 
+1 za zidara.

I ja bi rekao da u Parizu malo preteruju sa tih 500 m, jer voznja traje duze, ali s druge strane, nekada je bukvalno na svakom cosku metro stanica i gde god da idete, mozete doci metroom skoro pred vrata. I ja mislim da je bolje oko 700-800 m. Doduse pariz ima i RER, sa dosta stanica unutar grada, koji moze da posluzi da se brzi prevoz izmedju udaljenih tacaka.
 
kad' si već spomenuo RER:
RER A: 108,5 km (2.411 m)
RER B: 80 km (1.739 m)
RER C: 185,6 km (2.184 m)
RER D: 197 km (3.300 m)
RER E: 52,3 km (2.615 m)

a kompletan Beovoz sistem 70 km (1.707 m)
 
RER je zamisljen kada je broj stanovnika u predgradju premasio broj stanovnika u centru grada (2miliona) i na svu srecu su tada potrosili mnogo para da ga sagrade, time su spasli grad. Prava regionalna zeleznica. Brza, pouzdana, sa vezama sa metroom i dovoljno malo stanica u samom jezgru grada.
Skoro sam slusao komentar inzenjera RATP o liniji A koja je jedna od najopterecenijih na svetu sa 1,2 miliona putnika dnevno i vozove na svaka 2 minuta u spicu. Kaze linija A u spicu omogucava isti prevoz ljudi kao autoput sa 70 traka u svakom smeru.

Sta ce nam autoputevi, imamo beovoz :) ili bar tunele...
 
Vrh