Šta je novo?

Metro

shmeksi":1lruhyyw je napisao(la):
stf":1lruhyyw je napisao(la):
Vrhunac dokaza:
Proslava godisnjice Milanskog edikta, koji je doneo car Konstantin (RODJEN U NISU) 2013. godine. U Nisu su zavrsili planove za monumentalni celicni svetleci krst iznad Nisa, kao svojevrstan spomenik Konstantinu i Hriscanstvu, koji bi se nalazio na brdu iznad Nisa. Velicanstveno!
Ali od toga nema NISTA jer su IZ BEOGRADA rekli da nema para za bacanje, i ne samo to, nego je i celokupna proslava prebacena U BEOGRAD!!!! Sad neka mi neko od vas VELIKOBEOGRADJANA kaze jel to u redu?
Logika jednako nula

Da, neka osoba iz Beograda (osoba iz Beograda = radi u Beogradu, ali može da bude iz bilo kog kraja Srbije) je odbila taj predlog Nišlija, ali (i to ogromno ALI) ta osoba se nalazi u republičkoj vlasti i ta odluka nema nikakve veze sa institucijama grada Beograda. Time se bavi nadležno ministarstvo i opravdan bes Nišlija treba da bude usmeren ka Ministarstvu (kulture), a ne ka Beogradu i Beograđanima.

Da li je tebi jasno koliko su ti primeri promašeni i da uporno tvrdiš nešto što je nemoguće odbraniti jer se u stvarnosti ne dešava?
Mislio sam bar za tebe da si malo inteligentniji od 2012(njega je suvisno komentarisati), stekao sam takav utisak tvojim postovima, ali si se ovime zakopao. A dacu ti jos jedan dokaz:

Kao osnovno i jedino, sve mudonje u ovoj drzavi, koji su na funkcijama koje nesto znace su iz Beograda (NE IZ SRBIJE) i naravno da forsiraju Beograd. Jedini ministar za koga se secam da je bio iz unutrasnjosti je Velja Ilic, i u njegovo vreme se Cacak znatno izgradio. Iz Beograda su tada pljuvali da on krade drzavne pare da bi gradio Cacak, kao sto sada pljuju Palmu da gradi Jagodinu. Da naglasim da se pljuvalo i po Zrenjaninu. Zapravo, iz Beograda se pljuvalo po svim gradicima koji su se malo odvojili od beznadja.

Ti uporno pricas kako ja lupam gluposti, kako je Beograd nezavisni grad koji zivi od svojih finansija, da je problem u drzavi itd. Da, to pise u "Uputstvu za demokratiju" koji se ne primenjuje. Pa zato je Vojvodina i trazila autonomiju,secate se da su se zalili kako sve pare odlaze u Beograd i odatle se ne vracaju. Sada cemo imati Beograd, koji zivi od Beogradjena i Sumadije, i Novi sad koji zivi od Vojvodine.

Jos jedan dokaz:
Uzice odlicno poznajem, jer tamo imam vikendicu. Za ovih 10 godina demokratije, tamo se izgradila jedna nova zgrada, obilaznica nije uradjena, nije rekonstruisana petlja na jadranskoj magistrali, jadranska magistrala nije presvucena novim asvaltom i raspada se, nije poplocan ni jedan trotoar, javni prevoz je unisten i obavlja se krsevima. Uzice ima dovoljno stanovnika, od cijeg se poreza more barem nesto uraditi.A NIJE NISTA! U Valjevu moj cale ima kolegu, koji kaze da se za 10 godina nije ofarbao ni jedan semafor, a kamoli nesto drugo.

Ako i posle ovih dokaza to nastavis da pricas "Bajke iz zemlje dembelije" , dokazaces samo da ti je dupe toliko zinulo da ti je i mozak progutalo. Na ovom forumu nisam jedini koji ovako misli, ali sam jedini debil koji se raspravlja sa "jedinim pametnim ljudima koji vole Beograd".

A sta reci za postove tipa: "otcepimo se od Srbije i bice nam bolje" i tipa: " Srbija nas oduvek sprecava u napretku" ?
Stidim se sto sa takvima zivim u istom gradu. Stidim se sto je mnogo sugradjana diglo nos, sto su postali sebicni, gluvi za kritiku,uvek u pravu itd........Pitam se kada se to dogodilo?

Velliki pozdrav!
 
je*******ote ovaj Stf se otkrio da je u Veljinoj stranci :shok: pa sada taj primitivizam sa ulice hoće da prebaci na ovaj forum,sklanjaj se bre od mene,malo si se nakrao pa bi sada i do tvoje vikendice da se pravi put,.sikter bre,jer taj jezik jedino razumeš :kafa:
 
Svi političari koji vode Srbiju su iz Beograda? Otkad to?

Koliko ja znam, predsednik države je iz Crne Gore, premijer iz Zaječara, zamenik premijera negde dole sa Juga, Žitorađa čini mi se... a u prošlosti smo imali premijere/predsednike iz Niša, Požarevca itd... stvarno ne znam kada se poslednji put desilo da je neko iz Beograda vodio ovu državu.

Znate šta, imate i moj glas za Republiku Beograd :pob: ... više ćemo mi naših problema rešiti tako nego tzv. "unutrašnjost", a i konačno više neće imati koga da krive za svoju neorganizovanost i nesposobnost.
 
Samo se nadam eto..proleće, pa će stf u svoju vikendicu a tamo nema adsl :laugh: a možda mu Veljaa plati i wireless kad ono nema bazna stanica :lool:
 
ACR":37anrnid je napisao(la):
stvarno ne znam kada se poslednji put desilo da je neko iz Beograda vodio ovu državu.

.
, a Koštunica?

Tadić jer rođen u Sarajevu, ali je od osnovne u Beogradu
 
Tema je metro a ne "gde su nasi voljeni politicari dosli na ovaj svijet" ;)
 
Mali off: Žarko Korać, Vesna Pešić (Grocka), Čedomir Jovanović, Aleksandar Vučić, Mlađan Dinkić, Božidar Đelić..
 
Da vratimo se Metru,nema ništa novo sem što neki pakuju kofere za Beč ;)
 
stf":19ug39kz je napisao(la):
A dacu ti jos jedan dokaz:

Kao osnovno i jedino, sve mudonje u ovoj drzavi, koji su na funkcijama koje nesto znace su iz Beograda (NE IZ SRBIJE) i naravno da forsiraju Beograd.
Dve stvari.

Prvo, sve mudonje u državi nisu iz Beograda. Objašnjavati ti spisak političara koji nije iz Beograda će odvući temu na neku drugu stranu, ali ti predlažem da sam istražiš malo.

Drugo, ti kažeš "su iz Beograda (NE IZ SRBIJE)" i takvom izjavom sam praviš od Beograda nešto što on realno nije, a to je država. Beograd je deo Srbije isto kao i Kraljevo, Vladičin han, Novi Sad ili bilo koji drugi grad u Srbiji i upravo ti takvim stavom pokazuješ jaz između Beograda i ostalih gradova/opština u Srbiji.
 
Pa to mu je i cilj ,da nas odvuče od Metro teme i da napravi novu podelu Beograđani za a oni iz unutrašnjosti protiv Metroa,a uz put malo popljuje grad u kome živi i nikako ne planira da se vrati u kraj odakle je ponikao ,već mu je sada to vikendica koja ,eto da mu je Velja na vlasti napravio bi mu i put ;) a možda dobije i po koju Veljinu ovcu na poklon....
 
Branite cene, umesto kurs!

Intervju Jelašića ,Guvernera NBS

NISMO GRADILI, SVE SMO POJELI I POPILI
* Koliki je trenutno dug države, a koliki građana?
- Ukupni javni dug je oko 10 milijardi evra, a zaduženost građana 4,3 milijarde. Međutim, brzina zaduživanja je ono što zabrinjava. Prošle godine je iznos novog duga bio nekoliko puta veći od kapitalnih investicija, što je najbolji dokaz da novac nismo uzeli da nešto sagradimo, već da ga ”pojedemo i popijemo”.www.novosti rs.

Eto odgovora zašto se ne gradi Metro :o
 
Pametno zbori covek al to vec svi znadosmo,kod nas se ne gleda the big picture ili buducnost vec samo trenutna situacija i kako da se nakrkas napijes i.t.d.
 
Djilas i drugari valjda sledeće nedelje idu u Beč da se voze metroom. Biće i novinara u delegaciji, tako da očekujemo opširne izveštaje po povratku u Beograd :)
 
Eto i to malo para sto smo se nadali za Metro,potrosice na Mocart kugle i shopping,a pristala bi im Bechka kafa :kafa:, a sta ce jadni novinari i sami ce da vide i da pitaju shto se nas vukli ovamo da se vozimo Tramvajem ;) a tamo ce lepo da ih izlobiraju pa uz kuglof malo da se nadje za letovanje,i kada se vrate svrshavace po nama kako nigde u svetu nema bolje i da je Moskovski,Parishki,Prashki Metro samo losha imitacija,a jadni ce i prvi put da izlegu iz Srbije pa pomislice da su videli svet tako da ne moram ni citam reportaze :rolleyes:
 
shmeksi":2ez2quww je napisao(la):
@nbumbic

mislim da bi mogao da se nađe bolji kredit (kamatna stopa od 4% je viša od one koje država/grad mogu da dobiju) i verovatno bi bio na 30 godina,.
Najpovoljniji kredit koji je Kina dala za infrastrukturu je sa 3% kamate na 20 godina Maleziji za most koliko se sećam.

Da ne objašnjavam kreditne konstrukcije previše, ali kamata nije jedini pokazatelj cene kredita tu dolaze još vezani dodatni troškovi.
Npr. svaki povoljan kredit ide sa nekim pravilima tipa: moraš da nabaviš to i to od nas, pa onda to digne cenu i jeftin kredit često postane kao komercijalan

Evo recimo svakodnevni primer Punta Classic puna oprema, koštao je 9.325 evra dok nije bilo kredita i staro za novo, na kraju čak je mogao da se uzme za 8.999, a kad je došao kredit sa kamatom od 4,5% cena je skočila na 9.699 (učestvovao sam u kupovini tri ovakva auta pa znam).

U infrastrukturnim projektima to su recimo uslovi EBRD i EIB zbog kojih naše firme ne mogu da dobiju recimo da rade most kod Beške, pa ih posle Alpine, i ostali angažuju kao podizvođače. taj trošak nije iskazan u kamati, a profit koji se odlije iz zemlje je enorman

Što vam je niža kamata to su vam nepovoljniji drugi uslovi. Zato sam pravio računicu na 4% kako bi uključio u cenu i onaj deo opreme koji bi nam prodali po većoj ceni nego da mi imamo para da je kupimo sami.

shmeksi":2ez2quww je napisao(la):
a dinamika isplaćivanja/povlačenja sredstava nije statična kategorija već može da se pregovara oko nje. Isto tako kredit može da se sastoji od više faza gde povlačenje sledeće podrazumeva poštovanje rokova iz prethodne faze.
Ovo jedino ako grade tu prvu liniju 10 godina pa je onda olakšanje, ali ako je završe za 4 ili 5 onda ne znači mnogo.

shmeksi":2ez2quww je napisao(la):
Opet ponavljam, da se ne može sve gledati u statičkim pokazateljima i računati da će prihodi u budžetu biti isti za narednih 10 godina.
Tačno, ali nadam se da si shvatio iz moje pređašnje računice da mi kredit nismo mogli da uzmemo ni u najboljoj 2008, a u naredne tri-četiri godine jedino možemo da uzmemo kredit za LRT ili za prvu fazu tipa Zemun-Vuk, a da nam naši vajni gradski oci ne kažu da kompletna linija neće biti tako brzo završena.

Mislim da je valjda svima jasno da se neće osetiti baš bog zna kakvi pozitivni efekti od te polu-linije.

Shemski, nadam se takođe da shvataš da i taj kredit znači odricanje završetka drugih velikih projekata Tipa UMP od Čukarice do Pančevačkog mosta.

shmeksi":2ez2quww je napisao(la):
Tu sam još i spomenuo racionalizaciju gradskih/opštinskih i komunalnih institucija i mogućnost velike uštede na godišnjem nivou i povećanje nivoa pruženih usluga.
Jesi i tu smo se složili, takođe se slažemo da je realna procena da tu može da se uštdi 20-30 mil.eur godišnje.
ali to je proces koji ne može da se završi za dve-tri godine. Treba enormna politička snaga za to, povećanje nezaposlenosti, a isto važi i za ukidanje socijalnih subvencija žiteljima grada na eksluzivnim lokacijama.

Kako stvari stoje to se neće raditi u mandatu ove gradske vlade, po opet ni tu neće bit para za metro

shmeksi":2ez2quww je napisao(la):
Za sve to postoje raznorazni finansijski modeli (za koje priznajem da se stvarno ne razumem baš mnogo) oko kojih bi nadležni mogli da razmišljaju i smisle šta se može uraditi.
Ok ovo je već znak da ipak ne ideš u rasprave pošto poto da pokažeš kako su u pravu, već i usvajaš tuđe argumente.

Ovo kažem jer si svojevremeno onako kao neprikosnoveni autoritet samo napisao IMA PARA bez ikakvo obrazloženja, kao da je to opšte poznata činjenica, a ja nešto izmišljam i lupam da Grad ipak nema baš para i da nije samo da se metro ne gradi jer su Đilas i PR co.nesposobni

Super je kada konstruktivno raspravljamo, a ne kao sujetni id*** da teramo samo svoje :)

Pozdravljam vas na neko vreme, pošto imam ultra posla a vi ste mi mnogo zarazni, pa ne mogu da odolim da ne tipkam ovde. Tako da moram da se isključim na jedno dve nedelje, a do tada ćemo videti slike naših gradskih čelnika kako se vozikaju po Beču !

Naravno, ovo ne znači da neću čitati šta ostali forumaši pišu!!! :)
 
Nemačka | 05.03.2010
Građevinskoj mafiji se mora stati na put

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Srušeni Gradski arhiv u KelnuGrađevinska inspekcija u Severnoj Rajni Vestfaliji ima pune ruke posla. Građevinsko preduzeće Bilfinger Berger priznalo je da su njegovi ljudi falsifikovali protokole i prilikom gradnje metroa u Diseldorfu.
0,,4073695_1,00.jpg


To je pokrajinsku vladu podstaklo da napravi listu svih velikih građevinskih projekata u koje je pokrajina bila umešana u poslednjih 40 godina. Pokrajinski ministar gradnje, Luc Linenkemper, kaže:
"Na delu su očigledno bili kriminalci koji su se pobrinuli za to da važna gvozdena učvršćenja ne budu ugrađena tamo gde spadaju. Sada ćemo proveriti ima li još sličnih slučajeva"

Nije reč samo o pojedincima
Klaus Vizehigel je šef industrijskog sindikata građevinaca; ranije je i sam zidao. On smatra da odgovornost za ovu katastrofu ne može da se pripiše nekim pojedincima, već pogrešnom razvoju poslovanja u građevinskoj privredi poslednjih decenija.

0,,4071865_1,00.jpg

Bildunterschrift:

"Ja sam izučio građevinski zanat. Na to sam bio ponosan i svaki posao sam radio što sam bolje mogao. Danas se na građevinama često angažuju čitavi odredi radnika koji na poslu provode po dve nedelje. Njihova povezanost sa objektom, ili izvođačem radova, ili bilo čime, ravna je nuli. I onda nas čudi što neko zdanje nije podignuto sa istim trudom kao što je to, recimo, slučaj sa Kelnskom katedralom".
Prevaranti kolo vode?
No, ne štede samo građevinske firme, već i država. Tako je poslednjih godina bitno smanjen broj javnih kontrolora. A tamo gde nema kontrole, prevaranti kolo vode.

"Kada se radi o ovolikim tonama pokradenog materijala, onda nije isključeno ni da je on već direktno od proizvođača transportovan na pogrešno mesto. Da bi prevara imala ovakve razmere, moraju postojati upućeni na vrlo visokim funkcijama; mora postojati struktura slična mafiji".

Zbog toga ni ne čudi što je državno tužilaštvo, posle metroa u Kelnu i Diseldorfu, sada počelo da se bavi i superbrzom železničkom prugom Nirnberg-Minhen. I nju je gradila firma Bilfinger Berger.


autori: J. Šolc, S. Bojić

odg. urednik: N. Jakovljević
www.deutche welle
 
Poenta mojih postova je bila da se metro ne sme graditi iz republickih izvora vec iskljucivo iz budzeta grada i kredita, naveo sam i moje misljenje zasto.

Vredjanja od pojedinih clanova ne bih komentarisao, to samo opisuje sta se sve NAKOTILO u ovom jadnom gradu. Takodje bih apelovao na administratore da ne tolerisu vredjanja drugih clanova.

Ja sam se pokazao kao covek koji misli na Beograd, ali i na ostatak zemlje, dok sam napadnut od pojedinih clanova, koji su sebicni i gledaju samo svoje dupe.

Ja kapiram de je pravicnih premalo, ali jer zato moramo biti osudjeni, pljuvani, vredjani, ismevani?!
 
Nemam ja apsolutno ništa protiv da se beogradski metro gradi samo od beogradskih para, i slažem se da je to izuzetno pravedno rešenje.

Štaviše, u istom cilju predlažem i korak dalje - da se izvrši reforma poreskog sistema, kojom bi se zaradama ostvarenim u Beogradu finansiralo tačno (br_stanovnika_BG / br_stanovnika_Srbija) * 100% republičkog budžeta.

Pošteno...?

(Naravno, to je apsurdan predlog koji narušava jedinstvo države - jednako kao i predlozi kojim bi samo Beograd trebalo da gradi Beograd, a Vojvodina i Beograd da grade autoput pored Preševa)
 
Pa pitanje je u suštini političko ,kao uopšte teme o Metrou ali je ono svuda u svetu i bilo političko, a tamo je država donosila tu odluku,pa ni kod nas neće biti drugačije,i uvek će neko biti protiv iz bilo kog razloga, e zato se sposobnost i odlučnost vlasti da spovede infrastrukturne projekte od nacionalnog značaja pa i lokalnog biti merilo za šta će građani glasati na izborima,eto i Predsednik Tadić se prisetio toga doduše malo dockan ali nikad nije kasno da se uvide propusti ,ja ne verujem da će Beograđani biti oduševljeni samo završetkom mosta na Adi,kada se zna da zadnjih 30 g.ništa nije građeno,a znamo šta je Beogradu sve potrebno pre svega Metro da bi grad nastavio normalno da se razvija,e sad ako je odluka da do izgradnje istog ipak se razvija Gradska Železnica onda ok,bolje nego da se stoji u mestu samo onda neka je odrade kvalitetno kako treba i bez improvizacija,uostalom zašto se onda ne naprave još dve-tri podzemne stanice na trasama Gradske Železnice,na Karaburmi ,kod Hale Pionir,iznad Slavije,B.Kosi(Merkur) i Vidikovac/Cerak,pa da se barem jedan sistem u potpunosti zaokruži i završi a koštaće veoma malo u donosu koliko je do sada uloženo i zaustavljeno isto važi i za Prokop,pa zar od tolikih milijardi kredita ova Vlada ne može da odvoji 100 mil.za Prokop koji je od nacionalnog značaja kao ključno čvorište za zemlju,e sada kada pišu Vlada povukla 100-200-300 mil -1,5milijardu kredita raznih banaka,pod kojih mnogi stoje još neiskorišćeni postavlja se pitanje u šta su uložene te pare?Šta se gradi od infrastrukture u zemlji i Beogradu?Nemoguće da se sve ulaže u puteve? i energetiku? a da mi to ne vidimo ili vidimo da se izgradilo 20km puta a i to nije izvesno :kafa:
 
ACR":1odul6v6 je napisao(la):
Nemam ja apsolutno ništa protiv da se beogradski metro gradi samo od beogradskih para, i slažem se da je to izuzetno pravedno rešenje.

Štaviše, u istom cilju predlažem i korak dalje - da se izvrši reforma poreskog sistema, kojom bi se zaradama ostvarenim u Beogradu finansiralo tačno (br_stanovnika_BG / br_stanovnika_Srbija) * 100% republičkog budžeta.

Pošteno...?

(Naravno, to je apsurdan predlog koji narušava jedinstvo države - jednako kao i predlozi kojim bi samo Beograd trebalo da gradi Beograd, a Vojvodina i Beograd da grade autoput pored Preševa)
Ne, Beograd ne treba da gradi put pored Preseva, zato je potrebna decentralizacija drzave, jer bi u tom slucaju taj put gradio grad Nis.
Reforma poreskog sistema je sustina problema, drzava bi se ravnomernije razvijala kada bi novac poreskih obveznika jedne regije, ostajao u toj regiji, nestala bi netrpeljivost nerazvijenih delova drzave, prema razvijenim. Vivodina je daleko razvijenija od Sumadije, jer oduvek ima odredjeni stepen autonomije od Beograda.

2012 Projekat od nacionalnog znacaja je Prokop, jer ce ubrzati medjunarodni zeleznicki saobracaj kroz nasu drzavu, dok je Metro iskljucivo projekat od znacaja za Beograd, stoga on treba i da ga finansira, to je sve.
Drago mi je sto si prestao da vredjas, dobices zato od mene + :kk:
 
@stf
drzava bi se ravnomernije razvijala kada bi novac poreskih obveznika jedne regije, ostajao u toj regiji,

Amin. Ali to znači i da novac Beograđana ostane u Beogradu.
 
Vrh