Šta je novo?

Metro

Pa reklo bi se da je od ranije ,Vucko dobro si se setio da pronađeš sajt ko bi rekao da je aktivan,da je danas rađeno grafika bi bila perfektna,ali dizajn stanice baš dobar,ultra sjajni mermer klasičnog dizajna s time ne može da se omaši a da li su nešto menjali do danas to je enigma,možda nešto sa Rusima ;) ako bi me pitali za dizajn stanice Fontana ni danas u vezi ove stanice ne bi ništa menjao izgleda super! :kk: ali se postavlja pitanje,da li postoje renderi i za ostale stanice po ovome bi se reklo da ih ima....
 
Ok, ja mislim da je ovo Đinđićev plan iz 1997... Pogledajte na stranici www.zig.co.rs tehničke zahteve za pristup sajtu i biće vam sve jasno. Uostalom, šta je uopšte Zavod za izgradnju grada? To mi zvuči malo pseudo...
 
hazard":hc4t3y8k je napisao(la):
Oce li neko ko je upucen (npr. Sinisa) da objasni koja je tacno razlika izmedju ovog U6 (danasnjeg, sa ovim Bombardier vozilima, nekada su isli obicni tramvaji) i klasicnog, 'teskog' metroa?

Kolosek je valjda standardni (1.4 m) kao kod metroa, brzina je ista (kazu maksimalna 80 km/h - e sad kolika je prosecna pitanje je), ako je razmak izmedju stanica isti...dakle AKO je svo ovo isto kao kod 'teskog' metroa sta je onda razlika? To sto ima pantograf? Kapacitet?

Rekao sam ranije, LRT je ok ali SAMO AKO se gradi kao 'premetro' (http://en.wikipedia.org/wiki/Premetro) dakle da se podzemne deonice grade po standardu teskog metroa i da se tako sistem jednog lepog dana, liniju po liniju pretvori u 'pravi' metro.
Krace vozilo, manje ulaza u vozilo, svega tri sa strane, znaci manji kapacitet. Obicno jedna A-B metro kompozicija ima 6 ili 8 ulaza sa strane. Kolosek je standardni, 1435 mm (postoje i teski metroi s metarskim kolosekom).
E sad, prijatelj sa saobracajnog fakulteta mi je rekao da je razlika izmedju nezavisnog lakog metora i nezavisnog teskog metroa u osovinskom opterecenju. Nezavisni laki metro ima ispod 12 tona opterecenje po osovini.
Ukratko, U6 je tramvaj postavljen na nezavisnu trasu.
Premetro se radio (i radi se) u Bruxellesu i ono sto sam cuo je da to bas i nije dobro resenje. Bolje je da se ide na direktnu gradnju metroa.
Nemam ni ja nista protiv LRT-a, ali samo na sporednim, manje opterecenim pravcima, kao i na periferiji, odnosno kao linija koja "hrani" krajnju metro stanicu. Tu mu je mesto.
EDIT
vucko":hc4t3y8k je napisao(la):
hazard":hc4t3y8k je napisao(la):
2012 sta je ovo, izgleda kao Jovinov plan, i otkud to na sajtu urb. zavoda?
Kako pise ovde http://www.zig.co.rs/projekti.htm

To je 2000 godine radjeno,to je ono prilagodjavanje jovinovog projekta sa podrskom djindjica od zemuna do vukovog spomenika.Ali to je palo u vodu sa prokletim belamom
To jeste Jovinov plan, nista izmenjen. Dobro se secam ove druge slike, odnosno prve mape iz studije iz '81 ili '82 i stare tramvajske mreze obojene ljubicasto. Primetite kao su bile planirane tri nove tramvajske okretnice, Autokomanda, Vukov spomenik i Ekonomski fakultet koje su trebale "hraniti" obliznje metro stanice. To treba da bude glavna svrha tramvaja, odnosno LRT-a.
 
Beograd 13. 03. 2010

Press

katastrofa u najavi

Benzin do kraja 2010. ide čak na 150 dinara!
Već iduće nedelje očekuje se podizanje cene od četiri dinara po litri goriva, a naftaši zbog „skoka" sirove nafte do kraja godine najavljuju nova dramatična poskupljenja
gorivo-1.jpg

Loša prognoza... Milan Rakić, Udruženje privatnih pumpi wwww.press rs.
 
Zamislite tu gužvu u gradskom prevozu ako još samo 10% ostavi automobile kod kuće i krene u GSP,vidim ja pravi će oni Metro iz blata ;)

7039_bgd57-beovoz-foto-g-srdanov_f.jpg
 
Siniša":3gg30we8 je napisao(la):
Krace vozilo, manje ulaza u vozilo, svega tri sa strane, znaci manji kapacitet. Obicno jedna A-B metro kompozicija ima 6 ili 8 ulaza sa strane. Kolosek je standardni, 1435 mm (postoje i teski metroi s metarskim kolosekom).
E sad, prijatelj sa saobracajnog fakulteta mi je rekao da je razlika izmedju nezavisnog lakog metora i nezavisnog teskog metroa u osovinskom opterecenju. Nezavisni laki metro ima ispod 12 tona opterecenje po osovini.
Ukratko, U6 je tramvaj postavljen na nezavisnu trasu.
Da li je moguce nakaciti dovoljno tramvjaskih vagona pa da kapacitet bude kao metro? Koliko vidim na slikama U6, tu je dosta vise vagona nego u klasicnoj tramvajskoj kompoziciji, cini mi se npr. kao da su to dva petodelna tramvaja spojena.

Btw, kako mislis samo 3 ulaza po strani? Npr. petodelna kompozicija ciriskog niskopodnog Cobra tramvaja ima 7 ulaza. Ako bi se 2 takva spojila u metro, to bilo 14 ulaza...ili ja nisam nesto dobro shvatio? Gledam video snimke U6, Cini mi se da je kompozicija sastavljena od tri trodelna vagona, a svaki vagon ima 3 ulaza, dakle ukupno 9.

Premetro se radio (i radi se) u Bruxellesu i ono sto sam cuo je da to bas i nije dobro resenje. Bolje je da se ide na direktnu gradnju metroa.
Pa mislio da bi bio spreman da progutam nesto a la Belam ako bi se onaj podzemni deo izgradio po metro standardima, tako da jednog lepog dana mozemo da produzimo tunel duz cele linije i da imamo linij M1, onda to ne bi bilo potpuno bacanje para. A ako dobijemo nesto neupotrebljvo za neki buduci metro onda je to katastrofa.

Nemam ni ja nista protiv LRT-a, ali samo na sporednim, manje opterecenim pravcima, kao i na periferiji, odnosno kao linija koja "hrani" krajnju metro stanicu. Tu mu je mesto.
Ma ok to je jasno.
 
hazard":mntj5l4n je napisao(la):
Da li je moguce nakaciti dovoljno tramvjaskih vagona pa da kapacitet bude kao metro? Koliko vidim na slikama U6, tu je dosta vise vagona nego u klasicnoj tramvajskoj kompoziciji, cini mi se npr. kao da su to dva petodelna tramvaja spojena.
Teoretski, moze se nakaciti koliko se zeli tramvajskih vozila. U6 koristi samo tramvaje sa tri modula (trodelne), duge 27,3 m, siroke 2,65 m. Neka metro vozila su uza od ovih.

Btw, kako mislis samo 3 ulaza po strani? Npr. petodelna kompozicija ciriskog niskopodnog Cobra tramvaja ima 7 ulaza. Ako bi se 2 takva spojila u metro, to bilo 14 ulaza...ili ja nisam nesto dobro shvatio? Gledam video snimke U6, Cini mi se da je kompozicija sastavljena od tri trodelna vagona, a svaki vagon ima 3 ulaza, dakle ukupno 9.
Mislio sam na pojedinacno vozilo za U6, ono ima 3 ulaza sa svake strane. Koliko vidim na ovom clipu voze 4 tramvaja, tj. kompozicija ima 12 ulaza. Prvi i drugi, odnosno treci i cetvrti su spojeni s "guza", jer ova vozila (T stock) imaju jedno upravljacko mesto, sto i nije lose jer se dobiva vise prostra; upravljacko mesto ipak zauzima dobar deo prostora. Moguce je da se ponekad i tri vozila koriste.

Pa mislio da bi bio spreman da progutam nesto a la Belam ako bi se onaj podzemni deo izgradio po metro standardima, tako da jednog lepog dana mozemo da produzimo tunel duz cele linije i da imamo linij M1, onda to ne bi bilo potpuno bacanje para. A ako dobijemo nesto neupotrebljvo za neki buduci metro onda je to katastrofa.
Znas kako, bolje je da se nezavisni sinski sistem uradi odjednom. Jer kad se za npr. 10-15 godina krene u pretvaranje premetroa u metro, opet ce doci do novih izdataka, zatvaranja kompletne linije, zatvaranja citave ulice na duzi vremenski period. Negde sam napisao, ako se ne moze izgraditi klasicni metro, bolje je onda, kao veliko nuzno zlo, unaprediti postojeci tramvajski sistem, sa postojecim odnosno buducim CAF-ovim vozilima i istim kolosekom, nego graditi Belam, ako je vec do ustede para ili kako lrt-ovci trvde da najoptereceniji pravci nemaju putnika za metro, u sto sumnjam.
 
Metro je teški ili visokokapacitni sa podzemno nadzemnim deonicama na stubove,a stanice svemirske svaka je kao Prokop :D
metro-dubai+(44).jpg
 
Evo jedna stvar vezana za metro u Dubaiju, pošto sam se pre par dana vratio odatle. On stvarno izgleda spacey i ultra moderno, ali mi je prosto bilo neverovatno da sam voz čekao 15 minuta, tako da po efikasnosti kao što je npr praški koji ide na svakih 2-5 minuta ne mogu se porediti (al dobro ajd oni tek razrađuju liniju)..
 
@Johnny
JUBILEJ! :)

@Praguc
Ja mislim da im još nisu stigle sve vozne garniture,verovatno preko 100 to nemože niko od jednom da isporuči...tako da će im jedno vreme intervali biti kao kod revitalizovanog Beovoza :D
 
2012":14v8qvr7 je napisao(la):
Metro je teški ili visokokapacitni sa podzemno nadzemnim deonicama na stubove,a stanice svemirske svaka je kao Prokop :D
http://1.bp.blogspot.com/_aOVUVB-gmBA/Sv_IhQ9uGcI/AAAAAAAAVFM/rVH_fFdCJ2U/s400/metro-dubai+(44).jpg
Znas li koja je verzija jeftinija, nadzemna ili podzemna? Mislim, kad vec nasi nemaju para, mogu umesto LRT sranja da grade nadzemne deonice, npr. na NBg, u Bulevari itd......Rekao bih da je nadzemni sistem daleko bolji, cini mi se da je jeftiniji za izgradnju, a voznjom ne gledas u zidove tunela, vec grad, i to sa visine.....
 
U suštini bitan je koncept Metroa i konfiguracija terena recimo i ako izgleda da bi bilo jeftinije na Nbg graditi na stubove,plitki tuneli su sigurno isplativije rešenje za Nbg,jer i stanice se mogu raditi u otvorenom iskopu,a štednji na prostoru i da ne govorimo,a evo recimo deonica M2 Prokop-B,Brdo kada voz izađe iz tunela Senjak preko Hipodroma može ići ili na stubove ili u otvorenom iskopu zbog nivelacije ulaska u tunel B.Brdo tako da pre svega konfiguracija terena igra presudan značaj,tako u Starom Beogradu tuneli moraju biti dublji upravo da bi se izbeglo prekopavanje celoga grada koje podrazumeva i izmeštanje kompletne podzemne infrastrukture Beograd to ne bi preživeo...a o uštedama prostora i stvaranju novih pešačkih zona kao i o zabrani ulsaka automobila u centar ne treba ni govoriti,svet je već svoje odavno rekao...o prednostima podzemnih nezavisnih trasa ne treba ni raspravljati a tmo gde se de na površinu ili stubove fizički mora biti potpuno obezbeđen prostor,tu ni kuče ne sme da izleti.....:kafa:
index.php

[imghttp://i587.photobucket.com/albums/ss317/BBonev2/2ndDiameter/20022010/P1010106.jpg] [/img]
showimg.php

3512364591_5cbeb7b333_b.jpg

240950362823.jpg

P1010064.jpg

P1010066.jpg

P1010087.jpg

P1010088.jpg


Evo na šta bi ličio Bulevar u plitkom iskopu,horor...Predlagali su ovako do Trga R......
16042009680_resize_1239902162.jpg

1.jpg

image_303127.jpg

Elevated Metro ,rešenje za Bulevar ili...?
pict0183ql9.jpg

pict0184cl1.jpg

pict0199go0.jpg
 
Као што сам пре годину дана написао: Од Устаничке до Цветка дубоки тунел, од Цветка до Вука плитки тунел, од Вука до Саве дубоки тунел, преко Саве нормално мост, од Саве до Општине Нови Београд стубови, од Општине НБгд до Земуна плитки тунел. Конфигурација терена је таква и све остало је мрсимуђевина. ;)
 
2012,ti si ovaj klovn a vidis i kako gradonacelnik reaguje na tvoje ideje.Nemoj se vredjas ali boli njega cose za to sta pricamo ovde

23t43e0.jpg


@sizif
slazem se
 
Za stari BG se slažem samo nek je u tunelu,ali plitki zahtevaju obimne radove na površini kao na predhodnim slikama i ne bih poželeo da se u starom BG rade možeš zamisliti kako bi dve tri godine izgledao potez Kalemegdan -Vuk-Ustanička,a na Novom BG ili stubovi ili plitki mada razgovarajući sa inžinjerima rekoše da je zapravo NBG idealan za plitki zbog peska i jako širokih Bulevara gde bi se radovi odvijali u glavnom po sredini kao i stanice u otvorenom kopu, a znamo da na Bulevar Avnoja/Đinđića može ladno da sleti avion,pa stavljati skalameriju od stubova na površini koja idealna za plitki tunel je neracionalno,a uz to se ceo prostor na i u dužini Bulevara ostaje slobodan znači racionalno ovo rešenje nema konkurenciju,čak bi se moglo primeniti rešenje u otvorenom tunelu kao ovo iz Sofije;
16042009683_resize_1239902238.jpg
 
VUCKO,E baš me briga za njega,čitaju"ostali"građani,a kao što si primetio nisu samo moje ideje već i tvoje i ostalih forumaša,te titulu klovnova prepuštam svima a i tebi,te te molim da plakete deliš ravnopravno :D
 
“Krtica“ oborila tenderT
. SPALEVIĆ, 15.03.2010 20:50:10 Ocena: -.-- (Glasova: 0) Komentara: 0


DO 1. maja, Institut za puteve predaće investitoru - „Putevima Srbije“ alternativni glavni projekat za izgradnju tunela „Progon“ na obilaznici oko Dimitrovgrada. Dodatna geološka ispitivanja, koja je tražila Svetska banka, kao kreditor izgradnje, su završena, a alternativnom projektnom dokumentacijom biće omogućeno probijanje tunela i klasičnom metodom.
Tender za izbor izvođača bi trebalo da bude ponovo raspisan u maju i procedura će trajati od tri do četiri meseca, što znači da bi radovi na izgradnji ovog tunela, vrednog oko 30 miliona evra, mogli da krenu tek u septembru.
eko-tunel.jpg

Specijalna mašina „krtica“ za kopanje tunela
Tunel „Progon“, dužine 1,1 kilometar, imaće pun profil autoputa i dve tunelske cevi. Glavni projekat urađen je još u junu prošle godine. Svetska banka je, dva dana pre zaključenja, obustavila tender za izbor izođača i od tada je prošlo skoro četiri meseca. Banka je izrazila sumnju u geološke karakteristike zemljišta kroz koje se tunel probija, pa je zatražila nova ispitivanja, a zatim se postavilo pitanje i ispravnosti projektovane tehnologije.
- Glavnim projektom, koji smo predali u junu prošle godine, predvideli smo da se radovi na probijanju izvedu tunelskom mašinom, takozvanom krticom - kaže za „Novosti“ Slobodan Savić, glavni projektant. - Kao projektant tražio sam tehnički najispravnije i najbrže rešenje za izvođenje radova i nisam ulazio u to da li će izvođač imati veću ili manju zaradu na poslu, jer me to ne zanima. Suština je u tome da izvođač radova ima manju zaradu kada koristi „krticu“. Jer, kod „krtice“ imamo vrlo malo nepredviđenih pozicija, a kod klasičnog probijanja može da bude i 30 do 40 odsto dodatnih radova. Pretpostavljam da je manja zarada bila jedan od razloga nezadovoljstva.
U Institutu sumnjaju da u Svetskoj banci neka strana kompanija, koja je zainteresovana za ovaj posao, ima jak lobi, pa je zato tender obustavljen i traži se projekat sa klasičnom metodom probijanja tunela.
- „Krticu“ trenutno nema nijedna firma u Srbiji - navodi Savić.

SVETSKA BANKA
U Kancelariji Svetske banke u Beogradu tvrde da je tender obustavljen jer su bila neophodna dodatna geološka ispitivanja terena. A, od toga kasnije zavisi kojom će se metodom probijati tunel.
„Krtica“ ume da se zaglavi, ako naiđe na stene za koje nije predviđena i onda mašina ne može ni napred ni nazad. To je onda veliki problem. Svetska banka jednostavno ne želi da rizikuje.
www.novosti rs.
 
JohnnyLee":qyk0tbwf je napisao(la):
praguc":qyk0tbwf je napisao(la):
Evo jedna stvar vezana za metro u Dubaiju, pošto sam se pre par dana vratio odatle.
kakav je sistem sa vizama?
Ja sam išao na 96 hour vizu pošto sam imao letove dalje, pa sam imao neki ogroman layover u Dubaiju.. Ja sam aplicirao na samom aerodromu, čekao 4 sata i dobio vizu... A za posete ovako duže od 96 sati, treba ti sponzor, ili se dogovori sa hotelom da ti bude sponzor.

p.s. ljudi, sorry za offtopic, odgovaram na pitanje.
 
Izgleda da se plaše da ova krtica ne završi u Beogradu :shok: mogao bi Mrka da je uzme na lizing i da nam prekrati muke oko Metroa :vops:
 
@2012

druže, ajde mi samo objasni kako to nikada, ali baš nikada ne umeš lepo da preneseš vest iz nekih novina. ajde da donekle razumem da neko ima problem sa citatima, ali da stalno brka običan link ka redakcijama i stavlja varijante www.blic rs. ili www.politika rs. ne mogu nikako da razumem.
 
Vrh