Šta je novo?

Metro

Kako vama nije jasno da sav novac poreskih obveznika iz svih gradova Srbije dolazi u Beograd, a da se u te gradove vraca 30-40% istog!
I onda je neko rekao da Beograd uplacuje najvise Republici.....DA, ali cije su to pare?

Da li je vama jasno da ce sigurno izbiti socijalni nemiri, ukoliko krene izgradnja metroa? Vec je pocelo, culi ste za "Autonomnu pokrajinu Juzna Srbija" ?
Da li vi svatate da se godinama povecava netrpeljivost prema Beogradjanima?
Da li vi svatate znacenje njihovih argumenata : " Meni se svaki drugi dan kvari autobus star 30 godina, a Beogradjani bi da se klimatozovano voze metroom od Slavije do Terazija" ?

Treba prvo zavrsiti koridor 10, Auto-put Beograd-Bar, auto-put Nis-Uzice, auto-put Sabac-Vrsac pa tek onda graditi metro.
 
Cije su to pare? Pare Beogradjana koji rade, zaradjuju i stvaraju novu vrednost. Jbt ovde ispada kao da u Beogradu rade samo drzavni sluzbenici i da samo oni zaradjuju, trose i placaju porez.
 
hazard":1u7tqcv6 je napisao(la):
Cije su to pare? Pare Beogradjana koji rade, zaradjuju i stvaraju novu vrednost. Jbt ovde ispada kao da u Beogradu rade samo drzavni sluzbenici i da samo oni zaradjuju, trose i placaju porez.
:thumbsup:

cela priča oko državne uprave u Beogradu na stranu, u firmi u Beogradu u kojoj ja radim, u kancelariji u kojoj sedim, ja sam jedini koji je iz Beograda. Ostali ljudi su iz svih krajeva Srbije, od Vojvodine do Južne Srbije, i porez od njihovih velikih plata završi u Beogradu.

Ironično, ali razvoj gradske železnice i beogradskog metroa možda upravo može pomoći ostatku Srbije, bar onom u neposrednom okruženju BG (dakle od Novog Sada do recimo Kragujevca) jer će možda postati moguće da ti ljudi nastave da rade u Beogradu, ali da žive u svom rodnom mestu pa da prema tome porez od njihove beogradske plate tamo i ostane.
 
ACR,jeste tako,ovo što pokušava stf je da agituje protiv Metroa,i protiv Srpske prestolnice pa niko ga nije ni zvao da se vozi Metroom po Beogradu,a kao svrati neka šeta malo,i neka ne brine šta će Beograđani da grade u svom Gradu,a on neka se preseli u regionalno okruženje ili pak u Eu, ja lepo kažem da prvo taksu za Metro treba doneti za sve koji prijavljuju prebivalište u Beogradu,a mi u koji u Beogardu plaćamo taksu prilkom registracije vozila za izgradnju puteva u Srbiji trebalo bi preusmeriti u taksu za Metro i eto nam ravnomernog regionalnog razvoja,uzimaju nam pare za sve i svašta mislim da bi ogromna većina Beograđana podržala uvođenje ili prenamenu takse za Metro,recimo moglo bi se od naplate parkiranja od svake karte odbiti 10 dinara ili da oni koji ne plaćaju javni prevoz ,mesečno simbolično plaćaju 50 dinara za povlastice našlo bi se tu još slobodnog mesta za više kategorija,recimo studenti,zaposleni itd,firme...
 
stf":2zhwb92e je napisao(la):
Kako vama nije jasno da sav novac poreskih obveznika iz svih gradova Srbije dolazi u Beograd, a da se u te gradove vraca 30-40% istog!
I onda je neko rekao da Beograd uplacuje najvise Republici.....DA, ali cije su to pare?
Aman zaman, pare koje su stvorene na teritoriji Beograda ulaze kao i svačije druge pare u Republiku, a centrala Republike je Beograd (jbg, tako je kako je), a onda kada te pare iz Republike krenu transferima nazad ka Beogradu on dobija manji procenat od onoga što je uplatio. Da, postoje ljudi koji ne žive u Beogradu, a eto njihove pare se oporezuju ovde i vode kao uplata od strane Beograda, ali taj broj ipak nije baš toliko enorman koliko neko misli, a mogu da potpišem i da kada bi se te pare vodile kao uplata iz njihovog matičnog mesta, opet bi i sa tim umanjenjem Beograd i dalje dobio manji procenat od onoga što je transferisao Republici.

Ponavljam još jednom, nemam problem sa tim što Beograd dobija manji procenat prilikom transfera novca od Republike u odnosu na transfer novca ka Republici, ali imam problem sa tim što neko uporno govori kako to nije tačno i izvrće priču. Drugi problem sam već rekao koji je, a u pitanju je rukovođenje gradske vlasti tim parama koje su im prosleđene.

stf":2zhwb92e je napisao(la):
Treba prvo zavrsiti koridor 10, Auto-put Beograd-Bar, auto-put Nis-Uzice, auto-put Sabac-Vrsac pa tek onda graditi metro.
Druže, mi da čekamo ovo sve da se završi biće neka 2025. (i u to u optimističkoj varijanti).


Stvarno nemam problem sa drugim gradovima i opštinama u Srbiji i njihovim stanovnicima, ali ljudi moraju da razumeju da je pozicija Beograda na današnjem mestu takva već nekoliko hiljada godina što znači da je uvek bio neki centar ovog dela sveta. U prvom periodu zbog svog geografskog položaja, posle zbog svog geostrateškog položaja, a dans zbog demografsko-socijalno-kulturološkog. Niti uzdižem svoj grad niti umanjujem značaj drugi, ali je nerealno očekivati da će se neki ogromni projekti iz sektora investicija u poslovni prostor, retail, stanogradnju i logistiku investirati u neke gradove koji imaju 50.000 stanovnika. To se tek može očekivati sa porastom standarda, a najbolje se to može primetiti na primeru Merkatora koji je valjda prvo otvorio svoj objekat u Beogradu (faktor broja kupaca), a posle u ostalim gradovima jer kako je rastao standard tako se i povećevala kritična masa u kumulativi koja bi opravdala takvu investiciju (da ne zaboravim, postoje i kompanije koje prvo vole da se pozicioniraju u manjim gradovima, a tek posle kreću u osvajanje većih sredina).

my 2 cents

#backtometroforme
 
Šmeksi ,odlično rečeno,samo uvek će biti mrzovoljnih,razočaranih,oštećenih krizom,zlonamernih,kojima je dnevni posao da uz ispijanje kafe pljuju po sebi tj.svojem glavnom gradu,bez imalo znanja i argumenata,ako je iko oštećen u ovoj zemlji to su Beograđani kojima se još od 50'tih "gradi Metro"pa im je uzeto 200 mil$ samodoprinosa,pa im se 30 godina gradi obilaznica,mostovi,dok je 1 milijarda evra od privatizacije uložena u R.Srpsku,a meni je drago zbog toga iako nikada tamo nisam bio,valjda su i oni deo našeg naroda prema tome ovo anti Beogradaštvo ima dublje Anti Srpske korene koje neko pokušava na perfidan načina da nam plasira tj stf. :cool:
 
Pa uskoro će dobiti svoj region,pa će se znati kolika je njegova stvarna ekonomska moć i onda neće moći da se zahvata u prihode kako ko stigne, a gospoda iz ostalih regiona neka razvijaju strategiju ekonomskog razvoja a ne samo da kukaju,uostalom i oni će moći da se zadužuju.pa neka ih građani pitaju gde troše novac,a ako hoće da se zajme od Beograda onda kamata bato :D e tada će se videti koliko je stvarna nesposobnost lokalnih rukovodstava u svakom regionu,pa neka ih građani pitaju zašto nema puta,posla itd.
 
Sve su to ekonomski tacne stvari, ali takodje i nista nece znaciti ako se ignorisanje drugih krajeva nastavi ovim ritmom. Pritom ne mislim na Nis - Nis je grad kompleksa i taj kompleks poseduje iz razloga sto nikada nije umeo da izabere sposobnu lokalnu vlast. Godinama unazad.

Međutim, ne da je lose. Gore je. Vrzino kolo po kome bi u (vecinom zahvaljujuci fantasticnom nezalaganju drzave za bilo sta van Beograda sto nije infrastruktura od koje se mogu makljati putarine) privredno mrtve krajeve trebalo da se vraca onoliko koliko uloze pored toga sto je bezobrazno, ima svoj kraj. Taj kraj je u svakom slucaju oni svi u Beogradu - ili da nam se nacestitaju mile nove godine, ili da se presele. Obe varijante ne valjaju, a pritom je ova druga najrealnija. E, sad, razmislite sta su donele generacije beocentricnih ljudi. Nemojte biti jedni od njih.

Moj stav je najpriblizniji Sinisinom, ali nazalost, nije bas izvodljiv.
 
Jel možemo da spustimo loptu?

dajte malo tolerancije, kakve crne podele, ogorčenosti.

Šta ćemo sad da se delimo na patriote i izdajnike?
Srbijance i Beograđane
Beograđane i prave Beograđane?
Zvezdarce i Vračarce?
Bulevarce i Dimitirijalce

Dokle? :bash:

Rekoh već svi smo ovde za to da se gradi metro i doprineli bi tome i lično ne sumnjam i čemu onda vređanje i podele samo što neko misli drugačije!?

Poenta foruma je da razmenimo mišljenja, a ne da nadvičemo nekog ili neke.
Najgore što meože da se desi je da jedna grupa "pobedi" drugu pa da ovi drugi jednostavno odu sa foruma.
Time gube i "pobednici" jer nema kritičkog preispitivanja mišljenja.

Zato još jednom VAS MOLIM DA spustimo loptu i bez vređanja pričamo o najvažnijem problemu izgradnje metroa, a to je finasiranje
 
shmeksi":r0egmpd5 je napisao(la):
To znači da u 2010. godini na osnovu kredita vraćamo 25 miliona evra (glavnica + kamata)
Aha e sad dodaj tome da se BGD zaduži milijardu evra za izgradnju prve linije. Grubo, ali mislim da je to neka okvirna cifra
Sad pretpostavimo sledeće uslove kredita

Iznos kredita: 1000000000
Period otplate: 240 meseci
Kamata: 4 %
mesečna rata: 6 059 803.29
Godišnja rata 72 717 636
Učešće: 0
Ukupno otplate: 1 454 352 790.32
Ukupno kamate: 454 352 790.32


Znači godišne treba da vratimo oko 72,5mil evra

72,7+25 već postojećih=97,5 miliona godišnje

Shmeksi reče da je zakonski limit za zaduženje 15% Budžeta (ja bi ti dodao tekućih priliva pošto ne možeš da se zadužuješ na konto deficita tj. drugih kredita)

Uzmimo za primer rekordni budžet iz 2008 kad je grad imao
Tekuće prihode od 726 mil EUR 726*15%=114,75
Ispada da možemo da se zadužimo za Metro, ali onda nema dovoljno sredstava za završetak UMPa, ni za jedan drugi most. za obnovu vodovoda i kanalizacije, za kolektore i ubrzo grad postane kao Sofija.

Znate šta bi bilo da je 2008 grad uzeo taj kredit?


Dođe kriza kao što je 2009 i 2010
i ups
Tekući prihodi

541 mili EUR*15%=81,15 , a vi morate da vratite 97,5mil

i šta sad uzeli ste kredit za metro, i onda ne bi mogli da uzmemo kredit za pristupne puteve mostu na adi koje smo uzeli ove godine,
Imali bi onda most koji ne bi bio u funkciji, ali super gradimo metro i ništa drugo

zlo bilo još gore jer investitori vraćaju zemljište vi morate da im vratite nadoknade, a krizi se ne vidi kraj, a vi nemate u budžetu ni za tekuće rashode jer 20% budžeta ide na otplatu kredita, novih investicija u posolovni prostor nema, stala stanogradnja nema prihoda od građevinskog zemlišta



Ali da ne teoretišemo o Šta bi bilo kad bi bilo

zanči ova godina

541 mili EUR*15%=81,15.

Možemo da se zadužimo još 81,5-25mil tj 56mil.
Dodajte tome da u ovi 25mil ne ulazi i otplata za 100 miliona kredita koje smo uzeli ove godine.
faktiči bi vveć od 2011 ili 12 trebali da vraćamo nešto preko 33 mil. godišnje

to znači da možemo da uzmemo kredit od 600-650 miliona evra na 20 godina, a sa tim parama može da se napravi LRT i možda još jedan deo UMP-a i to je to.

nadam se da razumete što tvrdim da nije baš da ima para,
Želim je metro, ali para ima samo za LRT i to po cenu ostalih stvari,a to mi se baš ne mili


a ako se ne slažete napravite neku detaljnu računicu, i nemojte da dajete paušalne ocene tipa ima samo vlast je nesposobna,

Nije da volim Đilasa i PR co, ali neću ni da ih krivim za sve i svašta i očekujem nemoguće a to je teški metro sa dve linije za 15 godina
 
@nbumbic

mislim da bi mogao da se nađe bolji kredit (kamatna stopa od 4% je viša od one koje država/grad mogu da dobiju) i verovatno bi bio na 30 godina, a dinamika isplaćivanja/povlačenja sredstava nije statična kategorija već može da se pregovara oko nje. Isto tako kredit može da se sastoji od više faza gde povlačenje sledeće podrazumeva poštovanje rokova iz prethodne faze. Opet ponavljam, da se ne može sve gledati u statičkim pokazateljima i računati da će prihodi u budžetu biti isti za narednih 10 godina. Tu sam još i spomenuo racionalizaciju gradskih/opštinskih i komunalnih institucija i mogućnost velike uštede na godišnjem nivou i povećanje nivoa pruženih usluga.

Za sve to postoje raznorazni finansijski modeli (za koje priznajem da se stvarno ne razumem baš mnogo) oko kojih bi nadležni mogli da razmišljaju i smisle šta se može uraditi.
 
Vi ste i dalje pristrasni i sebicni i to je tuzno...... zaista veoma, veoma tuzno.... :notok:
Mnogo vam je dupe zinulo, a pogotovo 2012 , kome je krivo sto se procenat od naplate parkiranja ide na asvaltiranje puta kod Vranja (prvi put posle vise od 50 godina), i on bi da mu vrate te pare da bi njegovo dupe dobilo klimatizovan vozic, mostice preko svakog kurca u gradu, behaton u svakoj usranoj ulici itd.....vecina vas je takva.
:notok: :notok: :notok: svima - 50
 
Jeste a i sram nas bilo sto jedemo snicle za rucak kad deca u Africi gladuju.

Mislis li da malo ne preterujes?
 
Priznajem da jesam, ali je sve sto sam rekao realnost, zar ne?

Reagovao sam zestoko jer je u ovoj temi napadnuta Republika, a ona ima preca posla od beogradskog metroa, zar ne?
Takodje, nije tacno da je metro projekat od republickog znacaja, pa on ne pomaze nikome sam Beogradjanima licno.

Metro treba da se gradi iskljucivo od naseg novca, ali tek onda kada se sredi poreski sistem i novac poreskih obveznika iz gradova Srbije ne salje za Beograd, vec ostaje njima za direktna ulaganja! Tada biste videli da bi se osetio manjak novca u budzetu Beograda.

Ja volim svoj grad i znam da mu metro nedostaje kao vitalan organ.......ali sto je istina, istina je.......nemojte zmuriti.
 
Jbt, 10 postova iznad tvog ti je odgovoreno da to što pričaš nije tačno, te nemoj izvrtati priču.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=74266#p74266

Ukoliko si ti pak mislio na nešto drugo, tek onda mogu da te uhvatim u nelogičnosti.


Molim te da pažljivije čitaš ko je šta napisao i da ne lupaš tako generičke etikete svima. Ako se ne slažeš sa nečim što je napisano, onda odgovor naslovi na tu osobu, a ne da sve korisnike trpaš u isti koš.

Ne tražim nikakve pare od Republike za metro, ali isto tako ne pristajem na to prodavanje bajke da Beograd dobija tuđe pare. Čiča miča i gotova priča.


Ja sam metro batalio i odlučio sam da se častim ovim, http://nvelt.com/blog/2010/03/03/bugatti-16-c/ sad još samo keš da nađem.
 
Beograd ne dobija tudje pare, vec ih perfidno ne vraca od onog kome uzima. Prolazio sam kroz Srbiju svih ovih godina, i tacno znam koliko se gradi i rekonstruise. I niko ne moze da me razuveri blebetanjem da Beograd zivi samo od svog novca.....

Vrhunac dokaza:
Proslava godisnjice Milanskog edikta, koji je doneo car Konstantin (RODJEN U NISU) 2013. godine. U Nisu su zavrsili planove za monumentalni celicni svetleci krst iznad Nisa, kao svojevrstan spomenik Konstantinu i Hriscanstvu, koji bi se nalazio na brdu iznad Nisa. Velicanstveno!
Ali od toga nema NISTA jer su IZ BEOGRADA rekli da nema para za bacanje, i ne samo to, nego je i celokupna proslava prebacena U BEOGRAD!!!! Sad neka mi neko od vas VELIKOBEOGRADJANA kaze jel to u redu?
 
stf":2mnc0pap je napisao(la):
Vrhunac dokaza:
Proslava godisnjice Milanskog edikta, koji je doneo car Konstantin (RODJEN U NISU) 2013. godine. U Nisu su zavrsili planove za monumentalni celicni svetleci krst iznad Nisa, kao svojevrstan spomenik Konstantinu i Hriscanstvu, koji bi se nalazio na brdu iznad Nisa. Velicanstveno!
Ali od toga nema NISTA jer su IZ BEOGRADA rekli da nema para za bacanje, i ne samo to, nego je i celokupna proslava prebacena U BEOGRAD!!!! Sad neka mi neko od vas VELIKOBEOGRADJANA kaze jel to u redu?
Logika jednako nula

Da, neka osoba iz Beograda (osoba iz Beograda = radi u Beogradu, ali može da bude iz bilo kog kraja Srbije) je odbila taj predlog Nišlija, ali (i to ogromno ALI) ta osoba se nalazi u republičkoj vlasti i ta odluka nema nikakve veze sa institucijama grada Beograda. Time se bavi nadležno ministarstvo i opravdan bes Nišlija treba da bude usmeren ka Ministarstvu (kulture), a ne ka Beogradu i Beograđanima.

Da li je tebi jasno koliko su ti primeri promašeni i da uporno tvrdiš nešto što je nemoguće odbraniti jer se u stvarnosti ne dešava?
 
stf je na ovaj forum došao malo da nas provocira,nadajući se tako da ćemo zakukati nad raskalšnim Beogradom i ruralnom Srbijom a nadajući se da ćemo sada uzeti noževe i pokalti se međusobno,zanemarujući temu Metroa i postignuto do sada,i tako on lije krokodilske suze :laugh: u svom anti Srpskom prikrivenom raspoloženju sa nadom da će svoje stavove o opstrukciji razvoja Beograda uviti u socijalnu priču o eksploatatorskom Beogradu i porobljenom provincijom vraćajući nas u Otomansko doba,sa izraženim reklo bi se primitivizmom zlom namerom i nedostatkom elementarnog obrazovanja, e pa da budemo i malo satirični...on je bezlebub i lucifer,kliconoša balkanskog samodestruktivnog sindroma... :D eh valja se malo zekiti... :kafa: Evo i poklona za stf razglednica iz Beograd bre!
UAE_10_19_09_Metro.jpg
 
Vrh