Šta je novo?

Metro

@stf

to što pričaš izgleda daleko bolje na papiru nego što bi izgledalo u praksi - grad Niš nema šanse sam da gradi nikakve autoputeve. Nije suština u tome koji procenat poreza ostaje u kojoj regiji, već u tome da je Beograd daleko veći od svih ostalih gradova u zemlji i da praktično raspadom SFRJ više i nema suparnika u svojoj kategoriji. Imajući to u vidu, teško je očekivati da će se, gledajući apsolutne brojke, standard u Nišu ikada primaći onom u Beogradu.

Iskreno, mislim da ti ljudi dole umesto što broje pare koje ulaze u Beograd (a što je aktivnost koja može da rodi samo gnev i ljubomoru i ništa više) treba da razmišljaju pre svega o tome kako da proizvedu nešto što bi mogli da prodaju u Beogradu i da privuku kapital, u privatnom sektoru, da to ostvare, a to već nema veze ni sa regionalizacijom ni sa Beogradom. Nema razloga, recimo, da ja u Beogradu kupujem napr. slovenačke viršle, a opet moram jer one koje se proizvode u Srbiji kvalitetom nisu ni blizu. Ili da Leskovac ne proizvodi odeću za celu Srbiju, umesto da mi u Beogradu plaćamo nemačke farmerke izuzetno lošeg kvaliteta. Banalni primeri, ima ih još...

Da ostanemo na temi - nekoliko puta sam rekao da se zalažem za to da, ako republičke pare dođu za izgradnju metroa u Beogradu, da Beograd treba da jedan deo autobusa i tramvaja donira za potrebe gradskog prevoza na jugu. Inače, u potpunosti podržavam ideju regionalizacije, ali paradoksalno verovatno je veća podrška toj ideji u samom Beogradu nego na jugu.
 
ACR ,Još da se nadovežem,evo nema projekta tj.izvedenih radova u Beogradu vezano za projekat obnove šina tramvaja i gradske železnice,mosta,ulične infrastrukture a da nisu radile kao izvođači i podizvođači firme iz cele Srbije, a ta teza Niš..i ostali gradovi, radi a Beograd se gradi je preuzeta od Albanaca sa Kosova,Trepča radi a Beograd...i neko pokušava na taj način zapravo da spreči da Beograd ostane N.Y Balkana lider i sedište multinacionalnih kompanija za region,bilo je pokušaja i u domaćim medijima da perfidnim plasiranjem razdora unutrašnjost,centar unese još jedna podela u tkivu Srbije to je moje zapažanje,Hvala! :kafa:
 
Budi zlatan pa napisi u kratkim tezama sta covek kaze ja samo odgledah reci deo :)
 
Pa ipak ću to prepustiti tebi, elokventan si........a koga mrzi da pogleda....što je okretao ovu stranu :kafa:
 
ACR Samo da primetim kako je u doba SFRJ Pirot izvozio odecu i obucu cak i u Italiju, kako je EI Nis bila poprilicno ok firma, kako je Radnicki Nis bio jedan od najjacih klubova.......onda je dosao rat i sranje i propale su sve firme, a kad je demokratija dosla, oporavlja se uglavnom samo Beograd......malo je cudno, ali dobro.....
Da, da napomenem da Simpo moze da se poredi sa evropskim proizvodjacima, da je Tigar jedna od tri najbojle fabrike guma, da je Leskovacki ajvar najbolji u Evropi....... problem je sto u Beogradu preovladjuje misljenje da je sve strano bolje od naseg, a u mnogim slucajevima nije tako. I dan danas je ariljska garderoba po kvalitetu blizu zapadne, ali svi trce za zapadnim proizvodjacima (oni bogatiji) ili za kineskom (oni siromasniji)

Ali, ovo vec mnogo bezi od osnovne teme, pa se u to ime izvinjavam forumasima!
 
Svaka cast jovinu,nisam znao da su radili strucnjaci iz beca na ovom planu teskog metroa iz 1982 godine.

Sto se tice metroa kaze da je ovo sto se radi u bulevaru preduslov za laki metro koji je notorna glupost,sve ostalo govori o gradjevinarstvu od 1982 na ovamo u bg-u i.t.d...

Cekamo sledecu epizodu zvanu Djilas & co se vozikaju Beckim metroom :cool:
 
Tačno ali i stručnjaci iz Minhena,a celu ideju tj.studiju su započeli u Americi na osnovu njihovih iskustava,međutim i pored vozikanja po Beču ja mislim da još neko vreme gradnje Metroa neće biti bar dok im gužva po Beogradu ne dođe do ušiju,a i sam Đilas u Beču je rekao da mu je prioritet Gradska železnica jer brzo može da preseče vrpcu,pa i po novinama izjavljuju da "polovinom godine počinje gradnja Gradske železnice" valjda su mislili na revitalizaciju već izgrađene,a ovo poslednje sa Francuzima je čist marketing vlasti i skretanje na dan dva pažnje sa ostalih problema,s obzirom da su Rusi propušteni,ne verujem da će se desiti nešto značajno,bar dok se nekom tajkunu ne poklopi računica :cool:
 
:lool: pa nece gradska vlast da pocne izgradju metroa, jer ima smeta guzva!! Pa oni prolaze kroz grad kao kroz sir, sa sve rotacijama, milicijom, kroz crveno.......ni hitna pomoc se kroz grad ne vozi tako brzo.... :lool:
 
Sef katedre za zeleniznicko masinstvo beogradskog fakulteta mi danas ovo rece sto se tice metroa:

1.CAF su superiska tramvaji,nada se da ce ih dobro odrzavati mada nije toliki optimista
2.Ovo u Bulevaru sto se radi je priprema za siroke tramvaje(covek nece ni da to nazove lakim metroom,kaze tramvaj koji je delom trase prikriven-u tunelu)
3.Kaze da bec ima 5 metro linija,naravno U6 ne racuna u metro
4.Kaze da cemo dobiti nesto na taj fazon i da mu se to ne svidja i da struka odlucuje pravio bi se teski metro makar se ne pocinjalo skoro,samo on moze potrebe beograda da zadovolji
5.Kaze da ima slicne stavove Jovinu ali da je Jovin previse izgubio kontakt sa realnoscu,tripuje da je glavni strucnjak za sve i ne ume da predstavi opstim narodnim masama o cemu se zapravo radi oko cele metro price
Dakle presuda je LRT.
 
u620090114135216.jpg


Ne budimo megalomani, da Beograd stvarno ovako nešto dobije, bilo bi super.

Priče o površinskom LRTu kroz Bulevar nisu u saglasju sa Đilasovim bar deset puta javno izrečenim stavom da LRT ne bi smeo da se ukršta. Jedino ako i on priča napamet i nema kontrolu nad dešavanjima, što je moguće imajući u vidu dešavanja oko Zvezdarske šume. :kafa:
 
Oce li neko ko je upucen (npr. Sinisa) da objasni koja je tacno razlika izmedju ovog U6 (danasnjeg, sa ovim Bombardier vozilima, nekada su isli obicni tramvaji) i klasicnog, 'teskog' metroa?

Kolosek je valjda standardni (1.4 m) kao kod metroa, brzina je ista (kazu maksimalna 80 km/h - e sad kolika je prosecna pitanje je), ako je razmak izmedju stanica isti...dakle AKO je svo ovo isto kao kod 'teskog' metroa sta je onda razlika? To sto ima pantograf? Kapacitet?

Rekao sam ranije, LRT je ok ali SAMO AKO se gradi kao 'premetro' (http://en.wikipedia.org/wiki/Premetro) dakle da se podzemne deonice grade po standardu teskog metroa i da se tako sistem jednog lepog dana, liniju po liniju pretvori u 'pravi' metro.
 
Pogledajte kako je na Vuku kada je špic i uz to minimalno do sada korišćenje Gradske železnice,a kako bi tek izgledalo sa U6 Tramvajima..... :o kada 2 milonski Beograd nagrune pri prvoj kišici....
7039_bgd57-beovoz-foto-g-srdanov_f.jpg

Visokokapacitni"teški"Beovoz,kako bi tek izgledali Tramvaji....
 
ACR":1r8o0ser je napisao(la):
Ne budimo megalomani, da Beograd stvarno ovako nešto dobije, bilo bi super.
Da, bilo bi super za videti i nastaviti dalje peške. Teški metro nije megalomanija, već standard za milionske gradove. Megalomanija bi bila pravljenje i naseljavanje veštačkih ostrva na Dunavu i podzemni tuneli do njih. To što su kod nas ljudi do te mere apatični da običan metro smatraju megalomanskim rešenjem je druga stvar ...
 
Zna li nekom mozemo li da sredimo da kad djido i novinari dodju da se provozaju dodje stari model na u6 koji vise lici na tramvaji bas bi volio da vidim izraz lica likova iz grada :/
 
Metro je samo san nazalost da te za pocetak da srede beovoz vratimo se nasoj tuznoj stvarnosti
 
Čim idu tamo muljaju...sa U6...ovo je počelo da liči na neku podmornicu,i tajne projekte tj.rabote i zamešateljstvo... :kafa: iskreno,pre bih prespavao u dvorcu grofa Drakule u Transilvaniji...:shok:
 
2012 sta je ovo, izgleda kao Jovinov plan, i otkud to na sajtu urb. zavoda?
 
Iskreno, i ja sam se iznenadio,pa mislim da jeste eksluzivno,jer ovo je prva stanica iz projekta Metro Beograd koja je dobila vizuelizaciju,a i presek,slike prati tekst s obzirom da je u adobe ja ne umem da kopiram i postavim tu prezentaciju,zapravo da li je ovo deo trke pred odlazak ovih u Beč,ne znam a naleteo sam slučajno,pored tog tu je i prezentacija,tehničkog preseka stanica na celoj trasi i još neki detalji,zaista malo misteriozno ako se desi uskoro neka prezentacija projekta i sl.onda biće da smo je mi prvi objavili a ako ne jedno lepo sećanje šta je moglo da bude....
 
Vrh