Šta je novo?

Metro

nikola32

Vidi se da si nov na forumu što je lepo, ali se ipak upoznaj sa drugarima pre nego što nešto napišeš,ja sam ikona PROTIV LRT a ne za,jer ako nastaviš tako obrnuto da pominješ sve forumaše biće tumbanje :D a ko si LRT lobista znači žešće te pogađaju moji postovi,BRAVO za mene!a ako si se priključio da me provociraš biću ti žestok protivnik ček samo da krenem oko LRT :lol: a ovo za Sofiju bio sam ,u poslednje vreme su se trudili ali Sofiju možeš da porediš sa manjim gradovima tipa Zagreb , za sada Beograd ostaje Balkanski N.Y jer Atina je ipak mediteranska Metropola.

A evo da ti ponovim post jer slabo čitaš...

Slažem se sa shmeksijem,jedino oko zemljišta nisam siguran jer su posle milionskih iznosa počeli da ga poklanjaju,za neki porez jesam ali od onih koji zarađaju na Beograđanima kao Parking servis i sl.a za samodoprinos da ali ne da nam grade Tramvaj umesto Metroa,čak i neka taksa za Metro od onih koji prijavljuju boravak tj.novodošle uostaom najbolje je uzeti od atomobila za svaku registraciju odbiti od takse puteva Srbije u korist Metroa to bi bilo najracionalnije ...jer ako recimo građani Subotice ili Niša ne žele da se izdvaja iz budžeta za kredit za Metro onda i Beograđani mogu reći ne želimo da se izdvaja za auto put do Subotice ili Dimitrovgrada jer evo recimo Vojvodina put se javila da sa Hrvatskim Konstruktorom ima pravo da traži da gradi put kroz Vojvodinu dok se u Beogradu mnogo firmi sa tog područija angažuje na rekonstrukciji Bulevara,pruga,objekata svaki uloženi dinar u Beogradu dobar deo ide firmama iz cele Srbije koje su trenutno angažovane na svim većim gradilištima u Beogradu,iz Šabca,Novog sada,Užica,Niša,Kragujevca itd e sad izgradjom Metroa u Beogradu najveći deo novca bi otišao cementarama u Vojvodini,Kosjeriću.Železari Smederevo,industriji kablova,mašina isl.i desetinama podizvođača iz cele Srbije bez obzira što je glavni izvođač strana firma evo primer rekonstrukcije Bulevara ni jedna firma od desteak podizvođača nije iz Beograda,prema tome zaista ako potpuno stanu velike investicije u Beogradu svi iz untrašnjosti mogu samo da kukaju
 
@shmeksi

Prvo da kažem da tvoje poslednje izlaganje dobija obrise konkretnosti!
U njemu mi nije skroz jasna ova prva stavka, šta si mislio njome?
shmeksi":33sofiow je napisao(la):
- Beograd trenutno godišnje vraća oko 25 miliona evra.
.
shmeksi":33sofiow je napisao(la):
- Najviši budžet je bio pre par godina kad je bio valjda nešto malo preko 800 miliona evra (ovo ne garantujem kao tačno, ali me mozak tako nešto pali).
Jeste misliš na 2008, a evo i konkretnih podataka. Tekući prihodi 726 mil EUR Rashodi 821 mil/EUR Deficit 95 milo EUR Evo objašnjenja i u dinarima sa linkom

Planirano je da tekući prihodi budu 58,1 milijardu, a rashodi 65,7 milijardi, pri čemu će budžetski deficit od 7,6 milijardi biti obezbeđen privatizacionim primanjima i inostranim kreditima.
U strukturi prihoda 58 odsto sredstava biće zakonom ustupljeni prihodi od republike – 33,7 milijardi dinara, a 42 odsto činiće izvorni prihodi grada – 24,4 milijarde dinara.


http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1302024
Obratite pažnju na deo koji republika ustupa!
2007 - 64,4 miijarde din

shmeksi":33sofiow je napisao(la):
E sada za naredne stvari možete da mi verujete ili ne morate, ali neke od studija u koje sam imao uvid, a vezano za racionalizaciju gradske/opštinske administracije kao i zaposlenih u JKP govore da se tu samo na reorganizaciji struktura može ostvariti godišnja ušteda između 20 - 30 miliona evra.
Ovo je je više manje tačno.
Upravo zato i šizim :rant:
Apsolutna je sramota da Beograd traži pare od Republike (Babušnice, Krupnja i ostalih bogatih krajeva), a da pri tome ima u pojedinim JKP-ovima po 10 do 30% viška zaposlenih. T
Znam više ljudi koji rade u JKP-ovim i imaju plaćenja letovanja, koja im se još računaju kao da su bili na poslu! :bash: Sa SS Spremom imaju za rad u kancelariji plate oko 60.000

Dodaj tome kad bi ukinuli neke apsurdne subvencije za socijalne slučajeve (Infostan popust od 55% za jadne vlasnike stanova na Starom Gradu, Vračaru, i pazite sad ovo i u Novim stanovima kod Arene!!!!!!

Znate kako ljudi iz ostatka Srbije pošize kad čuju za to? Ljudi su me sa nevericom pitali da li je stvarno moguće da u Beogradu ljudi ne plaćaju komunalije po 10 i više godina.

Sad ovo je lako reći samo teže sprovesti u delo i onda Đilas i PR Co krive Republiku nekom demagogijom, na isti način kao što je ovde neko napomenu da lokalne vlasti iz drugih mesta krive Beograd da bi opravdali svoje poropuste.

Krivo mi je što članovi ovog foruma, koji su izrazito kritični prema Gradskoj vlasti, padaju na ovu demagogiju iz evidentnog lokal patriotizma.
Najcrnje mi je kad se žale eto gazrla nije u nadležnosti grada, pa auto-put kroz grad, da jeste bilo bi uredu (jest sve ulice nam prosto kao piste savršene, ne oseti da ima šahtova, nema rupa nigde, samo na auto-putu!)

Prosto nemoguće je da svi (Vojvođani. Šumadinci, Leskovčani,Beograđani) govore da daju više novca u R. budžet nego što dobijaju i da su svi u pravu.

shmeksi":33sofiow je napisao(la):
Onda u odnosu na lokaciju nekog zemljišta prilikom prodaje/davanja u zakup zemljišta izmislit neki gradski porez od lupam 2%-5% koji bi investitor morao da doda na ukupnu sumu koju je izdvojio za kupovinu/uzimanje u zakup te lokacije.
Hm ovo opet ide suprotno nameri da se pottsične investiranje i stanogradnja i time se troškovi prebacuju samo na kupce novih nekretnina u čiju cenu je već velikim delom ugrađena korupcija pri izdavanju dozvola.

shmeksi":33sofiow je napisao(la):
Zakonski limit o zaduženosti Grada je ako me sećanje dobro služi 15%.
Nije problem u zakonskom limitu, već u činjenici da smo počeli da se zadužujemo po preko 100 miliona Evra godišnje (čak i u najboljoj 2008.), a to je nivo zaduživanja koji ne može da se izdrži.
Naročit problem je zaduživanje za sređivanje ulica koje posle obnove ne postaju ništa funkcinalnije (Požeška recimo).

shmeksi":33sofiow je napisao(la):
- GDP PPP per capita, Sofije i Beograda je vrlo blizak i Sofija nam možda beži za nekih 7%-10%, a kada mi budemo dobili metro GDP PPP će biti sigurno viši od trenutnog GDP PPP Bugara tako da pitanje isplativosti metro sistema nije baš tako crno kao što ga drugi predstavljaju.
Pojasni ovo? Na osnovu čega izvodiš te zaključke? Naročito kada mi budemo dobili metro GDP PPP će biti sigurno viši od trenutnog GDP PPP Bugara t
 
shmeksi":xttwf0hx je napisao(la):
Nisam bio u Sofiji, ali znam dosta ljudi koji su je posetili u poslednjih 6 meseci i njihov utisak nikako nije bio da liči na Beograd 90.-tih već da je grad mnogo bolje za funkcionisanje i život od današnjeg Beograda. Ajde da mi je to rekla jedna osoba, ali mi je to ispričalo više od 10 totalno nepovezanih ljudi sasvim različitih profila.
Ja sam bio u Sofiji pre mesec dana, i moram da kažem da sam šokiran koliko je taj grad još uvek daaaaaleeeeeeeeeeko iza Beograda. Možda neke stvari funkcionišu uporedivo, ali opšti utisak je katastrofalan.
 
nbumbic":tngkx3vc je napisao(la):
Hazard":tngkx3vc je napisao(la):
Beograd bi sasvim fino opstao pa taman i da se sve drzavne institucije iz njega isele.
Bez oko 100.000 poslova!!!!! ?
(50.000 direktno (drž.admin+službe+zavodi+javna preduzeća+ poslovi koji zavise direktno od njih)
Pa koliko misliš da ima zaposlenih u Beogradu da se to ne bi osetilo?!
Inače samo RTS ima preko 4.000 zaposlenih
100.000? Po poslednjim podacima u republickoj administraciji ima oko 30.000 zaposlenih, a i ti nisu svi u Beogradu (u ovu cifru ne ulaze vojska i policija naravno). Gde sam rekao da mislim da na selidbu RTS i javnih preduzeca? JP treba privatizovati pa nek biraju gde ce da se skrase, logicno je da ce ostati u Beogradu (kao sto se skoro sva strana preduzeca koja dolaze lociraju u Beogradu). Dalje i onako je potrebno sprovesti racionalizaciju javne uprave tako da 20-50% svih tih zaposlenih i onako treba da ostane bez posla, bez obzira gde su. I nisam rekao da se "ne bi osetilo" nego da bi Beograd "sasvim fino opstao" sto je primetices velika razlika. Beograd je finansijski, logisticki, naucni, saobracajni centar Srbije. Ima najbolju infrastrukturu, polozaj, najvece stanovnistvo i najveci broj strucnih kadrova.

Ljudi molim vas budite malo realni, ne voli se Beograd tako što se utrkujemo u lokal patriotizmu, pričama o veličini i moći grada i totalnom nipodaštavanju svih koji nisu Beograđani, a žive u Srbiji.
Dajte malo poštovanja i drugima u Srbiji od kojih mi živimo i da nije njih nikada Beograd ne bi imao šanse da napreduje.
Uopste ne nipodastavam ostatak Srbije odakle ti to? Samo kazem da je grad dovoljno velik i jak da moze da nastavi da bude "glavni" grad u Srbiji po svim parametrima osim politickim pa makar se i administrativni centar preselio u Surdulicu. Naravno, ne bi bilo bezbolno i dosta bi ljudi ostalo bez posla al' ne bi Beograd zamro odjedanput.

Lako je biti Beograđanin u Beogradu i busati se ovde kako Beograd finasira ostatak države.
Što bi voleo da to objasnite nekom u Laskovcu.
Mislim da biras pogresne primere. Siromasne opstine su tipicno takvog profila da vecinu zaposlenih daje zapravo lokalna samouprava, a ta lokalna samouprava vecinu svojih sredstava dobija od republike. Voleo bih da vidim analizu koliko npr. jedan Leskovac daje u budzet a koliko dobija nazad, imam neki osecaj da je samo transfer iz republickog budzeta za lok. samoupravu veci od poreza koji se u taj budzet uplacuje (a ako nije Leskovac takav, ima tona siromasnih opstina na jugu koje su u tom stanju garant).
E sad, vrlo je moguce da neke opstine u Vojvodini npr. vise uplacuju budzet nego sto iz njega dobijaju (mada nisam siguran da je to bas tacno za Vojvodinu celu).
 
Beograd nije dobio metro "70-ih jer je tada postojala decentralizacija drzave, drzava podeljena na republike, svaka glavni grad koji se zajedno jednako razvijaju. Nije bilo para da se u svim prestonicama gradi metro, pa ga stoga nije ni bilo. I pored toga, Beograd je dobio jedan monumentalni i enormno skup novi zeleznicki cvor, a ostali gradovi nisu.

Ja zelim metro, ali sam sasvim realan po pitanju toga da bi njegova izgradnja, najblaze receno, bila bezobzirna prema ostatku drzave. Pa u Nisu se i dalje voze Ikarbusima iz "90-ih !!!

Ja pozivam svoje sugradjane da malo olade, budu manje sebicni i ne gledaju samo svoje dupe. Ako zelite da Beograd zaista postane Atina, onda blago vama, nemate pojma koji je ona pakao....
 
2012":1l9n5c6l je napisao(la):
nikola32

Vidi se da si nov na forumu što je lepo, ali se ipak .............
@2012

Au šta si sve ti ovde zapisao. Ako iskreno pišeš sve ove postove po forumu, ti si mićo moj, sjajna antireklama za metro. A reklama za LRT. I to kakva. Ona koja ne može da se kupi novcem.
 
Prvo, mislim da smo svi ovde saglasni da teret izgradnje metroa treba da iznese pre svega budzet grada Beograda.

Drugo, apsolutno je lazna dilema "da li graditi metro u Beogradu ili pomoci drugim delovima Srbije". Treba raditi i jedno i drugo. Ideja da ako pare odu na metro, nece biti para za nesto drugo u Nisu ili Kragujevcu je nacin razmisljanja iz socijalistickog perioda kada je drzava kontrolisala sve tokove novca i odlucivala o tome gde ce svaki dinar da ode. To je nacin razmisljanja koji govori da drzava treba da bude koja ce da deli i rasporedjuje novac po zemlji. Taj nacin razmisjlanja je prevazidjen i pogresan.

Drzava bi sutra mogla da iskesira komplet novi gradski prevoz u Nis, ili Leskovcu, ili bilo kom gradu, ali to ne bi resilo probleme Nisa, Leskovca, ili bilo kog treceg grada. Drzava mora da stvori USLOVE da se svi ti gradovi razvijaju, a ti uslovi podrazumevaju decentralizaciju + usvajanje zakona i propisa koji ce stimulisati ekonomski razvoj umesto da ga guse (kao sto je cesto slucaj danas) + veliko kresanje nepotrebnih rashoda i viska zaposlenih tako da drzava ne bude omca oko vrata ekonomiji.

Ta argumentacija "zar da se gradi metro u Beogradu dok Leskovac gladuje" ja na nivou one "vi raspravljate o (sta cemu) dok Hilandar gori/dok imamo problem s Kosovom". Recimo da republika ucestvuje u finansiranju metroa za 50%, dakle pola placa grad, pola republika. Tih 25-30 miliona koja bi republika dala godisnje za beogradski metro je kap u moru u poredjenju sa ostalim vrlo nepotrebnim rashodima u drzavnom budzetu. Samo poredjenja radi ove godine jer republika dala izmedju 20 i 40 miliona samo za propalu firmu zvanu Jat (a u celom bivsem JATu sada podeljenog na Airways, Tehniku, i Ketering radi oko 3000 ljudi, a samo je Airways na rubu propasti, Tehnika bi prezivela, verovatno i Ketering). Ista cifra godisnje da ode na metro je mnogo logicnija jer od nje ima koristi ne samo 3000 ljudi nego stotine hiljada Beogradjana.

Apsolutno je fascinantno kako skoro niko u ovoj zemlji ne prica o jednoj od glavnih stvari koji gusi privredu, a to su preveliki nameti na plate (na mesecnu zaradu manju od 100 evra se placa porez! koliko to ljudi gura u crnu ekonomiju?), ali je zato glavna tema koliko je para vlada dala za ovaj ili onaj region. Kao sto rekoh, potpuno naopak nacin razmisljanja.

Na kraju sto rece shmeksi u Beogradu zivi skoro cetvrtina ljudi Srbije, nije ovo SFRJ gde je Beograd bio manje od desetine stanovnistva svojevremeno. Ako ce drzava da daje pare za put u Vranju, sto ne bi dala i za metro u Beogradu?
 
Bože, ne mogu da verujem kakve sam sve komentare pročitao na poslednje 2 strane. Nemam ni vremena ni živaca da odgovaram na sve, pa evo samo par reakcija:


nikola32":2l9zxz8u je napisao(la):
Pogotovu što je Srbija apsolutno centralizovana zemlja. Skoro kao diktatorske zemlje. Sve državne institucije, javna preduzeća, agencije su smeštene u Beogradu. Beogradski univerzitet dobija verovatno više novca nego svi ostali zajedno. Domovi za studente i učenike takođe. Primera koliko hoćeš.

Što u prevodu znači da novac iz državnog budžeta većinom ide u Beograd. A time značajno jača potrošnju i privredu grada.

Jedini svetli primer je Vrhovni sud, koji je odlučio da izmesti sedište u Sremske Karlovce.
Srbija nije ništa više centralizovana od susednih zemalja. Prema indeksu decentralizacije (1-100), najcentralizovanija država u Evropi je Bugarska (25) a najdecentralizovanija Švajcarska (70, iz razumljivih razloga-konfederacija). Srbija je negde između, u rangu Hrvatske. Eno i na SSC-u pročitajte kako Hrvati van Zagreba kukaju na Zagrebčane. Potpuno isti argumenti kao u Srbiji protiv Beograda, a sumnjam da su prepisivali od Srba. Što bi ti rekao "skup opštih, ničim argumentovanih poštapalica", i potpuno si upravu.



nikola32":2l9zxz8u je napisao(la):
Pusti svet, pogledaj u bliži komšiluk. Proguglaj malo o Nemačkoj i Grčkoj.

Grci furaju ovaj "privredni finansijski i kulturni centar tj,metropola". Zato cela Grčka želi da živi u Atini.

U Nemačkoj je samo mali deo administracije u Berilnu. Da ne bude zabune. Tako je bilo i sa Bonom.
A ti pusti Nemačku i uopšte razvijene zemlje sa preko 20 miliona stanovnika. Naša liga su Mađarska, Hrvatska, Bugarska, Češka, Slovačka, ... Navedi barem jednu od tih država koja je izmestila državne institucije van glavnog grada? Toga nema u siromašnim državicama sa po 10 miliona stanovnika, već samo u velikim i bogatim koje tu privilegiju mogu da plate.

A i ta Grčka, koju navodiš kao negativan primer, gradi metro u Solunu, autoput A2 usred nedođije Epira i kolosalne mostove daleko od glavnog grada.

nbumbic":2l9zxz8u je napisao(la):
Ljudi molim vas budite malo realni, ne voli se Beograd tako što se utrkujemo u lokal patriotizmu, pričama o veličini i moći grada i totalnom nipodaštavanju svih koji nisu Beograđani, a žive u Srbiji.
Dajte malo poštovanja i drugima u Srbiji od kojih mi živimo i da nije njih nikada Beograd ne bi imao šanse da napreduje.

Inače da ne bude zabune ja sam rođeni Beograđanin (do duše pre jedno 15 godina sam i živeo i u okolini Kikinde)
Niti ćeš preteranom snishodljivošću i lažnom skromnošću ikome ukazati veće poštovanje ili mu pomoći. Metro je potreba milionskog grada, standard koji postoji i u mnogo siromašnijim zemljama i nije ničiji hir to što se neko (napokon) setio i odvažio da sve to pokrene i ovde.

Pobogu, koliko je gladnih po Africi, a mi bismo da vozamo d*pe pod zemljom? :shok: :bash:


nbumbic":2l9zxz8u je napisao(la):
Ovako ne dajemo?
Preseljenjem u unutrašnjost bi se uštedelo na troškovima iznajmljivanja, na dodatku plate za povišene troškove života u Beogradu i jeftinijim zgradama za administraciju.
Iskreno, siguran sam da bi i ti mogao bez problema da nabrojiš pet država u kojima glavni grad nije i najveći. Pri tome u pitanju su napredne države.

Lako je biti Beograđanin u Beogradu i busati se ovde kako Beograd finasira ostatak države.
Što bi voleo da to objasnite nekom u Laskovcu.
Da, napredne i ogromne države. Nabroj ti ijednu malu državu u kojoj glavni grad ujedno nije najveći i najbogatiji. Je li iko čuo za još neki grad u Mađarskoj osim Budimpešte (figurativno pitanje, ko hoće da razume - shvatiće) ? I svako je krojač svoje sudbine, pa tako i onaj u Beogradu i onaj u Leskovcu. Živimo u kapitalizmu gde su uslovi borbe surovi i često nepravedni. Na državi je da stvori što pravednije uslove napretka za sve, tu se verujem slažemo, ali je pitanje koliko će ko uspeti isključivo do ličnih sposobnosti ljudi.


nbumbic":2l9zxz8u je napisao(la):
U Beogradu ima nešto preko 50.000 zaposlenih u državnoj administraciji i službama bez vojske, njihove plate finansira cela Srbija, pa znači sve ono što oni potroše u Beogradu je bar 70% prelivanja sredstava iz ostatka Srbije u Beograd,pa i u Budžet grada.
Dodajte i ono što je Nikola32 pobrojao

Malo li je!?
Sad bi vi još da uzimate pare od nekog iz Pirota ili Babušnice da se gradi metro,

Da li ste bili u tim mestima, da li ste videli kako žive?
Ja iskreno ne znam kako neko može da se zalaže za to kad oni nemaju bukvalno ni najosnovnije.

Nije metro u Beogradu projekat od Republičkog značaja
i sramota je da mi kao građani najjačeg grada, koji i ovako već dobija sredstva iz ostatka zemlje tražimo još od bukvalno sirotinje.
To kaže osoba koja živi 500m od prediđene stanice metroa i ima itekako razloga da se zalaže za njegovu izgradnju!!!!
:violina: Patetična demagogija. Suza mi suzu stiže. :rolleyes:

Metro je u svakoj državi projekat od državnog značaja, kao i autoput i železnička pruga. Ako neko iz Loznice neće da plati metro u Beogradu (kojim će se barem jednom u životu voziti) zašto bi neko iz Beograda plaćao prugu Valjevo-Loznica, npr? Pa neće ni Pirot i Babušnica doveka biti sirotinjska rupa, izgradiće se autoput E80 za njihov boljitak i iz beogradskih para.

Naravno da glavninu finansiranja projekta metroa treba da podnese grad, tu nema spora, ali bez pomoći države ne može se ništa učiniti, nažalost. Pa ni u Kragujevcu ne bi ništa uspelo da država nije uložila pare. Na taj način se stanje rapidno promenilo, od "doline gladi" do najperspektivnijeg grada u Srbiji. Doći će tih "5 minuta" i drugim gradovima, na našu sveopštu radost, ali ne treba zato zaobilaziti Beograd jer je najbogatiji (hm, da li je zaista?).

Uzdravlje, i ne zamerite. :vops:
 
@ Vračar

Kratko samo. Mani se Centralne i Istočne Evrope. Ugledaj se na uređenje države i sistema u zemaljama Beneluksa, Nordijskim državama i Nemačke.
Preskoči i V.Britaniju, Italiju i Španiju. Uči se od najboljih a takmiči se sa Hrvatskom, Mađarskom i ostalima. Decentralizacija (širi pojam od regionalizacije) nije privilegija bogatih nego smisleno i racionalno upravljanje.

@Vračar @Hazard

Država treba da popravi put u Vranju i Leskovcu. Kao i Gazelu. Ali ne treba da kupi autobuse za njihov gradski prevoz, kao ni da ulaže u metro.
 
hazard":2h4goxd8 je napisao(la):
Uopste ne nipodastavam ostatak Srbije odakle ti to? .
Iskreno nisam mislio na tebe kad sam napisao taj deo o nipodaštavanju.
Moja greška je što to nisam nagalsio, Isplao je da mislim na tebe jer je bilo ispod komentara tvog posta

IZVINI

hazard":2h4goxd8 je napisao(la):
Drugo, apsolutno je lazna dilema "da li graditi metro u Beogradu ili pomoci drugim delovima Srbije".
Ovo stoji samo ako se izvede na pravi način. Odnosno ako se ostavri ono što si prvo napisao

hazard":2h4goxd8 je napisao(la):
Prvo, mislim da smo svi ovde saglasni da teret izgradnje metroa treba da iznese pre svega budzet grada Beograda.
Tu dolazi pitanje kako izdvojiti novac, dali kao Sofija po cenu zapostavljanja nekih drugih bitnih stvari.

Nalaženje novca je direktno vezano i sa reformom JKP-ova koji su pored korpucije najveći razlog rasipanja gradskog novca.
Treće uz reformu JKP-ova treba dići cene komunalnih usluga na blizu ekonomskog nivoa, pa ko šta troši neka plati

Što se tiče uzimanja kredita, to me ne raduje previše jer kao što sam vam napisao

na milijardu evra treba da vratimo oko 454 milona kroz kamate >što su sredstva za skoro pola druge linije sa kamatom od 4% i otplatomod 20 godina


Vračar":2h4goxd8 je napisao(la):
Metro je potreba milionskog grada, standard koji postoji i u mnogo siromašnijim zemljama i nije ničiji hir to što se neko (napokon) setio i odvažio da sve to pokrene i ovde.

Pobogu, koliko je gladnih po Africi, a mi bismo da vozamo d*pe pod zemljom?
Gde ja sporim da je metro potreba?

Samo kažem da Beograđani treba to da finasiraju, a sad što ismevaš moju solidarnost prema drugim delovima Srbije koji zaista jesu siromašniji od mnogih delova Afrike.

Ne znam, tebi možda ne smeta, ali meni zaista jako smeta da imamo gladnih u Srbiji, a imamo zaista puno ljudi koji žive sa 10.000din mesečno.većina tih jeste u Siromašnim južnim i istočnim opštinama ali ih ima i na severu u Vojvodini. veruj znam dosta njih lično!!
Ima toga dosta i u Beogradu doduše.

Drugo nema baš toliko mnogo siromašnijih država od Srbije koliko se mi tripujemo i da imaju metro a da pri tome nisu velike il da im Rusi nisu napravili metro.

Mi smo nešto iznad Afričkog proseka. tačnije po GDP per capita bi bili 13 zemlja da smo u Africi. Evo vam liste 15 država iznad Srbije po GDP i 15 ispod pa procenite koliko smo bogati

61 Seychelles 7,683
62 Argentina 7,508
63 Romania 7,503
64 Malaysia 7,469
65 Gabon 7,414
66 Mauritius 7,146
67 Panama 7,145
68 Kazakhstan 6,875
69 Grenada 6,630
70 Costa Rica 6,361
71 Botswana 5,995
72 Bulgaria 5,916
73 Saint Vincent and the Grenadines 5,837
74 Suriname 5,819
75 Saint Lucia 5,777
76 Serbia 5,742
77 South Africa 5,635
78 Dominica 5,239
79 Belarus 5,122
80 Dominican Republic 4,952
81 Azerbaijan 4,864
82 Colombia 4,662
83 Iran 4,477
84 Jamaica 4,397
85 Peru 4,377
86 Namibia 4,341
87 Macedonia, Republic of 4,281
88 Belize 4,259
89 Bosnia and Herzegovina 4,236
90 Angola 4,027
91 Thailand 3,973
92 Ecuador 3,939
93 Maldives 3,893

Nego kao što neko reče, da ne širimo više raspravu u pravcu regionalnog razvoja. Ajde da je uslemrimu u pravcu kako naći što više novca u Beogradu za to, a pri tome ne upropastiti druge potrebe
 
nikola32":2ko996gd je napisao(la):
Decentralizacija (širi pojam od regionalizacije) nije privilegija bogatih nego smisleno i racionalno upravljanje.
U potpunosti se slažem, ali decentralizacija je mnogo više od pustog prebacivanja ustanova, i davanje više para neglavnim gradovima - to je najobičnija demagogija (te će Kraljevo da bude "prestoni" grad, pa Vrhovni sud u Sremske Karlovce, Geozavod u Vranje, itsl. - to je najobičnije populističko razbacivanje para i kupovanje glasova).
Decentralizacija bi bila (makar saobraćajna) policija koja će biti pod ingerencijom grada, da se jedan deo poreza DIREKTNO uliva u budžet grada, sve regije i gradovi imaju veliki stepen samostalnosti u upravljanju sa sopstvenim parama. Mislim da je to ključna greška, i da Srbiju treba svakako decentralizovatim, od toga će svi prosperirati, i najviše Beograd, itd. itd.

Međutim, čak i pored svega toga - metro jeste i mora da bude strateški cilj Republike i to je van svake rasprave. Ali za početak bi mogli da završe ono što je u Beogradu pod njihovim nadležnostima.

(Mala digresija - koliko stvari koje su pod ingerencijom Republike održava i unapređuje grad? Počevši od puteva, preko bolnica.. Ihaha.)
 
Ma pare za metro su tu, samo se trenutno jos trose na bezmislenosti kao nepotrebne radnike, korumpirane projekte itd itd... to svako zna. Inace ima sigurno jos dosta potencijalnih para u porezima koje nisu skupljeni kako treba. Dok narod Srbije ne ustane da promeni to, niko nam nije kriv sto zivimo kao u Addis Adebi ili Accri...
 
nbumbic":3mvzk292 je napisao(la):
U njemu mi nije skroz jasna ova prva stavka, šta si mislio njome?
shmeksi":3mvzk292 je napisao(la):
- Beograd trenutno godišnje vraća oko 25 miliona evra.
To znači da u 2010. godini na osnovu kredita vraćamo 25 miliona evra (glavnica + kamata)

nbumbic":3mvzk292 je napisao(la):
Obratite pažnju na deo koji republika ustupa!
2007 - 64,4 miijarde din
"Ustupa" baš nije tačan termin, već se pre može reći da transferiše.

nbumbic":3mvzk292 je napisao(la):
Znate kako ljudi iz ostatka Srbije pošize kad čuju za to? Ljudi su me sa nevericom pitali da li je stvarno moguće da u Beogradu ljudi ne plaćaju komunalije po 10 i više godina.
Dobro, nećemo se sad baš praviti nevešti i reći da je tako samo u Beogradu jer je ista situacija u celoj Srbiji, samo što u Beogradu kad to neplaćanje pomnožiš sa neplatišama u globalu ispadne mnogo veće nego neplaćanja po manjim mestima. Verujem da je u relativnom procentu to manje, više isto svuda po Srbiji

nbumbic":3mvzk292 je napisao(la):
Prosto nemoguće je da svi (Vojvođani. Šumadinci, Leskovčani,Beograđani) govore da daju više novca u R. budžet nego što dobijaju i da su svi u pravu.
Za druge gradove stvarno ne znam, ali za Beograd je to poslednjih godina 100% bilo tačno, a ako neko može neka proveri i za 2009. godinu, ali sumnjam da se to promenilo. Sigurno i dalje iz Beograda stiže najveći procenat para, ali se Beogradu vraća manje od onoga što je iz njega "uzeto". Čak i nemam problem sa tim, jer i sa parama koje Beograd "dobije" može mnogo bolje da se upravlja nego što to gradska vlast čini.

nbumbic":3mvzk292 je napisao(la):
shmeksi":3mvzk292 je napisao(la):
Onda u odnosu na lokaciju nekog zemljišta prilikom prodaje/davanja u zakup zemljišta izmislit neki gradski porez od lupam 2%-5% koji bi investitor morao da doda na ukupnu sumu koju je izdvojio za kupovinu/uzimanje u zakup te lokacije.
Hm ovo opet ide suprotno nameri da se pottsične investiranje i stanogradnja i time se troškovi prebacuju samo na kupce novih nekretnina u čiju cenu je već velikim delom ugrađena korupcija pri izdavanju dozvola.
Pazi, ono moje je samo ideja, ali se model može tako razraditi da se veći deo tereta prenese na poslovne korisnike (kancelarijski prostor i retail prostor, mada ovaj drugi već utiče donekle i na građanstvo) jer će oni u svakom slučaju širiti postojeće kapacitete (period od narednih 10 godina), a da ne pričam o dolasku novih kompanija. Model se svakako može razraditi i svaki predlog i ideja je dobrodošla. Ne znam koliko je u nadležnosti Grada, ali bi bilo lepo da se nekako izmisli i neka dažbina prilikom kupovine/registracije ili čega god vezano za drumska vozila, a koja bi isto išla u svrhu metroa, ali mislim da se Grad ne bavi nijednim od tih pitanja.

Najbolje bi ipak bilo da je još 2001. godine otvoren Metro fond i gde bi se slivale sve pare dobijene za taj projekat, ma koliko god bile male ili velike i do sad je sigurno moglo da se skupi par stotina miliona evrića. Možda i lupam, ali tako nekako mislim. Pored metro fonda bih oformio i metro tim, ali mešanog (međunarodnog) karaktera koji bi se bavio izradom i studija i projekta i nekako mi to deluje mnogo hrabrije od strane vlasti nego konstanto podmetanje mišljenja trećih lica od kojih se naručuju studije.

nbumbic":3mvzk292 je napisao(la):
shmeksi":3mvzk292 je napisao(la):
- GDP PPP per capita, Sofije i Beograda je vrlo blizak i Sofija nam možda beži za nekih 7%-10%, a kada mi budemo dobili metro GDP PPP će biti sigurno viši od trenutnog GDP PPP Bugara tako da pitanje isplativosti metro sistema nije baš tako crno kao što ga drugi predstavljaju.
Pojasni ovo? Na osnovu čega izvodiš te zaključke? Naročito kada mi budemo dobili metro GDP PPP će biti sigurno viši od trenutnog GDP PPP Bugara t
To znači da recimo kada se bude otvorila ta famozna prva linija metroa u Beogradu naš GDP PPP će biti na višem nivou od trenutnog GDP PPP Bugara. Manje, više svi relevantni ekonomski statistički pregledi govore da ćemo za nekih 2, 3 godine biti na nivou današnjeg GDP PPP Bugara.


Nadam se da sam malo pojasnio.
 
Da, i ja sam cuo da u Pionirskom parku na drvecu rastu pare, pa onda izacu Tadic, Djilas i Dinkic i omlate drvece, te se poslanici posle sednice Skupstine rastrce po parku sa dzakovima i pokupe sav taj novac i odnesu ga da ga trose na kurve i cevape.

'Aj, sto bi Kazo rekao, budimo realni. Nije bas da smo apsolutno retardirani da izgradimo metro, ali nije bas i tako da mozemo 'odma danas, ali eto, necemo. Ko danas zivi i sto je jos bitnije, radi u Srbiji zna koliko je tesko ovde zaraditi novac i koliko je ekonomska situacija cemerna. Ja kad pomislim na gradnju metroa, prvo izvadim svoj novcanik iz dzepa, pa kad u njemu vidim samo Vuka, Njegosa, Mokranjca i teko po neku Nadezdu, shvatim koliko se oznojiti treba da bi se i metar metroa izgradio.
 
Meni više miriše da će izvući onaj Krunićev plan o pretvaranju linije Beovoza u M1,jer u poslednjem intervju Đilas rekao da počinje polovinom godine izgradnja" Gradske železnice",u svakom slučaju bolje je da nadgrađuju sistem Beovoza i počnu da ga pretvaraju u Metro nego da ne rade ništa ,pa kada se odluče da grade distributivni Metro do tada ćemo imati dobre linkove s istim tj.distributivni će moći koristiti trase Beovoza u nekim delovima, a to je i ranijim planovima bilo pedviđeno kao delenje trasa RM I M.,u svakom slučaju ne vidim ništa sporno jer bolje je ulagati u to nego širenje tramvaja,kao prilog tome eto govorili smo kako bi građani Ceraka i Vidikovca dobili pravu Metro linju sa širim centrom i Nbg ako bi se izgradilia stanica kod Meka,isto to podzemna stanica na Bežaniji kod Merkura,pa kod Hr.sv Save ,hale Pionir,Karaburme i sl.
 
Nisam ni znao pretvaranje beovoza u metro da je u planu.

Inace i dalje na vukovom spomeniku onaj displej kaze da voz ide za indiju :lol:
 
Homer Jay":1a1e0fpz je napisao(la):
Da, i ja sam cuo da u Pionirskom parku na drvecu rastu pare, pa onda izacu Tadic, Djilas i Dinkic i omlate drvece, te se poslanici posle sednice Skupstine rastrce po parku sa dzakovima i pokupe sav taj novac i odnesu ga da ga trose na kurve i cevape.

'Aj, sto bi Kazo rekao, budimo realni. Nije bas da smo apsolutno retardirani da izgradimo metro, ali nije bas i tako da mozemo 'odma danas, ali eto, necemo. Ko danas zivi i sto je jos bitnije, radi u Srbiji zna koliko je tesko ovde zaraditi novac i koliko je ekonomska situacija cemerna. Ja kad pomislim na gradnju metroa, prvo izvadim svoj novcanik iz dzepa, pa kad u njemu vidim samo Vuka, Njegosa, Mokranjca i teko po neku Nadezdu, shvatim koliko se oznojiti treba da bi se i metar metroa izgradio.
Nazalost ovo boldovano cesto skoro pa da je i tacno (figurativno receno) samo sto naravno pare ne rastu na drvecu nego se uzimaju od gradjana. A na sta se trose mnogi novci, ko da su ih potrosili na kurve i cevape.
 
@ ambassador

Otišla bi tema mnogo off topic. Odgovoriću tebi, pa završavam sa mojim krtaškim pohodom. Nisam stručnjak za ovu temu ali sam čitao pomalo. Ovo je samo sitan deo, nabacano objašnjenje. Pa koga ne mrzi da čita


Nije to puko razmeštanje ustanova i ljudi. Jedan je od bitnih elemenata decentralizacije. Iza toga stoji pravilna upotreba i raspodela finansija. Razlozi su ekonomske prirode. Ograničavanje migracija i očuvanje kadrova u odredjenim sredinama. A krajnji cilj je očuvanje deversifikacije privrede. U V. Britaniji je o ovome vodjeno malo računa. I zbog snažne centralizacije, gde su mladi logično bili upućeni na velike centre a pre svega London mnoge proizvodne grane su svedene u na franšize stranih kompanija. Veliki gradski centri zbog svoje organizacije vremenom postaju usmereni na pružanje usluga, trgovinu i u poslednje vreme informatiku. Poljoprivreda (i prerada polj.proizvoda) i proizvodnja tj. primarni i sekundarni sektor privrede jednostavno tu nisu isplativi. Na duži vremenski period to vodi laganom padu BDP. A u krizama jakom padu.


Suprotan i pravilan primer su Nemačka, Holandija, Belgija itd. Pored ovih strateških, postoje i efekti manje korupcije, bolje kontrole sredstava i efikasnije administracije.


Svaka zemlja je slučaj za sebe i ako postoje neki opšta pravila. Od više vrsta decentralizacije najbitnija je posmatrana kroz finansijski aspekt. Regionalizacijom se rešava jedan deo kroz delegiranje poslova. Ali gledano kroz finansije to ne može da bude dovoljno.

Manje gradske sredine su daleko zaostale finansijski za Beogradom koji ima mogućnost priliva novca od administracije. Primeri: Sedište Vlade, Predsednika, sedišta (a ne samo kabineti ministara) svih ministarstava u kojima radi desetak hiljada ljudi. Pa onda centralne vojne ustanove tipa VMA, VTC, Voj.geo.inst. itd. RTS. Javno preduzeća za puteve, Vode Srbije, Šume, JAT, Železnice Srbije, Rep.Met.zavod. NBS. Uprava Carina.....
Nema kraja. Svi oni generišu potrošnju kroz svoje zaposlene koji žive u Beogradu. Njihove potrebe zadovoljavaju na desetine hiljada ostalih zaposlenih u trgovini i drugim sektorima. Što opet generiše nov ciklus.

Firme koje rade sa državom, u bilo kom sektoru, prirodno imaju orijentaciju da budu blizu ljudi koji donose i sprovode zakone. A pogotovu blizu onih koji troše budžetska sredstva. Tenderi i nabavke. Tu je i PDV koji se uplaćuje jer su sedišta skoro svih srpskih velikih trgovinskih firmi ovde a Beograd onda na osnovu toga direktno dobija sredstva iz budžeta Srbije. (skori primer je vakcina za meksički grip i Jugohemija Bgd. Vakcina je za celu Srbiju a PDV je uplaćen u Beogradu)

Prepuštanje raznih nadležnosti regionima nije dovoljno. Bitna je i ta finansijska redistribucija na sve moguće načine pa i kroz pozitivnu diskriminaciju. Naravno da je moguće premeštanje sedišta drž. i javnih preduzeća u druge administrativne centre i veooooma je bitno
I jeftinje čak i na kraći rok. I to nije populizam. Da je tako V.Ilić bi premestio što šta u Čačak i Užice.


A sad. Metro finansiran iz Republičke kase, makar i delimično, je suprotan interesima te iste Repubilike a i samog Beograda. Novac koji Republika daje mora da bude povučen iz drugih oblasti (pravilna redistribucija dohotka). Tačno je da će metro ta sredstva vratiti brže i bolje nego npr. neka ledina - ind.zona kod Kragujevca. Ali ako ne bude tih ind.zona i boljih uslova života tamo, ko će i šta će sprečiti sve te ljude iz manjih sredina da dođu u Beograd u potrazi za boljim životom. Koji taj isti metro još poboljšava. A onda 2 linije neće biti dovoljne već će biti potrebno 6 i tako u beskraj. I sam si rekao da Beograd sufinansira ono što je posao Republike. To ti dovoljno govori o mogućnostima Republike. Želje su druga kategorija.

Neko je pominjao GDP PPP. Vrlo je zanimljivo poredjenje po opštinama u Srbiji. Ako ostane tako, za 20 godina svi će se preseliti ovde sem Novosađana.

Toliko od mene na ovoj temi.
 
2012":acbi7yhs je napisao(la):
Meni više miriše da će izvući onaj Krunićev plan o pretvaranju linije Beovoza u M1
Kad je to Krunic predlozio, gde si to procitao???
 
Ukratko, Republika treba da potpomogne u izgradnji beogradskog metroa, takodje i da pomogne u izgradnji tramvaja za Novi Sad, Nis, Suboticu, Kragujevac, Zrenjanin i dr. Misljenja sam da su svi sinski sistemi od drzavnog znacaja podjednako vazni, srazmerno velicini grada. Za Beograd je to metro, za ostale vece gradove tramvaj.
 
@Siniša
Sećam se dobro je da je u to vreme najvljivana M1 na trasi Beovoza,pokušaću da pronađem neki tekst na tu temu,a za ovo drugo se slažem.
A Za @nikolu32,s obyirom da si krenuo u "krstaški pohod" a "nisi stručnjak za ovu temu" i kažeš"čitao sam pomalo",o kakav dobar pimer za
:blah: :blah:
 
2012":2z5rj2yk je napisao(la):
Za @nikolu32,s obyirom da si krenuo u "krstaški pohod" a "nisi stručnjak za ovu temu" i kažeš"čitao sam pomalo",o kakav dobar pimer za
:blah: :blah:
Ne vidim razlog za takvo vređanje.

Ja sam po struci ekonomista, pa nikog ovde nisam vređao što svoje stavove o tome da li ima para ili ne za izgradnju metroa zasniva očigledno na tekstovima iz novina, a ne na znanju iz ekonomije.
Verujte mi to je toliko očigledno kao kad bi ja počeo ovde vama da pričam o prednostima uskog 1m koloseka tramvajskih pruga i onog od 1,4m ili o kako treba organizovati više-modalni transport.

To što je Nikola napisao možete naći i u udžbenicima iz Development Econimics. Preko 90% onog što je rekao stoji i nikako ne zaslužuje takve kvalifikacije.

Drugo
Mislim da smo postali malo ostrašćeni i da treba da spustimo loptu.
Svi ovde na forumu želimo da vidimo metro u Beogradu.
Siguran sam da bi mnogi od nas drage volje dali neko konkretan finasijski doprinos samo da se provozaju sa M1

Zato ajmo malo više kolegijalnosti.

Evo ja se prvi izvinjavam bilo kome koga sam uvredio ili koristio neprikladan ton i rečnik u odgovoru na postove
 
@nbumbic

A ti si mu kao advokat? ;) Nemam ništa protiv,ali si ti trebao da budeš koretan i zastupaš i mene kada me je vređao na ovoj i predhodnoj stranici ,možeš da čitaš i ostale postove a ne samo nikole,jer ništa pametno nije rekao a ako je citirao knjigu,, e taj autor ne bi dobio moju recenziju,taj tek ništa pametno nije rekao :kafa:
 
2012":3d44kspk je napisao(la):
@nbumbic

A ti si mu kao advokat? ;) Nemam ništa protiv,ali si ti trebao da budeš koretan i zastupaš i mene kada me je vređao na ovoj i predhodnoj stranici ,možeš da čitaš i ostale postove a ne samo nikole,jer ništa pametno nije rekao a ako je citirao knjigu,, e taj autor ne bi dobio moju recenziju,taj tek ništa pametno nije rekao :kafa:
U druže izvini sad sam video da te je nikola32 prozivao da si zagovornik LRT-a.
To je zaista na ovom forumu najveća uvreda, gore nego da ti je celu familiju po spisku!

Šalu na stranu mislim da je dosta nas malo preteralo, pa vidi se to i u nikolinim postovima, a i mojim.
Zato sam se izvinio u prethodnom postu

Kažem postali smo ostrašćeni i neodmereni, kod mene so to vidi po neodmerenim komentarima na temu finasiranja i učešća republike, a kod tebe recimo u ovom poslednjem

a ako je citirao knjigu,, e taj autor ne bi dobio moju recenziju,taj tek ništa pametno nije rekao :kafa:

Ovo nije usmereno kao uvreda, samo ipak treba malo biti odmereniji kad se kometariše grana jedne nauke ili tvrdnje profesora koji se bave ovom problematikom.

Kao što rekoh i ja sam preterao i ajde da stanemo sa vređanjem
 
E ok korektan si ,samo mi nije jasan Nikola,verovatno su ga pogodili moju anti LRT postovi kao video dokumentarci o Fiasku istog,zaista je bilo mučno gledati :kafa: (sorry i ve hurt your feellings) eto inspirisao me je da ih ponovim,ima li nešto lepše biti protiv Lrt :vops: pade mi napamet da o svom trošku delim anti LRT majce po Beogradu

A za komentar Development Economics,pa šta da ti kažem...posle kolektivnog bankrotstva planete ,sve to treba spaliti da bi se ogrejali za narednu zimu horde gladnih ,promrzlih i bezposlenih ljudi ;) mislim...malo sarkazma nije na odmet...
 
Vrh