Šta je novo?

Metro

vucko":2qlp2vvh je napisao(la):
Kako funkcionise to cudo sa gumenim tockovima?Dajte neki video i reknite mane i prednosti.
Evo, ukratko nesto o metrou sa gumenim tockovima. Prva linija je otvorena 1956 godine u Parizu, linija 11.
Dobre strane: bolje ubrzanje, bolje kocenje, bolje savladava uspone ( i do 13%), udobnija voznja.
Lose strane: smatra se da nije za otvorene trase, pogotovo ne u krajevima gde ima zimi snega i kise, doduse postoje ovakvi metroi na otovrenim trasama u Mexico Cityju i Santiago de Chileu, ali tamo je uglavnom klima suvlja. Zatim, tuneli moraju da imaju posebnu ventilaciju, skloniji pozaru od obicnog metroa i na kraju izgradnja je skuplja nego obicnog.
 
Komentar sa one djilasove price o beckom metrou i to

Bio sam na skupu na kojem je Đilas pričao na ovu temu. Ukratko je rekao da je grad, što je i najavljeno pre godinu dana, odlučio da se (ponovo) utvrdi šta se želi - laki ili teški metro. Potom je rekao da je realnost takva da se koncepti "laki" ili "teški" u današnje vreme ne razlikuju, tj. da ta terminologija ne postoji i da su eksperti iz svih gradova koji su posetili Beograd (Madrid, Minhen, Pariz, Beč) ukazali da je najbolje rešenje nezavisan šinski sistem, što pod zemljom, što nad zemljom i da je izvanredan primer onoga što treba Beogradu četvorovagonski sistem poput bečkog U6. Rekao je da će se to konačno utvrditi sledećeg meseca. Rekao je da para trenutno nema, da bi moralo da se zadužuje, da će se ići na plansku gradnju najmanje tri linije, jer jedna (dat primer Nbgd-Ustanička) je nedovoljna i kratka je, kao i da oni koji brane plan iz 1972. žive u prethodnom veku i tehnički i faktički. Lično mi se plan i analiza dopadaju, za početak ćemo znati šta i kako hoćemo, ali gde je kinta, Bog zna.
 
Jok terminologija ne postoji. Ajde...

U6 koristi tramvaje: http://www.youtube.com/watch?v=ae7pgXyQWXU ali je trasa potpuno nezavisna. Kapacitet je takodje veci, kao sto se vidi na videu ovo su otprilike 2 (3?) tramvaja vezana zajedno. Meni to lici na potpuno denivelisani LRT, mada neka nam neko upuceniji kaze kako tacno to izgleda.
 
Ovo nije tramvaj ovo je lrt,kad bi se gadjali tramvajima :laugh:
 
hazard":34hd9usl je napisao(la):
U6 koristi tramvaje: http://www.youtube.com/watch?v=ae7pgXyQWXU ali je trasa potpuno nezavisna. Kapacitet je takodje veci, kao sto se vidi na videu ovo su otprilike 2 (3?) tramvaja vezana zajedno. Meni to lici na potpuno denivelisani LRT, mada neka nam neko upuceniji kaze kako tacno to izgleda.
Tu liniju sam možda dva puta koristio.
Ne sećam da sam video te stare crvene tramvaje sa tvog video linka. Inače ukršta se sa linijama tramvaja koje sam koristio pri putovanju do centra grada i to tako što tramvaj ide normalno ulicom, a U6 je izdignut.

U6 dotiče širi centar grada, pomalo slično kao što BeoVoz linija Panč.most. -Vuk. spom-Prokop dotiče krug dvojke.
Subjektivno deluje da je vožnja brža nego u "normalnom" metrou tj. u tunelima

Deluje pomalo negde sumanuto, kao recimo ova stanica (nije moja fotka). Iznad je inače zgrada
343xn3.jpg

Evo još jedne stanice
vdn5ts.jpg
 
vucko":2c8id7xe je napisao(la):
Komentar sa one djilasove price o beckom metrou i to
Rekao je da para trenutno nema, da bi moralo da se zadužuje, da će se ići na plansku gradnju najmanje tri linije, jer jedna (dat primer Nbgd-Ustanička) za početak ćemo znati šta i kako hoćemo, ali gde je kinta, Bog zna.
Ovo za pare je apsolutna istina. Beograd se ovim posletnjim kreditom za pristupne saobraćajnice mostu zadužio gotovo do limita.

Za milijardu evra na 20 godina sa kamatom 4% treba mesečno izdvojiti 6 miliona ili oko 72,36 miliona godišnje, a mi nemamo para za to
Evo Vam detalja kako bi izgledao taj kredit

mesečna rata: 6 059 803.29
Iznos kredita: 1000000000
Učešće: 0
Ukupno otplate: 1 454 352 790.32
Ukupno kamate: 454 352 790.32
Kamata: 4 %
Period otplate: 240 meseci

Rata Kamata Glavnica Ostatak
1 3 333 333.33 2 726 469.96 997 273 530.04

Nažalost ova računica je najjači argument za LRT. Sve ostalo oko nedovoljno putnika i itd je samo ublažavanje bolne istine. Niko ne veruje da je LRT bolje rešenje od podzemne, samo kad se nema para nema ni da se bira
 
Beograd nije još ni blizu svog zakonskog limita o zaduženosti tako da ta priča nija tačna. Sledeća stvar, pošto je beogradski metro (kao) treći nacionalni infrastrukturni prioritet (reče nacionalni savet za infrastrukturu) onda bi deo sredstava otplaćivala i Republika. Za kraj da ne zaboravimo da je nivo gradskih subvencija za GSP baš 70 miliona na godišnjem nivou.

Ne može se stvar posmatrati samo uz pomoć statičnih pokazatelja i uzeti današnji gradski budžet kao konstantu. Vrlo je realno očekivati da će gradski budžet prebaciti cifru od milijardu evra kroz 3, 4 godine, a da ne pričam o mogućnosti rasta u narednih 20. Isto tako je moguće kroz razne zakonske regulative pribaviti znatna sredstva, a da građani i privreda Beograda ne osete neki epohalni uticaj na lični/poslovni budžet. Tako da para IMA.
 
Ja sam ubedjen da para ima cak i samo kroz kresanje nepotrebnih troskova. Cenim da u gradskoj upravi ima bar 20% zaposlenih koji su visak, da ima brdo nekih nepotrebnih stvari koji se finansiraju, kao npr. novcani dodatak grada za socijalno ugrozene (sto uopste nije u nadleznosti lokalne samouprave) koji sluzi uglavnom za kupovinu glasova, itd.
 
Kao sto je vec pomenuto, na toliko pominjanoj famoznoj liniji U6 ne voze vise ta stara vozila vec Bombarider tip T i T1 (slika dole). Linija U6 ima potpuno NEZAVISNU (ponavljam NEZAVISNU) trasu ( sto znaci NIKAKVA UKRSTANJA SA NEKIM OD OSTALIH VIDOVA SAOBRACAJA). To kazem u kontekstu prica ovih iz vlasti o lakom sinskom sistemu, nekom tramvaju ili vozu po sredini bulevara i sta ja vec znam...cisto da se zna da Bec nema nista sto ide sredinom ulice i staje na raskrsnici kad se upali crveno svetlo.

Karakteristike tipa T1:

sirina koloseka: 1435 mm

duzina vagona: 26 800 mm
sirina : 2 650 mm
visina: 3 650 mm

broj mesta-
za sedenje : 57
za stajanje: 136 ( kriterijum 4 osobe/qm)

broj vrata: 3 sa svake strane

brzina do 80 km/h

Tip T ima slicne karakteristike.

za detaljnije informacije i one koji znaju nemacki vise na strani : http://www.fpdwl.at/fahrzeuge/showtech.php?type=t1


Tip 1 (ganz nov)

01.jpg


05.jpg


Tip T (nesto stariji ali takodje veoma komforan):

01.jpg


07.jpg


Linija U6 je najduza linija Beckog metroa i u nekim delovima je nadzemna (na stubovima) a u nekim podzemna. Posto se na gornjim slikama vide nadzemne stanice evo i jedne slike podzemnog dela...

U6_Philadelphiabr%C3%BCcke9.JPG


Dakle, ako budu radili po Beckom modelu kako kazu, metro ce u svakom slucaju biti potpuno nezavistan sinski sistem. Na eventualna pitanja o liniji U6 (ili nekoj drugoj liniji u Vienni) rado cu odgovoriti :)
 
E još nismo čuli Mrku šta on ima da kaže u vezi Metroa tj.poslednjeg razvoja situacije,najvažnije u celoj stvari je da linije budu potpuno nezavisne što sada i Đilas tvrdi ,to jeste pomak,broj podzemnih stanica i visokokapacitnost,a to ne može sa "četri tramvajska vagona"a u vezi finansirsanja slažem se sa Šmeksijem.
 
shmeksi":3opjl7gz je napisao(la):
Vrlo je realno očekivati da će gradski budžet prebaciti cifru od milijardu evra kroz 3, 4 godine,
Teško da će budžet grada tako brzo da premaši milijardu evra, voleo bi ali nisam baš siguran. Znači ti očekuješ da će sa 73milijarde buđžet skočiti na 100 milijardi 3-4 godine
Drugim rečima da će budžet porasti za 36%

Za 2010 je privredni rast predviđen tek na 2% pa ispada da očekuješ bum od celih 34% od 2011. do 2014.

Za 2010 budžet je 73milijarde, grubo kreda za metro bi bila 10% budžeta
A kad se pogledaju samo tekući prilivi, kreda za metro je i osetno više od 10%

Текући планирани приходи града за 2010. годину већи су од 54 милијарде динара, што је 5,3 одсто више него лане.

Ne zaboravi da ima još puno projekata za koje, da bi se završili, grad mora da se zaduži recimo UMP
U toku 2010. Beograd će se zadužiti za još oko 17 milijardi dinara

од домаћих задуживања у износу од 5.000.000.000 динара и примања од иностраних
задуживања у износу од 11.966.544.000 динара.

U pravu si da na GSP +privatnicke od približno novca koliko je potrebno za metro (oko 5,5 milijardi) ali taj izdatak je teško smanjiti.


Evo linka sa opisom planiranog budžeta
http://www.politika.rs/rubrike/Beog...ducu-godinu-tezak-73-milijarde-dinara.sr.html



shmeksi":3opjl7gz je napisao(la):
Tako da para IMA.
Voleo bi da si upravu, ali ovaj put baš nisam siguran na osnovu čega tako decidno tvrdiš da ima para

Zašto se onda ne gradi metro?
Ne kupe kvalitetne trole?
itd

Inače nemoj da zaboraviš da je grad/republika prihodovaoa dosta i od privatizacije i po drugim osnovama koje više neće imati na raspolaganju pa ćemo više ići ka finasiranju samo iz tekućih priliva

Evo linka ka budžetu grada Beograd
http://www.beograd.rs/download.php/documents/odlukabudzet.pdf

Буџет града Београда за 2010. годину састоји се од:
1. укупних прихода и примања остварених по основу продаје нефинансијске имовине у
износу од 58.384.457.000 динара,
2. укупних расхода и издатака за набавку нефинансијске имовине у износу од
75.495.001.000 динара и
3. буџетског дефицита у износу од 17.110.544.000 динара.
 
Dve stvari:

Budžet grada je već bio dosta blizu milijarde. Trenutni budžet je restriktivni, ne ekspanzioni, i manji je od prošlogodišnjeg, npr... U Srbiji se očekuje privredni rast od 3.5%, i dalje rast od preko 5% u budućnosti. Ne kažem da će tako biti, ali ukoliko krenemo da se približavamo EU, to uopšte nije neverovatna procena. Inače, da napomenem, rast GDP-ja ima malo veze sa budžetom grada.

Inače, prihod od gradskog građevinskog zemljišta, broj projekata koji bi se omogućili izgradnjom metroa, i - na kraju krajeva - dobit od povećane aktivnosti građana su sve stavke koje nisu uračunate u bilo koje proračune o metrou, a trebalo bi da budu.

Zašto se onda ne gradi metro?
Ne kupe kvalitetne trole?
itd
Mislim da je odgovor očigledan...i tužan. Iz istog razloga zbog koga se seče zdravo drveće koje je bilo starije od svih zgrada u ulici u kojoj se nalazilo.
 
shmeksi":20m5mc3z je napisao(la):
Beograd nije još ni blizu svog zakonskog limita o zaduženosti tako da ta priča nija tačna. Sledeća stvar, pošto je beogradski metro (kao) treći nacionalni infrastrukturni prioritet (reče nacionalni savet za infrastrukturu) onda bi deo [sredstava otplaćivala i Republika. Za kraj da ne zaboravimo da je nivo gradskih subvencija za GSP baš 70 miliona na godišnjem nivou.

Ne može se stvar posmatrati samo uz pomoć statičnih pokazatelja i uzeti današnji gradski budžet kao konstantu. Vrlo je realno očekivati da će gradski budžet prebaciti cifru od milijardu evra kroz 3, 4 godine, a da ne pričam o mogućnosti rasta u narednih 20. Isto tako je moguće kroz razne zakonske regulative pribaviti znatna sredstva, a da građani i privreda Beograda ne osete neki epohalni uticaj na lični/poslovni budžet. Tako da para IMA.
Да није то мало превише? Та метро је чисто локалног београдског значаја и не видим какву би корист од тога имао остатак Србије. Београд је већ сада скуп град и намети су велики па да и не узмемо у обзир ова задња повећања цијена.
 
Pa korist će imati više od pola Srbije, jer će se uskoro ostatak preseliti u Beograd a te mase treba razvoziti, e sad još ako većina u Srbiji odluči da im ne treba glavni grad,ili pak da nisu Srbi a šta bi me još iznenadilo ,svuda u Evropi se ponose sa njihovim glavnim gradovima osim u Srbiji gde još misle da Metro prvo treba graditi u Jagodini a Beograd neka zaostaje za metropolama u regionu :kafa:
 
jovanovm":65nf70ff je napisao(la):
Dve stvari:

Zašto se onda ne gradi metro?
Ne kupe kvalitetne trole?
itd
Mislim da je odgovor očigledan...i tužan. Iz istog razloga zbog koga se seče zdravo drveće koje je bilo starije od svih zgrada u ulici u kojoj se nalazilo.
Nemojte molim vas samo da pljujete po vlasti.
Ja i dalje ne vidim da je neko rekao konkretno kako bi finasirali metro

To daće republika biće ovaj onaj rast sve je to priča bez pokrića. Ljudi pa nama je deficit budžeta preko 17 milijardi tj 23% budžeta su zajmovi (17/73=23%).
U svakoj od ovih tema se zaboravi da ima i drugih nasušnih stvari koje moraju da se rade (kanalizacija,mostovi UMP, održavanje ulica GSPa,socijalna davanja, uređenje zemljišta, kolektori,pijace itd... itd.)

Pa sad recite kako bi i to plati i za metro

Da je glupost vlasti jedini razlog što se ne gradi metro je sigurno i razlog što ne grade metro u Zagrebu, jer kao i mi imaju lošu vlast, pa im ni budžet od Milijardu evra ne pomaže iako su osetno manji grad. Zagrebebački budžet je kao da Beograd ima nešto manje od 2 milijarde evra. Pa i oni kažu da nemaju para.

Evo dosta vas na forumu kaže da imamo novca, objasnite kako a ne sam da budu autoritativne izjave tipa IMA PARA, kao da je to aksiom i ne mora da se objasni, pa onda se raspravljamo kakve bi garniture kupili.


Evo rizikujem da sve ovde naljutim.
Demokratija je sistem koji osigurava da narod ne dobije bolju vlast nego što je zaslužuje.

Nije vlast kriva što je grad prljav, nije vlast jedina kriva za bahato parkiranje, nije Đilas kriv što je mom drugu teško da plastične boce nosi 400m do kontejnera za reciklažu.
On naravno kaže da kad mu kao na Zapadu na svakom koraku budu kontejneri a reciklažu onda će i on da recikira.

Ne pomaže to što mu kažem pa živeo sam malkice u Norveškoj i tamo ljudi pređu i više od 400m do kontejnera i niko se ne buni.
Ne, njemu je kriva vlast
I kaže kad oni budu uradili to i to onda ću ja...
 
Grad Sofija ima tri puta manji budžet od Beograda, i metro.

Ako te zanima finansijski plan, prošetaj se malo unazad ovom temom pa ćeš naći mnogo detaljnije postovano.

Sredstva Evropske Unije, predpristupni fondovi, sredstva od privatizacije.

Srbija je nisko zadužena zemlja, Beograd još niže zadužen grad. Uporedimo se sa Hrvatskom (npr) koja ima manje diversifikovanu ekonomiju (ali bolju), duplo manje stanovnika, i duplo veći spoljni dug.

Žao mi je, nbumbic, ali kriva je vlast (a vlast čine građani, jasno).

Ustvari evo:
Zajam na 40 godina, 1 milijarda evra. Kamatna stopa 5% /koga zanima, ja mogu lično da ga odvedem u moju banku, a siguran sam da se može uzeti zajam za manju kamatnu stopu/... Mesečna isplata 4.8 miliona evra. Godišnja 57.6 miliona evra - cena nekoliko rekonstrukcija ulica sa sve posečenim drvećem, novim parkinzima, i rupičastim čipka asfaltom.

Da ne spominjemo da kilometar metroa u najskupljoj varijanti košta 100 miliona evra - što bi značilo da bismo bez zajma mogli da gradimo kilometar za dve godine - od 2000 do danas bi bio gotov deo od Cvetka do Skupštine, da je to smatrano nekim prioritetom.
 
jovanovm":2il4h4g4 je napisao(la):
Grad Sofija ima tri puta manji budžet od Beograda, i metro.
Budžet Sofije je 670 mil.Evra odnosno oko 1, 3 milijarde Leva
Budžet Beograda 73milijardi dinara tj.730 mil. evra ako dinar ne padne ispod 100.
Beograd 1,6-1,8 milion stanovnika, a Sofija 1,4
Znači Sofija ima za 18% veći budžet od Beograda po stanovniku

tj

Sofija
670milEUR/1,4=478,57 EUR/Stanovnik
Beograd
730/1,7= 405,56 EUR/Stanovnik
Zagreb
1.010milEUR/780.000 stanovnika= Bolje da ne stavim broj


Drugo u Budžetu Sofije imate oko 120 miliona Evra sredstava EU, a u našem 170 mil evra kredita.
Sofija je u osetno boljoj situaciji od Beograda

Evo linka o budžetu Sofije
http://sofiaecho.com/2010/02/05/844152_sofia-city-hall-approves-2010-budget
 
Taj metro bi bio veliki teret za ovaj mali grad. Jer...

Morali bi da se režu davanja za kulturu - npr. plate i penzije umetnicima (D.Bjelogrlić bi opet visio po čitav dan na TV i plakao).
Za zdravstvo (ne bi mogli doktori da kupuju čiviluke i nameštaj iz Italije).
Za obdaništa (renoviranja, dodaci i ostale potrepštine).
Ulice ne bi mogle da se obnavljaju na 3-4 godine.
Veseli direktori gradskih službi ne bi mogli da kupuju nove limuzine koje onako lepo ukrašavaju trotoare.
Za N.Godinu Ž.Joksimović i ostali vrhunski umetnici ne bi uveseljavali Slovence na trgu.
Vlasnici šoping molova bi morali da plaćaju pravednu naknadu za uređenje gradskog gr. zemljišta. A tek jadni investitori stanbenih objekata.
Na desetine, ako ne i stotine hiljada domaćinstava u prestonici, a mnoga su u samom centru, bi bila primorana da plaćaju punu cenu infostana.
Čak ni fasade zgrada, gde su sve privatni stanovi, grad ne bi više bio u stanju da obnavlja.

Nisam se svega dosetio ali sigurno postoji još ugroženih metro kategorija.

Zbog svih ovih razloga ja sam protiv tog metroa. Nek lepo ljudi kupe kola i voze se kao sav normalan svet. ;)
 
Aman ljudi pa koji je Grad u svetu pravio Metro iz budžeta,pa to vam je i sam Đilas rekao, da je tako odavno bi oni gradili Belam,svuda u svetu su Metro gradili iz kredita i država je bila glavni nosilac posla osim u slučajevima koncesije,i najčešće je iz državnih budžeta rađena prva faza koja se gotovo svuda iskazivala kao "uvođenje novih tehnologija" a u drugoj su uvođeni privatni kapital itd. zato je i izgradnja Metroa u Beogradu uvrštena kao naconalni projekat ,što nas teši da se neće moći jednostrano doneti odluka o nekom "Lakom modernizovanom Tramvaju"
 
2012":1vumrmq9 je napisao(la):
Aman ljudi pa koji je Grad u svetu pravio Metro iz budžeta,pa to vam je i sam Đilas rekao, da je tako odavno bi oni gradili Belam,svuda u svetu su Metro gradili iz kredita
Kredit se vraća iz budžeta, a rata mora biti spram onoga što realno može da se vrati
 
nikola32":blane5m7 je napisao(la):
Taj metro bi bio veliki teret za ovaj mali grad. Jer...

Na desetine, ako ne i stotine hiljada domaćinstava u prestonici, a mnoga su u samom centru, bi bila primorana da plaćaju punu cenu infostana.
Čak ni fasade zgrada, gde su sve privatni stanovi, grad ne bi više bio u stanju da obnavlja.

Zbog svih ovih razloga ja sam protiv tog metroa. Nek lepo ljudi kupe kola i voze se kao sav normalan svet. ;)
:kk:

100% se slažem!

Pošto je vlast refleksija naroda i zna de neće proći baš tako lako ukidanje subvencija, popravka zgrada privatnih o trošku stanara.
Svi misle da neko drugi treba nešto da uradi za njih jer oni imaju bogom dano pravo da žive u centru beograda i to svi moraju da finansiraju

Posle se čudimo što i naša vlast čeka da neko drugi uradi nešto umesto njih, recimo EU
 
Metro se ne pravi danas iz istog razloga zbog kog nije poceo da se pravi recimo 1980. godine.

Imamo kratkovide i sebicne politicare. Oni zele nesto sto se moze uraditi za 4 godine, do sledecih izbora.

Neki kazu narod je kriv - to je delimicno tacno, ali narod ne zna bolje. Koliki je procenat beogradjana bio u gradu sa metroom, da zna kako to izgleda? Ili cak bolje, koliko je beogradjana zivelo bar na mesec dana u gradu sa metroom da zna koliko to olaksava idenje na posao, u skolu, do grada itd.? S druge strane o tom metrou prica se 30 ako ne i 40 godina. I tokom svih tih godina dobili smo jedno veliko NISTA. Pa vi izadjite kao politicar na izbore, recimo sa sve najboljim namerama, i bazirajte svoju kampanju za gradonacelnika na metrou. Ko ce da vam veruje?

Znate sta, da je u 19. veku odrzan referendum u Srbiji o gradnji zeleznice, ona verovatno ne bi bila izgradjena (mnogi su bili protiv, ima tu interesantnog stiva za citanje koga zanima da kopa). Nekada jednostavno ljudi na vlasti moraju da povuku prvi potez, da pokrenu stvar.

Za dugorocne projekte mora postojati konsenzus. Znaci da i vlast i opozicija budu za to, da se odrede ljudi koji ce na tome da rade 10, 20, 30 godina. Ali koncept nasih politickih partija je da kada dodjes na vlast smenis sve ljude koji je onaj prethodni postavio i dovedes svoje. I tako u krug.
 
@nbumbic

Izvinjavam se, govorio sam o budžetu Sofije kada je počeo da se (ponovo) gradi metro, posle pada komunizma. Moja greška - detaljne podatke o tome sam postavio ranije na ovoj temi, a o tome sam pisao iz sećanja. Moju računicu o kreditu ste vidim, nonšalantno zaobišli...
 
Vrh