Šta je novo?

Metro

Aman hazard što potroši tolike reči,lepo napisah Metro Like, u svetu se pod tim zna šta to podrazumeva :kafa: a za ovaj drugi pasus se slažem,samo za ovo dosadašnje vreme Beograđani su se toliko edukovali u vezi Metroa da bi bilo kakva najava LRT ravno političkom samoubistvu,ovako što im je sigurno sigurno vi nama lep klasičan Metro pa da tvrdimo pazar :kafa:
 
Французи би да граде метро у Београду
Компанија „Ежис” заинтересована за надзор и изградњу аутопутева, а „Алстом” би могао да се укључи у пројектовање и реконструкцију железнице
Mrkonjic-foto-XXXXX.jpg


Ан-Ма ри Идрак и Милутин Мркоњић (Фото Бета) Француске фирме су спремне да граде београдски метро по систему „кључ у руке”, али и да учествују у обнови железнице и завршетку Коридора 10. Ова понуда чула се на јучерашњем састанку министра за инфраструктуру Милутина Мркоњића са француским државним секретаром за спољну трговину Ан-Мари Идрак и групом привредника те земље.

Ан-Мари Идрак, која је некада била директорка париског метроа и француске железнице, каже да би фирме „Алстом” и „Ежис” радо градиле метро, али пре него што било шта предложе сачекаће да се Београд одлучи који тип метроа жели да гради и да припреми пројектну документацију.www.politika rs.
 
Mislim da je Tela da kaže, oh la la kakav veliki projekat Metroa Mrka ima :D
 
Jbt, zaista. Kakva genijalna fotka. :laugh:

Mrkin šmekerski osmeh.:pob:
 
Đilas: Metro po modelu bečkog
26. februar 2010. | 00:23 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Gradonačelnik Dragan Đilas kaže da se nada da će domaći eksperti prihvatiti model bečkog metroa za budući metro u glavnom gradu Srbije.



On objašnjava da je u pitanji metro "od četiri vagona, koji jednim delom ide ispod zemlje jednim iznad, 80 kilometara na sat i nigde se ne seče sa drumskim saobraćajem".

"To će omogućiti brže kretanje ljudi, samim tim mogućnost za neki bolji biznis, kao i viši standard građana", istakao je gradonačelnik.

Promene kursa loša poruka

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže i da zbog neizvnesnog kretanja kursa nije realno očekivati da strani investitori dolaze u Srbiju. Đilas kaže da nije realno da bi strani investitori došli u zemlju u kojoj je kurs evra nepredvidiv.

On je dodao da će "u toku narednog meseca jedna grupa privrednika, stručnjaka za metro i novinara otputovati u Beč, da bi se na licu mesta upoznali sa lakim i teškim metroom".

"U toku godine krenuće se sa izgradnjom Gradske železnice. Biće kupljeni novi vozovi koji će omogućiti gradjanima da za petnaest minuta stižu u centrar iz najudaljenijih delova grada", najavio je gradonačelnik.

Đilas je dodao da će u narednom periodu grad kupiti nove tramvaje i trolejbuse, kao i oko 300 autobusa na gas koji će omogućiti kvalitetniji prevoz u prestonici.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=02&dd=26&nav_id=414139

Ajd da ga drzim za rec da ce pod zemljom na starom bg biti
 
Sve ovo što je Đilas rekao a nije u vezi Metroa podržavam,ravnomeran razvoj svih vidova saobraćaja u Gradu i S-Bahna,Beograd se sve više približava Evropi,e sad za ovo o Metrou nadam se da mu Mrka neće dozvoliti i da neće proći,a vidi se da se ponovo podiže temperatura posle dolazka Francuza i ponude,a i čini mi se da će sukob dve suprostavljene opcije ponovo kulminirati,opravdano ne mogu se stvari više gurati pod tepih :kafa:
 
Ako ide 80 km/h onda to nisu obicna tramvajska vozila. ne znam da l je dovoljno cetiri vagona, to sad vec zavisi od broja i konfiguracije linija i frekvencije.

@relja: :lol: :lol:
 
Po meni je mnogo bitnija ključna stvar,a to je karekteristika Metroa,dakle potpuno nezavisna trasa,visokokapacitnost,prečnik tunela,pogon treća šina ili pantograf to je ono šta treba da se kaže a ne "četri vagona" Metro sa četri vagona to je novi naziv projekta Metro Beograd :kafa: ili Ani sa četri pištolja,vo imja oca :violina:
 
To je VAL,automatizovani voz a ima gemene točkove postoji i Siemensova verzija s tim što su ovi Francuski većinom u manjm gradovima,dok su Nemci razvili i težu varijantu,al koliko mi je poznato nije im neka zavidna brzina.
 
ma nije VAL na liniji 1. ne mislim na to, nego na konfiguraciju voza, sa harmonikom u sredini. bolje je to, veći je kapacitet, nego da budu odvojeni vagoni
 
Da ali nam ne trebaju gumeni tročkovi,nije baš opšte prihvaćeno u svetu
 
Kako funkcionise to cudo sa gumenim tockovima?Dajte neki video i reknite mane i prednosti.
 
harmonika kao spoj je novijeg datuma,ipak sigurnije mi deluje kada je sve malo čvršće utegnuto :kafa:
 
2012":18y9znkn je napisao(la):
To je VAL,automatizovani voz a ima gemene točkove postoji i Siemensova verzija s tim što su ovi Francuski većinom u manjm gradovima,dok su Nemci razvili i težu varijantu,al koliko mi je poznato nije im neka zavidna brzina.
Jes vala, Pariz je manji grad :D

Brzina je odlična, vozio sam se tom "gumenom" linijom, imao utisak da kočenje i ubrzavanje rade dosta jače nego kod standardnih "metal-točkaša".
 
Piše da je eksperimentalno u Parizu i Singapuru,ali se do sad koristilo u manjim gradovima,dobro je što su ih ubrzali ali i dalje mi ne puni oko ;)
lille2.jpg

Lille VAL light-metro.
800px-CDG_Val_0363.JPG

Reenns
 
2012 prestani da pricas napamet. Ono gore (sto je JohhnyLee linkovao) nije VAL, nego MP 89 i ima brzinu 80 km/h. Koristi se na liniji 1 i 14 u Parizu. I ne eksperimentalno, vec redovno od 1997. Da si samo procitao ista na onom linku, bilo bi ti jasno (jbt). To je naslednik starijih gumenih tockasa MP 73 (1974. - Linija 6) i MP 59 (1963. - Linije 4 i 11). Pariz na drugim linijima ima vozove sa "klasicnim" sinama i tockovima, koji su vrlo slicni ovim sa gumenim (spolja izgledaju skoro isto osim kad pogledas tockove i imaju isti kapacitet) oni imaju oznake MF pa broj.

VAL je iz ranih 80ih (dakle mladji od pariskih MP vozova!) i dizajniran je zbog gradnje metroa u Lilu. U Parizu se koristi na dve krakte linije, spaja dva glavna pariska aerodroma (Orly i CDG) sa linijama RERa.

Mnogo se frfljas s terminima preterano samouvereno, a 5 minuta citanja je dovoljno da izbegnes ovakve amaterske greske.
 
Steva ima pravo. utisak je da dosta brže ubrzavaju, a glavna prednost je to što su neuporedivo tiši nego "metal-točkaši"
 
Tisi jesu, vece je ubrzanje i meni se cini, a i nekako kad koci ne cima toliko ("meksi je" na sinama da se tako izrazim). Jedino sto se u metrou oseca blagi miris gorece gume kada je otvoren prozor (recimo leti). I da, naravno, gume moraju da se menjaju redovno.
 
JohnnyLee":re64a9oc je napisao(la):
Steva ima pravo. utisak je da dosta brže ubrzavaju, a glavna prednost je to što su neuporedivo tiši nego "metal-točkaši"
Najnovije metal-tockase se uopste ne cuju, osim motora koji zuji samo cujes vazduh koji duva kad su blizu (u tunelima) a na otvorenom voz ne cujes dok nije 5-15 metara ispred tebe, pre toga ga ne cujes ni kad gledas u njega :)

Evo ti dva snimka Metro-a, i dva gradske zeleznice:

Metro ulazi u stanicu
http://www.myvideo.de/watch/1724682/Einfahrt_U5_U_Bahn_Muenchen
Izlazi iz stanice
http://www.myvideo.de/watch/1165393/U_Bahn_Muenchen_Ausfahrt
http://www.myvideo.de/watch/3193767/U_Bahn_Muenchen_C_Zug

Metro na otvorenom, bez zvukova vetra koji duva i tumaranja betona, perona i zidova zbog mase, samo se na pocetkuje cuje malo kocenje zato sto ide nizbrdo
http://www.myvideo.de/watch/4558542/Typ_C_der_U_Bahn_Muenchen

Gradska Zeleznica u tunelu
http://www.myvideo.de/watch/475725/S_Bahn_Muenchen_Einfahrt_und_Abfahrt

Gradksa zeleznica napolju, kad je dalje od 10 metara vec se vise ne cuje
http://www.myvideo.de/watch/4696708/ET_423_S_Bahn_Muenchen_verlaesst_Muenchen_Allach
 
Vrh