Šta je novo?

Metro

Sve dok nam ne uvale neke male metro-vozove koje nisu sire od tramvaja, ili neke tramvaje koje nam prodaju kao "Laki Metro", sve je ok.
 
Svako obecava brda i doline :rolleyes: Vise na ovakve vesti i ne reagujem, preporucujem i vama, cuvajte zivce :grand:
 
Taj problem metroa se može rešiti relativno jednostavno. Pod svakom raskrsnicom neka se iskopa podvožnjak za tramvaj i eto nezavisnog šinskog sistema pod uslovom da su šine na sredini ulice.
 
Nije poenta da napravimo roller coaster sa tramvajem u glavnoj ulozi.
 
stranac":fiqy3259 je napisao(la):
Taj problem metroa se može rešiti relativno jednostavno. Pod svakom raskrsnicom neka se iskopa podvožnjak za tramvaj i eto nezavisnog šinskog sistema pod uslovom da su šine na sredini ulice.
O tome sam i ja razmisljao, vidi moju temu o denivelisanju tramvaja na radionici. Meni se nesto cini da se cenu Belama moze denivelisati cela tramvajska mreza. Na NBG mogu i nadvoznjaci, a ne mora uvek tramvaj da ide u nadvoznjak/podvoznjak mogu i automobili/pesaci.

Medjutim to i dalje ne resava problem prostora (nema mesta svugde, tramvaj bi tako i dalje zauzimao deo ulice, itd.) a ni kapaciteta.
 
Pa naravno da nije poenta ali šta ima u Beogradu danas od metroa? Nema ni M a raspravlja se već 40 godina. Ne trebaju čitav grad da preoru, neka naprave podvožnjake na najprometnijim ulicama/bulevarima u gradu i neka to bude bukvalno privremeno rešenje dok se ne napravi teški metro. To je bar bliže metrou nego ovaj "ni vamo ni tamo" LRT sistem. Ako tramvaj (nazovi LRT) prolazi kroz raskrsnicu kao i sva ostala vozila onda nema vajde od njega pa mogu da zovu kojim god imenom hoće.
 
Nego ajde da nam neko ko je strucan kaze na tu temu, ako recimo ocemo da tramvaj ponira pod zemlju ispod neke raskrsnice, koliko dugo pre raskrsnice treba da krene spustanje u tunel da to ne bi bio rollecoaster kao sto kaze vucko? Isto pitanje vazi i za automobilske podvoznjake.
 
stranac":1ges4xiz je napisao(la):
Pa naravno da nije poenta ali šta ima u Beogradu danas od metroa? Nema ni M a raspravlja se već 40 godina.
kako nema ništa? ima 115 stana na ovom forumu

edit: zaboravio sam i TA-ovu grupu na FB-u ;)
 
@hazard

Razumem šta kažeš,ali ne zaboravi takav krpež možeš priuštiti u malom gradu,tipa Novi Sad,Osijek a Metropolisi ne trpe improvizacije bilo kakve vrste svaka geška se preskupo plaća :kafa:
 
Francuske firme zainteresovane za projekte u Srbiji
24. Februar. 2010 | 13:41, Izvor : Beta

Državna sekretarka za spoljnu trgovinu Francuske An-Mari Idrak izjavila je da su francuska preduzeća zainteresovana za učešće u izgradnji infrastrukturnih projekata u Srbiji.

An-Mari Idrak je nakon razgovora sa ministrom infrastrukture Srbije Milutinom Mrkonjićem kazala da je Francuska obezbedila 460 hiljada evra kako bi se utvrdilo u kakvom su stanju mastovi u Srbiji, kojih kako je rekla ima oko 2.700.

Prema njenim rečima, francuska preduzeća su zainteresovana za nadzor i inspekciju mostova, ali prvo treba utvrditi kojim mostovima je potrebna rekonstrukcija.

An-Mari Idrak je kazala i da su francuske firme zainteresovane da učestvuju u izgradnji, ali i da finansiraju izgradnju metroa u Beogradu.

"Sve te firme imaju veliko iskustvo na izgradnji metroa u celom svetu", kazala je državna sekretarka za spoljnju trgovinu Francuske.

Prema njenim rečima, francuske kompanije među kojima je i grupa Alston su zainteresovane za izgradnju, nadozor i signalizaciju železničkog dela koridora 10, a francuske firme već učestvuju u nadzoru izgradnje putničkog dela tog koridora.

Ona je rekla i je francuski predsednik Nikola Sarkozi pozvao francuske firme da učestvuju u infrastrukturnim projektima u Srbiji sve u cilju njenom bržeg pristupanju EU. Ministar Mrkonjić je kazao da je srpsko tržište otvoreno za francuske firme.
izvor: Studio-B


Kad vec pomenuste francuze koji grade metro u Beogradu. Nista novo, samo jos jedna strana koja je zainteresovana... ili je tako predstavljena...
 
Pa dobro, ako je primetiti nivo na kome se to pitanje o Metrou postavilo onda je izgleda izgradnja a i prezentacija blizu,a posebno je interesantno da je pomenula finansiranje ,jer moja teza da je izgradnja Metroa u Beogradu stvar prestiža sve bliža... :rolleyes:
 
Ko izgleda denivelisani tramvaj sa istim modelima najbolje pogledati kako je uradjeno u pjongjangu na SSC :laugh: ups ovo je tema o m+trou pardoniram zaluto sam :kafa: ovdje cu da svratim kad bude nesto konkretno tamo oko 259 ctrane :grand:
 
stranac":u6jh8564 je napisao(la):
Pa naravno da nije poenta ali šta ima u Beogradu danas od metroa? Nema ni M a raspravlja se već 40 godina. Ne trebaju čitav grad da preoru, neka naprave podvožnjake na najprometnijim ulicama/bulevarima u gradu i neka to bude bukvalno privremeno rešenje dok se ne napravi teški metro. To je bar bliže metrou nego ovaj "ni vamo ni tamo" LRT sistem. Ako tramvaj (nazovi LRT) prolazi kroz raskrsnicu kao i sva ostala vozila onda nema vajde od njega pa mogu da zovu kojim god imenom hoće.
To što ti predlažeš, to i jeste LRT sistem. Bukvalno.
 
Pa nije bas. To je bolje od LRT sistema, jer LRT (bar ako gledamo Belam) staje na raskrsnicama ;)
 
Nezavisni šinski sistem,tj. Metro pored toga što je visokokapacitn,i mora da bude u što većoj mogućoj ravni osim linearnog Metroa pa voziti gore dole pri brzini od 100 km/h pola bi se ispovraćalo a pola ne bi ni ulazilo :D a s obzirom da bi neki u Beogradu izmislili novu vrstu Metroa poželeo bih im da se istim voze njihove mame :D
 
Možda neki svemirski, ovi zemaljski sigurno ne.

Mislim da metro u Londonu vozi prosečnom brzinom od 33km/h, a više i nije moguće zbog gustine stanica. A što se tiče podvožnjaka kao i kod automobila valjda nije 60% naklon pa da svi poispadaju iz vozova ili da povraćaju pri 30km/h. Ovako, samo zamislite podvožnjak mnogo uži.

Maryland-Pkwy-Underpass.jpg


Dole pre ulaza treba da stoji semafor a u svakom slučaju tu tramvaj treba da stoji sa bilo koje strane dolazi jer pod raskrsnicom ide i stanica tako da i da može da ide 100km/h, neće moći da prodje takvom brzinom. A stanice ne trebaju da budu fensi kao Prokop, nego obične stanice kao i autobuske sa četiri izlaza (stepenice) ka trotoarima.

Jedina mana ovoga je što bi tramvaji i dalje, kao sada, zauzimali prostor na bulevarima koji bi se mogao iskoristiti za dodatne kolovozne trake u slučaju teškog metroa. Ne razumem se u te stvari ali verujem da bi ovo bilo relativno jeftino rešenje, kao što sam rekao pre, samo na najprometnijim raskrsnicama pošto bi ovo bilo privremeno. Jednostavno i efektivno.

EDIT: A da Beograd ume da reši problem saobraćajne konstipacije na neki drugi način, ovo "rešenje" bi bilo sasvim dovoljno a tramvaj da neki šmek gradu. Samo što bi onda i dalje imali kompleks manjevrednosti i ne bi mogli da se hvalimo kako i mi imamo "pravi" metro kao i sve druge evropske metropole.
 
@hazard
Pa Beovoz je projektovan da juri do 120 km h kada su pruge bili nove,a sada posle remonta očekuje se da se podigne bar do 70 km,koliko ide Metro u Beču ili Oslu,a druga stvar je prosečna brzina i ona se izračunava posebnom formulom.
 
Pa kada bi na Nbg denivelisali sve raskrsnice na trasi, sigurno bi ispalo skuplje nego cut and cover duž cele trase,zašto oizmišljati toplu vodu u svetu se zna kako se gradi Metro ili cut and cover ili duboki tuneli ili na stubove,nemojmo izigravati pametnjakoviće :bash:
 
2012 prijatelju Beovoz nije metro. Moja neka subjektivna procena je da je maks. brzina metroa u Parizu npr. 60 km/h, u Torontu 40-50 km/h, itd.
 
stranac":24kvev3p je napisao(la):
Možda neki svemirski, ovi zemaljski sigurno ne.

Mislim da metro u Londonu vozi prosečnom brzinom od 33km/h, a više i nije moguće zbog gustine stanica. A što se tiče podvožnjaka kao i kod automobila valjda nije 60% naklon pa da svi poispadaju iz vozova ili da povraćaju pri 30km/h. Ovako, samo zamislite podvožnjak mnogo uži.

http://www.rtcsouthernnevada.com/mpo/plansstudies/Sahara/images/Maryland-Pkwy-Underpass.jpg

Dole pre ulaza treba da stoji semafor a u svakom slučaju tu tramvaj treba da stoji sa bilo koje strane dolazi jer pod raskrsnicom ide i stanica tako da i da može da ide 100km/h, neće moći da prodje takvom brzinom. A stanice ne trebaju da budu fensi kao Prokop, nego obične stanice kao i autobuske sa četiri izlaza (stepenice) ka trotoarima.

Jedina mana ovoga je što bi tramvaji i dalje, kao sada, zauzimali prostor na bulevarima koji bi se mogao iskoristiti za dodatne kolovozne trake u slučaju teškog metroa. Ne razumem se u te stvari ali verujem da bi ovo bilo relativno jeftino rešenje, kao što sam rekao pre, samo na najprometnijim raskrsnicama pošto bi ovo bilo privremeno. Jednostavno i efektivno.

EDIT: A da Beograd ume da reši problem saobraćajne konstipacije na neki drugi način, ovo "rešenje" bi bilo sasvim dovoljno a tramvaj da neki šmek gradu. Samo što bi onda i dalje imali kompleks manjevrednosti i ne bi mogli da se hvalimo kako i mi imamo "pravi" metro kao i sve druge evropske metropole.
Pa to je i meni padalo napamet, s tim da sam ja razmisljao o tome kako da se turi na svaku raskrsnicu (osim na nekim malim, ne toliko bitnim, gde bi skretanje levo jednostavno bilo zabranjeno).

A ovo za resenje saobracajne 'konstipacije' - svako resenje kosta. Da gradis metro, prva linija i depo su milijardu evra, i to je samo deo resenja. Ako favorizujes automobile, onda gradis UMP, koji isto kosta milijardu evra i opet je samo deo resenja. Mislim svako resenje zahteva novce, i to velike, a cini mi se u Beogradu su sve poluresenja, necemo metro nego LRT, jer je jeftiniji, ali onda necemo skroz denivelisani UMP nego sa semaforima jer je tako jeftinije, i na kraju imamo polovicna resenja a potrosili smo isto para. Umesto da se daju pare recimo samo za metro, al da bude pravi, ili samo za UMP, al da bude pravi denivelisani autoput kroz grad. itd.

Ne znam sta bi moglo da bude "jeftino" resenje, a da nije nesto drasticno, tipa da raselimo pola Beograda po Srbiji?
 
Pa problem je u tome što nema para pa moramo da izmišljamo stvari koje nisu ni tamo ni vamo, a kada se dodje do para onda se kupuju stanovi u Parizu i Londonu i vile na Floridi pa od tog novca ostane pola taman za polu-rešenja što je i neki naš srpski brend pored šljivovice i mešanog mesa. Ne može da se pravi metro kada nema novca za metro. Može da se štedi novac za metro ili da se prave privremena rešenja (što se i radi) ali problem je to što mi Srbi mrzimo pare pa se uvek nadje nešto na šta ga trošimo pa tako svake godine počinjemo da "štedimo" od nule tj. nikada dovoljno para. Čim se obnavljaju šine i kupuju novi vozovi, znajte da nema od metroa ništa sve dok ne dodje neki srpski šejk pa nas spasi od jada. Te pare što bacaju na razne rekonstrukcije, nove trolejbuse, tramvaje... mogli bi da isplate bar 10% - 15% prve linije teškog metroa. Ako se ima za polog, naći će se i investitor (rusi, francuzi a pre svega sigurno kinezi).
 
@hazard
Beovoz je projektovan da bude prigradsko/gradsko&regionalni Metro kao RER Pariz ili S/BAHN Berlin,a eto revitalizuje se i od septembra počinje da obavlja funkciju za koju je i projektovan i da te podsetim da ima 30 km dubokih tunela,nezavisnu trasu u gradu i u svetu takav sistem se zove regionalni Metro,Gradsko-Prigradska železnica ili Metro like system,na SkyscraperCity imaš poseban thred Metro like systems,gde je svrstan i naš Beovoz.
 
Aman 2012 al se drzis svojih prica kao pijan plota. Znam sta je Beovoz, i znam da to treba da bude kao RER, S-Bahn, itd., ali to NIJE ono sto se podrazumeva kada se kaze 'metro'. Ako si se vozio u pariskom metrou i pariskom RERu, ili u bili kom nemackom metrou i nemackom S-Bahnu, znas da te dve stvari uopste NISU iste i vozovi su drugaciji! Vozovi za RER itd. su mnogo slicniji putnickim vozovima, zeleznickim, obicnim, nego metro-vozovima. Dakle GDE to ima METRO (ono sto ide pod zemljom i sluzi za transport po GRADU a ne do predgradja) a da ide 100 km/h? NEMA.

stranac":1rntoc6a je napisao(la):
Ne može da se pravi metro kada nema novca za metro. Može da se štedi novac za metro ili da se prave privremena rešenja (što se i radi) ali problem je to što mi Srbi mrzimo pare pa se uvek nadje nešto na šta ga trošimo pa tako svake godine počinjemo da "štedimo" od nule tj. nikada dovoljno para. Čim se obnavljaju šine i kupuju novi vozovi, znajte da nema od metroa ništa sve dok ne dodje neki srpski šejk pa nas spasi od jada. Te pare što bacaju na razne rekonstrukcije, nove trolejbuse, tramvaje... mogli bi da isplate bar 10% - 15% prve linije teškog metroa. Ako se ima za polog, naći će se i investitor (rusi, francuzi a pre svega sigurno kinezi).
Pa i to i kazem. Zasto praviti neki polu-denivelisani UMP za milijardu evra i onda liniju LRTa koji je neki polupodzemni poludenivelisani tramvaj za 500 miliona (ili vise, koliko li kosta) - znaci ukupno za LRT isto bar milijardu (3 linije), umesto da se potrose cele 2 milijarde ili na 2 linije teskog metroa sa depoom ili na gradske autoputeve koji ce biti skroz denivelisani i dobrim delom ispod zemlje itd. Sve s tobom slazem...problem je sto se nista ne radi planski, nego ajde da uradimo sad ovo, to ce taman za 4 god. kada budu opet izbori da bude gotovo, pa da se slikamo...
 
Vrh