O tome sam i ja razmisljao, vidi moju temu o denivelisanju tramvaja na radionici. Meni se nesto cini da se cenu Belama moze denivelisati cela tramvajska mreza. Na NBG mogu i nadvoznjaci, a ne mora uvek tramvaj da ide u nadvoznjak/podvoznjak mogu i automobili/pesaci.stranac":fiqy3259 je napisao(la):Taj problem metroa se može rešiti relativno jednostavno. Pod svakom raskrsnicom neka se iskopa podvožnjak za tramvaj i eto nezavisnog šinskog sistema pod uslovom da su šine na sredini ulice.
kako nema ništa? ima 115 stana na ovom forumustranac":1ges4xiz je napisao(la):Pa naravno da nije poenta ali šta ima u Beogradu danas od metroa? Nema ni M a raspravlja se već 40 godina.
izvor: Studio-BFrancuske firme zainteresovane za projekte u Srbiji
24. Februar. 2010 | 13:41, Izvor : Beta
Državna sekretarka za spoljnu trgovinu Francuske An-Mari Idrak izjavila je da su francuska preduzeća zainteresovana za učešće u izgradnji infrastrukturnih projekata u Srbiji.
An-Mari Idrak je nakon razgovora sa ministrom infrastrukture Srbije Milutinom Mrkonjićem kazala da je Francuska obezbedila 460 hiljada evra kako bi se utvrdilo u kakvom su stanju mastovi u Srbiji, kojih kako je rekla ima oko 2.700.
Prema njenim rečima, francuska preduzeća su zainteresovana za nadzor i inspekciju mostova, ali prvo treba utvrditi kojim mostovima je potrebna rekonstrukcija.
An-Mari Idrak je kazala i da su francuske firme zainteresovane da učestvuju u izgradnji, ali i da finansiraju izgradnju metroa u Beogradu.
"Sve te firme imaju veliko iskustvo na izgradnji metroa u celom svetu", kazala je državna sekretarka za spoljnju trgovinu Francuske.
Prema njenim rečima, francuske kompanije među kojima je i grupa Alston su zainteresovane za izgradnju, nadozor i signalizaciju železničkog dela koridora 10, a francuske firme već učestvuju u nadzoru izgradnje putničkog dela tog koridora.
Ona je rekla i je francuski predsednik Nikola Sarkozi pozvao francuske firme da učestvuju u infrastrukturnim projektima u Srbiji sve u cilju njenom bržeg pristupanju EU. Ministar Mrkonjić je kazao da je srpsko tržište otvoreno za francuske firme.
To što ti predlažeš, to i jeste LRT sistem. Bukvalno.stranac":u6jh8564 je napisao(la):Pa naravno da nije poenta ali šta ima u Beogradu danas od metroa? Nema ni M a raspravlja se već 40 godina. Ne trebaju čitav grad da preoru, neka naprave podvožnjake na najprometnijim ulicama/bulevarima u gradu i neka to bude bukvalno privremeno rešenje dok se ne napravi teški metro. To je bar bliže metrou nego ovaj "ni vamo ni tamo" LRT sistem. Ako tramvaj (nazovi LRT) prolazi kroz raskrsnicu kao i sva ostala vozila onda nema vajde od njega pa mogu da zovu kojim god imenom hoće.
ovo nema šanse da se napravi u BG-u. to je trebalo uzeti onda 50ih i 60ih kada je bio manje izgrađen nego sadstranac":2zdmqpql je napisao(la):
Pa to je i meni padalo napamet, s tim da sam ja razmisljao o tome kako da se turi na svaku raskrsnicu (osim na nekim malim, ne toliko bitnim, gde bi skretanje levo jednostavno bilo zabranjeno).stranac":24kvev3p je napisao(la):Možda neki svemirski, ovi zemaljski sigurno ne.
Mislim da metro u Londonu vozi prosečnom brzinom od 33km/h, a više i nije moguće zbog gustine stanica. A što se tiče podvožnjaka kao i kod automobila valjda nije 60% naklon pa da svi poispadaju iz vozova ili da povraćaju pri 30km/h. Ovako, samo zamislite podvožnjak mnogo uži.
http://www.rtcsouthernnevada.com/mpo/plansstudies/Sahara/images/Maryland-Pkwy-Underpass.jpg
Dole pre ulaza treba da stoji semafor a u svakom slučaju tu tramvaj treba da stoji sa bilo koje strane dolazi jer pod raskrsnicom ide i stanica tako da i da može da ide 100km/h, neće moći da prodje takvom brzinom. A stanice ne trebaju da budu fensi kao Prokop, nego obične stanice kao i autobuske sa četiri izlaza (stepenice) ka trotoarima.
Jedina mana ovoga je što bi tramvaji i dalje, kao sada, zauzimali prostor na bulevarima koji bi se mogao iskoristiti za dodatne kolovozne trake u slučaju teškog metroa. Ne razumem se u te stvari ali verujem da bi ovo bilo relativno jeftino rešenje, kao što sam rekao pre, samo na najprometnijim raskrsnicama pošto bi ovo bilo privremeno. Jednostavno i efektivno.
EDIT: A da Beograd ume da reši problem saobraćajne konstipacije na neki drugi način, ovo "rešenje" bi bilo sasvim dovoljno a tramvaj da neki šmek gradu. Samo što bi onda i dalje imali kompleks manjevrednosti i ne bi mogli da se hvalimo kako i mi imamo "pravi" metro kao i sve druge evropske metropole.
Pa i to i kazem. Zasto praviti neki polu-denivelisani UMP za milijardu evra i onda liniju LRTa koji je neki polupodzemni poludenivelisani tramvaj za 500 miliona (ili vise, koliko li kosta) - znaci ukupno za LRT isto bar milijardu (3 linije), umesto da se potrose cele 2 milijarde ili na 2 linije teskog metroa sa depoom ili na gradske autoputeve koji ce biti skroz denivelisani i dobrim delom ispod zemlje itd. Sve s tobom slazem...problem je sto se nista ne radi planski, nego ajde da uradimo sad ovo, to ce taman za 4 god. kada budu opet izbori da bude gotovo, pa da se slikamo...stranac":1rntoc6a je napisao(la):Ne može da se pravi metro kada nema novca za metro. Može da se štedi novac za metro ili da se prave privremena rešenja (što se i radi) ali problem je to što mi Srbi mrzimo pare pa se uvek nadje nešto na šta ga trošimo pa tako svake godine počinjemo da "štedimo" od nule tj. nikada dovoljno para. Čim se obnavljaju šine i kupuju novi vozovi, znajte da nema od metroa ništa sve dok ne dodje neki srpski šejk pa nas spasi od jada. Te pare što bacaju na razne rekonstrukcije, nove trolejbuse, tramvaje... mogli bi da isplate bar 10% - 15% prve linije teškog metroa. Ako se ima za polog, naći će se i investitor (rusi, francuzi a pre svega sigurno kinezi).