Prosto gradski prevoz nije bitan građanima, što bi onda bio bitan i bilo kojoj vlasti. Sigurno 50% ljudi nije napustili prostor Balkana u životu i ne znaju ni kako izgleda prevoz u svetu i koliko to olakšava život.Koliko samo zavidim ovim gradovima. Bogu plakati, mi smo Treći Svet, ne samo u odnosu na njih, nego i na Sofiju, Bukurešt, Jerevan, Tbilisi, Manilu, Panama Siti, Alžir, Abudžu, Lagos, Daku. Skoro svaka milionska prestonica u svetu čini sve da svojim građanima obezbedi dostojanstven javni prevoz, jedino se Beograd decenijama i decenijama prema beograđanima ophodi kao da su krmci u stočnom kamionu.
Ne moramo čak ni napuštati Balkan da bi videli šta je to normalan javni prevoz dostojan jedne milionske prestonice: Sofija, Bukurešt, Atina su svetlosnim godinama ispred Beograda, ne samo po pitanju metroa koji mi još sanjamo a oni ga imaju već davno davno, nego i autobusa, tramvaja, trolejbusa, prigradske železnice...Prosto gradski prevoz nije bitan građanima, što bi onda bio bitan i bilo kojoj vlasti. Sigurno 50% ljudi nije napustili prostor Balkana u životu i ne znaju ni kako izgleda prevoz u svetu i koliko to olakšava život.
Ako je ovaj voz "skučen", onda bi za sve beogradske tramvaje i buseve trebalo izmisliti neki novi izraz. Ja bih od blata pravio ovako nešto, i to još pre mnogo decenija. Kada samo u mislima uporedim ovog brzog Alstomovog lepotana sa krcatom usporenom 23-kom ili 37-com koje treba da zameni, želudac mi se mahinalno stegne od klaustrofobije.Muvao sam se po Parizu ovih dana, koristio najviše metro liniju 4. Ako sam dobro ukapirao, taj sistem će da se radi u Beogradu, zar ne? Nešto mi je skučen bio osećaj unutra, nije to 'teški metro', da vam kažem!
Pogledajte prilog 195956
MP 14 (Paris Métro)
Sva 4 postojeća beogradska podsistema GSP su jedna velika parodija na javni prevoz, nažalost.Пародија на метро. Али, за овакве трасе, и ово ће бити превише
Po pričama nadležnih sam shvati da nam spremaju Lionski metro, koji je upravo takav, širi, a kraći.Oui, biće taj vozić, samo širi 20-ak cm od pariskog, ali dosta kraći.
Да, занимљиво је да су у Лиону пре две године одустали од нове метро линије, и да ће уместо ње градити експресни трамвај.Po pričama nadležnih sam shvati da nam spremaju Lionski metro, koji je upravo takav, širi, a kraći.
Па, добро; слично јеEn 2024, le budget a été adopté le 29 janvier pour un montant total de 3,9 milliards d'euros.
Već imaju jednu takvu liniju, Rhônexpress, koja ide za aerodorm. Izgleda da imaju dobro iskustvo s njom.Да, занимљиво је да су у Лиону пре две године одустали од нове метро линије, и да ће уместо ње градити експресни трамвај.
Занимљиво је да буџет Лиона поприлично већи од Београдског, да има бољи превоз у сваком случају, да француска сама производи и трамваје и метровагоне, и да у томе има дугу традицију. Осим тога имају индустрију која заокружено може да направи било шта.
Ми немамо ништа од тога, али смо галнатни као онај чича из "Ко то тамо пева" - дај одмах 5
Фантастика!
Милијарде да задуже поколења да направе линије да спајају ливаде и маше све главне токове и то све да би туда тутњали овакви брабоњци?
Pogledajte prilog 196430
Ako je ovaj voz "brabonjak", kojim pogrdnim imenom onda nazvati sve GSP šklopocije kojima se trenutno vozimo ? Na ovoj slici su 2 vagona, ako sam dobro razumeo u Beogradu je predviđeno da ih bude 3 ili 4 po kompoziciji.Фантастика!
Милијарде да задуже поколења да направе линије да спајају ливаде и маше све главне токове и то све да би туда тутњали овакви брабоњци?
Pogledajte prilog 196430
I Beograd je na papiru dosta manji od npr. Bukurešta, ali je beogradska urbana zona nešto veća od njega. Rumunija nije tako drastično razvijenija država od Srbije, pa je javni prevoz u te dve prestonice kao nebo i zemlja.Pa dobro Lion kao grad je zbog administrativnih granica na prvi pogled dosta manji od BG međutim urbana zona Liona je nešto veća od BG (urbano područje) pa je još iz industrijski daleko razvijenije države tako da nije baš čudo da ima bolji budžet.
Sofija je počela da ga gradi sredinom osamdesetih, a prvu fazu od 5 stanica prve linije je otvorila 1998.Da li neko zna koji je razlog zašto se u BG metro nije izgradio u decenijama u kojima se gradio u istočnoj Evropi u gradovima i državama koje su tada bile znatno ispod Jugoslavije.
70ih i 80 ih i Budimpešta i Prag i Bukurešt i Sofija su već imali metro, a to je vreme koje se mnogi danas spominju kao vreme kada se najbolje živelo