Šta je novo?

Metro

437040908_10219789419604644_2798922755632355035_n.jpg
 
U tekstu kaže da će krtice završiti sa kopanjem Vračarskog tunela 1979. godine. Je l' se to obistinilo? Kada je taj tunel prokopan? Trebalo bi da je ta pruga otvorena 1995. godine ali kada je završen sam iskop tunela?
 
Evo gledam opet različite izvore, na sajtu bgmetro.rs i na još nekim mestima navodi se da je saobraćaj tu uveden 1992. kao što kaže Pantograf, s druge strane Izjava o mreži daje 23.05.1993. kao datum uspostavljanja saobraćaja.

Železnička stanica Vukov spomenik je otvorena 1995. što onda znači da su jedno vreme vozovi prolazili kroz nju bez zaustavljanja.

U svakom slučaju sigurno je da je tunel završen ranije na osnovu ovoga čega se seća fireman. Zanimalo me je koliko im je trebalo da ga probiju ako su počeli te neke 1976. godine sa radovima (Almanah Beogradčvora navodi da je dozvola za gradnju izdata 17.05.1976. godine).

Inače ako je nekome interesantano -
Spoljni prečnik jedne cevi tunela je 7,2 metara. Predviđeni spoljni prečnik cevi tunela za budući metro je 9,14 metara.
Unutrašnji prečnik je 6,7 m vs 8,44 m.
Debljina betonskih segmenata je 0,25 vs 0,35 m.
Kod metroa u istom tunelu će biti oba koloseka ali neće biti naponskog voda na krovu već će biti postavljena treća šina. Podaci su sajta Energoprojekta odnosno iz konkursne dokumentacije za metro.
 
Aneks za depo, pa aneks aneksa za ovu, onu stanicu, tunele. Show, obezbedili su sliku radnih akcija za narednu deceniju.

Samo Vesara da ne laže narod kako ćemo u 2030. ući sa 80% udela šinskih sistema nabavkom šačice tramvajčića i gomile autobuščića usput ne znajući ni šta ćemo s vozovima (čak ni konceptualno). Metro mic po mic, obećava se, raducka se bar pred naprdnim kamerama, trase manje-više određene i sve je to sjajno u očima senilnih glasača, ali Vesić dugo izbegava da pomene makar jednu značajnu izmenu na mreži linija, kamoli celog sistema površinskih linija. Ni da bekne u vezi pojedinačnih rešenja presedanja sa sve autobuskim peronima i toplim vezama, niti da se makar malo dotakne problema umreženja pojedinih stanica/stajališta kao što su Karađorđev park, Tošin bunar, Krnjača most i Kneževac. Niti se hvali lošim rekonstrukcijama širom grada, bilo da se radi o tramvajskim šinama, stanicama BG voza, ulicama ili najobičnijim autobuskim stajalištima.

Sedi se na previše stolica usput čineći mali milion grešaka što nesumnjivo dovodi do kumulativno nepovoljnih dugoročnih posledica. Za veoma je kratko vreme praktično iskrivljen smer urbanističkog razvoja, međutim to možda i neće biti loše budući da smo se dobro opekli kako o džabalebaroš-profi lažove tako i o ove sad strina-trans/tetka-uvoznik (na kućnoj adresi) partijske "pčele radilice".
 
Poslednja izmena:
Samo Vesara da ne laže narod kako ćemo u 2030. ući sa 80% udela šinskih sistema nabavkom šačice tramvajčića i gomile autobuščića usput ne znajući ni šta ćemo s vozovima (čak ni konceptualno).
Sve i da izgrade obe metro linije do 2030. što mi ne deluje nimalo izgledno uz ovakvo kilavljenje, i da prošire tramvaj, i da pojačaju BG Voz, nema te fizike da sa svim tim dostignemo 50% šinskog gradskog prevoza, a kamoli 80%. Ne verujem da ijedan evropski grad ima taj astronomski udeo, osim možda Moskve ili Pariza gde su gradski busevi vrlo beznačajni u odnosu na metro, tramvaj i RER. Tokio je van Evrope primer megalopolisa u kojem drumski prevoz gotovo da i ne postoji, ali on ipak ima stanovnika koliko ceo Balkan. Vesarino kenjanje nije vredno ni pomena na ozbiljnoj temi kao što je metro.

Trenutni procenat upotrebe šinskog javnog prevoza u BG je smešnih 14%, od čega 12% otpada na tramvaj, a statistička greška 2% na BG Voz. Teško je čak i hipotetički izračunati kakva čudesa od šinske infrastukture bi morala da se izgrade kako bi se taj procenat upetostručio, i sve to za samo 6 godina.
 
^^^Jedno je što Vesić lupa ko Maksim po diviziji, a sasvim drugo što Vučić diktiranjem vremena putovanja do Tesle i stadiona (kao što je inače i do NS) praktično desetkuje potencijal BG voza, usput ugasivši nadu za višim udelom šinskih sistema u JGP (a sve na štetu borbe protiv globalnog zagrevanja).

Mada čak i da se ne izbore s tramvajem i BG vozom sve dok ne počnu sa izvođenjem građevinskih radova na halama depoa imaju vremena za izvlačenje maksimuma bar iz metroa. Recimo da bi se dodavanjem vrata iste dužine na planiran broj vagona (4 umesto 3 na 18m) ili pak primenom kraćih vagona (5x15m umesto 4x18) obezbedio 10-25% veći kapacitet pri polasku na istoj dužini perona, zavisno od gustine stajanja čije bi povećanje veća širina ulazišta omogućila bez dužih zadržavanja. U slučaju da povećan kapacitet ne premašuje projektovan kapacitet stanica (širina perona, pristup eskalatorima i liftovima, površina mezanina i kapacitet sigurnosnih izlaza) neophodno bi bilo samo prilagoditi peronska vrata vozovima zavisno od odabranog rešenja. Na taj način bi se i bez promene početnog reda vožnje već po otvaranju obezbedio veći kapacitet, što bi ubrzalo izražaj efekta ali i povraćaj investicije.

Sve i da izgrade obe metro linije do 2030. što mi ne deluje nimalo izgledno uz ovakvo kilavljenje, i da prošire tramvaj, i da pojačaju BG Voz, nema te fizike da sa svim tim dostignemo 50% šinskog gradskog prevoza, a kamoli 80%. Ne verujem da ijedan evropski grad ima taj astronomski udeo, osim možda Moskve ili Pariza gde su gradski busevi vrlo beznačajni u odnosu na metro, tramvaj i RER. Tokio je van Evrope primer megalopolisa u kojem drumski prevoz gotovo da i ne postoji, ali on ipak ima stanovnika koliko ceo Balkan. Vesarino kenjanje nije vredno ni pomena na ozbiljnoj temi kao što je metro.

Trenutni procenat upotrebe šinskog javnog prevoza u BG je smešnih 14%, od čega 12% otpada na tramvaj, a statistička greška 2% na BG Voz. Teško je čak i hipotetički izračunati kakva čudesa od šinske infrastukture bi morala da se izgrade kako bi se taj procenat upetostručio, i sve to za samo 6 godina.
Koliko zapravo i Vučić laprda govori podatak da se primenom E235-0 (ili sličnog) ništa manjeg kapaciteta (cca 2200 pri 4p/m2) ipak može prevesti najviše 150k na (lokalnoj, ne ekspres) liniji N. stadion-Ovča sa 17 stajališta pri 15-minutnom taktu što ti dođe 6% udela od 2,5mil na nivou JGP. Sa druge strane Vučićev ekspres ringišpil s 4+4 prigradizovanim Flirt sinhronom kapaciteta 800 putnika (ograničen dužinom perona na 160m ka aerodromu) pri "genijalnom" polučasovnom taktu preskakanjem Zemunskog polja i Altine do Novog Beograda (neverovatnih 7 stajališta) može prevesti sjajnih 11k putnika ili 0,4% udela JGP. Sa nesrećnom batajničko-ovčanskom okićenom niskim perončićima dužine 110m inače opsluženim vozićima za čak 600 putnika i pri 15-minutnom taktu na 15 stajališta Vučić nemož da pretegne neprevaziđenih 36k ili zamisli 1,4% udela JGP. Njemu je za tamo neku nebitnu "glavnu" osu Batajnica/aerodrom-Ovča 1,8% (čitaj 30% mogućeg postignutog udela s gradskim vozovima) sasvim dovoljno. Mislim da bi takvim Flirtićima postigao duplo više (12%) moraš pokriti 6 linija pri S-Bahnovskom 20-minutnom taktu, dok ti za sasvim solidnih 24% (duplo više i od toga) treba upravo 4 solidne linije s krštenim urbanim garniturama, bile one visokopodne level access ili niskopodne. Znači tu nema šale i gađanja ciframa. One nedvosmisleno ukazuju na (ne)mogućnosti.

Garniture i uslovno peroni su samo deo problema sa kapacitetom raspoložive infrastrukture. Za širi uticaj je potrebno više. Džaba ti kapacitetna garnitura kad može povećati udeo šinskog prevoza tek za koji procenat po liniji. Broj dobro umreženih stanica i interval utiču mnogo više u kombinaciji sa adekvatno prilagođenim voznim parkom pa se iz tog razloga savremena signalizacija ne može izostaviti. Ako ETCS L2 nudi limit od 24tph/d nek polovinu od 20 dodele gradskom prevozu već bi imali na raspolaganju 10-ak pari BG vozova što nije šala. Ali Vučiću je bitan horizontalni brzi bilbord za predizbornu kampanju u sremskom ataru (njega nije mogao da realizuje bez ETCS, ali bogami grdno se vara da će i 30% udela do 2030 postići bez BG voza s istim). Za neki pristojan takt po itinereru neophodno je obezbediti ETCS L2 na celom čvoru, ne samo na Vučićevom horizontalnom 200km/h partijskom bilbordu koji juri kroz sremski atar. Samo bi u tom slučaju osetno povećanje udela u JGP bilo ostvarivo nezavisno od statusa ostalih šinskih podsistema (metroa i tramvaja).

Što je najgore BG voz se teoretski može dovesti u red i pre 2027. Al šta mi (i BMV) znamo, ipak su Vučić i Vesić najpametnije Srbende. :violina:
 
Ajajajajaj, "sledeće godine kreće izgradnja druge linije"? "2025. će građani videti raskopane ulice zbog izgradnje metro stanica"? Raskopane ulice viđamo svaki dan, istu šahtu krpe pet puta mesečno, samo metroa nema. Koja od ove dve žute lopuže više laže? Vesarina izjava o izgradnji stanica, od pre 2 meseca i danas:
 
Ajajajajaj, "sledeće godine kreće izgradnja druge linije"? "2025. će građani videti raskopane ulice zbog izgradnje metro stanica"? Raskopane ulice viđamo svaki dan, istu šahtu krpe pet puta mesečno, samo metroa nema. Koja od ove dve žute lopuže više laže? Vesarina izjava o izgradnji stanica, od pre 2 meseca i danas:
Kakav metro, radi 6 meseci 300 metara na Smederevskom putu, metroa neće biti do 2050
 
Krtici treba 13 meseci da se prvo sklopi, a ista još nije ni naručena, uprkos Šapićevom bulažnjenju. Jedino ako Kinezi već imaju neku na lageru. Usput, jel ovo prvi metro koji će graditi PowerChina, ili su se ranije već bavili time? Imaju referencu da su gradili čuvenu branu Tri Klisure, ali nisam našao podatak da su ikada napravili ijedan metro.
 
Ако све иде глатко, не погоди се подземни поток, или претврди камен, ако се редовно допрема материјал и правилно обезбеди логистика са доставом.
Проблеми могу да буду нестабилно тло у тунелу, може да дође до слегања на врху, тј да тону зграде, нестабилне финансије могу да доведе до предкиа снабдевања материјалом као и проблем са светским сукобом са доставом резервних делова.
 
Ако све иде глатко, не погоди се подземни поток, или претврди камен, ако се редовно допрема материјал и правилно обезбеди логистика са доставом.
Sva sreća pa nismo bogati tvrdim stenama i podzemnim vodama. :D
 
I kada se tunel i stanice iskopaju, elektromašinsko opremanje, postavljanje signalizacije i elektrifikacija traju mesecima, pa testiranje vozova bez putnika u trajanju od 6 meseci, tek nakon toga može da bude svečano otvaranje. Nemam apsolutno nikakve iluzije da će do kraja ove decenije metro biti završen, i ta skraćena prva faza Železnik-Dunav koja bi me vozila od kućnog praga direktno do posla, sve i da iskreno nameravaju da ga izgrade.
SAMO NEKA VEĆ JEDNOM J****O POČNU !!!!
 
Gangula je jedno pet puta pred kamerama izjavio da je krtica već naručena, zadnji put pre nekih mesec dana, a njegov kolega preletač Mladenović dan kasnije u Beogradskoj Hronici rekao da će biti naručena do kraja godine. Ko je ovde lud?
 
Ovo je slika od pre 6 godina
tan2018-2-21-114015235-8-208827.jpeg

I pazite recenicu

"Jung je, na štandu SNS na Trgu Republike, novinarima rekla da će metro, čija gradnja, kako tvrdi, uskoro kreće, „doneti jednu sasvim novu novu dimenziju za grad Beograd“.


Znaci brateuuuuuu posle 6 godina uspeli su da naspu teren za izgradnju depoa. I to je sve bukvalno. Ali of kors, uradice 3 linije do 2028 sa sve zavrsenim stanicama
300px-Mocking_SpongeBob.jpg
 
Poslednja izmena:
Jel ovo Grba levo od nje hahahh?

I činimi se da je tada na busu pisalo "Biće tu, dok kažeš metro", sa sve Siemensovim Talentom druge generacije koji veze nema sa metroom.
 
Vrh