Šta je novo?

Metro

Koliko samo zavidim ovim gradovima. Bogu plakati, mi smo Treći Svet, ne samo u odnosu na njih, nego i na Sofiju, Bukurešt, Jerevan, Tbilisi, Manilu, Panama Siti, Alžir, Abudžu, Lagos, Daku. Skoro svaka milionska prestonica u svetu čini sve da svojim građanima obezbedi dostojanstven javni prevoz, jedino se Beograd decenijama i decenijama prema beograđanima ophodi kao da su krmci u stočnom kamionu.
 
Koliko samo zavidim ovim gradovima. Bogu plakati, mi smo Treći Svet, ne samo u odnosu na njih, nego i na Sofiju, Bukurešt, Jerevan, Tbilisi, Manilu, Panama Siti, Alžir, Abudžu, Lagos, Daku. Skoro svaka milionska prestonica u svetu čini sve da svojim građanima obezbedi dostojanstven javni prevoz, jedino se Beograd decenijama i decenijama prema beograđanima ophodi kao da su krmci u stočnom kamionu.
Prosto gradski prevoz nije bitan građanima, što bi onda bio bitan i bilo kojoj vlasti. Sigurno 50% ljudi nije napustili prostor Balkana u životu i ne znaju ni kako izgleda prevoz u svetu i koliko to olakšava život.
 
Prosto gradski prevoz nije bitan građanima, što bi onda bio bitan i bilo kojoj vlasti. Sigurno 50% ljudi nije napustili prostor Balkana u životu i ne znaju ni kako izgleda prevoz u svetu i koliko to olakšava život.
Ne moramo čak ni napuštati Balkan da bi videli šta je to normalan javni prevoz dostojan jedne milionske prestonice: Sofija, Bukurešt, Atina su svetlosnim godinama ispred Beograda, ne samo po pitanju metroa koji mi još sanjamo a oni ga imaju već davno davno, nego i autobusa, tramvaja, trolejbusa, prigradske železnice...
 
Muvao sam se po Parizu ovih dana, koristio najviše metro liniju 4. Ako sam dobro ukapirao, taj sistem će da se radi u Beogradu, zar ne? Nešto mi je skučen bio osećaj unutra, nije to 'teški metro', da vam kažem! :D

M 4 Paris.jpg

MP 14 (Paris Métro)
 
Muvao sam se po Parizu ovih dana, koristio najviše metro liniju 4. Ako sam dobro ukapirao, taj sistem će da se radi u Beogradu, zar ne? Nešto mi je skučen bio osećaj unutra, nije to 'teški metro', da vam kažem! :D

Pogledajte prilog 195956
MP 14 (Paris Métro)
Ako je ovaj voz "skučen", onda bi za sve beogradske tramvaje i buseve trebalo izmisliti neki novi izraz. Ja bih od blata pravio ovako nešto, i to još pre mnogo decenija. Kada samo u mislima uporedim ovog brzog Alstomovog lepotana sa krcatom usporenom 23-kom ili 37-com koje treba da zameni, želudac mi se mahinalno stegne od klaustrofobije.
Imao kapacitet 600 ili 900 putnika, ovo je svakako "teški" klasični metro. Kada bi postojala tramvajska linija Kneževac-Slavija sa kuplovanim CAF-ovima, ona bi bila taj "laki metro".
Пародија на метро. Али, за овакве трасе, и ово ће бити превише
Sva 4 postojeća beogradska podsistema GSP su jedna velika parodija na javni prevoz, nažalost.

Prva faza M2 će ipak biti od Bežanijske Kose preko Zemuna do Merkatora na NBG. Mogli su bar da je izguraju do Savskog Trga gde bi odmah imala presedačku vezu sa prvom fazom M1. Deonica od depoa Bežanija do železničke stanice Zemun je mogla biti nadzemna na stubovima. Bolje išta nego ništa, dok ne vidim da se kopaju ulazi u stanice ne verujem im nijednu jedinu reč. Do pre par meseci su pričali da će to biti krajem ove godine, pa se samo lagano prešaltali sa 2023/2024-te na 2025/2026-tu.
 
Poslednja izmena:
Фантастика!

Милијарде да задуже поколења да направе линије да спајају ливаде и маше све главне токове и то све да би туда тутњали овакви брабоњци?
1714032496224.png
 
Занимљиво је да буџет Лиона поприлично већи од Београдског, да има бољи превоз у сваком случају, да француска сама производи и трамваје и метровагоне, и да у томе има дугу традицију. Осим тога имају индустрију која заокружено може да направи било шта.
Ми немамо ништа од тога, али смо галнатни као онај чича из "Ко то тамо пева" - дај одмах 5
 
Занимљиво је да буџет Лиона поприлично већи од Београдског, да има бољи превоз у сваком случају, да француска сама производи и трамваје и метровагоне, и да у томе има дугу традицију. Осим тога имају индустрију која заокружено може да направи било шта.
Ми немамо ништа од тога, али смо галнатни као онај чича из "Ко то тамо пева" - дај одмах 5

Pa dobro Lion kao grad je zbog administrativnih granica na prvi pogled dosta manji od BG međutim urbana zona Liona je nešto veća od BG (urbano područje) pa je još iz industrijski daleko razvijenije države tako da nije baš čudo da ima bolji budžet.
 
Фантастика!

Милијарде да задуже поколења да направе линије да спајају ливаде и маше све главне токове и то све да би туда тутњали овакви брабоњци?
Pogledajte prilog 196430


Od metroa biće samo ovo:
FB_IMG_1714042938278.jpg
 
Фантастика!

Милијарде да задуже поколења да направе линије да спајају ливаде и маше све главне токове и то све да би туда тутњали овакви брабоњци?
Pogledajte prilog 196430
Ako je ovaj voz "brabonjak", kojim pogrdnim imenom onda nazvati sve GSP šklopocije kojima se trenutno vozimo ? Na ovoj slici su 2 vagona, ako sam dobro razumeo u Beogradu je predviđeno da ih bude 3 ili 4 po kompoziciji.
I da je brabonjak, ićiće na 3-10 minuta i neće uglavljivati na svakom prokletom semaforu, raskrsnici i uličici zaostaloj iz 19. veka. Ako ga dočekamo, a ja bih voleo iako sam skeptik.
Pa dobro Lion kao grad je zbog administrativnih granica na prvi pogled dosta manji od BG međutim urbana zona Liona je nešto veća od BG (urbano područje) pa je još iz industrijski daleko razvijenije države tako da nije baš čudo da ima bolji budžet.
I Beograd je na papiru dosta manji od npr. Bukurešta, ali je beogradska urbana zona nešto veća od njega. Rumunija nije tako drastično razvijenija država od Srbije, pa je javni prevoz u te dve prestonice kao nebo i zemlja.
 
Da li je bila razvijenija sedamdesetih i osamdesetih, pošto je Bukurešt tada svoj metro već gradio punom parom, a to je nastavio i nakon pada komunizma 1989. sve do danas ? Najnovija stanica na liniji 2 Tudor Argezi je otvorena pre par meseci, sve sa Park & Ride garažom, usred polja južno od grada slično kao planirani Železnik kod nas. Trenutno se gradi linija 6 do aerodroma, kao i proširenje linije 5 koja još nije dostigla uži centar grada.
Nijedna velika evropska prestonica osim Beograda nije tramvajem ušla i u 20. i u 21. vek, a neki smatraju da bi trebala ući i u 22. i 23.
Metro_București.svg.png
 
Poslednja izmena:
Da li neko zna koji je razlog zašto se u BG metro nije izgradio u decenijama u kojima se gradio u istočnoj Evropi u gradovima i državama koje su tada bile znatno ispod Jugoslavije.

70ih i 80 ih i Budimpešta i Prag i Bukurešt i Sofija su već imali metro, a to je vreme koje se mnogi danas spominju kao vreme kada se najbolje živelo
 
Da li neko zna koji je razlog zašto se u BG metro nije izgradio u decenijama u kojima se gradio u istočnoj Evropi u gradovima i državama koje su tada bile znatno ispod Jugoslavije.

70ih i 80 ih i Budimpešta i Prag i Bukurešt i Sofija su već imali metro, a to je vreme koje se mnogi danas spominju kao vreme kada se najbolje živelo
Sofija je počela da ga gradi sredinom osamdesetih, a prvu fazu od 5 stanica prve linije je otvorila 1998.
I Rumunija, i Bugarska, i Mađarska su bile nacionalne komunističke države, tj. nije ih gazio Broz kao nas. Da se Austrougarska raspala 50 godina ranije i da smo mi na Berlinskom Kongresu umesto nezavisne i unitarne Kneževine Srbije postali federalna republika Jugoslavija sa nekim tadašnjim Brozom odnosno Starčevićem ili Frankom kao doživotnim predsednikom, pitanje da li bi Beograd ikada dobio i tramvaj, a kamoli kao jedan od prvih gradova na Balkanu.
 
Vrh