Šta je novo?

Metro

Sidnej, prosirenje metroa.

abCOx8N.png


Samo jedno malo poredjenje
 
Dr Sliniša Lopuža Mali "nastavlja" nezapočete radove na nepostojećem metrou i u novoj 2024. godini :ROFLMAO::ROFLMAO::mad:
U pravu je sve covek, pogledajte ovu investiciju kafansko-poslovnog sastanka, mora da se radi na strategiji, gde bolje mesto nego kafana, a to znaci da nista nije zaustavljeno!
 
Иначе видимо колико су пројектанти новог железничког чвора погрешили што нису направили нову главну железничку станицу изнад булевара Војводе Мишића попут станице Нови Београд, и Карађорђев парк изнад аутопута по истом принципу, а да рупчага Прокоп буде само скретница триангла Сајам-Карађорђев парк-Кнежевац.
Оригинално главна станица је планирана на аутокоманди - Партија декретом померила на Прокоп.

Тако је барем тврдио Јовин својевремено.
 
Истина, чак је и петља прављена спрам тога, да искључења из правца/ка Мостару буду иза надвожњака Булевар ослобођења-Трг ослобођења.
 
А зашто код нас метро не иде овако кау Берлину? Што мора кроз касете и дијафрагму? Овако нека пресече Прокоп и супер?
Pa oni ni nemaju u planu metro preko Prokopa, po ovim novim planovima i treća linija ne ide preko Prokopa već preko vukovog spomenika.
 
Добијен је пројектни задатак куда метро мора да прође. Проблем су као дијафрагма изнад Прокопа и клинички центар. Нису проблем Жарковачки поток, Топчидерски поток, каналисани Мокролушки поток, подземне воде бивше Баре Венеција, Теразијске подземне воде, сама река Сава, подземне воде Вилиних вода, Миријесвски поток, Чубурски поток. Буквално су трасирали метро уз све потоке и подземне воде у ширем градском подручју.
 
Da li je metro na Prokop izuzetno komplikovano izvestu?
Jeste
Da li bi koštalo stotine miliona evra da se to prevaziđe?
Bi
Da li je metro na Prokopu neophodan?
Izuzetno, bez njega se poništavaju uštede i ulaganja u železnicama i prugama za velike brzine.
 
Искрено сумњам да би метро на Прокопу био скупљи значајно од свог оног бетона који је тамо изливен са свом гвожђуријом, као и оног који ће бити изливен. А сумњам и да је скупљи од планиране станице Мостар кроз мочварно тло Баре Венеције.
 
Управо тако. Уосталом може и надземно не мора баш ктз дијафрагму ако је то баш толики проблем. А верујем да су потомци далеко већи и скупљи проблем за решавање него Прокоп
 
Прокоп је вероватно једина тачка сваке варијанте метроа која не би била проблем јер су касете, јелте већ изграђене и то тамо где је једино и логично/потребно.

Иначе, придружујем се ставу Пантографа (шта је са човеком?! Био је болестан нешто) и постајем противник метроа све док се градска железница, трамвајски и тролејбуски систем не доведу у употребљиво, пристојно стање.

Тек када се ти системи доврше, прошире и умреже видети шта још треба покрити са максимално две метро линије.
 
Мислим да избегава форум због теме о изборима. Придружујем се његовом ставу да метро треба да буде последњи по приоротету када су у питању целокупна саобраћајна инфраструктура и системи јавног превоза.
 
Прокоп је вероватно једина тачка сваке варијанте метроа која не би била проблем јер су касете, јелте већ изграђене и то тамо где је једино и логично/потребно.

Иначе, придружујем се ставу Пантографа (шта је са човеком?! Био је болестан нешто) и постајем противник метроа све док се градска железница, трамвајски и тролејбуски систем не доведу у употребљиво, пристојно стање.

Тек када се ти системи доврше, прошире и умреже видети шта још треба покрити са максимално две метро линије.
Kaseta se ne može koristiti jer kad je građena kaseta se nije razmišljalo kako će se tunel od nje voditi.
Управо тако. Уосталом може и надземно не мора баш ктз дијафрагму ако је то баш толики проблем. А верујем да су потомци далеко већи и скупљи проблем за решавање него Прокоп
Gde nadzemno?
Искрено сумњам да би метро на Прокопу био скупљи значајно од свог оног бетона који је тамо изливен са свом гвожђуријом, као и оног који ће бити изливен. А сумњам и да је скупљи од планиране станице Мостар кроз мочварно тло Баре Венеције.
Informacija od pre 4 godine je da je varijanta preko Prokopa 300 mil evra skuplja i da bi metro imao manje putnika nego sa varijantom preko Mostara.
 
Kaseta se ne može koristiti jer kad je građena kaseta se nije razmišljalo kako će se tunel od nje voditi.

Gde nadzemno?

Informacija od pre 4 godine je da je varijanta preko Prokopa 300 mil evra skuplja i da bi metro imao manje putnika nego sa varijantom preko Mostara.
Значи другови из ЦИП-а су офрље направили метро касету како им се ћефнуло, није било тамо стручњака да кажу да је фамозна дијафрагма непремостива препрека?
 
Иначе, Кантар ме је на једном састанку у очи гледао и тврдио да метро касета не постоји, да је то лично видео.

Замислите тог саобраћајног инжењера, на једној од најважнијих позиција у планерским структурама који није свестан интернета, беобилда, ссц-а и хиљада слика и видеа који га демантују.

Мисли баћа да у 2023-ој може са јавне функције да лаже народ како му се прохте, као у добра стара времена "кад се знао ред".
Мада, очигледно и могу и то без икаквих последица.
 
Kantar je od skoro u penziji. Nama iz Po meri metroa je na sastanku pre 2 godine prikazao fotke iz kasete koje je on napravio i govorio je kako kaseta nije završena do kraja i da nije do kraja izvršen proračun za prolazak tunela kroz temelje solitera u produžetku kasete kasete. E sad je momenat što u međuvremenu je moja partnerka uspela naći projekte zgrada jer tamo živi i ispostavi se da nema temelja zgrada već su temeljne ploče koje su plitke. Jedini eventualni problem može biti betonska dijafragma i njeni ankeri. Potrebno je uraditi javnu i transparentnu studiju kojom mi se izvršila analiza, a ne da nam čas govore kako ne može kroz Prokop, pa onda vibracije koje smetaju KCS-u ali samo ako su sa 1. linije dok je 3 planirana kao stelt linija koja ne ometa medicinske parate.

EGIS je radio dve varijante metroa od Sajma do Savskog trga, jedna je ona preko Prokopa koja je skuplja 205 miliona evra ako se dobro sećam. To je bilo navedeno u ranom javnom uvidu u PGR šinskih sistema fazu 1. Problem je što nigde nije javno izneta ta studija koja je zvanično odbačena zbog finansijskih a ne građevinskih razloga. A odluku je donela tehnička komisija za metro koju čine Vesić, Mali i ekipa, a koja se krije kao zmija noge.

@Igor Ljubi brat, prebaci postove na temu metro.
 
То је тендециозна полуистина коју је пласирао.

Могуће је да део касете и перона ка Дедињу није бетониран али оно најбитније, конструкција, тачније стубови и греде јесу завршени јер изнад касете имамо целу железничку станицу са возовима, пругом, плочом 105 а сада и станичном зградом. Тако да то није никакав фактор/проблем.

Такође, логично да прорачун за дијафрагму није урађен јер немамо ни пројекат метро линије. Ту је опет ситуација мање упитна од актуелних траса линија кроз подземне воде, плавна подручја, испод међународне пловне реке итд.

Баш да видимо прорачуне, предмере и техничка решења тих линија.

Прилично сам сигуран да је актуелни план метроа збирка лепих жеља власти у циљу промоције њихових стамбених пројеката, инжењерски и финансијски практично неостварив.

Време ће показати
 
Poslednja izmena:
И опет нема логике да и 30% изграђена станица са изграђеним вестибилом (железничка станица) и са бушењем и осигуравањем дијафрагме и темеља, значи фале шине, електо-енергетска, сигурносно-сигнална опрема, перони и степенице до перона на самој метро станици, и фале тунел кроз/испод дијафрагме из једног смера и метро мост преко бившег аутопута са друге странe, и да то све буде скупље од станице Мостар, којој треба у мочвари да се ископа јама, да се излије брдо бетона на свим етажама, и сва пратећа опрема већ побројана, и више степеница и лифтова него на Прокопу, и са обе стране метро тунели кроз мочвару и испод колектора Мокролушког потока са једне стране. Плус Весићева лудорија, ескалатор до Вишеградске улице.
Нема шансе да је Мостар јефтинија варијанта од Прокопа.
Банално поређење би било кућа где су изливене плоче и носећи зидови (Прокоп) и фале кров, инсталације и фини радови, и празна ледина на мочварном тлу где прво треба искпати дубоке темеље и све радити од нуле.
 
Иначе, придружујем се ставу Пантографа (шта је са човеком?! Био је болестан нешто) и постајем противник метроа све док се градска железница, трамвајски и тролејбуски систем не доведу у употребљиво, пристојно стање.

Тек када се ти системи доврше, прошире и умреже видети шта још треба покрити са максимално две метро линије.
Problem svih problema je što se ti zavisni saobraćajni sistemi bez metroa neće dovesti ni u elementarno upotrebljivo, a kamoli pristojno stanje, kao što se nisu doveli ni u zadnja pola veka. To je naprosto nemoguće u gradu ove veličine, ako prethodno ne izgradi metro, ili makar neku njegovu fazu.

Autobus, trolejbus i tramvaj(GSP) tokom špiceva ne funkcionišu, ili jedva funkcionišu, to je svima poznato. Mimo špiceva:

1) Kada su demonstracije u Krugu Dvojke i blokada Gazele, GSP staje.
2) Kada grad pogodi superćelijsko letnje nevreme, GSP staje.
3) Kada padne malo jača kiša ili sneg tokom zime, GSP staje.
4) Kada je gusta magla zbog smoga, GSP staje.
5) Kada se održava maraton, GSP staje.
6) Kada neka trola crkne na žici ili se pokvari tramvajska skretnica, GSP staje.
7) Kada se dogodi neka ozbiljnija saobraćajka ili sudar na bilo kome od mostova, GSP staje.

Postojeći podsistemi GSP-a staju zbog bilo koje gluposti, jer nisu nezavisni. Da bi jedan metro stao, potrebno je da se na površini bukvalno dogodi nuklearni rat, pa čak i u tom slučaju su podzemne stanice dobro sklonište od razaranja i radijacije. Čak i kada su 2005. izvršeni teroristički napadi u Londonskom Metrou, potpuni prekid saobraćaja je trajao samo par sati, a duže vremena su bile zatvorene jedino one stanice u kojima su eksplodirale bombe, što se našim busevima i tramvajima jako često događa zbog najbanalnijeg puknuća kanalizacione cevi.
 

Užice


У твојој анализи си из неког разлога изоставио градску железницу која по логици ствари и у односу на до сада уложено би морала да буде приоритет свих приоритета, ако не хронолошки онда барем у обиму улагања.

Такође, проширењем и сређивањем поменутих система се подразумева и развој трамваја нпр у правцу веће независности од стране других видова саобраћаја, нагазни семафори, денивелација у критичним зонама и пребацивање у средину улица/булевара. Тамо где то већ имамо трамвај је најбржи и најбољи вид јавног превоза.

И наравно фактор загађења ваздуха који је у овом граду постао критично питање. С тим у вези први корак би требао бити набавка 100+ тролејбуса јер је заправо најлакши и најјефтинији корак са моменталним позитивним ефектима , други набавка возова за градску железницу а трећи проширење и оптимизација трамвајског система.
 
Vrh