Šta je novo?

Metro

menit to zvuci ovako - metro vam treba pa vam treba i za to cemo svakako da vas osisamo, ako prvo napravimo metro svakako nista od EXPO, ovako daj da se ugradimo prvo za EXPO pa da nastavimo sa metroom
Od metroa ćemo neke vajde i imati, a od EKSPO i Nacionalnog Stadiona će vajde imati samo naprdnjačka crna trojka - Milenijum Tim, Štrabag i Bauvezen, 3 glavne mafijaške firme u vlasništvu vladajuće sekte preko kojih nas pljačka stotine miliona kad god treba da se bilo šta izgradi ili rekonstruiše u ovoj državi.
 
Od metroa ćemo neke vajde i imati, a od EKSPO i Nacionalnog Stadiona će vajde imati samo naprdnjačka crna trojka - Milenijum Tim, Štrabag i Bauvezen, 3 glavne mafijaške firme u vlasništvu vladajuće sekte preko kojih nas pljačka stotine miliona kad god treba da se bilo šta izgradi ili rekonstruiše u ovoj državi.
Po stoti put, od SNS metroa nema nikakve valjde, niti pokriva glavne pravce, niti povezuje neke bitne tačke kao Prokop ili KCS.

Od ekspa makar imaš kakvu takvu železničku liniju do aerodroma. Od dva katastrofalna rešenja, ekspo je za nijansu manje katastrofalno.
 
Od metroa ćemo neke vajde i imati, a od EKSPO i Nacionalnog Stadiona će vajde imati samo naprdnjačka crna trojka - Milenijum Tim, Štrabag i Bauvezen, 3 glavne mafijaške firme u vlasništvu vladajuće sekte preko kojih nas pljačka stotine miliona kad god treba da se bilo šta izgradi ili rekonstruiše u ovoj državi.

Taj Strabag je punom parom radio i dok je na vlasti bio DS. U to vreme su i otvorili zgradu na NBG.
 
Po stoti put, od SNS metroa nema nikakve valjde, niti pokriva glavne pravce, niti povezuje neke bitne tačke kao Prokop ili KCS.

Od ekspa makar imaš kakvu takvu železničku liniju do aerodroma. Od dva katastrofalna rešenja, ekspo je za nijansu manje katastrofalno.
Ta železnica do aerodroma je mogla da se uradi odavno, i to za mnogo manje pare. Ako bude EKSPO, možda je izgrade zbog stranaca, da nismo izabrani za izložbu ne bi ni od nje bilo ništa. Naprdnjačku kvazielitu do aerodroma voze džipovi sa šoferima, zabole ih što je običan svet osuđen na 72 i A1. Kao što verujem da ni od metroa neće uraditi ništa, jer je ova vlast nesposobna i za mnogo sitnije stvari.

Jedna linija metroa ne može povezati sve bitne tačke, niti pokriti sve glavne pravce, ova pokriva jedan od glavnih pravaca severoistok-jugozapad. Ni u Sofiji prva linija nije povezala glavnu železničku stanicu, to je uradila tek druga koja je otvorena 7 godina kasnije. Rekao bih da je izgradnja ovakvog metroa za par nijansi manje katastrofalno rešenje od neizgradnje bilo čega do 2030-tih. A to je praktično zagarantovan scenario, ako se milijarde iz budžeta za metro ulupaju u mondensku žurku za bogate u Surčinu.
 
Pre 50 godina je planirano da metro i regionalna železnica idu do Malog Mokrog luga, a danas se ukida i tramvaj koji je planiran da se produži do tamo.
Da li su planeri bili previše optimistični pre 50 godina ili smo mi danas u prevelikom kanalu da ne možemo da se izdignemo i sagledamo budućnost?
 
Dva glavna argumenta koja iznose protivnici metroa(ne naprdnjačkog proejkta, nego oni koji smatraju da bilo kakav metro Beogradu nije potreban uopšte) glase:

1)Beograd je previše razgranat, nema svrhe da od 10 zagušenih saobraćajnih koridora samo 2 ili 3 budu pokrivena metroom, onda bolje da ih sve pokrijemo autobusom i tramvajem.

2) U Beogradu se ne isplati graditi metro, kada u Budimpešti, Beču, Parizu, Istanbulu postoje tramvajske linije koje dnevno prevezu više putnika od neke pojedinačne linije metroa.

Kontraargumenti na koje još uvek nisam dobio odgovor:

1) Gradovi poput Praga, Atine, Rima, Sofije, Budimpešte, Istanbula, Bukurešta takođe imaju veliki broj jakih saobraćajnih koridora, naravno da nisu svi pokriveni metroom, ali najopterećeniji među njima jesu, a ostatak ima tramvaj, gradsku železnicu i druge vidove prevoza. Tom logikom bi se trebao voditi i Beograd. Istanbul ima barem 30 saobraćajnih pravaca koji svi opravdavaju pokrivenost metroom, ali njegov metro ipak ima "samo" 11 linija.

2) Tačno je da u nekim od nabrojanih metropola postoje tramvajske linije sa većim brojem putnika od njihove najslabije metro linije. Ali da li bi tramvaj u Budimpešti i Istanbulu bio toliko efikasan da metro u tim gradovima ne postoji? Ili bi možda pre ličio na beogradski tramvaj?Pogrešno je svaki podsistem javnog gradskog prevoza posmatrati kao izolovano ostrvo koje se ne prožima i dopunjuje sa ostalim podsistemima. Da bi jedan grad veličine Beograda imao funkcionalan i do kraja iskorišćen tramvaj (posebno tokom špiceva) preduslov je da pored njega ima i metro.
 
Poslednja izmena:
1) Gradovi poput Praga, Rima, Sofije, Bukurešta takođe imaju veliki broj jakih saobraćajnih koridora, naravno da nisu svi pokriveni metroom, ali najopterećeniji među njima jesu, a ostatak ima tramvaj, gradsku železnicu i druge oblike prevoza. Tom logikom bi se trebao voditi i Beograd.
I onda kada se napiše da bi se sa unapređenjem BG: voza značajno rasteretio gradski prevoz i unapredila kretanja ljudi, dobijemo odgovor kako BG: voz ne obezbeđuje direktnu vezu sa Trgom republike.​
 
I onda kada se napiše da bi se sa unapređenjem BG: voza značajno rasteretio gradski prevoz i unapredila kretanja ljudi, dobijemo odgovor kako BG: voz ne obezbeđuje direktnu vezu sa Trgom republike.​
Pa i ne obezbeđuje. A ni sa Banovim Brdom, južnom Čukaricom, većim delom Novog Beograda i Zemuna. Ali zato obezbeđuje dobru vezu sa Batajnicom, Altinom, Krnjačom, Rakovicom, Resnikom, samo kada bi išao mnogo češće i kada bi se malo manje polazaka otkazivalo.
Zato je rešenje da se uporedo sa izgradnjom metroa unapređuje i sistem BG Voza, jedan drugome bi bili savršena dopuna.
 
Pa i ne obezbeđuje.
To znamo, samo što je u kontekstu u kome je to napisano predstavljenoi kao loše, kao da to što postoje linije 26 i 27 koje vode do Trga republike, nešto najgore što je proizveo BG: voz i da je jedino metro linija ono ispravno (kao da se sa metroa neće presedati na gradski prevoz da bi se stiglo do određenih delova grada).

zato obezbeđuje dobru vezu sa Batajnicom, Altinom, Krnjačom, Rakovicom, Resnikom, samo kada bi išao mnogo češće i kada bi se malo manje polazaka otkazivalo.
I kada bi se sredile pruge ka Mladenovcu, Lazarevcu i južnoj Grockoj. ;)
 
Treća linija metroa u Sofiji (11 stanica od kojih se dve prepliću sa već postojećim) gradnja počela 2016. završen 2020...
Radikalski kartel vlada Beogradom evo skoro 11 godina, ne mogu ni glavnu autobusku da prebace kako su naumili...
Pre izvesnog vremena sam pročitao komentar jednog Bugarina na nekoj YT emisiji o brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, koji kaže da nam zavidi na tako modernoj železnici i kuka kako su njihovi političari nesposobni da naprave brzu prugu između Sofije i drugih većih gradova Bugarske.

I ja njima zavidim na metrou. Da sam mogao birati između realizacije ta dva projekta, vala bih izabrao metro. Putnički saobraćaj na relaciji BG-NS je i pre brze pruge bio solidan za balkanske pojmove, vozio sam se često još onda, a tek kada sam se pretprošle godine provozao Sofijskim Metroom sam shvatio u koliko nerazvijenoj zemlji živim. Paradoks je da je ta Bugarska do skoro tradicionalno zaostajala za Srbijom i saobraćajno i ekonomski i na svaki drugi način najmanje 20-30 godina, a sada je situacija nažalost obrnuta.
 
Pre izvesnog vremena sam pročitao komentar jednog Bugarina na nekoj YT emisiji o brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, koji kaže da nam zavidi na tako modernoj železnici i kuka kako su njihovi političari nesposobni da naprave brzu prugu između Sofije i drugih većih gradova Bugarske.
Trava je uvek zelenija u tuđem dvorištu :)
 
@Užice
Iako nije tema, al vidiš mene daleko više interesuje razvoj železnice nego metroa, kao interne mreže samo jednog grada. Najveća frustracija kad idem u posetu nekoj od evropskih država, jeste to što se iz većine njihovih gradova može vozom otputovati na desetine različitih strana. Ovde ne mogu da se otrgnem osećaja teške izolacije, čak i od suseda. Izbor ti je autobus, svako ko je iole negde putovao zna koliko naporno može biti na granicama, ma i uopšte da bude sporo, teskobno itd., kola koja nisu baš uvek tako dobro rešenje, i naravno avion. Ovo poslednje navedeno, pa rekao bi čovek ubedljivo najbolje rešenje ma gde god se putovalo. Kod mene to nikada nije bio slučaj. I te kako naporno može biti, ponekad i dosta skupo, a nepotrebno bar za prelazak ne tako dugih relacija. Ne mogu da dočekam više tu vezu sa Budimpeštom. Nije samo brzina, nego osećaj lake pristupačnosti, velikog komfora, pa eto i na kraju putovanje ne bi uopšte trajalo dugo. Vozom ići, jednostavno teško da mu išta može parirati po mnogim parametrima. Da se od Beograda može do Beča, Praga, Venecije, pa što ne i do Pariza, ako put ne bi trajao predugo. Nije to jeftin vid prevoza da se ne lažemo, bar u većini što se Evrope tiče, al vala najčešće vredi svaku paru. Mogućnost prevoza većeg broja putnika na jedan vrlo komforan način, često i dosta brz, plus veliki ekološki benefiti. Šta bi mi trebao avion, ako bi do Beča stizao za pet sati, dajem primer samo. U odnosu na avion, činjenica je da je kod putovanja železnicom skoro sve jednostavnije, i s toga komfornije, a na sve to ni sam put ne mora biti dramatično duži u poređenju sa letom na istoj relaciji. Aerodromske procedure pojedu dosta vremena, al za baš duge relacije, naravno da avion obično nema alternativu.
 
Za pare koje se planiraju uložiti u BG metro može da se osposobi dobar deo već postojeće železničke mreže u Beogradu i nabave nova vozna sredstva koja bi na duži rok rasteretila grad pošto će onda biti ljudima OK da žive recimo u Lazarevcu ili u Malom Požarevcu umesto da se svi guraju u grad a da svaki dan imaju siguran i redovan takt voza do stanica u Beogradskom čvoru. Tako da razvoj železnice > ovaj SNS BG Metro
 
Za pare koje se planiraju uložiti u BG metro može da se osposobi dobar deo već postojeće železničke mreže u Beogradu
To je S bahn, a nama treba U bahn. Polako, neka samo krene izgradnja, lako ćemo dodavati nove linije i nove krake vremenom i učiniti ga funkcionalnijim.
 
Pre izvesnog vremena sam pročitao komentar jednog Bugarina na nekoj YT emisiji o brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, koji kaže da nam zavidi na tako modernoj železnici i kuka kako su njihovi političari nesposobni da naprave brzu prugu između Sofije i drugih većih gradova Bugarske.

Иронија је да када се гледа цела држава Бугарска има неупоредиво развијенију железницу од Србије. 2/3 главног коридора Србија - Турска је за 160 км/ч, а остала 1/3 се тренутно ради за 160 км/ч (укључујући и најдужи железнички тунел на Балкану). Бугарска од 2000-их има константно 2,5 до 3 пута више путничких километара на железници него Србија, а приближно исти број становника.
 
@dejanbg88
Znaš kako, u tome i jeste problem što kod metroa ništa nije lako. Greške mogu imati jako ozbiljne posledice. Vreme je, takođe, veliki problem. Ovde se stiče utisak da se oko takvog projekta bave nedozreli klinci. Ja uopšte nisam protiv gradnje metroa kao takvog, al se svakako pribojavam ovog promašaja od projekta, i da se ne ponavljam po stoti put, pa ću samo podsetiti na već sad zapušten nadzemni sistem. Nema šanse da se izbegne njegovo dodatno propadanje, ako se sa ovim projektom krene. Mnogo je takvoj primera iz inostranstva, čak i u neposrednom komšiluku. Baš je to, pogotovu sada, riskantan poduhvat, a eventualno kompletiranje jedne funkcionalne linije možda dočekamo tek 2035. Pa ko je krenuo u gradnju metroa, i završio jednu celu liniju za period ispod deset godina? Sad je već 2024, a nismo ni počeli. Koliko god grad ispaštao zbog odsustva metroa, ispaštaće još i više, ako se na uštrb postojećih sistema i kompletira jedna linija do pomenute 2035, a vrlo lako se može desiti da to bude čak i tamo oko 2040 godine.
 
Za pare koje se planiraju uložiti u BG metro može da se osposobi dobar deo već postojeće železničke mreže u Beogradu i nabave nova vozna sredstva koja bi na duži rok rasteretila grad pošto će onda biti ljudima OK da žive recimo u Lazarevcu ili u Malom Požarevcu umesto da se svi guraju u grad a da svaki dan imaju siguran i redovan takt voza do stanica u Beogradskom čvoru. Tako da razvoj železnice > ovaj SNS BG Metro
Zašto zadnjih 20 godina to nije urađeno? Sa i bez izgradnje metroa, BG Voz do Lazarevca se može dovesti u red, dovoljno je nabaviti nove garniture i modernizovati skretnice i signalizaciju na barskoj pruzi, da se svaki drugi dan ne otkazuju vozovi zbog defekta na infrastrukturi. A šta da radimo mi stotine hiljada koji se svakodnevno gužvamo u svim autobuskim linijama na koridoru severoistok-jugozapad i istok-zapad ? Šta će se nama rasteretiti bez metroa, a sa unapređenim BG Vozom koji nas i tako poboljšan ne vozi nigde ni blizu centralnih tokova putnika?
 
@dejanbg88
a vrlo lako se može desiti da to bude čak i tamo oko 2040 godine.
Nek bude i 2040a, bolje i 2040 nego nikad. Eto ja ću 2040 imati 52 godine i ako je pitanje da li ću tek u 52. godini dočekati metro u svom gradu ili ne, bolje i 52. godini. Ne znam koliko prosečan forumaš ovde ima godina ali mi deluje da su neki forumaši u 40im i 50im i da namerno hejtuju izgradnju metroa jer se plaše da će biti suviše stari kada metro bude izgrađen jednog dana i da neće moći da se raduju tome na način na koji bi se sada radovali, pa su u fazonu bolje onda ništa ni da se ne gradi
 
Zašto zadnjih 20 godina to nije urađeno?
Pa oni "prvi" su bili zauzeti demagogijom i "dekontaminacijom" zemlje, pa ih onda nije bilo nešto briga za to, ali zato su sada najveći kritičari aktuelne garniture, makar oni koji još uvek nisu prešli, tj. zajahali sedlo :) kad zajašu sedlo onda ekspresno prestanu da budu kritičari.
 
Vrh