Šta je novo?

"Metro na vodi"

Ljudi nisu isli zato sto je prevoz brodom trajao duze od ekvivalentnog suvozemnog - odgovornost za propast je na samim planerima, nema veze sa samim konceptom recnog prevoza. Uostalom, o tome je sve vec pisano na ovoj temi.
 
Dakle, i sledeće godine ćemo imati Otpad na vodi[sup]tm[/sup], obliato subvencionisan iz gradskog budžeta.:kafa:
A kada će znati da taj projekat nije uspešan i da ga treba menjati? Kada neko od onih korita potone? :rolleyes:
 
Hajde da ja sa nekog svog viđenja iznesem u crtama dobre i loše strane "Metroa na vodi"

Dobre strane:
-nema gužve u njemu
-atraktivna vožnja (tu se neki neće složiti)
-ljubazno osoblje

Loše strane:
-spora vožnja kojom ne možeš da konkurišeš ostalim vidovima javnog prevoza. Potrebni su jači motori
-nije u Integralnom tarifnom sistemu (veliki nedostatak)
-nisu česti polasci, potrebno više polazaka za centar, samim tim i brodova
-nisu u blizini terminusi i stanice ostalih vidova javnog prevoza. Iako su donekle u bloku 70 i kod Brankovog mosta terminus i stanica blizu, to nije slučaj kod Ade.
-potrebno je da autobusi i tramvaji koji dovode do pristaništa brodova budu usklađeni sa polasima njih uz minimalno čekanje (ovo je izgleda veliki problem za nadležene)
-iako su tačni što se tiče polazaka, desilo mi se da su dva polaska "iz nekih razloga" ukinuli
-nema reda vožnje za onaj "vozić" koji glumi nekakav autobus ili šta već. Kad sam putovao iz blokova na Sajam vozić nas je odmah dočekao i dovezao do svoje zadnje stanice koja, na žalost nije blizu ostalih bus stanica gsp-a. Kad sam se vraćao sa Sajma, čekao sam ga nekih 15-20 minuta, puk'o mi je film i krenuo sam peške ka pristaništu na Adi i sreo sam ga tek kad sam prešao 2/3 puta. Drugo, stanice "vozića" nisu označene.

Ako neko ima šta da doda ovim crtama, slobodno neka napiše.
Ukratko, lepo zamišljeno, veoma loše izvedeno.
 
Савски кеј, Нов08
- без стимулација и по лошем времену -
DSC_8200.jpg
 
Još voze ovi čamci firme xvawe, sada na svakih sat vremena otprilike. Ako ništa, oni su bar do Ade tokom leta vozili na svakih 5-6 minuta.
 
E dobro, dosta sa krševima, evo jednog proizvođača raznolike game hydrofoil brodova

http://www.hs-ships.ru/e_pages.phtm?f=2&p=2

Ovo su oni koje ranije nisam postovao

Sea-going passenger hydrofoil "Birjuza-120"

389.jpg


Main technical characteristics
Length overall, m 31.3
Breadth overall, m 9.0
Draft hullborne, m 3.2
Full-load displacement, t 73.0
Maximum output of main engines, kW 2x1650
Range, miles 300
Cruising speed, knots 40
Passengers, persons 120
Crew, persons 4


Sea-going passenger hydrofoil "Birjuza-200"

Main technical characteristics
Length overall, m 35.3
Breadth overall, m 10.0
Draft hullborne, m 4.2
Full-load displacement, t 118.0
Maximum output of main engines, kW 2x1800
Range, miles 300
Cruising speed, knots 38
Passengers, persons 200
Crew, persons 4

Sea-going passenger hydrofoil "Kolkhida-M"

503.jpg


Main technical characteristics
Length overall, m 34,4
Breadth overall, m 10,3
Draft hullborne, m 3,5
Full-load displacement, t 68,0
Maximum output of main engines, kW 2х1260
Range, miles 200
Cruising speed, knots 35
Passengers, persons 133
Crew, persons 5

Sea-going passenger hydrofoil "Olympia"

398.jpg


Main technical characteristics
Length overall, m 43.1
Breadth overall, m 14.0
Draft hullborne, m 4.6
Full-load displacement, t 142.0
Maximum output of main engines, kW 2x2000
Range, miles 300
Cruising speed, knots 37
Passengers, persons passenger variant -250
ferry boat variant-150
Crew, persons 6
 
Juče sam se stvarno obradovao videvši ovo. Bio sam ubeđen da su sve rakete i meteori nestali i da je poslednji uništen u bloku 70a. Ali nije :)

Dame i gospodo, ubedljivo najbrža mašina na Savi :cool:

img0733l.jpg



Ako je ovo u vlasništvu grada, onda ga odmah treba sređivati, a ako nije, dati vlasniku kredit da ga sredi i uključi u saobraćaj. Par meseci u suvom doku, nov enterijer, oprema, radar i da vidiš kako ide. Ovo stvarno može da pokupi 50 ljudi i da ih za pet minuta isporuči do Zemuna ili Pančevca.
 
Bez rečnog prevoza »
27. April. 2009 | 16:39, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Ove letnje sezone najverovatnije neće biti rečnog prevoza, jer za to nema dovoljno sredstava u Gradskom budžetu.

Prošle godine brodovi su eksperimentalno šest meseci prevozili Beogradjane od Bloka 70 do Ade Ciganlije i Brankovog mosta. Željko Djukanović iz Direkcije za javni prevoz kaže da vlasnici brodova nisu pristali da za komercijalnu cenu karte, bez subvencije Grada prevoze Beogradjane ovog leta, jer kažu da nema dovoljno zainteresovanih da bi se te linije održale.
Izvor: Studio B
Link: http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=37114&kategorija=Beograd
 
Brodovi neće prevoziti građane preko Save
Grad nema novca za rečni prevoz

Gradski prevoz rekama, koji je prošle godine prvi put aktiviran u Beogradu, nije preživeo ni godinu dana. Brodići definitivno ovog leta neće prevoziti putnike sa jedne na drugu obalu Save, a glavni razlog su smanjena ulaganja i politika štednje koju je uvela gradska uprava zbog svetske finansijske krize, navode u Direkciji za javni prevoz koja je vodila posao.

- Dobili smo nalog da sve što nije baš neophodno mora da se stopira ove godine zbog nedostatka sredstava. Brodova gradskog prevoza neće biti ove godine sigurno, ali Direkcija ne odustaje od projekta rečnog prevoza. Stoji da grad treba da se vrati na reke ali eto za ovu godinu je to preskočeno - kaže Stanko Kantar, koordinator za rečni prevoz u Direkciji za javni prevoz.
Cela priča o silasku gradskog prevoza na Savu pokrenuta je prošle godine krajem aprila.
Međutim, već prvih nekoliko meseci pokazalo se da građani brodove ne koriste da bi zaobišli saobraćajnu gužvu drumom, što im je glavna funkcija, već da bi se malo provozali i uživali u lepotama grada. U aprilu mesecu je prevezeno 2.800, a u maju 7.363 dok je čak trostruko više putnika brodovima prevezeno tokom jula i avgusta, u vreme godišnjih odmora i raspusta. Na slabu zainteresovanost i mali broj putnika najviše je uticalo to što brodovi nisu od početka uključeni u integrisani tarifni sistem javnog prevoza, što bi značilo da putnici mogu da se voze besplatno uz markice GSP, navodi Kantar.
Takođe, kao otežavajuću okolnost u Direkciji vide i to što karta za jednu vožnju preko reke nije mogla da se kupi na trafikama. Brodovi su loše bili povezani i sa linijama javnog prevoza, a to posebno važi za pristaništa sa novobeogradske strane. Kad izađu na Savskom keju, putnicima je trebalo minimum još 10 minuta hoda do prvog autobuskog stajališta da bi nastavili put dalje.
U Direkciji kažu da se kroz razgovore sa prevoznicima videlo i njihovo opredeljenje da ove godine ne rade taj posao jer im se turističke ture i proslave mnogo više isplate. U preduzeću „Metro na vodi“, koje je prošle godine imalo najviše brodova na Savi, ipak kažu da su bili spremni za novu sezonu, a za te potrebe nabavili su i još jedan brod kapaciteta 200 putnika.
Grad će ovim potezom uštedeti 25 miliona dinara, koliko iznosi subvencija za gradski prevoz rekama i od čega najveći deo novca ide na račun prevoznika.
Malo putnika
U Direkciji za javni prevoz navode da je 58.000 putnika, koliko je prevezeno za šest meseci rada prevoza na rekama, premalo da bi se ostvarila dobit i obezbedilo još bolje funkcionisanje rečnog prevoza. U aprilu 2008. godine prevezeno je 2.820, u maju 7.363, junu 8.844, julu 13.349, avgustu 15.536, septembru 6.619 i oktobru 3.500.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=91732
 
U vesti o uspostavljanju sezonskih linija za Adu stoji da ce po uspostavljanju recnog prevoza one biti preusmerene na Blok 70A. Da li to znaci isto sto i ono pre par godina?
 
Recni prevoz je dobro zamisljen i dobro je radio, brodovi su bili prostraniji nego camcici, uglavnom redovni i poseceni, ali losa strana te zamisli je brzoplet pokusaj mesanog prevoza, jer su autobusi napali do tada mirni deo ul. Omladinskih brigada, a isli su skoro prazni,jer ko bi iz potrebe, sem zbog provoda isao busem pa peske do reke, cekao brod,pa cekao polazak vozica, pa opet malo peske do bus stanice u Radnickoj,neverovatno, ali i kratkotrajno. Bolje resenje bi bio prevoz hidrogliserima od bloka 45 sa stanicama u svakom bloku na obali i stanicama na Adi, Sajmu, kod Lastine stanice i na Pristanistu i tako do marine na Dorcolu i drugom linijom do Zemuna, kada bi videli kako brzo i udobno mogu da se prevezu ne samo turisticki, broj ljudi bi iz godine u godinu rastao i to bi bio pravi metro na vodi, ali brodici kojima treba 40 minuta i vise od bloka 70 do Pristanista mogu da prevoze samo turiste, pa i nas Beogradjane, ali isto kao turiste.
 
Uhapšen predsednik UPS-a Avramović

22. jul 2010. | 16:31 | Izvor: Beta Beograd -- Predsednik Unije poslodavaca Srbije Stevan Avramović uhapšen je zbog sumnje da je zloupotrebio službeni položaj.

Prema saopštenju policije, Avramović je uhapšen zbog sumnje da je zloupotrebio položaj prilikom prodaje udela Unije u Nautičkom klubu Zemun preduzeću "Metro na vodi".

Pored Avramovića (54), uhapšeni su i generalni sekretar Unije poslodavaca Bogdan Savić (55), predsednik Nautičkog kluba Zemun Zvonko Adamović (57) i vlasnik preduzeća "Metro na vodi" Jovan Ranđelović (53).

Oni se sumnjiče za zloupotrebu službenog položaja i falsifikovanje službene isprave.

Osumnjičeni su tokom marta 2009. godine, suprotno odlukama izvršnog odbora Unije poslodavaca Srbije, prodali vlasnički udeo Unije nad Nautičkim klubom Zemun.

Nautički klub je bio korisnik zemljišta u marini u Zemunu, a prodajom je Jovanu Ranđeloviću, odnosno njegovom preduzeću "Metro na vodi" omogućena protivpravna imovinska korist u iznosu od 15 810 000 dinara, za koliko je oštećena UPS, navodi se u saopštenju.

Osumnjičeni će, u zakonom predviđenom roku, uz kriviču prijavu, biti privedeni istražnom sudiji Višeg suda u Beogradu.
 
унапред се извињавам корисницима који имају спорији нет ако буде требало времена да се учитају слике

"метро на води" у Копенхагену има 4 линије: 901 и 902 иду на 20 минута, 903 нема фреквенцију јер кружи између две станице које су удаљене нека 3, 4 минута, а за 904 нисам провалио. слике:
стари модел брода на линији 903:
P8046655.jpg

P8046656.jpg

P8046677.jpg

ентеријер:
P8046672.jpg

"стајалиште":
P8046679.jpg

нови модел брода на линијама 901 и 902 (то је у ствари једна линија, али је један правац 901 а други 902):
P8046680.jpg

шема линија:
P8046657.jpg

пристаниште:
P8046659.jpg
 
Потомци Викинга немају проблем са вожњом бродом зими, потомци наших предака имају. :|
 
Arnorian":1e49zhf0 je napisao(la):
Потомци Викинга немају проблем са вожњом бродом зими, потомци наших предака имају. :|

Sankic na brodu i kuvana rakija bi to za cas posa resili :)

- - - - - -

Vogueo-21.jpg


Inace u Parizu je u junu istekao probni period nove recne linije (Voguéo), osrednje se pokazala ali je pritisak korisnika (to jest biraca) i lokalnih politicara (koji bi da ih biraci ponovo izaberu) ucinio da se avntura nastavi.

do sada:
pocetna investicija: 10,5 M€
godisnji troskovi eksploatacije: 4,6 M€

U junu 2013. se ponovo uspostavlja mreza ali sa tri linije kroz ceo grad, od prevodnice do prevodnice. (ne moze ranije zbog formalno-pravnih problema izmedju prefekture i regiona)

1900.

800px-Paris_-_Service_de_bateaux_entre_Suresnes_et_Maisons-Alfort.jpg


2013.

projet-vogueo.png


Do sada je linija vezivala siri centar grada sa periferijom, a kada za dve godine zaplovi kroz sam centar, u prevozu ce i dalje vaziti standardne mesecno/godisnje pretplate ali ce zato cena pojedinacne voznje za slucajne prolaznike biti oko 7€ kako se ne bi ugrozilo poslovanje turistickih brodova na Seni.
 
у Копенхагену важе све карте које издаје градски превоз. е сад, не знам колико је цена на броду, нисам питао, мада мислим да је око 20 данских круна (2,6€), као и за сваки други вид превоза
 
Beograd je sa svojim velikim rekama idealan za gradski saobraćaj vodenim putem. Ne mislim tu na velike hidroglisere koji su nekad davno saobraćali na relaciji Beograd-Kladovo. Oni su brzi ali nisu naročito prijatni za vožnju. Mislim da oni troše i dosta energije za relativno mali broj putnika. Beogradu bi odgovarali prostrani klasični rečni brodovi koji idu sporo ali zato primaju veoma veliki broj putnika. Idealna bi bila linija od blokova Novog Beograda do Savskog pristaništa. Kolike su tu prednosti - suviše je i nabrajati. Nemsa semafora, raskrsnica, pešačkih prelaza i još mnogo toga. Koliko bi trebalo vremena da se pređe pomenuta relacija? Pretpostavljam 20 do 30 minuta. Istina bile bi potrebne pokretne stepenice za putnike od obale do na pr. Kosančićevog venca. Mislim da su pre nekoliko godina takve linije bile i uvedene ali su brzo ukinute zbog malog broja putnika. Čudi me tako brzopleta odluka. Pa ne treba biti psiholog da bi se znalo da za nove stvari treba uvek period navike. Sećam se kad je uvedena autobuska linija 94. Autobusi su u prvo vreme išli praktično prazni. Ali GSP je bio pametan i nije ukinuo liniju. Broj putnika se postepeno povećavao i danas su autobusi na liniji 94 puni i pored povećanog broja kola. Inače "vodeni tramvaji" bi mogli saobraćati i do Zemuna i do Višnjice. Kasnije možda i do Pančeva, Obrenovca i Smedereva. Vodeni saobraćaj je ubedljivo najjeftiniji vid saobraćaja.
 
Steta sto nema sluha jer pare bi se nasle negdje je krejzi srb postavio slike ali ne u ovoj temi izgleda hidro busa brod autobus mislim da bi to vise odgovaralo koriste se u kanadi neznam koja je brzina i ostale podatke zaroni na zemunskom keju izroni na adi ,dorcolu itd
 
Vrh