Šta je novo?

"Metro na vodi"

Mislim da će ga uskoro prebaciti da ide samo vikendom i praznicima, a da će produžiti dalje ka 25. maju, i Jugoslaviji.
 
Danas sam se vozio, bilo je bas dosta ljudi i bili su zadovoljni. Caki ako je sporije lepsa je voznja nego drumom, tako da perspektiva postoji... Sistem bi zapravo trebalo da bude poluturisticki, Kada ne zurimo, kada zelimo da se opustimo, onda mozemo da koristimo brod. Mada trebalo bi ga produziti do bloka 45. Zemun - Brankov most - Ada takodje bi bila dobra linija.
 
@Matt
Kojom si se linijom vozio, blokovi-Brankov most ili blokovi-Ada?
Da li je cena karte ista za obe linije? Sto ne bi bilo logicno, jer je ova druga daleko kraca...
 
Бродови чекају путнике
За два дана путовало је тек око 80 људи. – Од Бранковог моста до Блока 70а 46 минута. – Појединачне карте коштају 50, а повратне 89 динара

Trajekt.jpg

Путници још нису прихватили удобнији превоз (Фото Б. Педовић)

Бродoм који превози путнике од Бранковог моста до Блока 70а у протекла два дана путовало је тек око 80 људи. Већином, то су били пензионери који имају трајну легитимацију ГСП-а за превоз.

За разлику од празничних дана када су бродови од Новог Београда до Аде Циганлије и старог дела града превезли више од 7.000 људи, јуче на пристанима није било путника. Чак ни почетна заинтересованост није натерала Београђане да аутобусе или аутомобиле замене новим превозним средством. Биланс од четрдесетак путника дневно не указује на блиставу будућност овог пројекта. Надлежни у компанији „Метро на води” и чланови посаде, ипак, очекују да ће се са лепим временом поново тражити карта више.

Станимир Петровић, капетан брода „Карпе дием” сматра да је потребно да протекне десетак дана док грађани не почну да користе бродове уместо возила ГСП-а. Тврди да ће путници уживати у вожњи дугој 46 минута од Бранковог моста до Блока 70а, без гужви на мостовима, зноја и нервозе.

– Стално се у медијима говори како би Београд коначно требало да се спусти на реке, зато очекујемо да ће суграђани прихватити ову могућност. Посебно је лепо увече када се упале светиљке на Старом савском мосту испод ког пролазимо – рекао је Петровић.

Осим кише која је последња два дана растерала путнике највећи проблем са којим се сусрећу организатори градске пловидбе је и релативно лоша усклађеност рада бродова са линијама ГСП-а.

У Новом Београду од пристана до почетне аутобуске станице линије 67, која саобраћа до Зеленог венца, требало би препешачити највише пет минута. Међутим, путници обично морају да чекају готово дупло више у шпицу док не стигне први аутобус.

У старом делу града ситуација је још тежа, јер од пристана до трамвајске станице испод Бранковог моста потребно је три, четири минута. Проблем је што трамваји у једном правцу возе према Калемегдану, а у супротном ка железничкој станици, па су путници принуђени да до посла промене још један превоз.

Појединачне карте купљене на броду коштају 50, а повратне 89 динара. Претплатна месечна карта је 1.500 динара и важи за превоз бродом. Путници који имају месечну претплатну карту за ГСП, месечну карту за брод платиће 400 динара. Као у возилима ГСП-а труднице, деца млађа од седам година и пензионери старији од 70 година не морају да плате карту.

-----------------------------------------------------------

Речни трамваји већ доживели фијаско

Катамарани који превозе путнике нису новост у Београду. Прва линија градског речног саобраћаја отворена је 19. јула 1975. године, када је хидробус „Стевањске ливаде” превезао прве путнике са Савског пристаништа до купалишта на Ади Циганлији. Овај амбициозни подухват покренула је фирма „Центротурист”. Због неуређености обала, високог водостаја река и „хладног лета”, речни бродови су после свега три месеца „потонули”, јер су просечно возили осам путника дневно. Како је тада писала „Политика” неодговорни суграђани су однели плоче са поплочаног прилаза код Блока 45.

Д. Спаловић
[објављено: 07/05/2008]
Извор: Политика
Линк: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Brodovi-chekaju-putnike.sr.html
 
Sinoc sam se u Hamburgu vozio Recnim autobusom i osecaj je stvarno fenomenalan. Recimo, ni ja nisam znao kako to ovde tacno funkcionise, ali sada cu definitivno taj vid prevoza vise koristiti, ako nista drugo, bar po lepom vremenu (posto brod ima i "terasu") i u turisticke svrhe.

Ovih 46 minuta od Brankovog mosta do Bl. 70 mi nesto deluje previse. Koliko to traje autobusom?
 
Nenad":21yqjfwb je napisao(la):
Ovih 46 minuta od Brankovog mosta do Bl. 70 mi nesto deluje previse. Koliko to traje autobusom?
Autobusom treba oko 20 min. koliko istom brodicu treba nizvodno od bloka 70 do Brankovog mosta...
Gledano na planu grada, to je distanca od okruglo 5 km sto znaci da se brod nizvodno krece brzinom 15 kmph, a uzvodno 6,5 kmph...
Jeste sporo! :)



...a ovo sto pricaju za broj putnika...nije problem u tome da li je praznik ili ne pa je zato bilo 7000 putnika, a u poslednja dva dana 80, nego u naplacivanju karata posto je do 4.5.2008. bilo moguce voziti se uz markicu, bez ikakve doplate, sto nije slucaj u poslednja dva dana...Ovaj vid prevoza ima "blistavu buducnost", ali uz mnogo brze hidroglisere, kakvi se mogu vidjati na moru ali da budu u sklopu ITS-gradskog prevoza. Ovako, uz naplatu od 1500 dinara mesecno, niko nije lud da plati toliko da bi se vukao skoro sat vremena uzvodno do bloka 70. Za iste pare moze da se kupi markica i da se covek vozi po celom Beogradu...

Rezime price: problem je samo u tome sto nije u sklopu ITS-a! Jer sam se ja vozio sa oba brodica dok je bila mogucnost uz markicu i dosta putnika je ostajalo na pristanistu jer nisu svi mogli da udju...
 
Петак, 30. мaj 2008.

Oд сутра још један брод на Сави
1317635_recni_saobracaj_s.jpg


Дирекција за јавни превоз од сутра уводи још један брод за речни превоз путника, чиме ће се повећати број полазака.

Интервали полазака за линију Р1 – /Блок 70 – Ада Циганлија/ биће на 15 минута, а за линију Р2 – /Бранков мост – Блок 70/ преко Аде Циганлије/ 35 минута.

Од пристаништа на Ади Циганлији /од купатила Београд/ до језера на Ади Циганлији, кориснике речне линије превозиће електровоз, који је укључен у цену карте за превоз бродом.
Појединачне карте за брод могу се купити на пристанима по цени од 50 динара, док је цена повратне карте 80 динара.

Уз месечну претплатну карту додатна месечна карта за брод кошта 400 динара, а 1.500 динара за оне који не поседују маркицу.

Месечне претплатне карте се могу купити на пристаништу у Блоку 70 током целог месеца.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1317632
 
Uskoro nova linija preko Dunava
Trajektom od Borče do Zemuna
Trajektna linija Zemun - Borča biće uspostavljena u drugoj polovini godine, najavljuju u gradskom sekretarijatu
za saobraćaj. Automobili, kamioni i autobusi koji svakodnevno prelaze Pančevački most i idu ka Zemunu i
obrnuto, više neće morati da se „uvlače“ u saobraćajne gužve na mostovima i u centru grada, već će im put
preko Dunava biti kraći i lakši.

Sa borčanske strane pristan će biti kod šljunkare „Bami“ u Ulici Ivana Milutinovića, dok će trajekti sa zemunske
strane pristajati kod šljunkare „Dia“. Ovom vrstom prevoza, prema nekim procenema, dnevno bi moglo da se
preveze od 1.500 do 4.000 vozila. To će zavisiti od kapaciteta i broja plovila koja će saobraćati na ovoj liniji.

- Ideja je da se angažuju plovila koja će moći u jednoj turi da prime preko 60 vozila. Kapacitet jednog plovila će
biti između 1.500 i 3.700 po danu i po smeru - kaže Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj.
Uspostavljanjem ove linije teška teretna vozila više neće morati da prelaze preko „Gazele“ i Pančevačkog mosta, ali
ni kroz gužve u centru grada.

trajekt_v.jpg


Za vreme saobraćajnog špica, od Borče do Zemuna drumom je potrebno najmanje 45 minuta. Trajektom će
vreme putovanja na ovoj relaciji biti gotovo upola kraće. U zavisnosti od tipa plovila, na ovoj relaciji plovidba će
trajati oko 25 minuta uzvodno, a 20 minuta nizvodno.
- Najpre treba asfaltirati pristupne puteve do reke sa strane Borče, ali i obezbediti da pristani budu adekvatni.
Nakon toga će biti raspisan javni poziv na koji će moći da se prijave sve fime koje imaju mogućnost da obavaljaju
ovakav vid prevoza. Trajektna linija bi mogla da krene već u drugoj polovini godine - najavljuje Pešović.
Studiju o izvodljivosti uvođenja trajektne linije radio je Saobraćajni fakultet u Beogradu.

Ploviće i brodići

Anketa među stanovnicima Borče pokazala je 100 odsto Borčanaca želi alternativu stalnim gužvama na
Pančevačkom mostu i uvođenje javnog prevoza preko Dunava. Trajektima neće moći da se voze građani koji
nemaju automobile, ali u Sekretarijatu za saobraćaj najavljuju da će javni prevoz na rekama uskoro dobiti
novu liniju Borča - Zemun. Brodići javnog prevoza će prema, prvim najavama, najverovatnije ploviti trasom
okretnica autobusa 88 (Zemun) - šljunkara „Bami“ (Borča).
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=45517

A, šta ja ili bilo ko, da radi kad dođe na tu banatsku šljunkaru?! .. i kako da se ide dalje u Borču ?!
 
A, kako će iz Borče i Koteža da uopšte dođu do 'njihove' šljunkare ?!

Kad i ako dođu do 'naše', onda već imaju prevoz ... na jedno 1/2 km. uzbrdo.
.....................

ps.. to je ipak planirano samo za kamionski prevoz, ali je pitanje koliko će čekati
na trajekt ... ima da radi ona kafanica kod 'naše' obale - samo tako. :)
 
Ali čini mi se da to nije, majkar u početku, prvenstveno planirano za gradski prevoz, već za automobile i kamione. Što bi realno bilo super za tranzitne kamione, jer bi se tako mogle smanjiti gužve i na gazeli i na tranzitu od pančevca do autoputa.
 
Znam jednu osobu koja će ovu vest primiti sa oduševljenjem :D.

Kad odluče da uvedu i brodiće, tj. prevoz ljudi, pretpostavljam da bi mogli da ubace neki bus koji bi samo vozio na relaciji šljunkara - prva autobuska stanica (ili neka stanica gde ima više autobusa).

Inače, mislim da je sve ovo priprema za obnavljanje Pančevca. A dobro će doći i ubuduće - bar dok se ne napravi most :).
 
Linija 'šljunkara-šljunkara' može da bude samo turističkog karaktera - tek da se neki
kamion ili auto provoza preko Dunava .... a, vožač posle priča svoje doživljaje o tome.

Jedino bi linija sa keja (od šlepa) do pančevačkog mosta bila racionalna i prometna.
 
Jedna stvar su brodici koji ce ici do Keja u Zemunu, a druga ti trajekti. Sto se kamioni ne bi vozili trajektima, pa njima je ionako zabranjeno kroz grad da idu.
 
Reka još daleko
M. PRELEVIĆ , 15.06.2008

REČNE linije javnog prevoza, koje je Grad uveo pre više od mesec dana, još nisu zaživele među Beograđanima. Svakog dana trase "R1" (Blok 70-Ada Ciganlija) i "R2" (Blok 70-Brankov most) koristi tek oko 2.000 putnika, mada su kapaciteti - ali i prednosti - mnogo veći.

U preduzeću "Metro na vodi", kojem je Direkcija za javni prevoz poverila posao, kažu da se interesovanje Beograđana polako povećava.
- Prvih nekoliko dana putnika je bilo mnogo, da bi taj broj drastično opao nakon prvomajskih praznika - objašnjava Jovan Ranđelović, prvi čovek firme. - Radnim danima naše usluge koristi 1.000 do 2.000 putnika, ali tek 150-200 njih koristi brodove da ide na posao, što je bila osnovna zamisao. To je još uglavnom samo turistička atrakcija, o čemu svedoči i podatak da vikendom prevezemo i do 4.000 putnikana dan.

Prema rečima Ranđelovića, osnovni problem je neinformisanost Beograđana, pošto mnogi još nisu shvatili mogućnosti "GSP na rekama". Brodovi uvek poštuju red plovidbe, ne kasne, i njima se sa Novog Beograda u centar bez izuzetka stiže za manje od pola sata. Linija "R2" polazi na svakih 35 minuta, dok je interval između polazaka "R1" - četvrt sata.
- Spremni smo da u celu priču uključimo i svoj brod kapaciteta 350 putnika, mada za njega još nema adekvatnog pristana - kaže Jovan Ranđelović. - Cilj nam je da povećamo broj plovila i tako smanjimo interval između polazaka. Ako se sve to uradi kako valja, prema našim procenama, do kraja godine bi ovaj vid prevoza moglo da koristi čak 30.000 ljudi dnevno. To bi bio pravi uspeh, i smanjilo bi gužve i zastoje u saobraćaju.

Pojedinačne karte za brod mogu se kupiti na pristanima (Blok 70, ispod Brankovog mosta) po ceni od 50 dinara, dok povratna karta staje 80. Putnici koji imaju markicu GSP mogu na pristanu u Bloku 70 da kupe mesečnu kartu za brod za 400 dinara, a oni bez povlastice plaćaju 1.500.

U Direkciji za javni prevoz podsećaju da su svi brodovi opremljeni radio-stanicom, radarom, sonarom, audio-opremom, rasvetom. Imaju šank, toalet i klimu, što pruža mogućnost ugodne i bezbedne plovidbe u svim vremenskim uslovima, bilo noću ili danju.

POVEZANOST
NOVIM linijama od Novog Beograda do Radničke ulice stiže se za ukupno devet minuta - pet minuta brodom i četiri minuta elektrovozom (prevoz vozićem uključen je u cenu karte), a od Brankovog mosta do Bloka 70 stiže se za tačno 25 minuta. Pristan za liniju "R1" nalazi se na novobeogradskom keju, kod okretnice u Omladinskih brigada. Povezan je autobuskim linijama "67", "76" i "81", a u blizini staje još 11 linija GSP.
izvor Novosti
link http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=122958&datum=2008-06-16
 
Da, video sam tu vest, ali, ako bi se uspostavila i trajektna linija od, recimo, Ade ili Makisa do Bloka 45, zar to ne bi u nekoj maloj meri rasteretilo Bulevar Vojvode Misica?
 
Mislim da te recne linije treba iskljucivo koristiti u turisticke svrhe,jer i ova nekolicina koja koristi taj prevoz zauzima camce za turiste,a taj vid voznje uopste nije pouzdan.Mislim na kashnjenja,brznina transporta itd.Jedini spas za taj vid prevoza po meni bi bili brzi camci koji bi se kretali po vodi brzinama od 50km/h pa navishe,a ne trajekti koji se vuku po reci 15km/h u proseku.
 
Koliko će trajektna linija Borča - Zemun smanjiti gužve na ulicama
Trajekti ne mogu zameniti novi most

trajekt_v.jpg


Stručnjaci saobraćajnog fakulteta koji su izradili studiju o uvođenju trajektne linije procenili su da će u početku
rada ovaj vid prevoza koristiti oko 1.141 automobila i 476 teretnih vozila.
Prema njihovoj proceni, u zavisnosti od vrste plovila, trajektima će uzvodno trebati oko 35 minuta da pređu na
drugu stranu, dok će nizvodno ploviti oko 20 minuta. Tu treba uračunati i vreme utovara i istovara, koje prema
procenama stručnjaka neće trajati kraće od 24 minuta na jednom pristanu.

Ukoliko se zna da u vreme saobraćajnog špica autombilima treba najmanje sat vremena na relaciji
Borča - Zemun, ušteda vremena bi bila oko dvadesetak minuta.

trajekt_2.jpg


Gradski sekretarijat za saobraćaj planira da u drugoj polovini godine uspostavi trajektnu liniju.
Najpre je potrebno izgraditi pristupne saobraćajnice.
Sa obe strane reke već su „utabani“ zemljani putevi do obale, koji bi trebali da se asfaltiraju.

Sa zemunske strane potrebno je asfaltirati 450 metara saobraćajnice od Batajničkog druma, dok je sa
borčanske potrebno izgraditi oko 1,5 kilometara. Na mestima koja su predviđena kao pristani, obala nije
adekvatna zbog čega je potrebno izgraditi i odgovarajuće pristupnice.

Osim toga, za plovidbu Dunavom neophodno je pribaviti i niz saglasnosti od nadležnih preduzeća, a
prethodno je potrebno i raspisati tender na kome će biti izabran prevoznik. ..... itd.
ceo text : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=46293

Evo da dam moju procenu : od ovog načina prevoza neće biti ništa - iz više razloga.
 
Vrh