Šta je novo?

"Metro na vodi"

Matt је хтео да отвори нову тему о овој трајект линији али сам ја вест ипак пребацио овде

Понедељак, 14. jануар 2008.
Град ради на успостављању трајектне везе између Земуна и Борче

Секретаријат за саобраћај потписао је уговор са Саобраћајним факултетом у Београду о изради Студије изводљивости успостављања трајектне линије преко Дунава, између Земуна и Борче. Студију ће израдити тим од девет најеминентнијих домаћих стручњака у области водног саобраћаја и организације превоза. Реализацијом пројекта омогућила би се боља саобраћајна повезаност Новог Београда и Земуна са левом обалом Дунава. Рок за израду студије је три месеца.

Према речима Зорана Пешовића, градског секретара за саобраћај, студија ће дати преглед свих потребних активности за успостављање трајектне линије Земун–Борча, неопходне документације, законских услова, ограничења и надлежности за успостављање превоза. Она ће утврдити и обим и динамику робних и путничких токова и размотрити потенцијалне локације пристаништа и приступних саобраћајница. Студијом ће бити и анализирани расположива речна пловила и трајекти тражених карактеристика, али и предложено функционисање и организација рада целокупног система, као и капацитета трајектне линије и идејно решење пристаништа.

– Успостављање трајектне везе Земун–Борча је веома важан пројекат за Београд. Реализацијом овог пројекта са аспекта локалног саобраћаја омогућила би се боља повезаност Земуна и Новог Београда са великим делом општине Палилула, који се налази на левој обали Дунава, и Панчевом. Пројекат је важан и са аспекта транзитног саобраћаја, будући да би успостављањем ове везе добар део транзитног саобраћаја (углавном тешка теретна возила) био измештен из центра града. Овај транзитни саобраћај не би имао потребу преласка преко „Газеле” и Панчевачког моста, који су преоптерећени, али ни проласка кроз центар града, где је отежано функционисање саобраћаја – каже Пешовић.

Према мишљењу надлежних, први превоз трајектом би, уколико се све одвија по плану, могао да се реализује још у току ове године. Приликом реализације пројекта граду ће бити драгоцено искуство из других земаља у окружењу у организацији речног трајектног саобраћаја. Такав пример је град Видин у Бугарској, где је у зони локације будућег моста преко Дунава успостављено функционисање трајектне везе између Румуније и Бугарске.
izvor Beoinfo
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1303506

А ево и допуне из Блица
Trajektom od Zemuna do Borče
Sekretarijat za saobraćaj potpisao je ugovor sa Saobraćajnim fakultetom u Beogradu o izradi Studije izvodljivosti uspostavljanja trajektne linije preko Dunava, od Novog Beograda i Zemuna do Borče. Rok za izradu studije, koja bi trebalo da da pregled svih aktivnosti potrebnih za uspostavljanje trajektne linije, je tri meseca. Iz Sekretarijata za saobraćaj kažu da bi uspostavljanje ovog puta deo tranzitnog saobraćaja (uglavnom teška teretna vozila) bio izmešten iz centra grada. Ako se sve bude odvijalo po planovima, prvi prevoz trajektom bi mogao da se realizuje još u toku ove godine.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=26795
 
Ovo je jako dobra ideja i na odredjeno vreme bi "rasteretila" ideju o izgradnji mosta Zemun-Borca.

Sa strane Zemuna, koliko toliko postoji infrastruktura koja bi dozvolila dolazak teskih vozila do reke. Naravno, morao bi da se napravi i pristan, kao i pristupne saobracajnice (recimo ovde negde gde je obala malo niza: http://maps.google.de/?ie=UTF8&ll=44.866128,20.372955&spn=0.005247,0.0134&t=k&z=17&om=1).

Problem ce biti banatska strana jer tamo nema bas nikakvih puteva koji bi vodili do reke Dunav. Verovatno bi delom vec morao da se napravi jedan deo spoljne magistralne tangente koji bi povezivao pristan za trajekte na strani Borce sa Zrenjaninskim putem severno od Borce ili eventualno uz reku (nasip) jer bi bilo totalno nehumano poslati kamione kroz postojeca naseljena mesta.
 
U planu i trajekt linija Banovo brdo - Novi Beograd
M. Bulatović |||| - 17.01.2008. - 23:12
Beograd zaslužuje ovaj vid prevoza, kaže Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz...
Posle prve gradske trajekt linije između Zemuna i Borče, koja bi trebalo da zaživi već na proleće, u planu je uvođenje rečnog javnog saobraćaja između Banovog brda i Novog Beograda, saznaju „24 sata”.
bg.jpg

BRODOVI - Želja nam je da u toku marta napravimo probnu vožnju od Zemuna do Borče, a da na proleće linija potpuno zaživi. Dug je put do toga i najvažnije je da postoji volja svih instanci u Gradu i Republici - kaže za „24 sata” Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz.

Građane će linijom od Zemuna do Borče, trasom dugačkom 650 metara, prevoziti brodovi, a vožnja će trajati svega 5-6 minuta. Pristaništa će biti kod okretnice autobuske linije 88 u Zemunu na Keju i kod šljunkare kod Borče.
- Suština uspostavljanja brodskih linija je izvesnost. Ljudi će moći da planiraju vreme za koje mogu da stignu do nekog odredišta. Išli smo na varijantu najkraćeg puta kojim bismo spojili dve obale - kaže Đukanović.

Studija o izvodljivosti uspostavljanja trajektne linije od Zemuna do Borče, koju radi Saobraćajni fakultet, pokazaće šta je sve potrebno kako bi ona zaživela. Neke obale su sređene, a neke, kao što je ova u Borči, nisu. Na primer, treba asfaltirati i podići 1,2 kilometra puta koji vodi ka šljunkari i koji se odvaja od puta za Crvenku s trase autobuske linije 104.

Novi vid saobraćaja će sigurno olakšati putovanje Beograđanima, najpre onima iz Zemuna i Borče, a zatim i žiteljima Banovog brda i Novog Beograda.
- Želja nam je da brodski saobraćaj vidimo u integrisanom sistemu s ostalim saobraćajem. Ovo je novi vid prevoza koji Beograd potpuno zaslužuje. Možda će jednoga dana biti moguć ovakav prevoz, na primer, od Obrenovca do Beograda, od Pančeva do Beograda. Sve je to viđeno i na manjim rekama nego što ih Beograd ima - kaže Đukanović.
izvor 24 sata
link http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=19186
 
Хм, чини ми се да линија Нови Београд - Баново Брдо има смисла само до завршетка зградње новог моста. После тога ће аутобуси много брже стизати...
 
Да, с тим што се мост Земун-Борча ни не назире у скоријој будућности... :(
 
Nešto mi tu malo nije jasno. Oni pominju da će trajekt da zameni tranzitni saobraćaj. Kada sam to čuo mislio sam da će da se pravi trajekt bliže Zemun - polju) jer su ranije pominjali da bi se most tu negde gradio). Međutim, ipak se radi o prevozu putnika od centra Zemuna, ne zna o kakvom tranzitnom saobraćaju pričaju. Mešaju lončiće... Trebalo i zaista dva trajekta.
 
Трајектима преко Саве
Први бродови требало би средином априла да превезу путнике од Новог Београда до Чукарице, најављују у Дирекцији за јавни превоз

Више пута најављивана идеја о увођењу трајектне линије која би повезивала Нови Београд и Чукарицу, Борчу и Земун требало би да заживи половином априла. Саобраћајни факултет је на захтев Секретаријата за саобраћај урадио Студију изводљивости, тако да би за око месец дана први бродови могли да превезу путнике са једне обале Саве на другу.

Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, каже да је то експериментална линија, јер је поступак набавке трајеката прилично сложен. Дирекција тренутно утврђује цене пројекта и минимум квалитета који би требало да испуњавају, јер је приоритет обезбеђивање сигурности путника.

– Одлучили смо да бродови најпре крену преко Саве, јер Дунав захтева чишћење које би дуго трајало. Првобитно смо планирали да успоставимо линију Борча – Земун, али је тешко утврдити где би у Борчи било најбоље изградити стајалиште – истиче Ђукановић и додаје да су се као могуће опције појавили шљункара и место Црвенка, док је стајалиште у Земуну предвиђено код окретнице аутобуса 88. Ђукановић не искључује могућност увођења речног транспорта за време обнове „Газеле” и наглашава да је Дирекција недавно спровела анкету која је показала да међу Београђанима постоји велико интересовање за увођење речног саобраћаја.

Уколико буде остварена идеја о речном саобраћају, трајекти ће, према најавама из Дирекције, постати део интегрисаног тарифног система. То значи да би грађани са претплатничким маркицама које важе за ГСП могли да користе услуге трајекта. Пре тога је неопходно расписати конкурс за набавку савремених уређаја за поништавање карата који ће бити постављени у свим возилима јавног превоза.

Како кажу у Дирекцији, град је и ранијих година разматрао могућност успостављања речног саобраћаја, али није имао све потребне дозволе. Сада су се околности промениле, па је план за увођење речног саобраћаја добио ширу подршку.

Стручњаци Саобраћајног факултета упозорили су да би највећа невоља код увођења трајеката била непостојање пратеће инфраструктуре, јер Београд, за разлику од других градова који имају речни саобраћај, недовољно користи природне потенцијале – Саву и Дунав. Они сматрају да би без претходних припрема увођење трајеката у речни саобраћај изазвало још веће гужве на копну. Због тога би, тврде, најпре требало изградити пратеће објекте који су предуслов успостављања речног саобраћаја.

– Ми немамо добре спојне тачке које би повезале обалу и копно, зато је неопходно најпре одредити локације за трајектна стајалишта, јер проблем не представљају реке, већ копно – кажу на Саобраћајном факултету и додају да је додатни проблем града погрешно постављена инфраструктура. Као пример наводе Борчу која лежи на реци, а заправо нема никакав контакт с њом. Тврде да ништа боље није ни у центру града, јер трамвајска пруга која пролази поред Саве не значи да је Београд изашао на реку. Због тога се као могућност решавања овог проблема помиње постављање жичаре од Пристаништа до Калемегдана. Њеном изградњом избегла би се гужва у железничком саобраћају, премда се Пристаниште налази непосредно уз пругу.

Београђани ће, по свему судећи, постепено морати да се навикавају на силазак на Саву и Дунав који је значајан, пре свега, због растерећења копненог саобраћаја. Поред тога, речни саобраћај важан је и са становишта очувања животне средине, јер знатно мање загађује околину од копненог.

Н. Миковић
[објављено: 31/03/2008.]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Trajektima-preko-Save.sr.html
 
Trajektom na posao
M. PRELEVIĆ, 03.04.2008
brod-restoran-sava.jpg

Možda će i ovaj brod prevoziti putnike
GRADSKI prevoz na rekama uskoro će postati stvarnost. Već do kraja aprila, ako sve bude išlo po planu, krenuće prva, probna linija trajekta, koja će povezati Novi Beograd i Čukaricu. Od cene i izvodljivosti projekta, ali i interesovanja Beograđana, zavisiće i da li će ovaj prevoz zaživeti, kao i da li će se broj linija povećati.

Prvobitno je bilo najavljeno da će brodovi prelaziti Dunav, povezujući Zemun i Borču. Sa zemunske strane, trajekti bi pristajali kod okretnice autobusa "88", a za Borču su se pojavile dve opcije - Crvenka i šljunkara. Ta je ideja ipak, bar zasad, u drugom planu. Željko Đukanović, prvi čovek Direkcije za javni prevoz, objašnjava da je obala Save mnogo uređenija, a time i pogodnija za pristajanje trajekta. Zato su se planovi u potpunosti prebacila na Savu.
- Problem sa Dunavom je Borča. Tamo bi trebalo napraviti bar kilometar puta, urediti pristanište, rešiti komplikovane imovinsko-pravne odnose - kaže Đukanović. - S druge strane, obala Save nije sporna, pa će od sredine do kraja meseca verovatno biti izvedena i probna vožnja.

Željko Đukanović dodaje da je i izvodljivost celog projekta teža nego što se u prvi mah mislilo.
- U Beogradu postoji samo jedno preduzeće koje ima adekvatne brodove. To je "Metro na vodi", koji se sa ovom idejom javio još pre nekoliko godina, ali se to tada nije ostvarilo - podvlači direktor Đukanović. - Javili smo im se, tražili da nam dostave podatke šta imaju od vozila. Sada čekamo njihov odgovor.

Brodovi će, naravno, morati da ispunjavaju minimum kvaliteta, a bezbednost putnika biće na najvišem nivou.
Ako ova ideja zaživi, beogradski trajekti ući će u Integrisani tarifni sistem. To znači da brodovi neće imati posebne ulaznice, već će putnici sa kartama i pretplatnim markicama za GSP moći i da plove. Po svemu sudeći, Beograđani jesu zainteresovani za ovaj vid prevoza. U prilog tome idu i analize i ankete koje je uradila Direkcija za javni prevoz. Brodovi će posebno biti značajni kada počnu rekonstrukcije beogradskih mostova.

BRODOVI
POSLE kraha ideje da se uvede prevoz preko reke, preduzeće "Metro na vodi" okrenulo se - ugostiteljstvu. Oni već godinama organizuju krstarenje beogradskim rekama, uz ručkove ili večernje zabave. Trenutno poseduju tri broda - "Belađo" (na dva nivoa), "Danka" i "Karpe dijem" (oba imaju po 56 restoranskih mesta). Na njihovom sajtu stoji i najava: "Redovna linija - počinje od proleća".
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=119056&datum=2008-04-03
 
Evo primera kako to izgleda u Budimpеšti. Ovo je pristanište linija BKV (njihov GSP):

1104081747yd6.jpg

Kako izgleda kad pristaje brod:
1104081748fd3.jpg

Redosled polazaka:
1104081749iv9.jpg


Interesantno mi je da su natakarili dve iste stanice kao i one sto stoje na ulicama. :)
 
U petak kreću trajekti preko Save
Brodovi će voziti na relaciji Blok 70a – Ada Ciganlija – Brankov most. – Putnici će moći da se prevezu uz pretplatničku markicu GSP-a
brankov%20most%20pristaniste1.jpg

Priprema pristana kod Brankovog mosta (Foto D. Jelen)
Najava gradskih vlasti o uvođenju trajekata u javni prevoz sutra će se konačno obistiniti. Tada će prvi brodovi zaploviti od stajališta kod Brankovog mosta preko Ade Ciganlije do novobeogradskog Bloka 70a. Biće to promotivna vožnja, dok bi rečni saobraćaj na ovoj trasi trebalo da u potpunosti zaživi na Veliki petak u 6.30 časova.

Preduzeće „Metro na vodi”, koje je grad angažovao za prevoz putnika preko Save, obezbedilo je dva broda ukupnog kapaciteta 70 mesta, od čega 56 za sedenje. Ova plovila, stara četiri odnosno pet godina, polaziće na svakih 20 minuta, a ono što će sve putnike najviše obradovati jeste da će na trajektima važiti pretplatne markice Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”, dok bi pojedinačna karta u jednom pravcu trebalo da košta 50 dinara. Uskoro se očekuje i raspisivanje konkursa za nabavku savremenih uređaja za poništavanje karata koji će biti postavljeni u svim vozilima javnog prevoza, uključujući i trajekte.

Paralelno sa ovim, Sekretarijat za saobraćaj priprema i uvođenje trajektne linije Borča – Zemun, ali će ona zaživeti tek pošto ovaj deo Dunava bude očišćen. Do tada će, prema rečima Željka Đukanovića, direktora Direkcije za javni prevoz, brodovi saobraćati samo preko Save, a stajališta sa obe strane reke su već obezbeđena.

– Trudili smo se da pristaništa postavimo tako da budu što bliže stanicama kopnenog javnog prevoza. Tako će u Bloku 70a putnici direktno iz autobusa, koji vozi na liniji 81, moći da uđu u trajekt i prevezu se do Brankovog mosta ispod koga su tramvajske stanice. Tako bi ovaj vid prevoza trebalo da funkcioniše šest meseci, a ako se ispostavi da postoji veliko interesovanje, moraćemo da uvedemo nove ili izmenimo postojeće linije GSP-a kako bi putnicima bio još lakši pristup trajektnim stajalištima – objašnjava Đukanović.

Stručnjaci saobraćajnog fakulteta ranije su naglašavali da će bez prethodnih priprema uvođenje trajekata u rečni saobraćaj izazvati još veće gužve na kopnu. Zbog toga su predlagali izgradnju žičare koja bi povezivala Kalemegdan i Pristanište koje se nalazi neposredno uz železničku i tramvajsku prugu. Gradske vlasti zasad ne razmatraju ovu mogućnost, već će sačekati da probni period i saobraćajna studija pokažu na koji način je najbolje povezati kopno i reke.

Iz preduzeća „Metro na vodi” poručuju da uređenje stanice kod Brankovog mosta privode kraju. Naglašavaju da će stajalište biti veličine oko 200 kvadratnih metara, da će umnogome podsećati na letnju terasu, kao i da će postojati zatvoreni deo u kome će putnici boraviti u zimskim mesecima i u slučaju padavina. Kako se saznaje, u toku je izgradnja još četiri stanice koje bi trebalo da budu završene do leta.

Većina građana i saobraćajnih stručnjaka smatra da je došlo vreme da Beograd počne da koristi svoje prirodne potencijale – Savu i Dunav. Oni veruju i da bi se na taj način bolje štitila životna sredina, jer rečni saobraćaj znatno manje zagađuje okolinu od kopnenog.

Očekuje se da će uvođenje trajekta u gradski saobraćaj dati rezultate naročito kada bude počela obnova „Gazele” i Pančevačkog mosta. To bi, prema očekivanjima, trebalo da u značajnoj meri smanji saobraćajne gužve.

Gradski čelnici su i ranijih godina razmatrali mogućnost uspostavljanja rečnog saobraćaja, ali nisu imale sve potrebne dozvole. Sada su se okolnosti promenile, pa je plan za uvođenje rečnog saobraćaja zadobio širu podršku.

N. Miković
[objavljeno: 22/04/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/U-petak-krecu-trajekti-preko-Save.lt.html

Nigde ne kaže koliko će se putovati? 20minuta? I još čekaš 20 minuta da bi ušao, a prvo moraš da se dovučeš do reke i posle da se od Brankovog odvučeš do gde hoćeš. Ne verujem da će im upaliti, možda za vreme rekonstrukcije Gazele. To bi trebalo da rade mogo brži brodići i da budu dobro povezani. Mislim da će se linija mnogo više koristiti vikendom, po lepom vremenu.
 
Moj prvi post.... :D

S obzirom da ima dva vozila, i idu na 20 minuta, da se izracunati...

Jednom vozilu treba 40 min. da napravi ceo krug...to znaci da npr. (MOJE NAGADJANJE !!!) kada ide nizvodno od bloka 70, za ukrcavanje i iskrcavanje se odvoji 3 minuta, stize za 5 minuta do Ade + 3 min "primopredaja" putnika, onda 9 minuta do brankovog mosta + 3 minuta "primopredaja" putnika i onda ima citavih 17 minuta da odvozi uzvodno od Brankovog mosta do bloka 70... :D

Da bi ovo postigao mora brze da se krece od ovih dosadasnjih camaca za prevoz do Ade...nije lose najavljeno prolazno vreme...ali, sto kaze Bora "...malcice je drukcije u praksi, mnogo toga jos uvek se uci...", videcemo na sta ce to da lici...
 
ovo je smešno (95-com iz bloka 70 stižeš do brankovog mosta za petnaestak minuta) i nastaviće da bude smešno dok ne počnu da koriste hydrofoil brodove. (i oni se mogu naći polovni ako baš nemamo love za nove). :rolleyes:
 
Saltam kanele i na Studio-B rekose da ce se na markicu doplacivati 400 dinara...a markica, koja je pomenuta, ce da vazi samo nekoliko dana do 5-og...to je onaj deo mog prethodnog posta "malcice je drukcije u praksi"...:)
 
Ma ko ce to da placa... a i lakse je sacekati 11icu nego ici do bloka 70a i cekati brod, koji se placa 50 dinara:)
 
Prvo treba sacekati i videti kako ce i da li ce uopste da izgleda u praksi. Ovako u startuljuvati po tome je malo bezveze. Mozda se brze stize 95-om do brankovog nego camcem ali svakako ovo ce biti sjajna opcija za dolazak do ade. Ako nista drugo oni lopovi koji voze na spiritus i u limenim kantama mi nece vise biti jedina opcija...
 
Ипак је мало пребрзо да је тај метро на води укључен у интегрисани тарифни систем ГСП-а. Приватним аутопревозницима су биле пторебне године да уђу, беовоз још чека, а метро на води није ни стартовао а већ јесте укључен. Пре то личи на помоћ конкретном предузећу и предизборној кампањи.
 
U svakom slucaju,super je ideja sto su povezali adu i taj deo novog beograda,po meni je to najveca korist u trenutnoj situaciji.
 
Ада је годинама повезана са Новим Бгд чамцима...
Новинар стално назива те бродове трајектима а они заправо могу превозити само путнике а не и возила...
 
Nurko7000":xsidqruk je napisao(la):
Ада је годинама повезана са Новим Бгд чамцима...
Новинар стално назива те бродове трајектима а они заправо могу превозити само путнике а не и возила...
:laugh: Jesu, jesu, to su trajekti! Mogu i bicikle... :gobb:
 
Nakon višegodišnjeg odlaganja, od danas kreće javni prevoz Savom i Dunavom
Brodićem od Brankovog mosta do Bloka 70
beograd1_1.jpg

Beograđanima na raspolaganju dva brodića sa po 60 mesta: Jučerašnja probna vožnja

Dugo najavljivani rečni saobraćaj konačno će probno zaživeti danas. U početku će Beograđanima na raspolaganju biti samo dva brodića na dve relacije i to od Brankovog mosta do Bloka 70, i od Bloka 70 do Ade Ciganlije. Prevoz rekama za sada je poveren preduzeću "Metro na vodi", a ukupan kapacitet dva brodića je po 60 mesta.
"Beograd je konačno javnim prevozom sišao na svoje reke. U početku će to biti samo prevoz brodićima kojima će od Brankovog mosta do Bloka 70, na kraju ulice Omladinskih brigada, trebati 34 minuta dok će nizvodno stizati za samo 20 minuta. Sa druge strane, od Bloka 70 do Ade Ciganlije biće potrebno samo nekoliko minuta. Po iskrcavanju na Adi putnici će moći do samog kupališta da se prevezu vozićima u kojima će važiti karta za brodić", rekao je tokom jučerašnje probne vožnje Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz. Kako naglašava v.d. gradonačelnika Beograda Zoran Alimpić, za dobro funkcionisanje rečnog saobraćaja najvažnija je njegova povezanost sa autobuskim i tramvajskim prevozom. Zato su i izabrana mesta za pristane kod Brankovog mosta, u Bloku 70 i na kraju trase vozića kod Radničke ulice gde na svakom mestu saobraća desetak linija. Prema rečima Nenada Ranđelovića, menadžera firme "Metro na vodi" u planu je povećanje flote kako bi građani u letnjoj sezoni imali brži i češći prevoz rekama. Tako će prvi od dva broda kapaciteta od po 200 mesta krenuti za oko mesec dana na relaciji Brankov most Blok 70, dok će drugi brod stići za nekoliko meseci. Putnici će na pristanima moći da kupe i neophodne sitnice kao i na svakom drugom kiosku, a tokom plovidbe o njima će se starati ljubazno osoblje broda.

- Ovo je nešto što smo čekali decenijama, da Beograd počne da koristi svoje dve reke. Ovo će pored pukog prevoza biti i dobar način da se uživa u pogledu na grad sa reka, pa čak i da bude neka vrsta kratkog polučasovnog izleta - sa oduševljenjem konstatuje naša sugrađanka Mira Morača koja nije mogla da dočeka da danas počne redovan saobraćaj već je juče došla i na probnu vožnju za medije.
Ipak, da bi rečni saobraćaj u potpunosti zaživeo potrebno je da se uspostavi i trajektni prevoz na Dunavu od Zemuna do Borče. Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj za početak maja najavljuje predstavljanje studije o uspostavljanju trajektnog prevoza na toj relaciji koja bi trebala da funkcioniše do izgradnje mosta na Dunavu.
- Pokretanje trajekta, kojim bi se kolima i autobusom od Zemuna do Borče stizalo za samo pet minuta umesto više od 90 minuta koliko sada treba, moraće da sačeka čišćenje Dunava. Zatim treba napraviti pristupne saobraćajnice, od Borče do reke, ali i u Zemunu jer do keja sada vode samo uske ulice - napominje Pešović. R. V. Bibić

Vožnja rekom uz markicu

Korišćenje rečnog prevoza biće moguće i uz postojeću markicu Integrisanog tarifnog sistema, ali uz doplatu od 400 dinara. U slučaju da neko hoće da koristi mesečnu kartu za vožnju brodićima a nema markicu potrebno je da izdvoji 1500 dinara. Moguće je kupiti i pojedinačnu kartu za jednu vožnju po ceni od 50 dinara, ili povratnu kartu od 89 dinara.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Ova linija do Brankovog ide na sat vremena... a u smeru ka Bloku se putuje 36 min... mnogo je ali m ozda i bude korisnika. Mada bi trebalo da vazi markica, bez doplate.
 
mislim da ce ovaj prevoz da pukne vrlo brzo zato sto ga niko nece koristiti, i zato sto nije dovoljno i dobro izreklamiran
 
Vrh