Šta je novo?

"Metro na vodi"

Ušteda vremena je više nego simbolična, ali treba računati na uštesu energije (i to psihičke u smislu nerviranja zbog gužvi, i naravno goriva). To je ono najbitnije, a naročito za velike poslovne sisteme kao što su Imlek i Frikom koji će uštedeti ogromne logističke troškove koje sada imaju. Dovoljno je da trajekt koristi 500 šlepera i velikih kamiona dnevno, i dobijamo i kakvo takvo rasterećenje saobraćaja i zagađenja u centru.
 
Upravo sam gledao na B92 reportazu o pariskom brodskom prevozu. To je neka strana produkcija i reportaza je super. Pokazuje unutrtasnjost, vozaca, objasnjava kako je sporo ali lagano, udobno, a i izbegnu se guzve. Pokazuju nekoga ko putuje na sastanak brodicem i vraca se tako.Kazu puno je turista. Vaze karte za metro i za autobus. Pred kraj pokazu i gradske guzve i prave anketu kod vozaca automobila. I kao zakljucak ovako je udobnije, opustenije, i nema cekanja kao autobusa kad su guzve
 
Уклањање два објекта на Сави
Секретаријат за инспекцијске послове донеће решење о уклањању два пловна објекта на обали Саве како би на тим локацијама била направљена пристаништа за линије речног јавног превоза. У првој фази биће уклоњени објекти „Плави превоз Зоран Марковић ПР” и сплав ресторан „Грин бар”.

Према студији Института Саобраћајног факултета предвиђено је да на обали Саве буде направљено укупно седам оваквих пристана. Пристани ће бити фиксирани помоћу шипова и са обалом повезани челичним приступним мостовима димензија 26 пута 7 метара.

Секретаријат за инспекцијске послове ће и на осталим локацијама, а према захтеву Дирекције за јавни превоз, спровести истоветан поступак уклањања пловних објеката.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
:lol: Čekaj, jel to oni sklanjaju one plave brodiće koji su vozili od b70 do Ade?! :/ Sumnjivo, sumnjivo... Dok ne sklone onaj ogroman skybar, što je sad sportska hala, neću biti ubeđen da žele da uvedu red...
 
Речна пристаништа на месту сплавова
Мрежа пристана исељава укотвљена пловила. – Сталне превозне линије преко Саве и Дунава делимично ће рашчистити гужву у престоничком приобаљу

Уклањање два пловна објекта са Саве, крај Блока 70А само је почетак ослобађања простора који је намењен пристаништима јавног речног саобраћаја. Градске службе већ меркају још неколико локација на Сави које су погодне да приме трајекте са путницима и тешким камионима, чиме би били растерећени закрчени мостови и загушене саобраћајнице у ужем језгру града. Крајем године, ако је овог пута веровати обећањима власти, биће расписан вечито одлагани конкурс на којем ће бити распоређена места за сплавове и друга пловила која се башкаре на рекама без дозволе. До тада постављање сталних превозних линија преко Саве и Дунава делимично ће рашчистити гужву у престоничком приобаљу. Могло би се десити и да, између осталих,власници неколико сплавова на популарном летњем излетишту Ади Циганлији будуљубазно замољени да се удаље.

– Код Бранковог моста, једног од места где ће бити изграђено пристаниште, нема објеката у реци. Нисам сигуран да ли има пловила на делу Аде на којем је планирана речна станица. Ако има, покушаћемо да се са њиховим власницима, као и са онима који држе објекте у Блоку 70А, договоримо да оду сами. У противном, уклонићемо објекте принудно и њима наплатити трошкове – каже Владан Луковић, секретар за комунално-инспекцијска питања.

Ослобађање те три локације биће тек први налет успостављањамреже пристаништа, за којим ће да следи избор још четири места на Сави за прихват трајеката. Могуће локације су одређене и ускоро ће се надлежни одлучити за најповољније.

– Одабрано место мора да има довољну дубину како могућност бродова да пристану не би зависила од висине водостаја. Осим прве три на којима ћемо радити, одговарајуће локације су Сајам, што би омогућило аутомобилимада више не морају да преплављују Булевар војводе Мишића,затим Земун, што ближе окретници аутобуске линије 88, „25. мај” и Борча, негде покрај шљункаре, где би било згодно место и за прихват теретних возила.Погодна места су и покрај Аде Хује и код Остружнице. Ми немамо ништа против грађана који су на тим локацијама укотвили објекте, али студија прописује каква места долазе у обзир за пристаништа, која ће бити од користи свим становницима Београда и свима који путују кроз главни град. Дај боже да за неколико година, уместо седам, добијемо десетине пристаништа и да Београд коначно изађе на реке – објашњава Жељко Ђукановић, први човек Дирекције за јавни превоз.

Пристаништа ће бити све више ако путници буду радо хватали речни превоз. Линије које су за сада планиране биће пробне и промет на њима ће помоћи да се утврди колико има заинтересованих да заобиђу градску саобраћајну вреву и укрцају се на трајект који би требало да их знатно брже пребаци до одредишта.

– Постоји студија изводљивости и за превоз аутомобила трајектом али само се на терену доказује да ли је идеја успешна. Такав транспорт би добро дошао како би теретна возила и камиони који превозе опасан материјал избегли сада нужну маршруту кроз центар Београда. Видећемо да ли ће те линије бити комерцијалне или ће их, што је вероватније, градсуфинансирати – рекао је Чедомир Вукашиновић, помоћник секретара за саобраћај.

В. Вукасовић
[објављено: 24/07/2008.]
Извор: Политика
Линк: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Rechna-pristanishta-na-mestu-splavova.sr.html
 
Kakvi su rezultati uvođenja rečnog saobraćaja preko Save
Dnevno se vozi 500 Beograđana
Autor: Boris Vuković | 07.08.2008. - 08:59

Oko 500 putnika dnevno rečnim prevozom pređe preko Save. Nakon tri meseca probnog perioda, u Direkciji za javni prevoz smatraju da je broj putnika zadovoljavajući, a pripremna faza će biti završena do oktobra. Posle toga, u planu je uvođenje novih linija i bržih brodova, kako bi što više Beograđana umesto drumskog koristilo rečni saobraćaj.

U pripremi je produženje linije koja sada saobraća od Ade do Bloka 70. Ova linija biće produžena do Bloka 44, čime bi mnogo veći broj građana koristio ovaj tip prevoza. Sa druge strane, produžiće se i linija vozića sa Ade do Radničke ulice, čime bi putnici izbegli gužve na Sajmu ili Gazeli.

- Ideja ovog šestomesečnog probnog perioda je da proverimo koliko je interesovanje Beograđana za rečni prevoz. Za sada je projekat uspešan, pa će od oktobra biti uvedene nove linije i brži brodovi, čime bi se povećala efikasnost - priča Milan Janković, pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz.

Od oktobra će početi izgradnja novih pristaništa, a prema studiji Saobraćajnog fakulteta, novi pristani planirani su na Adi Huji, u Bloku 45, na Sajmu, kod „25. maja“, na Zemunskom keju, u Borči i u Ostružnici. To je veliki poduhvat, jer osim izgradnje, potrebno je pristaništa povezati sa linijama javnog prevoza.
- Novi brodić uveli smo na liniji od Brankovog mosta do Bloka 70, jer je učestanost polazaka bila premala. To je znatno doprinelo povećanju putnika, pa očekujemo da što više brodova i linija uvodimo, putnici će više koristiti. Do kraja godine Grad će raspisati konkurs za nabavku novih brodova koji su potrebni za projekat rečnog prevoza - dodaje Janković.

Iako rečni prevoz znatno olakšava saobraćaj, najveći broj građana i dalje brodove koriste za izlet i rečno razgledanje grada. Broj putnika znatno je manji i ukoliko pada kiša, tada Beograđani izbegavaju rečni saobraćaj, ne znajući da su natkriveni i pristanište i brodovi.
...
izvor Blic
ceo tekst http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=52197
 
Samo da ovom prilikom pohvalim osoblje prevoza "Metro na vodi"...
Toliko su ljubazni, a bez preterivanja i uvlacenja, bas onoliko koliko je potrebno...dobar dan, do vidjenja, prijatna plovidba, lepo se provedite, kez na licu, pozitivni ljudi...jako lep primer kako se treba ponasati...
 
док не повежу земун и дорћол џаба им све. то би биле ударне линије:
земун - дорћол
земун - ада
дорћол - ада
и слично...
 
Сада ћемо да видимо да ли ће бити путника у јесењој сезони.
 
Dunav čeka trajekte za prevoz putnika
Male su šanse da trajektna linija Borča – Zemun bude uspostavljena do kraja godine. – Brodovi koji prevoze putnike preko Save spremni za zimu, kažu u Direkciji za javni prevoz

Trajektni prevoz putnika na relaciji Borča – Zemun, najverovatnije, neće biti uspostavljen do kraje godine, kako je ranije najavljivano. Prema saznanjima „Politike”, gradskim vlastima veliku glavobolju zadaje nabavka plovila koja mogu da prime najmanje 60 drumskih vozila. Ukoliko se, posle raspisivanje konkursa, ispostavi da nijedno preduzeće ne poseduje ovakve brodove, grad će morati da ih naruči što može da potraje i do dve godine.

Dosad je završena studija o uvođenju trajektne linije na Dunavu, a uskoro bi trebalo da se urade projekti za postavljanje rampi na prilazima reci. Posle toga sledi prilično složena procedura nabavke plovila, odnosno raspisivanje javnog poziva na koji će moći da se odazovu sve firme koje imaju mogućnost da obavljaju ovakav vid prevoza.

Preduzeće „Metro na vodi”, koje uveliko prevozi putnike na relaciji Brankov most – Ada Ciganlija – Novi Beograd, spremno je da učestvuje u javnom nadmetanju, ali je problem u tome što ono trenutno poseduje samo jedno plovilo.
– Imamo jedan mali trajekt koji može da preveze oko 150 putnika i 12 automobila, kao i još jedan brod koji je na „stendbaju”. Čim dobijemo poziv od grada prijavićemo se za dobijanje dozvole za prevoz vozila i putnika preko Dunava – kaže Nenad Ranđelović, iz kompanije „Metro na vodi”.

Gradske vlasti ranije su najavljivale da će za rečni saobraćaj od Borče do Dunava angažovati brodove koji mogu da prime veliki broj putničkih vozila, kako bi se rasteretio saobraćaj na kopnu. Prema njihovoj zamisli, automobili koji svakodnevno prelaze Pančevački most i kroz centar grada po najvećim gužvama idu prema Zemunu ukrcali bi se na trajekt i za dvadesetak minuta prešli s jedne obale reke na drugu.

– Da bi se u vreme saobraćajnog špica stiglo od Borče do Zemuna potrebno je u proseku 45 minuta, a trajektom bi vreme putovanja bilo gotovo upola kraće – kažu u Sekretarijatu za saobraćaj i napominju da je prethodno neophodno asfaltirati pristupne puteve do reka.

Kako se saznaje, već su određena buduća stajališta s obe strane Dunava. Tako će, prema planu, brodovi u Borči polaziti od šljunkare „Bami”, dok će u Zemunu uplovljavati u naselju Goveđi brod. Prema anketama koje su sprovedene u Borči, stanovnici ovog naselja su oduševljeno prihvatili ideju o uvođenju trajekta, ali stručnjaci, međutim, smatraju da bi pre upuštanja u ovaj projekat Dunav najpre trebalo temeljno očistiti.

Dok ovi poslovi ne budu završeni Beograđani će nesmetano moći da se voze jedino preko Save.

Direkcija za javni prevoz nedavno je započela akciju promocije rečnog saobraćaja deleći građanima na Adi Ciganliji letke na kojima je, između ostalog, ispisan raspored polazaka brodova koji prevoze putnike od Brankovog mosta do Novog Beograda.

Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz, kaže da su sva tri plovila spremna za zimu, kao i da grad razmatra mogućnost da u dogledno vreme ovaj vid prevoza integriše u jedinstveni tarifni sistem.

– Nov sistem naplate karata, takozvani tiketing, biće prioritet Direkcije u naredne četiri godine. To znači da će, u doglednom periodu, i na brodovima važiti karte, odnosno markice koje važe u vozilima kopnenog javnog prevoza – naglašava Đukanović.

Iz firme „Metro na vodi” poručuju da na njihovim plovilima neće biti zime. Tvrde da će u hladnim zimskim danima na brodovima biti znatno toplije i udobnije nego u autobusima, trolejbusima i tramvajima.

– Putnici će na brodovima biti zaštićeni od vetra i hladnoće, jer će grejanje raditi non-stop, tako da će zimi unutra prosečna temperatura biti od 15 do 20 stepeni – naglašavaju u „Metrou na vodi”.

U ovom preduzeću ističu i da su ankete koje su sproveli pokazale da građani žele da brodovi saobraćaju od ranih jutarnjih do kasnih noćnih sati. Dodaju i da su spremni da se uključe i u noćni rečni saobraćaj, ukoliko od grada dobiju zeleno svetlo. To bi, kažu, posebno odgovaralo mnogobrojnim posetiocima splavova, ali u Direkciji za javni prevoz zasad nisu zainteresovani za uvođenje noćnih linija.

Nikola Miković
[objavljeno: 09/09/2008]
izvor Politika
link http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Dunav-cheka-trajekte-za-prevoz-putnika.lt.html
 
Jučer sam se vozio Metroom na vodi,sve je bilo u redu kad sam išao prema gradu, čak sam stigao za 25 minuta. Međutim kad sam se vraćao išao sam da uhvatim brod za 14.40, ali je bio otkazan,kao i prethodni u 14.05 jer je, kako sam saznao, gazda nešto trebao brod za Zemun
confused.gif
, te sam morao čekati polazak u 15.15. Nadam se da se više neće ponovit ovo.
Drugo, puštena je eksperimentalno u promet linija Blok 44-Blok 70-Ada, vozi svakih pola sata. Iz Bloka 44 polazi sa pristaniša za turističke obilaske Surčina.
 
E Srbijo. Ovo me podseti na Beovoz i njihove lokomotive koje su im naprasno trebale za robni transport pa su ih na kratko pozajmili. :bash:
 
Петак, 03. октобар 2008.
Без јавног превоза на рекама до 1. априла следеће године
Дирекција за јавни превоз Секретаријата за саобраћај обуставиће 31. октобра јавни превоз на рекама.
Од 1. до 31. октобра сви корисници маркица за јавни градски превоз моћи ће да се возе речним линијама Р1 (Ада Циганлија – Блок 70 – Блок 44) и Р2 (Бранков мост – Ада Циганлија – Блок 70) без уобичајене надокнаде од 400 динара на месечном нивоу.

Од 1. априла следеће године Дирекција за јавни превоз поново ће покренути јавни превоз на рекама.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1327322
 
Никад то неће да заживи док буду наплаћивали тих 400 динара преко маркице или 80дин. за повратну карту...

Оно што би могло да заживи је превоз са истим условима наплате као у ИТС возилима...значи маркица или појединачна карта + хидроглисер који вози ову релацију за неколико минута у оба смера...

Само те две ствари и биће веома много корисника...

Било би поприлично много људи само када би почели са истим возилима да возе са условима наплате ИТС-а...али овако, без једног од два, по мени неопходна услова...,,Неће да може!"...
Еквивалентно метроу...као када би се рекло да нам метро уопште не треба јер је број путника у беовозу мали...мали је зато што су услови лоши...исто је и овде...

Ја сам се возио неколико пута у оном промотивном периоду, када се није наплаћивало и тада је увек остајало доста људи на пристаништу јер нису могли да стану у једну туру!!! Чини ми се да они сада за цео период од када је лоше време нису превезли путника као у једној тури промотивног периода!!!

Резиме приче: Итс систем наплате + хидроглисери...или само ово прво...
 
Влада":1o6xnwjt je napisao(la):
Петак, 03. октобар 2008.
Без јавног превоза на рекама до 1. априла следеће године
Дирекција за јавни превоз Секретаријата за саобраћај обуставиће 31. октобра јавни превоз на рекама.
Од 1. до 31. октобра сви корисници маркица за јавни градски превоз моћи ће да се возе речним линијама Р1 (Ада Циганлија – Блок 70 – Блок 44) и Р2 (Бранков мост – Ада Циганлија – Блок 70) без уобичајене надокнаде од 400 динара на месечном нивоу.

Од 1. априла следеће године Дирекција за јавни превоз поново ће покренути јавни превоз на рекама.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1327322
Znaci ispala sa onim da ce voziti i preko zime, koliko se secam, to pre par nedelja nisu dovodili u pitanje. A i bilo bi bolje da ukinu tu naplatu od 400 din preko cene markice jer ne znam ko se vozi bas svakodnevno tim linijama pa da bi mu se isplatilo. Medjutim, svaki prilaz tim polazistima je relativno daleko od nekih radnih mesta ljudi i onih koji bi mozda koristili tako da kada se sabere dolazak do polazista, cekanje brodica i reda voznje koje je neizvesno, i opet po dolasku na drugu obalu odlazak do prevoza GSP-a i tako dalje.
 
Nakon šest meseci rečni saobraćaj prestaje da radi 31. oktobra
Malo putnika, a mnogo košta
Autor: R. Marković
1905_ocp_w380_h300.jpg

Rečni saobraćaj koji je ovog leta prvi put uveden u Beogradu, 31. oktobra prestaje da radi. Kako kažu nadležni, ponovo bi trebalo da počne sa radom od aprila sledeće godine.

Direktor Direkcije za javni prevoz Željko Đukanovićkaže da nije zadovoljan odzivom Beograđana da koriste ovu vrstu prevoza i dodaje da bi moralo još dosta toga da se poradi kako bi rečni saobraćaj nastavio da funkcioniše.

- U aprilu mesecu smo počeli ovu šestomesečnu probnu varijantu vožnje na vodi i za ovo vreme ne možemo da kažemo da su Beograđani baš „poludeli“ za vodom. Imamo još dosta toga da radimo kako bi eventualno sledeće godine nastavili tu priču, to uključuje i dobre marketinške poteze. Mislili smo da će građani pohrliti na vodu, ali to se nije dogodilo. Do sada nismo imali zadovoljavajući broj putnika da bismo mogli da nastavimo. Ono malo građana koji su se prevozili brodom, zadovoljni su. Njima je lepo, čak su pisali i peticiju da se nastavi sa prevozom. Ja ih razumem, ali to mnogo košta - kaže Đukanović.

On dodaje da je najveći problem što se rečni prevoz subvencioniše u veoma velikom procentu, te da je potrošeno nešto više od 30 miliona dinara. Zato će biti podnet izveštaj gradonačelniku, a do proleća će biti odlučeno šta će biti sa rečnim prevozom.

- Voleo bih kada bi rečni prevoz opstao, jer je u početku privukao veliki broj građana. Međutim, oni su dosta inertni i ne prihvataju nove stvari, većse i dalje guraju u autobusima. Zato ćemo u februaru i martu sprovesti dobru marketinšku kampanju kako bi građani uvideli prednosti takvog vida prevoza. Ujedno se mora povećati broj pristana. Kako bi oni bili isplativi, ideja je da ne budu samo mesta gde će se ulaziti na brod, većda to budu i kafići, kiosci i druga mesta na kojima će građani moći da dobiju određene usluge - najavljuje Đukanović.

Prema njegovim rečima ideja da se rečni saobraćaj potpuno uvede u integrisani tarifni sistem, gde bi građani uz povlasticu u potpunosti ili delimično, u određenom vremenskom periodu koristili prevoz preko reka, mogla bi značajno da utiče na povećanje broja putnika. Prema rečima direktora Direkcije za javni prevoz, trebalo bi ubuduće više pažnje posvetiti i informisanju putnika o linijama rečnog saobraćaja.
извор Данас
линк http://www.danas.rs/vesti/srbija/beograd/malo_putnika_a_mnogo_kosta.39.html?news_id=141921
 
Mislili smo da će građani pohrliti na vodu, ali to se nije dogodilo.
Međutim, oni su dosta inertni i ne prihvataju nove stvari, većse i dalje guraju u autobusima
Gradu još nije jasno da je glavni problem u ovim koritima koje nazivaju metro na vodi. Brkaju turističke brodove gde brzina nije bitna sa gradskim prevozom gde jeste. Pogledajte cene karata na prethodnim stranama za hydrofoil brodove u Holandiji kao i njihove brzine i broj putnika. Ljudima se jednostavno ne isplati da ovo koriste svakodnevno jer je spooooooooooooooro.
 
O ovome, govorim, ovo je širi spisak od prethodnog. Svi su ruski jer je ionako 80% ovakvih brodova građeno u SSSR-u, oni imaju najviše iskustva u gradnji i eksploataciji ovoga.

Olympia is one of the recent hydrofoils. This vessels has outstanding seakeeping qualities, ability to operate in darkness, and reliability and simplicity of operation. She can go on foils at wave height up to 3 m (3% accidence). Full-load displacement 138 tons, speed 37 knots, passengers 250 prs, range 300 n.m.
olympia.jpg



Cyclone is the gas turbine commercial hydrofoil. She can go on foils at wave height up to 2.5 m. Full-load displacement 150 tons, speed 42 knots, passengers 250, range 300 n.m.
cyclone.jpg



Katran (Kolhida) type ships have been widely used around the world, and in particular, in the Medditeranian Sea. She can go on the foils at waves of up to 2 m. Full-load displacement 74 tons, speed 34 knots, passengers 140/150, range - 200/150 n.m.

pogledajte zastavu! :D
katran.jpg



Polesye was designed to operate in shallow waters. Full-load displacement 20 tons, speed 36 knots, passengers 53, range 220 n.m.
polesie.jpg



Voshod is the best fast ferry in its class of smaller vessels. This hydrofoil is able to operate in foilborne conditions in waves up to 2 m in height. Full-load displacement 28.4 tons, speed 33 knots, passengers 71, range 280 n.m.
voshod.jpg


Kometa is the first Soviet sea-going hydrofoil. She was a very popular transportation means in Black and Medditeranian Seas in several last decades. Full-load displacement 59.5 tons, speed 32 knots, passengers 106-120, range 240 n.m.
kometa1.jpg



Meteor is the most popular and ecoomical river-going hydrofoil ferry. Full-load displacement 54.3 tons, speed 35 knots, passengers 124, range 600 km.
meteor.jpg


Raketa is the first Russian hydrofoil. The first ship was built in 1957. 400 vessels have been built and some of them continue to operate. Full-load displacement 26.2 tons, speed 32 knots, passengers 64, range 500 km.
raketa.jpg



Volga Shipyard je postavila nove informacije o Lastavici, novoj generaciji hydrofoila namenjenoj rekama
photo_sm24_7.jpg


Name: Lastochka M

Type of the ship: river-line passenger hydrofoil.

Advantages among other hydrofoil types:
- increased cruising speed;
- increased automation level of the main engines;
- increased navigation safety (especially in the limited visibility conditions) provided by modern navigation aids;

Purpose of the ship: passengers’ transportation during the daytime.

Navigation area: inland waterways.

Class of the hydrofoil: “O” 2,0/1.5 passenger hydrofoil of the Russian River Register of Shipping.
The ship is built in conformity to Russian and International regulations for maritime safety and preservation of the environment.

Wave height
-foilborne - 1,5 m, h - 1%.
-in displacement condition - 2,0 m, h - 1%.

Service speed and cruising range
Foilborne service speed of 45 kn (85 km/hr) is provided on the calm water, main engines RPM 1580 at 100% nominal/operating output power in the following cases of loading:

- 86 passengers, 50% food stores and fresh water (250 kg) and full load of diesel oil (1620 kg) for 162 miles
- 80 passengers, 50% food stores and fresh water (250 kg) and full load of diesel oil (2150 kg) for 216 miles
- 75 passengers, 50% food stores and fresh water (250 kg) and full load of diesel oil (2720 kg) for 270 miles

HULL
The hull shape is sharp bilge with V-type bottom. Hull and wheelhouse material is corrosion-resisting aluminium-magnesium alloy 1561. The hull is made of moulded panels, boards, awning deck and wheelhouse are made of plates and moulded profiles. Hull structures are joined by the argon-arc welding and spot contact welding with glue.

FOIL SYSTEM
Foil system consists of two foils: bow foil and after foil. Foil material - stainless steel. Bonding technique is welding.

SHIP ARRANGEMENTS
The hydrofoil is equipped with the following arrangements: steering gear, anchor gear, mooring and towing gear, life rails and lines, masting, as well as collective and personal life-saving appliances in compliance with the requirements of the Russian River Register of Shipping.

HULL SYSTEMS
The following systems are onboard: drainage and oily bilge waters system, CO2 fire-extinguishing system, domestic outside water system, domestic waters system, waste waters system, ventilation and air-conditioning systems, engine-room ventilation system, hydraulics system, galvanic protection system of the bottom.

MAIN AND AUX ENGINES
Two twelve-cylinder diesel engines M470 with V-type cylinder arrangement, continuous output of 990 kW each, «ZVEZDA» made, Russia, are used as the main engines. Diesel-generator of the company “Panda” (Germany) with 24kW capacity (380 V AC 50 Hz) is used as an auxiliary power plant.

POWER PLANT SYSTEMS
Shipborne power plant systems include: fuel system, oil system, water cooling system, system of air supply to the engine room, main engines and diesel-generator gas vent system, main and auxiliary engines control system. Automation is provided for control system, monitoring system, alarm warning signaling and protection of main engines and auxiliary engine, technical aids.

SHAFTING AND PROPELLERS
The vessel has two drive shaftings installed at an angle to the base plane. Each of them is joined hard to the reduction gear flange of the main engine. The vessel is equipped with two five-bladed propeller.

ELECTRICAL EQUIPMENT
Electrical energy distribution is provided on the ship, three-phase alternate current of 380V, single-phase alternate current of 220V, direct current of 24-27V. Four DC generators with main engines’s drive, diesel-generator, accumulator batteries and shore power supplies are used as electric power supplies. Radio navigation equipment meets the Register rules and international requirements, which provides safe operation of the ship.

LIFTING ARRANGEMENTS
For the purpose of transportation, maintenance and shore storage the hydrofoil is fitted with 4 lifting buttons and supplied with lifting gear and cradle.

During 2004 two hydrofoils of Lastochka-M type were built here and delivered to China.

SpecificationParameter Value
Length overall, m 29.97
Breadth overall, m 7.13
Draft hullborne, m 2.2
Draft foilborne, m 1.15
Full-load displacement, t 36.76
Nominal output of main engines, kW 2x990
Navigation Range, miles 270
Cruising speed, knots 45
Passengers, persons 75-86
Crew, persons 4
 
Sada malo konkretno o cenama:

Ovo je polovan, u Turskoj, košta malo preko $100.000

231707091740_35094_1.jpg


http://www.boatquest.com/Commercial...y/Length/35094/Feet/USD/1/boats_pictures.aspx

CYCLONE for Sale

[28 May 02] A CYCLONE hydrofoil formerly owned by a Greek Owner and used in Greece for the past three years is for sale in Sebastopol, Ukraine. The vessel was built in Feodosia, Ukraine in 1994-1995 and is a two deck vessel. Vessel will be renovated and is for sale for a price of US$2M.Vessel has capacity of 250 persons (additional passenger seats can be added). Speed is reported to be 45 kts. For additional information, please contact me. -- Tom Schneider (intermargrp@aol.com)

New Meteor Being Produced in Russia

[14 Jun 01] Zelenodolsk shipyard is producing a new version of Meteor, called Meteor-2000. Specs are the following: Length overall 34.6 m; Beam overall 9.5 m; Draught: -hullborne 2.35 m, -foilborne 1.20 m; Displacement: -light 43.82 t, -fully-loaded 57.24 t; Main engines: DEUTZ AG (Germany) - 2 ´ TBD616V16. Each engine with the power of continuous rating in tropical conditions about 936 kW (1272 h.p.) at 2165 r.p.m.; Diesel-generator - 1 ´ 44 kW; Passenger capacity 104-116 prs.; Crew 3 person.; DAIKIN Marine Type package air conditioners (warm/cool): 3; Cruising speed, calm water, at fully loaded displacement, not less, 75 km/h; Range without refueling 600 km. -- Konstantin Matveev (matveev@hydrofoils.org) website: http://www.hydrofoils.org

Meteor, iz 1997, prodaje se u Holandiji za 170.000 evra.
http://home.wanadoo.nl/makkiesannie/Rheinbliz/Rheinbliz.htm
022.jpg

hydro15.JPG


TYPE OF HYDROFOIL: Meteor, Build in mid eighties shipyard Luvkutov-St. Petersburg ,in Holland since 1997.
LENGTH OVERALL: 34.6m
BEAM:
9.5m
HULL WIDTH: 7.5m
DRAUGHT-
HULL BORN: 2.4m
FOIL BORN: 1.2m
DISPLACEMENT: 36.4T(Light)53.4T(FullLoad)
PASSENGERS: 125(Custom)
CREW: One Captain + two Sailors
SERVICE SPEED: 35 Knots
FUEL TANK: 1800L LightDieseloil
CONSUMPTION: 250L/HR normal weather
MAIN ENGINE: 2 X 2X M.A.N Diesel 1160HP 2003
2 X 940 kW( 1260Bph) at 2165rpm
Electrical generator : Hercules 30 kw 220/380 volts.
FRONT FOIL: Stainless steel
AFT FOIL: Stainless steel
PROPELLER: Fixed pitch 6-bladed cast bronze
BUILDING MATERIAL: Aluminium-Magnesiun Alloys
CHAIRS: Boeing airplane seats
NAVIGATION EQUIPMENT: Vessel has full set of valid docs class:
Netherlands Shipping Inspectorate
(all inland waters) valid: 3-2005
Full Navigation package (VHF ,RADAR, GPS,)
Toiletunit,Pantry,3 saloons, hall, engine room ,electric control room.
Prices Net: € 170.000,--

Ovo je čisto da vidite koliko ih naplaćuju amerikanci, 7,5 - 8,5 miliona dolara po komadu za nov brod

90637042_1thumb_550x410.jpg


80-passenger, 75-80 knot cruise, 112 knot full military power twin marine turbine powered, lightweight, boats are ADA and Jones act compatible, vessels that can be quickly reconfigured as defense, commuter, freight, yacht, or ambulance vehicles at various capacities. Draft is less than 3. ft fully loaded, running and less than 3 ft fully loaded, static (foils folded). The boat is operational in this folded mode and foils are normally retracted while approaching the dock or shore. Depth as indicated on the chart will pose no problems for these Shallow Water boats. A finished, running 90-foot boat is approximately 8.5 million with an estimated delivery is 14 months ARO.Contact Capt. Ed Wilson at 239-281-7887 for more details.

Recimo da u najgorem slučaju nov brod košta isto kao nov tramvaj. Možemo da počenom sa dva komada i kasnije dokupljujemo flotu.
Sredinom osamdesetih Beograd je imao flotu od bar 4 ovakva broda, komete i meteore. Uvedite ih ponovo. :gobb:
 
Brodovi će uskoro ići bez propelera
Autor: M. Smiljković | 10.10.2008. - 05:00

Dusan-Ilic-v.jpg


NIŠ - Institut za energetiku u Stokholmu predložiće inženjera Dušana Ilića (54), švedskog državljanina, rodom iz okoline Ćuprije, za Nobelovu nagradu za fiziku jer je došao do revolucionarnog otkrića u vodenom sao­braćaju. On je izumeo način na koji se propeler u svim plovilima izbacuje iz upotrebe, a njegov eksperiment za pokretanje čamaca, jahti ili kruzera štedi gorivo za čak 30 odsto od dosadašnje potrošnje.

Ovaj skromni naučnik koji je i fakultet završio u Stokholmu, na ovom projektu je naporno radio punih 20 godina.
- Moj izum se zasniva na tome da voda svojim potiskom pokreće plovilo. Ključ mog izuma je što sam izmislio kako da stvorim jači potisak na čamac koji logično štedi gorivo kada „lakše“ plovi po vodi. Otkriće je da iza plovila, nezavisno od težine ili veličine, stoji jedna komora nalik kutiji kroz čiju sredinu je postavljana rotirajuća spirala. Ta spirala je pričvršćena na motor i okreće se zdesna nalevo. Na taj način izbacuje vodu iz kutije, ali u isto vreme voda koja ulazi stvara duplo veći potisak. Kutija je, normalno, otvorena s jedne strane gde ulazi voda i pod pritiskom okreće spiralu, a koja daje snagu plovilu da se kreće. Gorivo tu služi da okreće motor. Švedska mnogo para ulaže u inovacije tako da smo tamo na Institutu napravili prototip koji je dao izvanredne rezultate na mirnoj reci jer je motor uštedeo 30 odsto goriva. Sada su potrebne analize na nemirnim vodama i većim plovilima kao što su brodovi, ali pretpostavljamo da neće biti problema jer bi se tada koristila veća spiralna aparatura. Postoji mogućnost i da se na plovilo stave dve ili više aparatura - priča Ilić.

patent-v.jpg


On kaže da su kolege sa Instituta bile oduševljene pronalaskom jer Ilićev izum ne samo da štedi energiju već ubrzava plovilo, zavisno od toga koliko kapetan to želi. Ilić je već zaštitio ovaj patent, i to i u Švedskoj i u Beogradu. Na pitanje šta ga je nateralo da dođe u rodnu grudu i ponudi ovo revolucionarno otkriće, on kaže „da želi da proizvodnja ove senzacionalne sprave potekne iz Srbije“.
- Želim da naša zemlja i naš narod od spirale ima koristi. U svetu ima oko 800 miliona plovila. Svakako da je u Švedskoj bilo investitora zainteresovanih da krenu sa proizvodnjom ovog aparata, ali meni je želja da se spirala lansira iz Srbije jer bi zarada bila ogromna, najmanje 70 milijardi dolara, ako pretpostavimo da bi svi stavili moj izum na plovila. Najmanji propeler za jahte košta oko 700 dolara, dok bi ovaj izum iste veličine koštao za jednu trećinu manje, a ne bi mogao nikako da se ošteti, što je kod propelera moguće - kaže Ilić.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/srbija.php?id=60263
 
bigvlada":3gfxramy je napisao(la):
Katran (Kolhida) type ships have been widely used around the world, and in particular, in the Medditeranian Sea. She can go on the foils at waves of up to 2 m. Full-load displacement 74 tons, speed 34 knots, passengers 140/150, range - 200/150 n.m.

pogledajte zastavu! :D
[imh]http://www.hydrofoils.org/HGal/katran.jpg[/img]
A, je*******i ga, najlepše je bojen od svih. Kvarner Express.. :D
 
Последњи круг катамараном
Скромни резултати речног превоза: од 26. априла до данас превезено 60.000 путника, или 320 по дану

Београђани нису прихватили водени превоз
Reka_Sava-foto-L-VULETICH.jpg

(Фото Л. Вулетић)

Данас је последњи дан када Београђани могу да се провозају речним бродовима од Блока 70, преко Аде Циганлије до Бранковог моста. Два бродића су последњих шест месеци превезла око 60.000 путника или 320 по дану. Статистички подаци били би лошији да за Ускршње празнике Дирекција за јавни превоз није омогућила да се грађани бесплатно превозе. Ову погодност је тих топлих мајских дана искористило десетак хиљада људи који су у редовима чекали да уђу у брод.
Све то, међутим, није натерало суграђане да аутобусе или аутомобиле замене новим превозним средством, јер када је почела наплата карата, редови и путници су нестали. Показало се да су навике Београђана толико „тврде” да они једноставно неће на посао да одлазе „воденим” већ „сувоземним” путем.
То је био разлог зашто је једна од првих одлука Градског већа била да укине субвенцију за речни превоз јер је за пола године из градске касе за ту намену утрошено 50 милиона динара, односно чак 92 одсто.
Упркос томе, надлежни из Дирекције за јавни превоз очекују да ће од 1. априла 2009. године поново катамарани превозити суграђане. Станко Кантар, координатор за речни превоз у Дирекцији за јавни превоз, сматра да би се више путника превозило бродовима да је овај вид превоза био у интегрисаном тарифном систему, јер би тада важила и маркица ГСП-а.
– Неопходно је да буду уређени пристани који би били препознатљиви. Потребно је да буде успостављена боља веза аутобуса и трамваја који би грађане довозили до бродића. Да би људи чешће користили речни превоз град би требало да набави нове и брже бродове који би смањили размак између две вожње на десетак минута – каже Кантар.
Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, није задовољан колико је Београђана користило „водени” превоз.
– У априлу смо почели ову пробну варијанту вожње на води и за ово време не можемо да кажемо да су Београђани баш „полудели” за водом. Очекивали смо да ће људи похрлити на реке, али то се није догодило. Нисмо имали задовољавајући број путника да бисмо могли да наставимо. Оно мало грађана који су се превозили бродом су задовољни. Да би и преко зиме крстарили Савом грађани су писали и петицију, али то много кошта – нагласио је Ђукановић.
Како би овај пројекат био исплативији потребно је да пристани не буду само места где ће људи улазити на брод, већ да то буду и кафићи, киосци и друга места на којима ће грађани моћи да добију одређене услуге – додаје Ђукановић.
Хидробуси ће и даље пловити рекама. И у позну јесен и зими, али тек када се појави нека екскурзија или излетничка група жељна да види град из друге перспективе. То је међутим туризам, а не градски саобраћај. А већ почетком априла следеће године, како очекују у Дирекцији, бродови ће опет запловити. За десет, двадесет или две стотине путника дневно, свеједно. Београду је ипак, потребан речни саобраћај.

Д. Спаловић
[објављено: 31/10/2008]
Извор: Политика
Веза:http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Poslednji-krug-katamaranom.sr.html
 
Vrh