Šta je novo?

Marina "Dorćol" - (Stambeni kompleks)

Kao neko ko dosta vozi bicikl, stvarno mi nije ni neophodno ni realno da svaki metar obale mogu da vozim tik uz reku. Nigde u svetu nije tako. Secam se u NY da su me pesaci upozoravali da nije dozvoljena voznja u nekim (priobalnim) delovima, posto mi je promakao znak, a za tri zivota mi ne bi palo na pamet da ne sme, jer je prostora bilo vise nego dovoljno za sve.
Do poslednjeg bi se borio protiv bahacenja gde po svaku cenu mora da se zakine sto je vise moguce setalista na racun gradnje, a u pozadini imaju hektare i hektare ili gradnja kafica na sred setalista, pa da ceo grad mora da se gura za racun malo dodatnih prihoda stranci...ali ovo mi sad bas ne izgleda realno.
 
Бициклизам уз реку је последица оригиналног стања где остатак града испод Саве био онемогућен за ту рекреацију.
 
Mali mostic koji bi bio pokretni tako da brodovi ne bi išli ispod njega je rešenje i to bi investitor trebo da plati kao društveno odgovornu stvar...
 
Igor & Kailan hvala na objašnjenju i vašem viđenju. Zgrade su ipak mogle da budu malo više uvučene i dalje od obale, da se ne ponavljamo. Hteli to investitori ili ne, biciklisti će usporeno nastaviti da idu pravo uz obalu, sudaraju se na uskom prostoru sa šetačima i stolicama kafića. Kod Galerije je makar staza spuštena na donji nivo a ovde to nije moguće. Kao loše projektovani parkovi, ovde će (biciklističke) staze biti utabane tamo gde planerima nije radio zdrav razum. Za mostić se slažem sa Direktorom.
 
Pošto se na drugoj temi povela priča o hejtu, evo ja bih na primer prva bila oduševljena i bila bih vradovic ove teme da je u projektu Marine Dorćol prostor oko zgrada i između zgrada i reke ovako nekako predviđen (bilo već slika onoliko ali nije na odmet još, uslikano juče po zimi, leti ima još više zelenila), po svojoj površini i količini zelenila:

IMG_20240214_133612.jpg

IMG_20240214_133624.jpg


I da kvalitet zgrada nije krš kao u BnV. Znam da nije realno očekivati istu visinu. Znači, bukvalno bih vas sve smorila oduševljenjem.

Za bicikl stazu se slažem da nije neophodno da bude tik uz reku duž cele trase.
 
Koliko vidim na sajtu im pise da gradjevinsku ocekuju tek u 3. kvartalu ove godine, doslo je do pomeranja rokova. Interesanto je da vec vise puta pomeraju rokove izgradnje, izgleda da nemaju bas isti tretman kao BgH2O
 
Marina Dorcol menja svoj inicijalni plan da grade u prvoj fazi 7 najdaljih zgrada od reke, prvo ce graditi setaliste i objekte uz samu obalu Dunava (tri kule i talas zgradu). U novembru su najavljivali dozvolu najkasnije do januara ove godine, sad kazu treci kvartal. Oni kao da nisu uradili dobru analizu trzista, previse je promena u hodu koje se desavaju, moguce i da ih BW ekipa malo usporava kako ne bi izgubili kupce.
 
O čijim interesima se vodilo računa ... nekad i sad ...

"Prema dogovoru 60 odsto stanovika u novom Dorćolu ... biće sadašnji stanari ovog kraja"

"Na realizaciji ovog programa našli su se svi zainteresovani faktori - Samoupravne interesne zajednice stanovanja, radne organizacije, investitori, projektanti i izvođači radova ..."


Dorcol nekad i sad.jpg

 
Poslednja izmena:
Sad sam shvatio ironiju da velika većina stanara u ovom tobože ekstra "zelenom" naselju skoro da neće videti Sunca bar 6 meseci u godini. Na našoj geografskoj širini (oko 45 stepeni), Sunce se u danima martovske i septembarske ravnodnevnice u podne diže samo do ugla od 45 stepeni. Zgrade su tako gusto napakovane da su tada već donji donji spratovi u senci, za sve stanove koji nisu u prvom redu solitera i okrenuti jugu. U ostatku dana Sunce je niže, a pogotovo tokom poodmaklog perioda zime i jeseni. U decembarskom solsticiju je maksimalno 21 stepen iznad horizonta, i to u podne. Pa će skoro svi ovi biti u dubokoj senci ceo dan, baš onda kad im najviše treba. I suprotno, na ovako ekskluzivnom i skupom mestu uz reku, upravo reku ne vidi niko sem prvog reda solitera.

Tako ste u "zelenom" i "ekskluzivno obalskom naselju" ili željni Sunca, ili gledate samo živote komšija u stanu preko puta.
Luksuzno, nema šta. Ali kad narod dozvoli da profit bude jedini kriterijum, to je ono što nam sleduje po zasluzi.
 
O čijim interesima se vodilo računa ... nekad i sad ...

"Prema dogovoru 60 odsto stanovika u novom Dorćolu ... biće sadašnji stanari ovog kraja"

"Na realizaciji ovog programa našli su se svi zainteresovani faktori - Samoupravne interesne zajednice stanovanja, radne organizacije, investitori, projektanti i izvođači radova ..."



Tako i sad novine pišu kako je zlatno doba, i kako se sve radi u interesu naroda.

Inače, osunčanost stanova je jedna od stvari o kojoj su Fiala i Kuzmanović najviše vodili računa pri projektovanju Marine Dorćol ;)
 
O čijim interesima se vodilo računa ... nekad i sad ...

"Prema dogovoru 60 odsto stanovika u novom Dorćolu ... biće sadašnji stanari ovog kraja"

"Na realizaciji ovog programa našli su se svi zainteresovani faktori - Samoupravne interesne zajednice stanovanja, radne organizacije, investitori, projektanti i izvođači radova ..."


Са социјалног становишта свакако верујем да би праведније било дељени станови. Али архитектонски тај предлог је блок 65 на Дорћолу. Да се и којим сличајем изградио вероватно би сада као уз Јурија Гагарина, овде градили уз реку.

А у вези ове Марине Дорћол оно што ми се уопште не свиђа у вези са тим насељен је што је то као неко острво које потпуно игнорише околину и крај у коме се налази, и такви ће бити и наредни пројекти за Дунавску обалу. Сваки инвеститор ће правити своје острво.
 
O čijim interesima se vodilo računa ... nekad i sad ...

"Prema dogovoru 60 odsto stanovika u novom Dorćolu ... biće sadašnji stanari ovog kraja"

"Na realizaciji ovog programa našli su se svi zainteresovani faktori - Samoupravne interesne zajednice stanovanja, radne organizacije, investitori, projektanti i izvođači radova ..."

Сад већ стандардно, истина је у потпуној супротности од онога како ти тумачиш прошлост:


Противправно порушили пола старог доњег Дорћола, порушили домове неподобним староседеоцима и иселили их по Медацима и Коњарницима, заклонили реку Старом граду, нарушили урбану матрицу, баронисали народ о силаску на реке, ништа од инфраструктуре нису направили осим то мало кеја, промашен урбанизам и још гора архитектура и квалитет градње. И још тада причали о укидању пруге и линијском парку хахах.

Да сумирам, оно што ти величаш је био 1/1 београд на води СФРЈ варијанте партијске парадржаве.

пс: Погледајте стање целог центра града и фасада - Припијат. На Ректорату полупани прозори. Цео мини документарац одише атмосфером безнађа и краја једног друштва које није ни стигло да се до краја формира а већ је у процесу распада.
 
Poslednja izmena:
@Delija nisi prokometairsao samacki hotel koji nije izveden po projektu gde su se poslrali po arhitekti
 
Сад већ стандардно, истина је у потпуној супротности од онога како ти тумачиш прошлост:


Противправно порушили пола старог доњег Дорћола, порушили домове неподобним староседеоцима и иселили их по Медацима и Коњарницима, заклонили реку Старом граду, нарушили урбану матрицу, баронисали народ о силаску на реке, ништа од инфраструктуре нису направили осим то мало кеја, промашен урбанизам и још гора архитектура и квалитет градње. И још тада причали о укидању пруге и линијском парку хахах.

Да сумирам, оно што ти величаш је био 1/1 београд на води СФРЈ варијанте партијске парадржаве.

пс: Погледајте стање целог центра града и фасада - Припијат. На Ректорату полупани прозори. Цео мини документарац одише атмосфером безнађа и краја једног друштва које није ни стигло да се до краја формира а већ је у процесу распада.
Lepo formulisano, društvo koje nije stiglo da se formira , a već se raspada…teško naći izlaz iz beznadja u kome smo…
 
Обавештење о поднетом захтеву за давање сагласности на студију о процени утицаја на животну средину пројекта изградње стамбено - пословног грађевинског комплекса - „SEBRE MARINA DORĆOL" д.о.о.

 
Vrh