dragan
Professional
Uskoro luksuzna gradnja na Dunavu
Povodom vesti objavljene na prvoj strani sajta BB.
Investitor 'Engel marina Dorćol' je potpisao ugovor sa Direkcijom o faznoj
izgradnji,pa će plaćati nadoknane u ratama,a prema svakoj fazi gradnje.
Znači, nema 'kaparisanja kupoprodajnog ugovora', jer već je doneto rešenje :
Pošto je doneto i ovo Rešenje, investitor je ušao u proceduru za
dobijanje 'Odobrenja za početak radova' na ovom projektu - prva faza.
Ne stoji ni konstatacija o 'sporosti administracije koja u velikoj meri usporava
dalji razvoj grada i priliv domacih i stranih investicija', već oklevanje investitora
da uđe u Prvu fazu izgradnje koja mu ne donosi profit,ali koja mu je potrebna.
"- Trbalo bi da se uradi bolji nasip za zaštitu od poplava - najavio je
David Erikson, direktor Engel Marine Dorćol.
- Urediće se i biciklistička i pešačka staza, ali i okolni putevi.
- Renioviraćemo i staru crpnu stanicu i to po originalnom
švajcarskom projketu koji smo nedavno pronašli."
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=100832&datum=2007-03-08
ceo text : http://www.yu-build.co.yu/modules.php?name=News&file=print&sid=1266Kompanija „Engel marina Dorćol”, koja je na javnom tenderu zakupila 2,5 hektara
zemljišta za oko dve milijarde dinara ima obavezu da najpre izgradi marinu, obaloutvrdu,
šetalište i parking, a potom ih preda gradu na upravljanje
Uređenje dorćolske marine za 150 čamaca, manjih brodova i jahti počeće ovog leta.
To će označiti i zvanični početak izgradnje luksuznog poslovno-stambenog kvarta na
prestižnoj lokaciji, uz desnu obalu Dunava. Neimari su već ogradili gradilište, a od pre
nekoliko dana uklanjaju šut i ravnaju zemljište u priobalnom pojasu skoncentrisanom oko
pristaništa, gde će u narednih pet godina nići nova elitna četvrt.
Silazak Beograda na reke, na veliko iznenađenje mnogih, desiće se upravo na ovom mestu,
premda su decenijma sve nade polagane u Savski amfitetar, koji je označavan kao poželjno
mesto „susreta” grada sa rekom.
Stoga je realizacija projekta „Marina Dorćol”, vrednog 160 miliona evra, od izuzetnog
značaja za Beograd, pa se ne treba čuditi otkuda toliko interesovanje javnosti.
Investitor, kompanija „Engel marina Dorćol”, koja je na javnom tenderu zakupila 2,5 hektara
zemljišta za oko dve milijarde dinara, planira da gradi u fazama, kako je uostalom i
naznačeno u ugovoru sa Direkcijom za građevinsko zemljište.
Ova kompanija, zajedništvo firmi - izraelske „Engel East Europe”, registrovane u Holandiji
(koja trenutno gradi u Mađarskoj, Češkoj, Bugarskoj i Poljskoj) i „Capital investment and
consultancy”,registovane u našoj zemlji, ima obavezu da najpre izgradi marinu, obaloutvrdu ,
šetalište i parking, a potom ih preda gradu na korišćenje.
Prema rečima Dejvida Eriksona, biznis menadžera „Engel marine Dorćol”, realizacija prve faze,
odnosno izgradnja marine, trebalo bi da bude završena do sledeće godine.
Gradska uprava će najverovatnije, kako je najavljeno, raspisati konkurs za operatera kome će
marina biti poverena na upravljanje. Mesta za vezove bi trebalo da budu dodeljivana na konkursu.
Svaki vez će imati priključak za vodu, struju i telefon. Osim prodavnica, u kojima će vlasnici plovila moći da se snabdevaju, biće sagrađeni servis za remont, benzinska pumpa za čamce i jahte i nautički klub.
Projektom je predviđena i izgradnja pokretnog pešačkog mosta, koji će biti postavljen na ulazu u marinu.
U prostor od oko 140.000 metara kvadratnih, u zaleđu pristaništa uklopiće se kafići, restorani,
zelene površine, šetališta, parkingizi, garaže i sedam kupola za šest stotina stanova i kancelarije.
Već je najavljivano da će stanovi po kvalitetu i kvadraturi biti iznad proseka, a zbog lokacije na
samoj obali Dunava, verovatno će dobiti na ekskluzivnosti.
Stanovi, međutim, kaže Dejvid Erikson, još nisu u prodaji, ali interesovanje kupaca postoji za
najmanje 25 odsto planiranih stambenih jedinica.
Kada je reč o poslovnom prostoru, dodaje on, „planiramo da sagradimo jednu kulu površine
oko 11.000 metara kvadratnih, verovatno za izdavanje, ali konačnu odluku ćemo ostaviti našem marketinškom agentu”.
Projektom izraelskog arhitekte Ramija Vimere i domaćih konsultanata Branislava Mitrovića i
Ratka Salatića, profesora Arhitektonskog fakulteta, predviđeno je da u prizemljima zgrada
budu otvorene prodavnice i poslovni lokali, namenjeni ugostiteljstvu i turizmu.
Na pitanje da li će biti sagrađen i hotel, budući da je najavljivan kao mogućnost, Dejvid Erikson, odgovara potvrdno.
–U ovom trenutku smo okupirani izgradnjom prve faze (preuređenje marine prim.aut).
Planiramo da izgradimo hotel, ali to dolazi na red tek u trećoj fazi realizacije projekta.
Do tada ćemo imati dovoljno vremena da odlučimo o pojedinostima – kaže biznis
menadžer „Engel marine Dorćol”.
Investitor će obnoviti kran kojim je nekada transportovan ugalj do „stare centrale” –
termoelektrane „Snaga i svetlost”, podignute 1932. godine, kao i crpnu stanicu koja se tamo
nalazi, kao svedočanstvo prošlosti ovog mesta i reprezentativni primerak industrijske
arhitekture 20. veka. Taj prostor, koji je pod zaštitom države, biće korišćen kao umetnička galerija.
Prostor oko marine Dorćol, bez sumnje , značajan je potencijal Beograda budući da predstavlja
logičan nastavak izgradnje na obali Dunava i sponu centra grada sa rekom.
Može se očekivati da će, kada bude završen, ovaj moderni kvart na Dorćolu predstavljati pravu
turističku atrakciju, a živeti i raditi u njemu biće sigurno stvar prestiža.
Povodom vesti objavljene na prvoj strani sajta BB.
Celo područje Marine 'Dorćol' će se graditi u više faza sa više projekata.Prošlo je gotovo šest meseci od objavljivanja vesti da kompanija "Engel" otpočinje
gradnju velikog kompleksa marine na Dorćolu, medjutim od tada nije bilo većeg napredka.
Po informacijama koje je dobio Beobuild, "Engel" još uvek nije kupio plac za izgradnju Marine
Dorćol, već ga je samo kaparisao dok se na završnicama kupoprodajnog ugovora aktivno radi.
Ostaje nada da će investitor u kratkom vremenskom roku uspeti da kompletira administrativnu
proceduru i otpočne gradnju ovako znčajnog i atraktivnog stambenog kompleksa.
Bez obzira na trenutnu situaciju sa Engel Marinom Dorćol postavlja se pitanje
kompleksnosti i sporosti administracije koja u velikoj meri usporava dalji razvoj grada i
priliv domacih i stranih investicija.
Investitor 'Engel marina Dorćol' je potpisao ugovor sa Direkcijom o faznoj
izgradnji,pa će plaćati nadoknane u ratama,a prema svakoj fazi gradnje.
Znači, nema 'kaparisanja kupoprodajnog ugovora', jer već je doneto rešenje :
У поступку прикупљања понуда прихваћена је укупна понуда Предузећа „ENGEL MARINA DORĆOL“ д.о.о. у износу од 2.077.523.011,00 динара, као и да ће инвестицију реализовати у фазама и то
сваку фазу у року од 24 месеца од дана добијања одобрења за изградњу поједине фазе, а укупни рок за изградњу свих објеката је 60 месеци од одобрене пријаве радова за прву фазу.
Обавеза закупца је да изради јединствени Урбанистички пројекат за целокупну територију и акваторију у граници плана у оквиру „осталог“ грађевинског земљишта у свему у складу са Планом детаљне регулације , на који ће прибавити сагласност Дирекције на Урбанистички пројекат за део локације која остаје на управљање Граду, као и да за потребе Града, а о свом трошку, уради следеће:
- да изведе радове на уређењу целине А2 – базена марине, да као приоритет и прву етапу реализације изгради обалоутврду око планираног базена као предуслов за интервенцију и изградњу и повеже је са изведеном обалоутврдом према Дунаву, као и да унутрашњи део базена марине уреди и опреми за око 150 пловила у зависности од категорије, а у складу са прописима;
- да уз сам комплекс марине изгради паркинг са двонаменским коришћењем (у сезони за возила а ван сезоне за смештај пловних објеката на сувом);
- да изведе радове на уређењу земљишта које је Планом детаљне регулације предвиђено као: слободно уређене и зелене површине без могућности градње, зона интерних саобраћајница са двонаменским паркингом и дрворедом, зеленило уз саобраћајнице, слободне површине у функцији јавног коришћења и уређене зелене површине са дрворедом;
- да сачува, реконструише и интегрише у савремене садржаје као објекте културе, објекат црпне станице и пумпе за воду који се налази на деловима катастарских парцела бр. 6/4 и 7 КО Стари град, као и да санира и реконструише објекат крана, као интегрални део Електрана, а чији се ослонци налазе на делу катастарске парцеле број 6/4 КО Стари град.
Надзор над радовима које је закупац дужан да изведе у свему у складу са Планом детаљне регулације, а на деловима катастарских парцела бр. 2/1, 2/2, 2/16, 2/17, 2/18, 2/21, 2/22, 6/2, 6/4 и целих катастарских парцела бр. 6/3 и 7, све КО Стари град, врши Дирекција и закупац се обавезује да исте преда на даље управљање надлежним организацијама.
Pošto je doneto i ovo Rešenje, investitor je ušao u proceduru za
dobijanje 'Odobrenja za početak radova' na ovom projektu - prva faza.
Ne stoji ni konstatacija o 'sporosti administracije koja u velikoj meri usporava
dalji razvoj grada i priliv domacih i stranih investicija', već oklevanje investitora
da uđe u Prvu fazu izgradnje koja mu ne donosi profit,ali koja mu je potrebna.
"- Trbalo bi da se uradi bolji nasip za zaštitu od poplava - najavio je
David Erikson, direktor Engel Marine Dorćol.
- Urediće se i biciklistička i pešačka staza, ali i okolni putevi.
- Renioviraćemo i staru crpnu stanicu i to po originalnom
švajcarskom projketu koji smo nedavno pronašli."
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=100832&datum=2007-03-08