Šta je novo?

Marina "Dorćol" - (Stambeni kompleks)

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.751
Pohvaljen
5.885
Lokacija
Fruška gora
Uskoro luksuzna gradnja na Dunavu

Kompanija „Engel marina Dorćol”, koja je na javnom tenderu zakupila 2,5 hektara
zemljišta za oko dve milijarde dinara ima obavezu da najpre izgradi marinu, obaloutvrdu,
šetalište i parking, a potom ih preda gradu na upravljanje

Uređenje dorćolske marine za 150 čamaca, manjih brodova i jahti počeće ovog leta.
To će označiti i zvanični početak izgradnje luksuznog poslovno-stambenog kvarta na
prestižnoj lokaciji, uz desnu obalu Dunava. Neimari su već ogradili gradilište, a od pre
nekoliko dana uklanjaju šut i ravnaju zemljište u priobalnom pojasu skoncentrisanom oko
pristaništa, gde će u narednih pet godina nići nova elitna četvrt.
Silazak Beograda na reke, na veliko iznenađenje mnogih, desiće se upravo na ovom mestu,
premda su decenijma sve nade polagane u Savski amfitetar, koji je označavan kao poželjno
mesto „susreta” grada sa rekom.
Stoga je realizacija projekta „Marina Dorćol”, vrednog 160 miliona evra, od izuzetnog
značaja za Beograd, pa se ne treba čuditi otkuda toliko interesovanje javnosti.

Investitor, kompanija „Engel marina Dorćol”, koja je na javnom tenderu zakupila 2,5 hektara
zemljišta za oko dve milijarde dinara, planira da gradi u fazama, kako je uostalom i
naznačeno u ugovoru sa Direkcijom za građevinsko zemljište.
Ova kompanija, zajedništvo firmi - izraelske „Engel East Europe”, registrovane u Holandiji
(koja trenutno gradi u Mađarskoj, Češkoj, Bugarskoj i Poljskoj) i „Capital investment and
consultancy”,registovane u našoj zemlji, ima obavezu da najpre izgradi marinu, obaloutvrdu ,
šetalište i parking, a potom ih preda gradu na korišćenje.

Prema rečima Dejvida Eriksona, biznis menadžera „Engel marine Dorćol”, realizacija prve faze,
odnosno izgradnja marine, trebalo bi da bude završena do sledeće godine.

Gradska uprava će najverovatnije, kako je najavljeno, raspisati konkurs za operatera kome će
marina biti poverena na upravljanje. Mesta za vezove bi trebalo da budu dodeljivana na konkursu.
Svaki vez će imati priključak za vodu, struju i telefon. Osim prodavnica, u kojima će vlasnici plovila moći da se snabdevaju, biće sagrađeni servis za remont, benzinska pumpa za čamce i jahte i nautički klub.

Projektom je predviđena i izgradnja pokretnog pešačkog mosta, koji će biti postavljen na ulazu u marinu.

U prostor od oko 140.000 metara kvadratnih, u zaleđu pristaništa uklopiće se kafići, restorani,
zelene površine, šetališta, parkingizi, garaže i sedam kupola za šest stotina stanova i kancelarije.

Već je najavljivano da će stanovi po kvalitetu i kvadraturi biti iznad proseka, a zbog lokacije na
samoj obali Dunava, verovatno će dobiti na ekskluzivnosti.
Stanovi, međutim, kaže Dejvid Erikson, još nisu u prodaji, ali interesovanje kupaca postoji za
najmanje 25 odsto planiranih stambenih jedinica.

Kada je reč o poslovnom prostoru, dodaje on, „planiramo da sagradimo jednu kulu površine
oko 11.000 metara kvadratnih, verovatno za izdavanje, ali konačnu odluku ćemo ostaviti našem marketinškom agentu”.

Projektom izraelskog arhitekte Ramija Vimere i domaćih konsultanata Branislava Mitrovića i
Ratka Salatića, profesora Arhitektonskog fakulteta, predviđeno je da u prizemljima zgrada
budu otvorene prodavnice i poslovni lokali, namenjeni ugostiteljstvu i turizmu.

Na pitanje da li će biti sagrađen i hotel, budući da je najavljivan kao mogućnost, Dejvid Erikson, odgovara potvrdno.
–U ovom trenutku smo okupirani izgradnjom prve faze (preuređenje marine prim.aut).
Planiramo da izgradimo hotel, ali to dolazi na red tek u trećoj fazi realizacije projekta.
Do tada ćemo imati dovoljno vremena da odlučimo o pojedinostima – kaže biznis
menadžer „Engel marine Dorćol”.

Investitor će obnoviti kran kojim je nekada transportovan ugalj do „stare centrale” –
termoelektrane „Snaga i svetlost”, podignute 1932. godine, kao i crpnu stanicu koja se tamo
nalazi, kao svedočanstvo prošlosti ovog mesta i reprezentativni primerak industrijske
arhitekture 20. veka. Taj prostor, koji je pod zaštitom države, biće korišćen kao umetnička galerija.

Prostor oko marine Dorćol, bez sumnje , značajan je potencijal Beograda budući da predstavlja
logičan nastavak izgradnje na obali Dunava i sponu centra grada sa rekom.
Može se očekivati da će, kada bude završen, ovaj moderni kvart na Dorćolu predstavljati pravu
turističku atrakciju, a živeti i raditi u njemu biće sigurno stvar prestiža.
ceo text : http://www.yu-build.co.yu/modules.php?name=News&file=print&sid=1266


Povodom vesti objavljene na prvoj strani sajta BB.
Prošlo je gotovo šest meseci od objavljivanja vesti da kompanija "Engel" otpočinje
gradnju velikog kompleksa marine na Dorćolu, medjutim od tada nije bilo većeg napredka.

Po informacijama koje je dobio Beobuild, "Engel" još uvek nije kupio plac za izgradnju Marine
Dorćol, već ga je samo kaparisao dok se na završnicama kupoprodajnog ugovora aktivno radi.
Ostaje nada da će investitor u kratkom vremenskom roku uspeti da kompletira administrativnu
proceduru i otpočne gradnju ovako znčajnog i atraktivnog stambenog kompleksa.

Bez obzira na trenutnu situaciju sa Engel Marinom Dorćol postavlja se pitanje
kompleksnosti i sporosti administracije koja u velikoj meri usporava dalji razvoj grada i
priliv domacih i stranih investicija.
Celo područje Marine 'Dorćol' će se graditi u više faza sa više projekata.
Investitor 'Engel marina Dorćol' je potpisao ugovor sa Direkcijom o faznoj
izgradnji,pa će plaćati nadoknane u ratama,a prema svakoj fazi gradnje.
Znači, nema 'kaparisanja kupoprodajnog ugovora', jer već je doneto rešenje :

snap2yx1.jpg


У поступку прикупљања понуда прихваћена је укупна понуда Предузећа „ENGEL MARINA DORĆOL“ д.о.о. у износу од 2.077.523.011,00 динара, као и да ће инвестицију реализовати у фазама и то
сваку фазу у року од 24 месеца од дана добијања одобрења за изградњу поједине фазе, а укупни рок за изградњу свих објеката је 60 месеци од одобрене пријаве радова за прву фазу.

Обавеза закупца је да изради јединствени Урбанистички пројекат за целокупну територију и акваторију у граници плана у оквиру „осталог“ грађевинског земљишта у свему у складу са Планом детаљне регулације , на који ће прибавити сагласност Дирекције на Урбанистички пројекат за део локације која остаје на управљање Граду, као и да за потребе Града, а о свом трошку, уради следеће:
- да изведе радове на уређењу целине А2 – базена марине, да као приоритет и прву етапу реализације изгради обалоутврду око планираног базена као предуслов за интервенцију и изградњу и повеже је са изведеном обалоутврдом према Дунаву, као и да унутрашњи део базена марине уреди и опреми за око 150 пловила у зависности од категорије, а у складу са прописима;
- да уз сам комплекс марине изгради паркинг са двонаменским коришћењем (у сезони за возила а ван сезоне за смештај пловних објеката на сувом);
- да изведе радове на уређењу земљишта које је Планом детаљне регулације предвиђено као: слободно уређене и зелене површине без могућности градње, зона интерних саобраћајница са двонаменским паркингом и дрворедом, зеленило уз саобраћајнице, слободне површине у функцији јавног коришћења и уређене зелене површине са дрворедом;
- да сачува, реконструише и интегрише у савремене садржаје као објекте културе, објекат црпне станице и пумпе за воду који се налази на деловима катастарских парцела бр. 6/4 и 7 КО Стари град, као и да санира и реконструише објекат крана, као интегрални део Електрана, а чији се ослонци налазе на делу катастарске парцеле број 6/4 КО Стари град.

Надзор над радовима које је закупац дужан да изведе у свему у складу са Планом детаљне регулације, а на деловима катастарских парцела бр. 2/1, 2/2, 2/16, 2/17, 2/18, 2/21, 2/22, 6/2, 6/4 и целих катастарских парцела бр. 6/3 и 7, све КО Стари град, врши Дирекција и закупац се обавезује да исте преда на даље управљање надлежним организацијама.
snap1qs5.jpg


Pošto je doneto i ovo Rešenje, investitor je ušao u proceduru za
dobijanje 'Odobrenja za početak radova' na ovom projektu - prva faza.

Ne stoji ni konstatacija o 'sporosti administracije koja u velikoj meri usporava
dalji razvoj grada i priliv domacih i stranih investicija'
, već oklevanje investitora
da uđe u Prvu fazu izgradnje koja mu ne donosi profit,ali koja mu je potrebna.

"- Trbalo bi da se uradi bolji nasip za zaštitu od poplava - najavio je
David Erikson, direktor Engel Marine Dorćol.
- Urediće se i biciklistička i pešačka staza, ali i okolni putevi.
- Renioviraćemo i staru crpnu stanicu i to po originalnom
švajcarskom projketu koji smo nedavno pronašli."
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=100832&datum=2007-03-08
 
Градитељи марине Дорћол још чекају дозволу

Пројектанти које је ангажовала израелска компанија „Енгел марина Дорћол”
заиста су премашили дозвољених 76.000 квадрата бруто грађевинске површине, колико
једино може да буде подигнуто на ексклузивних 2,5 хектара уз обалу Дунава.

Упркос амбициозним плановима, изградња луксузног стамбено-пословног кварта око
дорћолске марине још није започета првенствено због тога што је инвеститор, како
сазнајемо, планирао да подигне више квадрата него што је прописано.

Истина, градилиште је било спремно за неимаре пре пола године, када је и најављиван
почетак радова, али будући да идејни пројекат није био сагласан са планом детаљне
регулације, Секретаријат за урбанизам није дао зелено светло за зидање.

Осим те препреке, изградња је директно условљена градским инфраструктурним
подухватима, пре свега проширењем подвожњака који из Дубровачке улице води до марине.

Пројектанти које је ангажовала израелска компанија „Енгел марина Дорћол”
заиста су премашили дозвољених 76.000 квадрата бруто грађевинске површине,
колико једино може да буде подигнуто на ексклузивних 2,5 хектара уз обалу Дунава
-потврђује Ненад Коматина, градски секретар за урбанизам.


N_Qqsjy2T4VuctuAIQrEBQU4fvmNBPVVD4jaP.jpg


"То је главни разлог кашњења одобрења за изградњу и пријаве радова.
Чим буду усклађени идејни и урбанистички пројекат са планом детаљне регулације
врло брзо ћемо издати дозволу" – рекао је Коматина.

Одобрење за изградњу инвеститор очекује у наредне две-три седмице, јер је урбанистички
пројекат већ добио коначну верзију. Међутим, и уз услов да одобрење добије одмах,
грађевински радови, по свему судећи, не могу почети истог тренутка.

Kопање марине и подземних паркинга у стамбено-пословном комплексу, према
објашњењу Дејвида Ериксона, директора „Енгел марине Дорћол”, директно је условљено
градском инвестицијом – проширењем подземног пролаза.

– Због техничког ограничења неопходна је координација градске и приватне инвестиције.
Јер, на пример, подвожњак и подземне гараже у комплексу марине имају заједнички зид.
То значи да морамо да сачекамо да градска предузећа започну свој посао како бисмо
градили подземне паркинге.

Општина Стари град пре тога треба да реши имовинске односе и експропријацију земљишта
за проширење подземног пролаза, који из Дубровачке улице води до марине.
„Београдске електране” такође траже да на овој локацији обнове топловод.
Градња на месту које је са једне стране омеђено реком, а са друге железничком пругом
је специфична и изискује сарадњу градских служби и инвеститора – истиче Ериксон.

Дејан Ковачевић, начелник Општинске управе Старог града, каже да су већ донете одлуке
за уступање две парцеле Дирекцији за грађевинско земљиште.
Да би имовински односи у потпуности били решени, остало је да још једна парцела, чији је
општина такође корисник, пређе у руке поменутог градског јавног предузећа.

Осим довођења струје, воде и канализације, град има обавезу да на земљишту, које је пре
годину и по дана дато у закуп израелској компанији, изгради и пешачки мост преко пруге.
А у неким дугорочним плановима се налази и измештање колосека са Дорћола.

Заузврат, како је прецизирано уговором, инвеститор треба најпре да изгради марину за
око 150 чамаца, мањих бродова и јахти, уреди шеталиште и обалоутврду и преда их граду
на коришћење. Градска управа ће потом расписати конкурс за оператера коме ће марина
бити поверена на управљање. Места за везове би требало да буду додељивана на конкурсу.

Инвеститор ће, такође, обновити кран којим је некада транспортован угаљ до „старе централе”
– термоелектране „Снага и светлост”, подигнуте 1932. године, као и црпну станицу која се
тамо налази, као сведочанство прошлости овог места и репрезентативни примерак
индустријске архитектуре 20. века.
Тај простор, који је под заштитом државе, биће коришћен као уметничка галерија.

У залеђу пристаништа, осим шеталишта, зелених површина и паркинга, биће подигнуто
седам купола за око 600 луксузних станова и канцеларије, које ће инвеститор издавати
или продавати. Луксузна локација диктира отварање продавница, ресторана, кафића.
Politika : http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=43443

Znači hteli su malo da dograde još u projektu ?! .. šta je tim ljudima?
Valda misle da je ovde 'divlji zapad', da mogu da rade i mimo zakona.
Neće baš ići lako sa gradnjom ... kako je počelo.
 
Ne razumem tu drskost, koja vlada ovde medju nasim privatnim investitorima a kamoli strancima :|
 
To je naravno bezobrazluk. Neki se prave ludi pa pokusavaju da "provuku" svoje projekte po principu "valjda niko nece primetiti da imamo par hiljada kvadrata vise", dok je na zalost cinjenica da se mnogi projekti dodeljuju po principu politickog uticaja, veza i ostalog...

Inace, u ovoj vesti je zanimljivo da je Grad prodao lokaciju koja je spremna za gradnju, medjutim to nije slucaj posto Grad / Beoland definitivno nije zavrsio svoj deo.
 
"Дејан Ковачевић, начелник Општинске управе Старог града, каже да су већ
донете одлуке за уступање две парцеле Дирекцији за грађевинско земљиште.
Да би имовински односи у потпуности били решени, остало је да још једна парцела,
чији је општина такође корисник, пређе у руке поменутог градског јавног предузећа."

Ako je opština korisnik, može sutra ujutru da otkuca rešenje na Direkciju.....za 10min.
Građevinski deo koji treba da uradi grad ne sprečava investitora da napravi plan i
počne radove .... na obali i ostalom delu čiji je korisnik.

Grad nije ništa prodao ! ... već dao u "Zakup na 99god.", po sadašnjem zakonu.
U ovom slučaju isključiva krivica je 'definitivno' na strani investitora ... to je valda jasno.
 
To sto opstina moze za deset minuta da otkuca nesto je njena stvar, ali zasto to nije i uradila? To znaci da je "dala u zakup na 99 godina" ne potpuno spremnu lokaciju.
 
Ovo je citat iz 'Akta' sa gornjeg posta :
"Надзор над радовима које је закупац дужан да изведе у свему у складу са Планом детаљне регулације,
а на деловима катастарских парцела бр. 2/1, 2/2, 2/16, 2/17, 2/18, 2/21, 2/22, 6/2, 6/4 и
целих катастарских парцела бр. 6/3 и 7, све КО Стари град, врши Дирекција и
закупац се обавезује да исте преда на даље управљање надлежним организацијама."

Nisi u toku, to što treba opština da prenese na Direkciju su neke druge parcele
a ne one koje su date investitoru, na kojima Direkcija treba da gradi svoj deo.
 
Marina Dorćol - novo obeležje Beograda
biznis2_1.jpg

Novi ekskluzivni prodajni projekat kompanije "Colliers International" smešten je na jednoj od najatraktivnijih beogradskih lokacija, u staroj dorćolskoj marini, na desnoj obali Dunava, na svega nekoliko minuta hoda od gradskog jezgra. Ono što ga u startu čini jedinstvenim, jeste činjenica da je reč o prvom stambenom projektu na beogradskoj obali Dunava, kao i da ćemo, kada projekat bude završen, prvi put imati prilike da vidimo usidrene luksuzne jahte u centru glavnog grada.
MARINA DORĆOL - U BROJKAMA
-Lokacija: stara dorćolska marina
-Ukupna izgrađena površina: 140.000 m2
- Sadržaj: stambeni prostor, poslovni prostor, hotel, šoping zona, parkovi, parking prostor, garaže
-Ukupna zelena površina: 8.000 m2
-Broj zgrada: 7
-Broj apartmana: 500
-Ukupna vrednost investicije: 160.000.000 evra
www.colliers.com
"Marina Dorćol" je primarno rezidencijalni kompleks sa preko 140.000 metara kvadratnih koji će uključivati i poslovni prostor, hotel, prostrane zelene površine, pešačke staze, otvoren parking prostor i garaže. Planirano je preko 500 apartmana u 5 kula, kako će se zvati pojedinačne zgrade u okviru kompleksa, dok će se u dve preostale kule smestiti poslovni prostor i hotel. "Marina Dorćol" će imati i sopstveni šoping prostor koji će, iako nije reč o klasičnom tržnom centru, svakako zadovoljiti potrebe svojih stanara i posetilaca. Odmah uz pešačku promenadu biće smešteni restorani i kafei, a zelene površine prostiraće se na preko 8000 kvadratnih metara.
Stručni tim koji će realizovati ovaj projekat predvode izraelski arhitekta Rami Vimer, koji je već projektovao značajne poslovne zgrade u Beogradu i širom sveta i u ulozi glavnog konsultanta profesor Beogradskog univerziteta Branislav Mitrović sa svojim saradnicima. Osnovni autorski koncept ove grupe eksperata je da "Marina Dorćol" kroz konkretna projektna rešenja stvori ne samo mesto za življenje, već mesto za novi pogled na život u kojem iz samog centra grada imate pogled na jedinstveni ambijent prirode. Panoramski prozori i prostrani balkoni sa pogledom na reku i luksuzne jahte, uredjena zelena površina samog kompleksa sa svojim restoranima i kafeima i prostrane pešačke zone u koje neće biti dozvoljen prilaz automobilima, učiniće da se žitelji ovog kompleksa osete privilegovanim vlasnicima jedinstvenog životnog prostora.
Razlog za poseban ponos nas u kompaniji "Colliers International", kada je reč o "Marini Dorćol", jeste činjenica da smo od samog početka bili uključeni u projekat. Preuzevši ulogu ekskluzivnog agenta prodaje, mi smo na sebe preuzeli obavezu da zastupamo buduće stanare i učinimo ovaj rezidencijalni kompleks što je više moguće prilagođenim njihovim potrebama. Naše bogato iskustvo u pružanju konsultantskih usluga na sličnim projektima garantuje da ćemo životni prostor "Marine Dorćol" maksimalno optimizovati za buduće vlasnike, počev od unutrašnje organizacije prostora pojedinačnih apartmana, do privlačenja najznačajnijih svetskih brendova u njihovo susedstvo. Rečju, u saradnji sa "Engel Marina Dorćol" grupom, glavnom gradu ćemo dati novi kvalitet života i novo prepoznatljivo obeležje.
Očekuje se da će "Marina Dorćol" biti u potpunosti završena tokom sledećih 5 godina, a ukupna vrednost ove investicije je preko 160 miliona evra.
Izvor: Danas - Biznis
Link: http://www.danas.co.yu/20071008/biznis2.html#0
 
dragan":fnh15t7s je napisao(la):
Znači hteli su malo da dograde još u projektu ?! .. šta je tim ljudima?
Valda misle da je ovde 'divlji zapad', da mogu da rade i mimo zakona.
Neće baš ići lako sa gradnjom ... kako je počelo.
Nisu hteli "malo da dograde još u projektu" nego su Sekretarijat za urbanizam i Zavod za urbanizam dali različita tumačenja toga na šta se odnosi koeficijent izgrađenosti.
 
Ako moze da se izgradi 140.000, a ne 79.000kvm, a da pri tome budu ispunjeni svi ekoloski, saobracajni i ostali uslovi (dovoljno prostora, zelenila, slobodnih povrsina, svetlosti, prozracnosti, parking mesta, pristup lokaciji...), i da se jos to investitoru isplati, ne vidim zasto Grad ne bi odobrio povecanje kvadrature (uz naravno adekvatno povecanje naknade za grdjevinsko zemljiste) :cool:

Ili je ovde nesto drugo po sredi, npr. da je predlozeni projekat neadekvatan, pa da se radi po pobednickom sa konkursa koji su, gle cuda, uradile arhitekte iz Slavija biora ;)
 
Sammael":23uy83tu je napisao(la):
Nisu hteli "malo da dograde još u projektu" nego su Sekretarijat za urbanizam i Zavod za urbanizam dali različita tumačenja toga na šta se odnosi koeficijent izgrađenosti.
Пројектанти које је ангажовала израелска компанија „Енгел марина Дорћол”
заиста су премашили дозвољених 76.000 квадрата бруто грађевинске површине,
колико једино може да буде подигнуто на ексклузивних 2,5 хектара уз обалу Дунава
-потврђује Ненад Коматина, градски секретар за урбанизам.
Ako su 'dali različita tumačenja' onda je Zavod pogrešno protumačio
planove koje je sam uradio za tu lokaciju ... malo čudno.
Sekretarijat je jedino nadležan da tumači, jer on daje saglasnosti i sve dozvole.

"Koeficijent izgrađenosti" je vrlo jednostavan broj,tj. procenat zauzetosti
neke parcele ili lokacije izgrađenim objektima, nap. 80% ili 0,80.

U Trnderu ,Aktu i Ugovoru mora da su precizno navedene sve parcele.
Tu ne može da bude 'različitih tumačenja' oko toga 'našta se odnose'.
 
Zavod je dao svoje tumacenje koje Sekretarijat iz nekih svojih razloga nije hteo da prihvati.

Takodje, koeficijent nije uopste tako jednostavan ako postoje objekti koji su polu-ukopani, tj. nisu ni nadzemni ni podzemni.

Veruj da je situacija vrlo komplikovana obzirom da se radi preparcelizacija, tako da se neke novoformirane parcele vracaju gradu... a da su regulacione linije cudne obzirom na akvatoriju. Uostalom i sam plan detaljne regulacije za taj deo grada (nevezano za projekat marine) ce se uskoro menjati jer su u Direkciji uvideli da su neke stvari koje su njime predvidjene neizvodljive ili lose.
 
Ako su objekti 'polu-ukopani' oni ulaze u koeficijenat kao i neki
podzemni od značaja ili koridori infrastrukture : gas, visokonaponski kablovi,...itd.
Tu ne može biti 'tumačenja' od bilo koje strane .... bar ne bi trebalo da bude.
Zavod za neku lokaciju, a obično za celu komerc.zonu daje nap. i 90% > 0,9
a to je broj koji nema šta da se tumači ... nap.0,8 je 0,8.

Stvar je u tome da su : " Пројектанти које је ангажовала израелска компанија
„Енгел марина Дорћол” заиста су премашили дозвољених 76.000 квадрата
бруто грађевинске површине " .. a što nije smelo da se dogodi.
Pre izrade 'Idejnog projekta', a pogotovu ovako značajnog, projektant mora da se
informiše kod Sekretarijata ( jer on je jedino nadležan) o tako bitnom podatku - koeficijentu.

Kako će i da projektuje, ako ne zna bruto građ.površinu?
Izgleda da je ovde ipak nešto drugo u pitanju : da probamo,pa ako prođe ....dobro je.
Sve je to moralo da bude po sugestiji investitora .... projektant samo crta šta mu se kaže.
 
Kasni izgradnja luksuznog poslovnog centra na Dunavu
„Marina Dorćol“ na duplo više kvadrata

Gradnja "Marine Dorćol" trebalo je da počne pre šest meseci, ali plac od 2,57 ha
uz Dunav stoji ograđen i tek delimično raskrčen. Investitor, izraelska kompanija
"Engel Marina Dorćol" još nije dobila dozvolu za gradnju jer, izgleda, ima ideju da
zida 140.000 kvadrata, skoro duplo više od dozvoljenih 76.000 kvadrata.

Izraelska kompanija "Engel Marina Dorćol" dobila je u februaru 2006. godine u zakup
2,57 hektara uz Dunav na 99 godina. Na tom placu predviđeno je da se najpre uradi
obaloutvrda sa 150 vezova za čamce i jahte, rekonstruiše stari kran i crpna stanica iz
1932. godine koji su pod zaštitom države, a tek u drugoj fazi zida pet stambenih zgrada
sa najviše 12 spratova, jedna poslovna kula i hotel.

Promena urbanističkog plana

Zbog polugodišnjeg kašnjenja, počele su da se množe spekulacije o razlozima: da je
investitor odustao od gradnje, da je preprodao plac, da je u finansijskim problemima i
ne plaća redovno zakupninu. U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda,
međutim, kažu da "Engel Marina Dorćol" veoma ozbiljan investitor koji redovno plaća zakup.

Ono što je, međutim, najbliže istini jeste da izgradnja kasni zato što je investitor Sekretarijatu
za urbanizam predao projekat u kojem je predvideo više izgrađenih kvadrata nego što je to
dozvoljeno po detaljnom regulacionaom planu.
- Kad usklade projekat sa dozvoljenom kvadraturom dobiće i potvrdu o usklađenosti sa
urbanističkim planom. Nije sporno da zidaju i više kvadrata od predviđenih 76.000, ali za to
moraju da pokrenu proceduru promene detaljnog regulacionog plana.

Dok se to ne desi, mogu da dobiju dozvolu samo za gradnju onoliko kvadrata koliko je
dozvoljeno po sadašnjem regulacionom planu - kaže za "Blic" Nenad Komatina, gradski
sekretar za urbanizam.

marina_1.jpg


Već uloženo deset miliona evra

U međuvremenu, investitor je izgled pristao da se, za sada, svede na dozvoljenih 76.000 kvadrata.
On niti potvrđuje, niti demantuje, da ima nameru da kroz promenu detaljnog regulacionog plana
dođe do željenog povećanja kvadrata.
Naprotiv, najavljuju početak gradnje po postojećem detaljnom regulacionom planu.
- "Engel Marina Dorćol" je ozbiljna kompanija koja ne počinje gradnju bez dozvola.
Do sada je uloženo oko deset miliona evra u ovaj posao i investitor nema nikakvu nameru
da se iz njega povuče. Naprotiv, gotov je urbanistički projekat i čekamo dozvolu za gradnju.
Posle toga počeće i radovi na prvoj fazi, izgradnja obaloutvrde - kažu u službi za odnose
sa javnošću "Engel Marine Dorćol".

Termin početka gradnje, kažu, ne zavisi od njih već od brzine kojom će Sekretarijata za urbanizam
da im izda dozvolu. Nadaju se da to neće biti duže od nekoliko nedelja.
O atraktivnosti lokacije na Dunavu najbolje govori podatak da je već formirana lista od 200
zainteresovanih kupaca stanova na "Marini Dorćol". Planira se izgradnja najmanje 500 apartmana.
Za sada se ne zna cena kvadrata stana. Okvirno, kažu, stanovi će biti prosečne veličine
oko 150 kvadrata, a prosečna cena jednog stana oko 380.000 evra.
Blic : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=16033

Mogu 'da se nadaju' dozvoli samo ako su uskladili novi projekat sa 'Urbanističkim projektom'.
Novinar ih nije pitao da li je tačno da su u prvom projektu premašili kvadraturu i da li
su uradili novi projekat, pa se zato kasni sa početkom radova,a ne zbog Sekretarijata.
 
Verovatno je ovaj rendering ustvari taj projekat koji ima vise kvadrata od predvidjenog, tako da vidim da ce i ovde grad napraviti izuzetak i narediti da se sazidaju trospratnice, da se ne zaklanja pogled na grad i savrsene nadogradnje na starim zgradama tokom 90tih na Cordolu :)
 
Te nadogradnje bas bole, mnogo bole ovaj grad...Dobijes ravan krov i nadzidas sto ti je srcu milo, sve sa dvoristem i okucnicom. Dorcol Marina ce to spreciti definitivno, jer ce postati moderan, skup deo grada.
 
U principu ne vidim razlog za uskracivanje kvadrature na tom prostoru. Lepo moze da se definise kako zgrade smeju da budu rasporedjene (da nisu previse gusto natrpane, da postoje zelene povrsine itd.), a ako se Engelu ide u visinu, pa neka ide brate...

No, verovatno se ponovo javila neka kafedzika iz urbanistickog zavoda i dala svoje strucno misljenje...
 
Taman sam pomislio da si razumeo o čemu se ovde radi kad
si napisao : ".. a ako se Engelu ide u visinu, pa neka ide brate... ", ali
izgleda da nisi, jer opet spominješ "kafedziku iz urbanistickog zavoda". ?!
Na smeš da kritikuješ 'Engel', već ti je kriv Grad ?

U gornjim postovima je lepo napisano o čemu se radi :
"заиста су премашили дозвољених 76.000 квадрата бруто грађевинске површине"
Znači nije premašena spratnost ( visina), već površina ( koeficijent izgrađenosti) kao
što si i sam naveo u prvom pasusu svog gornjeg posta.
Već sam napisao da tu nema šta da se 'tumači', jer Zavod ( koji samo crta planove)
odredi procenat kojim neka parcela može biti zauzeta objektima. ... nap.80%.

Engel je u ovom slučaju uradio projekat sa većim postotkom izgradjenosti
" ukrco je više kvadrature" na površini !!! - kao što si i napisao.
Grad mu je čak ponudio izmenu plana, ako stvarno hoće da gradi više na površini.

Investitor se nije žalio da mu je onemogućena veća spratnost i nije tražio izmenu
Urb.plana, već je prilagodio svoj Idejni projekat postojećem Urbanističkom planu.
Očigledno mu se ne ide u visinu, ali je probao da se proširi na površini marine.
 
Dragane nisi bio bas takav kada si imao manje od 1000 postova :)

Nije samo pitanje STA je propisano vec i STA BI TREBALO DA BUDE PROPISANO. Ja sam ti vec rekao da je to "tako je kako je" nista vise nego glup komunisticki manir koga treba da se oslobodis. U svetu kada postoji ozbiljan investitor grad menja trase puteva, produzuje linije metroa, gradi skole a GUP i regulacione planove menja kao dobardan onda kada se pokaze da investitor ima projekat koji je po urbanistickim standardima prihvatljiv, koji celishodan a jedino nije u skladu sa propisanom regulacijom. U tom slucaju nije projekat taj koji je los vec regulacija jer nije valjano uvidela potencijal prostora itd.

Cak i onda kada je regulacija najbolja na svetu i realna, veliki gradovi ponekad ipak popuste i dozvolje odredjene izmene jer veliki projekti visestruko povecavaju zivotni standard gradjana, privlace ostale investicije itd.

Ranije su postojale iste takve tetke u tom zavodu, isti mrsci visoke gradnje kao Bobic... ali zato je ranije svaki veci investitor kao Genex sve resavao na republickom i saveznom nivou i jedan poziv iz SIVa je bio dovaljan da grad izda bilo kakvu dozvolu. Sada kada toga nema, godinama po raznim struci stranim kriterijumima birani nesposobni katrovi lece svoje komplekse propisujuci i drzeci se raznih budalastina.

Dakle jos jednom, to sto je nesto propisano ne znaci da je valjano, a kada nije treba ga menjati da bi bilo propisano ono sto valja.
 
^^Dragane, nisam nikoga kritikovao, a tvoje drugarsko objasnjenje od ranije sam razumeo. Pomenuta kafedzika je ona sto je skresala Deltu (za sada je jedini poznati razlog to sto joj nije odgovarala visina za tu lokaciju).

Ovde je slucajno primer Marine Dorcol, ali se moj komentar odnosio upravo na ono sto je Lucifer napisao posle tebe..

Uostalom, Grad je propisao 76.000kvm, a Engel hteo da gradi 140.000!??!? Kako je to moguce i gde bi onda stalo tih 140.000kvm ako je lokacija predvidjena samo za 76.000? Jel Grad (urb. zavod) planirao projekat po kome bi zgrade imale ogroman prostor izmedju sebe ili je Engel hteo da izgradi komplex gde bi se skakalo sa terase na terasu, ili je pak Engel hteo da gradi zgrade koje su duplo vise od prvobitno planiranih?
Jel imas insajdersku informaciju, Dragane, kada kazes da se Engel nije zalio na propisanu visinu, ili nagadjas?
 
Evo i ja dizem dva prsta u prilog tome da nije problem u uslovima kao takvim, nego je problem u nepopustljivosti grada da razmotri da li je investitorov predlog mozda i bolji... DUP nije ustav, i sami tim mnogo ga je lakse promeniti, lepo sednu ljudi kazu "aha, mi smo rekli ovako, ali investitor misli da moze ovako"... Tako vecaju malo, prodiskutuju, izanaliziraju i aminuju ili ne... Cela procedura moze da bude potpuno legalna strucna diskusija... Izlazenje u susret investitoru nije nuzno korupcija (mada nas je kvazi-levicarska propaganda tako instruisala)... Investitor bi povecanje kvadrature srazmerno (i legalno) doplatio.

A to brusenje autoriteta odlukama sa obrzlozenjem "tako je jer ja tako kazem" je idiotsko. A da ne pominjem da je to krajnje licimerno od strane Grada - Engel bi trebalo da dodje na forum odstampa celu temu "Ko im ovo dozvoli" i time bukvalno nahrani ljude iz Urbanistickog zavoda... Ne, nije normalno da se uz obalu Dunava na ogromnoj poljani gradi 150.000kvm "najdobrijeg" stambenog, ugostiteljskog i komercijalnog prostora, ali je vrlo dobro graditi kuce na kuci i sl.
 
"Nije sporno da zidaju i više kvadrata od predviđenih 76.000, ali za to
moraju da pokrenu proceduru promene detaljnog regulacionog plana....itd. "
.. citat

Da li vi čitate šta piše u članku ili moram da citiram bitne delove.
Nisu tražili izmanu plana koja se dobija relativno lako i brzo, ako ima osnova.
 
Dragance, mayore, jel' ti vise volis svoj grad ili svoju gradsku vladu.
Nemoj da citiras bitne delove. je*******ote...ko ce sve to da cita?

Mada, ako ovi iz Engela nece u visinu, jev* mi se... Mogu da zidaju i manje no po ugovoru.

Samo da skratim svoj stav za bilo koju diskusiju:

Visoko - dobro
Nisko - sranje
 
...mnogo vise je u arhitekturi...to je ono sto grad cini lepim ili ruznim, a gde je Beograd tu???
 
Vrh