Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Zasto su klupe u linijskom parku na visini pogodnoj za Liliputance? :oops:
 
Ево, да не буде да идем само ноћом, а има и лилипут клупица:
20220928_164432.jpg

20220928_170729.jpg

20220928_170805.jpg

20220928_170828.jpg

20220928_170850.jpg

20220928_170947.jpg

20220928_171046.jpg

20220928_171154.jpg

20220928_171209.jpg

20220928_171237.jpg

20220928_171340.jpg

20220928_171530.jpg

20220928_171544.jpg

20220928_171633.jpg

20220928_171755.jpg
 
Поплочање и расвета су пристојни мада је могло то и рустичније. Ограда, клупице и трибине промашај.
 
Dokle je urađena bici staza? Jel može sad skroz do 25 da se prođe ili opet moraju akrobacije neke?
 
Presečena je tačno 8 meseci! Nije li to fascinantno? I nikoga nije briga.

Prvi dan raskopanog prolaza, 31.01.2022.

IMG_6966.JPG


I sve to vreme:

  • Nisu zaštitili arheološku iskopinu. Gornji sloj je skoro uništen. A obične daske po kojima bi se gazilo su bile dovoljne.
  • Nisu stavili čak ni obične strelice kuda je najbolje proći.
  • Nisu usekli ni par zemljanih stepenica da se ljudi ne klizaju. To je pola sata za čoveka sa lopatom.
  • 8 meseci presečen put za pešake.
  • 8 meseci presečen put za bicikliste.
  • 8 meseci presečen put za roditelje sa decom u kolicima.
  • A sada su ugrozili i statičku stabilnost Vodene kapije 1 (to u sledećoj poruci)
Pogledajte:

IMG_0039.JPG


IMG_0042.JPG


IMG_0041.JPG


IMG_0043.JPG


IMG_0044.JPG


IMG_0045.JPG


IMG_0046.JPG


IMG_0047.JPG


IMG_0049.JPG


IMG_0065.JPG


IMG_0048.JPG


IMG_0064.JPG


Rezultat

IMG_0082.JPG


Da ne prikazujem haos i uništenje posle 8 meseci korišćenja nezaštićene arheološke iskopine kao prolaza za sve ovo.

Ali sad više i nije samo to u pitanju.
 
Jednom me je baš u ovom delu tvrđave uhvatio žestoki pljusak pa sam se privremeno sklonio u Vodenu Kapiju. Tada se baš lepo može videti da je posle otkrivanja Vodene kapije napravljen prolaz za kišnicu i da kapija "prokišnjava". Ranije je sve ovo bilo pokriveno debelim slojem trave i zemlje koje je 99% površinske vode odmah skretala u stranu, van kapije. Ne više. Prvo sam uočio baru na podu.

IMG_9584.JPG


IMG_9581.JPG


Zatim je postalo jasno da voda prolazi kroz pukotinu.

IMG_9585.JPG


IMG_9583.JPG


A kad sam otišao gore, ispalo je da ostaci zidova prave vodeni bazen i da voda sada više nema gde drugde da ode nego kroz cigle naniže. Drugim rečima, stogodišnji malter koji (takođe, sem geometrije svoda) drži svod i zidove kapije se već OSAM MESECI ispira i verovatno polako popušta.

IMG_9836.JPG


IMG_9601.JPG


IMG_0094.JPG


Pa ima li tamo nekoga da bar POVREMENO, makar samo prođe ovuda i baci pogled u kom je stanju Vodena kapija kao jedan od najvažnijih spomenika donjeg dela tvrđave? Da li je zaista sve baš briga? I kuda će ljudi proći, i kako sa dečijim kolicima, i šta se sve pri tome dešava sa kulturnim dobrom ovakve vrednosti? I tako OSAM MESECI.

Niti su završili istraživanje ovde, niti su počeli najavljeno u Bastionu Sv Jakova, niti su zaštitili ovo malo što do sada jesu uradili, a još ih je najmanje briga kuda će proći maltene ceo grad kad poželi da se spusti na reku.
 
Poslednja izmena:
Oni čekaju da se sve to sruši, nego nikako da poraste vodostaj. Onda će u martu da kažu "eto, nije bila stabilna".

Ako budem imao vremena, proveriću, ali verovatno su ljudi iz Republičkog zavoda krivično odgovarni, tako da bi valjalo da ih neko podseti da bi mogli da završe u zatvoru.
 
Još kad bi stvarno završili u zatvoru.

A pazi sad: kad dođe minus i zaledi nakupljena voda, pa se onda pukotina mic po mic proširi... Taman da kažu da je to staro i sklono rušenju i da će napraviti umesto toga kulu na vodi. Još lepšu i stariju sa hiljadama m2 stambenog prostoral. Mene takvo nešto uopšte ne bi iznenadilo.
 
Ako je neko raspoložen, možemo da kupimo najlon sledeće nedelje i pokrijemo, bar taj deo gde se skuplja voda.
Ja mogu da kupim najlon, je l' ima neko letve?
 
Džabe se zamaraš i bacaš pare. Ionako će to radnici da uklone, a ako ne oni, onda neki zaludni građani. Mnogo svrsishodnije je da se nadležnima non stop prijavljuju problemi koji se uočavaju, a ovde su naveliko izloženi i obrazloženi... A nije loše ni obratiti se BG hronici ili postaviti pitanje Studiu B.
 
Da, bolje je da se prvo uradi šta god se može bez njih, pa onda da se prijavljuje. Eh, da je to ovde jedini javašluk...

Još jedan primer.

Kad su otkopali Vodenu kapiju bio sam oduševljen što su otkrili netaknute metalne šarke i metalno postolje osovine vrata sa ručno rađenim polukružnim metalnim udubljenjem oko koga su vrata rotirala. To između ostalog omogućuje da se tačno pozicioniraju vrata pri rekonstrukciji, kao i da se vidi tačan položaj polomljenih, pomerenih ili napuklih kamenih blokova.

IMG_2481c.JPG


Posle dosta vremena i izvesnog broja prolećnih i letnjih kiša shvatim da je udubljenje metalnog postolja osovine vrata posle kiše uvek puno vode, kao neki mini bazen od par cm, ali i da čitav metal počinje da poprima nešto crveniju boju nego što je bio kad su ga otkopali. Drugim rečima, da rđa počinje da ga jede većom brzinom nego do tada pošto je metal bukvalno uvek u vodi kao padne imalo kiše. Videvši da niko ništa ne preduzima, na kraju sam našao čvrstu plastičnu kesu i stavio je preko metalnog postolja. To neće ukloniti vlagu iz vazduha ili kondenzaciju, ali bar da nema stajaće vode direktno na metalu.

IMG_7620c.JPG


Posle sam par puta zaticao bačenu kesu i nezaštićen metal, verovatno zbog klinaca i Instagram fotografa, pa je onda ja vratim uz još malo VIŠE cigala postavljenih preko nje. I tako se to neko vreme ponavljalo. Na kraju se kesa nekako ustalila, valjda su se svi navikli da je tamo, ili su kapiju i šarke konačno slikali svi koji su bili zainteresovani, pa je niko više nije dirao.

Ta kesa tamo stoji i danas, dva meseca pošto sam je stavio. Naravno da nikad više tamo nisam video ni jednog arheologa, ili nekog iz Zavoda, ili nadležnog iz Gradskog zelenila kao izvođača, ma ko da je od njih sada nadležan za to. Od kad su otišli, niko nikada, a nije da sam retko tuda prolazio. Recimo da nam se vremena ne slažu, mada ... sumnjam.

Zbog toga je bolje da se u vezi bazena na vrhu kapije i prolaska vode kroz njen svod PRVO stavi najlon, a ONDA da se piše.

Doduše ja bih stavio i strelice: Idite ovuda ----> pošto je i to nedostižno komplikovana misao za sve nadležne koji sa ovim imaju veze (A4 papir u zavarenoj plastičnoj foliji, ukupno 15 dinara)
 
Poslednja izmena:
Da li je moguce da nisu postavljene sire staze? Ovo izgleda kao trotoar u nekoj ulici.
 
Površinska saobraćajnica iako je moguća nije neophodna jer može da se provuče tramvaj. To važi čak i u slučaju značajnije urbanizacije iz prostog razloga što taj slobodan prostor može biti iskorišćen za objedinjeni saobraćajni koridor u plitkom kopu.

Iskopamo sanduk sa tri prolaza (dve pregrade) za po jedan smer autoputa i dvokolosečnu prugu u sredini s prostorom za stanice, to poklopimo i na njemu napravimo park sa tramvajem uz njega za lokalni prevoz do železnice. Ispod ušća duboki tunel do useka (nepoklopljenog kopa) u Vladimira Popovića, na mestima do mostova ka Karaburmi (Francuska i Pančevački) portali i ćao. Ali ovde se ništa ne planira strateški, dugoročno. Što brže da se počupa, zabetonira, prepusti investitorima.
 
Da li je moguce da nisu postavljene sire staze? Ovo izgleda kao trotoar u nekoj ulici.
Да има памети, прво би се реконструисале зидине а онда би направили три стазе, једну по самим зидинама, једну до воде и једну до булевара. Овако то испадне када се ради брзо, без озбиљне анализе и припреме.
 
Da li je moguce da nisu postavljene sire staze? Ovo izgleda kao trotoar u nekoj ulici.

Ako si mislio na širinu pešačke stazu na ovoj fotografiji

20220928_171340-jpg.145804


delovi ovoga - ili sve zajedno - se ruši. Niko ne zna kako će izgledati nova verzija. Pogotovo što su očigledno tajni projekat već jednom radikalno promenili (videli smo samo par rendera). Ovo je dakle minimalno treća promena. Sada je problem prezentacija Vodene kapije 1. Ranije je bilo ugožavanje zakonim zaštićenih bedema. Izgleda da je arhitekta koji je počeo da radi projekt njene prezentacije (po meni ispravno) zaključio da je to nemoguće ako i preko kapije treba da se nastavi ovaj osnovni dizajn priobalnog dela. Pa su zaključili da će se biciklistička staza izmestiti, verovatno uz bulevar. Ili sam bar ja tako zaključio na osnovu jedne vrlo kratke vesti. Čitav projekat je izgleda pod strogim infomacionim embargom pošto se već maltene godinu dana niko ne javlja niti nešto ozbiljnije priča iako je u pitanju jedan od najvažnijih projekata u starom jezgru Beograda, bez obzira da li se posmatra sa aspekta kulture, istorije, arheologije, saobraćaja ili zakona (stroga zaštita).
 
Poslednja izmena:
Ja ocekujem da ce se raditi na onim delovima koji su bitni za izgradnju stambenih blokova.
Ne zaboravimo, na prostoru oko tzv linijskog parka treba da nikne oko 5 stambenih bllokova velicine K distrikta.
Dace bog da ih kriza osujeti u tome.
 
Највише станоградње ће бити у делу кроз Беле воде, ту је за сад Нови Дорћол, али никакви радови на парку.
 
Bice stanogradnje svuda gde kvadrati mogu da se udenu i investitori da zarade..
Nadajmo se da ce kriza da bude zestoka, pa nece biti nista od svega toga.
 
Физички, постоји могућност само у индустријској зони Белих вода. Приобални блокови су већ формирана целина и ту нема места.
 
Дунавска улица поред линијског паркинга:
20221005_083127.jpg

Којих 16 корака удесно је сам почетак линијског паркинга:
20221005_083148.jpg

Ипак, у даљини се види колико је боље утилизован:
20221005_083215.jpg

Али, шта је то важније на овој пређашњој слици - НЕМА ШИНА, ЂЕ СУ ШИНЕ? То се вероватно пита сваки дорћолац који је повезан реком на овај начин, ако не може, или не жели на пасарелу или у подвожњелу:
20221005_083222.jpg

А где су шине, сазнаћете ако скролујете још само мало доле:
20221005_083231.jpg

ШОК ФОТКА, колосек се губи међу симболима Дорћола, како се Сунце пробија кроз ПМ честице од ложења у дистрикту 9:
20221005_083239.jpg

И за крај један леп омаж паркинг сервису, чији се паркинг за однета возила налази где - па наравно, баш иза ове десне ограде:
20221005_083428.jpg

А не, не може за крај таква тривијалност, него ипак голубија перспектива:
20221005_082418.jpg
 
Сузе навиру саме док гледам како се ове шине подижу. А могао је лепо трамвоз да језди туда. И да буде лепо свима.
 
Слаба би била корист од трамвоза. Мада могу дуж проширене Дунвске да провуку трамвај.
 
Vrh