Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.787
- Pohvaljen
- 25.944
Problem je što je Beogradska tvrđava dopire do same vode. Tako je bilo oduvek, a tako je i sada. Ne može trajno rešenje biti da se auto put provuče direktno kroz tvrđavu. Kao što nije moglo u Golubačkoj tvrđavi, ne može ni ovde. Jedno moguće trajno rešenje je da se bulevar Vojvode Bojovića provuče kroz tunel ispod Kalemegdanskog brega, a da se sam bulevar zatim ukine. Time bi se zona obalskog šetališta spojila i postala sastavni deo donjogradske parkovske zone tvrđave, a na gornjem gradu i deo pešačke zone Knez Mihajlove (uz par spolja nevidljivih liftova na samoj ivici grebena). Doduše ovde je trebalo provući tramvajsku liniju da bi podužno povezao kompletan šetački deo obala obe reke. Međutim, ovako je možda i bolje, jer je prava trasa za tramvaj ustvari trasa bulevara Vojvode Bojovića, tj da šine budu u nivou zemljišta parka, nevidljive i obrasle travom (ukopani i šuplji betonski raster kao osnova), i da idu UMESTO bulevara Vojvode Bojovića. Nikakvog drugog saobraćaja, sem tramvajskog, tu ne sme da bude.
Tako da uz istraživanje i prezentaciju zapostavljenog donjeg dela tvrđave, odmah drugi prioritet bi trebao biti kopanje DVA saobraćajna tunela: Onaj već najavljeni u nastavku novog mosta na mestu tramvajskog, i ovaj ispod Kalemegdana.
Bedemi gore i bedmi dole su deo jedne nerazdvojne celine koja će kad-tad ponovo biti spojena. Tvrđava dopire do same vode i tu nema mesta za prometni bulevar. Sasvim dole će biti plaža (kad proradi interceptor pa se preusmeri kanalizacija, a pre toga za sunčanje i pecanje), malo iznad donji deo parka-tvrđave, zatim skriveni liftovi, pa gornji deo parka-tvrđave, pa pešačka zona Knez Mihajlove. To je jedini smisleni plan koji poštuje i naše nasleđe i prirodne predispozicije prostora.
Ulaz u Grad:
Mogući izgled tramvajskih šina umesto Bulevara Vojvode Bojovića
Tako da uz istraživanje i prezentaciju zapostavljenog donjeg dela tvrđave, odmah drugi prioritet bi trebao biti kopanje DVA saobraćajna tunela: Onaj već najavljeni u nastavku novog mosta na mestu tramvajskog, i ovaj ispod Kalemegdana.
Bedemi gore i bedmi dole su deo jedne nerazdvojne celine koja će kad-tad ponovo biti spojena. Tvrđava dopire do same vode i tu nema mesta za prometni bulevar. Sasvim dole će biti plaža (kad proradi interceptor pa se preusmeri kanalizacija, a pre toga za sunčanje i pecanje), malo iznad donji deo parka-tvrđave, zatim skriveni liftovi, pa gornji deo parka-tvrđave, pa pešačka zona Knez Mihajlove. To je jedini smisleni plan koji poštuje i naše nasleđe i prirodne predispozicije prostora.
Ulaz u Grad:
Mogući izgled tramvajskih šina umesto Bulevara Vojvode Bojovića
Poslednja izmena: