Evo nepobitnog dokaza da je rov između spoljnog i unutrašnjeg priobanog bedema bio ispunjen vodom i daleko dublji od nivoa poda prolaza kroz Vodenu kapiju 1, kao i da su OBA bedema oko tog rova bili projektovani za to, i veoma duboki. Ovo je presek kroz priobalne bedeme na čuvenoj suteren mapi iz 1790. godine. Presek je daleko uzvodnije od otvora ka reci Vodene kapije, i nalazi se odmah pored isturenog dela bedema kod bivše Sava kapije, tj kod restorana Bella Vista. Vidite da su na preseku ucrtana tri standardna nivoa vode u rovu. Nizak, srednji i visok. Pošto je ovaj presek znatno uzvodnije od otvora u spoljnom bedemu kod Vodene kapije kroz koji je tada najlakše ulazila Savska voda,
očigledno je i CEO priobalni rov između bedema bio pod vodom, a ne samo deo oko kapije. Takođe, uzevši u obzir da su nivoi reke Save pre izgradnje Đedapske akumulacije bili daleko niži nego danas (manji vodostaji su verovatno oko 2 metra niži), a da je u odnosu na takve vodostaje (pa čak i na visinu sadašnje obale reke) nivo kaldrme u prolazu Vodene kapije 1 dosta visoko, očigledno je da je pretpostavka koju sam ranije izneo tačna.
Ispred prolaza kroz bedem Vodene kapije 1 je bio dubok rov uglavnom ispunjen vodom (kad je vodostaj bio iole viši), pa je preko rova MORAO da postoji i drveni most za prelaz (koji se inače i vidi na planovima).
Pa, pošto se trenutno rade planovi prezentacije Vodene Kapije, eto šta se mora rekonstruisati, jer je upravo TO autentično stanje. Sve ostalo je samo izmišljanje, jedino način da se istorija stavi u funkciju isključivo savremenih potreba (prolaz pešaka sa šetališta kroz bedem za projekat Linijskog parka), umesto da to bude tek
dodatak prezentaciji našeg istorijskog i kulturnog nasleđa. A TO bi moralo biti osnovni cilj. Tek ako je TO postignuto, tek onda se gleda kako da takva prezentacija istovremeno ima i savremenu uitilitarnu funkcionalnost. Ne može obrnuto. Da se zakonom zaštićeni objekat najvišeg značaja ispita i rekonstruiše samo do apsolutno minimalne mere koja je neophodna da zadovolji potrebe pretvaranja dela tvrđave u podzemni prolaz za pešake.