Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Možda na Adi Huji? Tamo planiraju gradnju stambeno poslovnog centra (naravno, nema razloga razmišljati o parkovima itd.). Mada i na mestu Luke Beograd se planira odavno gradnja polsovnih i stambenih kvadrata (realno, tu je trebalo da bude BG na vodi).
 
Vidim puno predloga za neki vid saobraćaja parkom.
Mozda bi apsolutni pogodak, bila gondola.Spojili bi turizam i potrebe stanovnistva, a ujedno , zbog puno nivelacija, neke od stanica bi bile, na vec uradjenim gornjim platoima.Jos jedna prednost bi bilo ,povezivanje gondole, sa budućim muzejem Nikole Tesle, u bivsoj elektrani na dorćolu.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
A šta fali recimo rečnom tramvaju? :)

(moderna i veoma brza rečna skela/brod sa puno usputnih stanica duž kompletne desne obale Save i Dunava)
 
Ne moze da dopliva do gradskog jezgra.
Salu na stranu, rečni tramvaj inače mora da postoji.
Gondolu vidim , iz razloga uvezivanja ekoloskog načina transporta, bez zagadjenja i buke, sa zelenilom u parku, i mogućeg uvezivanja dublje u gradsko jezgro.

Umesto gondole, koja je planirana direktno na kalemegdan, postaviti kružnu trasu oko kalemegdana.Beton hala- stara elektrana- TC- Rajićeva-beton hala.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
Što se tiče cene i onoga što je sa njom povezano.

Obale reka su vrhunsko bogatstvo i možda najvredniji prostor Beograda, pa pri njihovom uređenju ne treba štedeti. Zbog nas, ne zbog vrednosti građevinskog zemljišta. Čekaju nas klimatske promene pa će ubrzo temperature biti još veće nego sada, a zagađenje je već sada ogromnih, svetskih razmera, zbog čega će u ne tako dalekoj budućnosti dobar deo građana baš ovde provoditi značajan deo svog slobodnog vremena jer je tu vazduh čistiji, hladniji i prijatniji. Naravno da ne treba dozvoliti krađu, tu je savršeno jasno. Ali je važno jasno razdvojiti koji deo cene ide na skupu opremu i uređenje, što je u ovom posebnom slučaju opravdano, a u koji se neko ugradio, što očigledno nije.

Inače Vesić je usput spomenuo da će biti sređen problem prodiranja voda tokom velikog vodostaja, što bi u zavisnosti od toga na kakve radove tačno misli moglo da bude ogroman i veoma skup posao. Naprimer, da li se ruši stara obaloutvrda i pravi nova (u kakvom je tačno stanju, od kad potiče ovo što je od nje ostalo, koliko vredi kao istorijski spomenik, itd). Kako će bez toga da se spreči prodiranje podzemnih voda? Koje tačno radove imaju na umu? Stari nivo tla u podzemnim prolazima recimo vodenih kapija je prilično nizak, a nalaze se tik uz samu reku. Tu bi trebalo obezbediti apsolutnu vodoneprousnost. Deo ulice oko kule Nebojše je obično poplavljen, itd. Treba videti šta se tačno od radova ustvari planira, jer i od toga zavisi cena.

122474396_3931407286887148_4810043730441086175_o.jpg

Takođe treba platiti obimna arheološka istraživanja, AKO ih rade, što se iskreno nadam, ali i VEOMA sumnjam u to. Pošto bi to trebalo početi odmah jer ne vidim kako mogu trajati manje od godinu dana, a pre će biti dve godine. I to se mora raditi uz obezbeđenje sondi od prodora vode (ili ako pogode baš minimum vodostaja u šta zbog trajanja radova sumnjam), što im je zbog cene radova i do sada bio nepremostiv problem. Pa je zato ogroman i važan deo tvrđave ostao nestražen.

Zašto ćuti Zavod za zaštitu spomenika? Imaju li oni bar neki javni komentar oko ovako obimih radova na daleko najznačajnijem spomeniku koji je u njihovoj nadležnosti?
 
Можда симпатична али не баш и практична :) Прво положај је превисок, лаптоп у висини рамена не значи много. Рецимо да је рендер мало непрецизан и да би било простора да се углаве ноге а да је радна површина на нормалној висини, опет остаје проблем коришћења свима осим младима.
Не кажем да би призор неке госпође у оваквој сукњи, која покушава да седне био најгоре што Београд може да понуди, али можда не деле сви исто мишљење :)
 
Evo kako izgleda kad je posle mnogo vremena nizvodna Vodena kapija ponovo u vodi. Ovako se dobija i dobar utisak o kuli i bedemima koji ovde izgledaju kao da su ponovo povezani, novi i u funkciji :)

A sasim desno, na ivici slike, vidite i luk sledećeg prolaza, "Pristanišne kapije", odredište brodova koji prođu kroz Vodenu kapiju. Ovde postoji zakopano blago, bukvalno. Šteta bi bila zbog neumesne brzine ne obnoviti sve što možemo. Ne mora odmah. Ali ako se nešto već radi, da se radi kako treba. A ne ofrlje zbog bednih par poena više na izborima.

Inače, negde sam pročitao da je prostor oko kule Nebojša blizu najniže kote u gradu. Zaštita od vode neće biti trivijalan problem.

BGD-kula-NEBOJSA-poplave1.jpg

Deo priobalnih bedema, plan.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787309#p787309:11nx3x1y je napisao(la):
Igor » Пон Окт 26, 2020 1:01 am[/url]":11nx3x1y]Prle prvobitan iznos je bio 100 miliona dok je trenutno aktuelan takođe veliki iznos od 55 miliona evra.

Хвала Игоре. Нека је и 55 милиона евра, али као што рекох шта ће масовно да довози људе у тај парк? Зар није сада идеалан моменат за провлачење трамвоза? Нећете по површини? Плитак укоп, сада је то јефтино ј безболно за извођење


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787316#p787316:11nx3x1y je napisao(la):
DraganSt » Пон Окт 26, 2020 1:32 am[/url]":11nx3x1y]
Cena je 55 miliona. Ne mozes tako da gledas. Sto vise sadrzaja i lepih mesta u gradu, to veci broj turista i sto je jos vaznije, veci broj nocenja, jer ako umesto 7 mesta koja zele da obidju ima 11, to znaci da ce ostati u BG jedan dan vise. To za sobom povlaci vecu zaradu hotela koji plati porez, boravisnu taksu za jos jednu noc, hranu i pice koju turisti potrose za taj dodatni dan. Tako da bi novca za odrzavanje trebalo da bude.

Све се слажем, и чак немам ништа ни против, али не видим шта смета линија на шинама у том истом парку? Па тек он ће да подигне вредност инвестицији!


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787417#p787417:11nx3x1y je napisao(la):
Kailan » Пон Окт 26, 2020 2:49 pm[/url]":11nx3x1y]

No to na stranu, u svakom normalnom gradu se ovako nešto posmatra kao vrlo isplativa investicija koja će drastično povećati cenu zemljišta u svojoj široj okolini što dalje privlači privatne investicije i gradnju što donosi priliv novca u budžet od čega se dalje javno investira u druge projekte oplemenjivanja grada što dalje dovodi do rasta cena što dovlači nove privatne investicije i tako u krug. Svaki moderan grad se i razvijao na takvom principu i to nije bacanje para.

Ја само говорим да је сад јефтино решити тај проблем, а сутра кда већ парк буде готов, имаћемо опет муку за копање.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787466#p787466:11nx3x1y je napisao(la):
Zuma » Пон Окт 26, 2020 5:33 pm[/url]":11nx3x1y]A šta fali recimo rečnom tramvaju? :)

(moderna i veoma brza rečna skela/brod sa puno usputnih stanica duž kompletne desne obale Save i Dunava)

Не да не фали, него је идеја одлична! Али уз овај, класични. То би био пун погодак!
 
Da za one mlađe opišem kako su izgledale stare skele i koje su njihove transportne prednosti. Pogotovo za masovan transport (otuda naziv "rečni tramvaj"). Sad sigurno postoje mnogo modernija rešenja, recimo mali trajekti, ali to je isti princip.

To je prosto dugačka i široka plutajuća pravougaona platforma na koju odjednom i brzo može da stane puno ljudi ili vozila. Imaju posebno pripremljena pristaništa sa kosom betonskom rampom koja ulazi u reku. Sama skela takođe često ima nadole zakošeni prednji kraj, a obavezno pomičnu, zglobnu platformu-mostić koja visi na kablovima i preko koje se ljudi ukrcavaju.

Kad pristaje, skela se prosto zaleti na obalu pod pravim uglom, pri čemu dve suprotno zakošene i drvetom obezbeđene kose površine (betonskog prilaza i dna skele) amortizuju udarac. Posle toga motori i dalje iz sve snage rade držeći skelu prednjom stranom priljubljenu uz obalu, pa vezivanje nije ni potrebno. Zatim se bez ikakvog gubljenja vremena na postepeno pristajanje i vezivanje broda uz obalu, ljudi odmah iskrcaju i iskrcaju. To ne traje dugo jer je prednja strana dugačka, otvorena celom širinom i ima već spreman viseći most. Kompletna izmena putnika zbog toga može da traje i svega 30-tak sekundi ili manje od minut. I to je sve. Skela je odmah spremna da krene unazad, bez odvezivanja, ka sledećoj stanici. Zbog velike površine i ogromnih "vrata" za ulaz i izlaz, može da nosi mnogo putnika koji se brzo pomeraju, a vožnja na njoj je pravo uživanje. Modernizovana verzija nečeg sličnog bi upravo za Beograd i za njegovu dugačku obalu bila idealna. To bi bilo baš kao rečni tramvaj za koga je već probijena trasa bez ijednog semafora, duž celog grada, pa i izvan njega.

Skela-Futog.jpg
 
Не знам, тешко да трајект може да се назове речним трамвајем јер изгара огромне количине дизела. Апсолутно се слажем да Београду фали оваква врста саобраћаја, али као примарни превоз кроз линијски парк би ипак било политички коректније изабрати нешто мало еколошкије.
 
Ako već pričamo o nekom vidu prevozu duž ovog linijskog parka - električni vozići / minibusevi od Ade huje do Ade ciganlije bi bili pun pogodak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787547#p787547:24v7ysru je napisao(la):
Плусквамперфекат » 26 Oct 2020, 19:13[/url]":24v7ysru]Не знам, тешко да трајект може да се назове речним трамвајем јер изгара огромне количине дизела. Апсолутно се слажем да Београду фали оваква врста саобраћаја, али као примарни превоз кроз линијски парк би ипак било политички коректније изабрати нешто мало еколошкије.

Da iskoristim ovaj momentum, naravno da je danas izbor dobrih rešenja veliki. Evo, posle 2 minuta googlanja. Za ovakvo plovilo da se skocka u malo jačoj metalskoj radionici, uz postojeći nacrt, potrebno je par nedelja, onako uz pivce. :)

ADITYA Solar Ferry

ADITYA working
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787585#p787585:35etc2y1 je napisao(la):
Duleja » Pon Okt 26, 2020 9:36 pm[/url]":35etc2y1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787547#p787547:35etc2y1 je napisao(la):
Плусквамперфекат » 26 Oct 2020, 19:13[/url]":35etc2y1]Не знам, тешко да трајект може да се назове речним трамвајем јер изгара огромне количине дизела. Апсолутно се слажем да Београду фали оваква врста саобраћаја, али као примарни превоз кроз линијски парк би ипак било политички коректније изабрати нешто мало еколошкије.

Da iskoristim ovaj momentum, naravno da je danas izbor dobrih rešenja veliki. Evo, posle 2 minuta googlanja. Za ovakvo plovilo da se skocka u malo jačoj metalskoj radionici, uz postojeći nacrt, potrebno je par nedelja, onako uz pivce. :)

ADITYA Solar Ferry

ADITYA working

Evo, imaju braća sličnu stvar:
https://www.youtube.com/watch?v=PlbQJ4YPkug
 
Верујем, али нисам сигуран да су таква решења комерцијално доступна.
Што се тиче Уради Сам методе, ја бих ипак нешто "фабричкије" што би обезбеђивало сигурност и удобност посетиоцима/туристима :D

Вероватно је најбоље да се распише конкурс па нек се наши генијалци јављају ако смо могли Око Соколово можемо и еколошки брод, али натенане, није лако на брзину промислити све зачкољице. Ја например нисам сигуран да ли би се индијски соларни бродови подједнако ефикасним показали у Београду с обзиром на однос сунчаних дана, с друге стране ако нам икад дође Турски ток, није ли практичније ићи на течни гас?
 
@ Плусквамперфекат

Šta bi to trebalo da znači - 'komercijalno dostupna'? Upravo su Indijac i Crnogorac primeri komercijalne upotrebe. Pročitaj ovo:

Adytia solar ferry.jpg


Avaj, ne bave se krimosi ekološki prihvatljivim rešenjima, unapređenjima, za građanskim htenjima...

Naravno, glasam za tramvaj na uništenoj pruzi. Npr. da se tunel Beton hale iskoristi za muzej starih tramvaja, a par njih u najboljem stanju da budu restaurisani i pušteni na trasu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787622#p787622:1nuyqyg3 je napisao(la):
Duleja » Пон Окт 26, 2020 10:22 pm[/url]":1nuyqyg3]Šta bi to trebalo da znači - 'komercijalno dostupna'?
Да можеш да их купиш, са уговорима, гаранцијом, сервисом... дакле како се то већ обично ради када се набавља нешто за потребе Града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787638#p787638:yb9swlgu je napisao(la):
Duleja » Пон Окт 26, 2020 10:54 pm[/url]":yb9swlgu]Kolega, razumem da se ne kapiramo, neka ostane na tome.

Ок, жао ми је, дешава ми се да нисам претеране интелигенције :D
 
U brodovima ima puno mesta, za razliku od automobila, pa su moguća i mnoga druga rešenja. Recimo pogon na vodonik, ako solarna varjanta ima problem sa bilansom energije. Ako vodonik može kod kamiona, još je lakše kod brodova. Ili kombinovano. Ili visoko efiksni dizel ili benzinski motor uz električni.

Naravno da bi bilo jako lepo imati tramvaj oko Kalemegdana. Međutim problem je usko grlo kod tvrđave. Mi OVDE obavezno moramo imati pešačku stazu, bicklističku/trotinetsku i onu za trčanje. Na ovako važnom i jedinstvenom mestu za rekreaciju, sve tri su obavezne. Ali onda nema mesta za tramvaj.

Jedno što mi pada na pamet kao alternativa je tramvaj po sred bulevara Vojvode Bojovića, u nivou kolovoza. Pa i to samo na najužem mestu. Čim prođemo uski deo, posle kafane Bela Vista, tramvaj može da prolazi između Bulevara i bedema, tj sa njegove unitrašnje strane. Tu ima dosta mesta, 9 metara. Tako smo rešili problem relativno dobro. Odvratne barake posle tramvajske okretnice bi se naravno srušile pa bi trasa tramvaja počela odatle.

Tramvaj oko Kalemegdana, sirina trase.jpg

Tramvaj oko Kalemegdana.jpg

A baš-baš konačno rešenje je ono što sam ovde odavno predlagao. Automobilski tunel ispod Kalemegdana, pa ukloniti bulevar Vojvode Bojovića. Tako najzad zaista povezujemo Donji Grad sa obalom reke. Možemo rekonstruisati bedem do kraja i sve ponovo postaje jedna celina kakva je nekada i bila, a mi dobijamo veći i fleksibilniji prostor u Donjem gradu. Onda tramvaj može trasom ulice duž cele njene dužine, pošto on pešacima ne bi toliko smetao. Elon Mask već završava prve tunele automatizovanom mašinom za bušenje sasvim nove generacije, a odavno je obećavao da će tržištu ponuditi potpuno nove modele sa bitno manjom cenom bušenja po kilometru. Takođe, toliko duboko ispod Kalemegdana nema ni instalacija ni arheoloških ostataka, pa takav tunel u budućnosti ne bi trebao biti ni toliko skup ni težak. A svakako nije dugačak. Tako da imamo više dobrih opcija. Za početak srušiti barake i produžiti tramvaj sa unutrašnje strane bedema. Pa onda rečni tramvaj. Ili obrnuto.

Ali pre apsolutno svega - i ODMAH - arheološka istraživanja da bi smo najzad videli šta tu imamo. To može da teče dok oni rešavaju pitanja vlasništva, instalacija, projekata i svega ostalog što ionako mora da ide pre radova na linijskom parku.
 
Трамвај туда уопште није неопходан, као ни било који вид јавног превоза. И слажем се, апсолутно прво што треба да се уради јесте археолошко испитивање, како у зони тврђаве (заједно са рестаурацијом бедема), тако и низводно у зони Дунавске, где је потенцијално има још гробова браниоца Београда 1915.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787663#p787663:klt7lcfg je napisao(la):
Плусквамперфекат » 26 Oct 2020, 22:41[/url]":klt7lcfg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787638#p787638:klt7lcfg je napisao(la):
Duleja » Пон Окт 26, 2020 10:54 pm[/url]":klt7lcfg]Kolega, razumem da se ne kapiramo, neka ostane na tome.

Ок, жао ми је, дешава ми се да нисам претеране интелигенције :D

Ni u ludilu ne bih pomislio na tvoju inteligenciju, samo nisam hteo da gušim temu dalje... Pozdrav! :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787669#p787669:3mhvahnn je napisao(la):
Zuma » Пон Окт 26, 2020 11:54 pm[/url]":3mhvahnn]
Naravno da bi bilo jako lepo imati tramvaj oko Kalemegdana. Međutim problem je usko grlo kod tvrđave. Mi OVDE obavezno moramo imati pešačku stazu, bicklističku/trotinetsku i onu za trčanje. Na ovako važnom i jedinstvenom mestu za rekreaciju, sve tri su obavezne. Ali onda nema mesta za tramvaj

Слажем се апсолутно, иако знам да ће стаза за трчање у сваком случају бити коришћена за шетање, колица и кућне љубимце :)


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787669#p787669:3mhvahnn je napisao(la):
Zuma » Пон Окт 26, 2020 11:54 pm[/url]":3mhvahnn]
A baš-baš konačno rešenje je ono što sam ovde odavno predlagao. Automobilski tunel ispod Kalemegdana, pa ukloniti bulevar Vojvode Bojovića. Tako najzad zaista povezujemo Donji Grad sa obalom reke. Možemo rekonstruisati bedem do kraja i sve ponovo postaje jedna celina kakva je nekada i bila, a mi dobijamo veći i fleksibilniji prostor u Donjem gradu. Onda tramvaj može trasom ulice duž cele njene dužine, pošto on pešacima ne bi toliko smetao. Elon Mask već završava prve tunele automatizovanom mašinom za bušenje sasvim nove generacije, a odavno je obećavao da će tržištu ponuditi potpuno nove modele sa bitno manjom cenom bušenja po kilometru. Takođe, toliko duboko ispod Kalemegdana nema ni instalacija ni arheoloških ostataka, pa takav tunel u budućnosti ne bi trebao biti ni toliko skup ni težak. A svakako nije dugačak.

Ух, ово би вероватно било идеално, освајање булевара Војводе Бојовића би донело пуно овом потезу, само да је без саобраћаја па је већ прелепа улица. Али искрено не видим финансијску оправданост тунела, ма колико (а чини ми се да нисам баш тако оптимистичан) се спустила цена. Не знам, нисам саобраћајни експерт, не делује ми да између те две тачке треба да буде толико јак саобраћај, то је евидентно симптом неадекватних решења у другим тачкама града.
 
Vrh