Nisam mislio na tunel ispod Bulevara vojvode Bojovića nego ispod najviše, centralne zone Kalemegdanskog grebena. Tunel bi iz brda izašao negde oko raskrsnice Cara Dušana, Bulevara Vojvode Bojovića i Tadeuša Košćuška budući da će posle gradnje K-Distrikata zoološki vrt sasvim sigurno biti iseljen, i to brzo. Ulaz bi bio negde ovde[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788131#p788131:1v8h8p81 je napisao(la):Arahne » 28 Oct 2020 11:58 am[/url]":1v8h8p81]
Ne može da se gradi automobilski tunel ispod trase Bulevara vojvode Bojovića, stoga što je tu predviđen kolektor, čiji je prečnik ukoliko me sećanje dobro služi, 6 metara.
Arahne, tebe smo čekali Da li znaš od kada potiču gornji i donji delovi najnižeg dela obalskog bedema, ovi na slici? Izgleda da nisu iz istog perioda. Koliko se zna o njima i o čitavom obalskom bedemu? Po gornjoj slici arheoloških istraživanja, vrlo malo. Jedna sonda u širini od 1 metra (ako ne računamo Nebojša Kulu i okolni deo)? To je sve? Postoje li još stariji delovi bedema unutar njih?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788146#p788146:4v1dsdtj je napisao(la):Arahne » 28 Oct 2020 12:55 pm[/url]":4v1dsdtj]Sudeći prema geološkim istraživanjima iz 1930-ih i istraživanjima Marka Popovića, tle na kojom je trasa linijskog parka nastaje tokom XV veka, do tada je to bilo rečno korito. Stoga bi se u jednom manjem delu mogli očevkivati ostaci vojnog pristaništa, a većim delom ispod bastionih fortifikacija bi moglo postojati ostaci srednjevekovnog priobalnog bedema.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787733#p787733:4v1dsdtj je napisao(la):Zuma » 27 Oct 2020 06:09 am[/url]":4v1dsdtj]Mogu samo ako odmah zatrpaju sve stare bedeme, pa onda upravo KROZ NJIH počnu da buše rupe za šipove uništavajući tako sve što je tu iz naše prošlosti stajalao stotinama godina. Na čemu će da stoje te njihove rampe, pasarele, stubovi, betonski zidovi i sve ostalo? Odmah ispod nivoa tla je, sem tvrđavskih bedema, samo blato i voda, jer je reka svega par metara dalje. To bez veoma dubokih i mnogobrojnih šipova neće moći. A to znači uništavanje zakopanih delova bedema, eventualnih zgrada ili drugih obalskih instalacija iz prethodnih vekova, sem ako SVUDA I TAČNO ne znaju gde je šta.
Evo jednog veoma vrednog dokumenta koji u visokoj rezoluciji daje mapu šta je sve do sada istraženo na teritoriji Beogradske tvrđave i parka Kalemgdan. Kao što vidite, o zoni koju pokriva linijski park se ne zna praktično NIŠTA. Ako krenu bez bar godinu dana prethodnih arheoloških istraživanja, sve što rade će raditi 100% na slepo. Kliknite na sliku za punu rezoluciju.
Tu postoje dva, verovatno razdvojena dela obalskog bedema. Ovaj niži i dalji deo bedema koji je i danas u vodi je jedan problem, a gornji, uvučeni deo bedema koji su Nemci tokom ubacivanja drugog koloseka oštetili je drugi.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788166#p788166:26q54mv2 je napisao(la):Drakche » 28 Oct 2020 02:06 pm[/url]":26q54mv2]Namece se bitno pitanje - kako iskopati ostatke bedema, izvesti na svetslo dana, a da se u isto vreme zadrzi kej u svojoj visini, jer je on glavna zastita od poplave.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788601#p788601:1at1zu56 je napisao(la):trialin » Čet Okt 29, 2020 8:42 pm[/url]":1at1zu56]Jel razmontirana pruga na celoj trasi?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789698#p789698:2ymq2nkw je napisao(la):Zuma » Pon Nov 02, 2020 9:01 pm[/url]":2ymq2nkw]Ako sam dobro zapamtio, u jednom ranijem intervuju je usput spomenuto da na par mesta još treba rešiti i imovinske odnose
Norway pioneered electric ferries. Now it's making them self-driving
https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html
With medieval origins and a quaint, colorful port, the low-rise Norwegian city of Trondheim doesn't look very futuristic. But the former Viking capital is making waves with a pioneering transport initiative: a zero-emissions, self-driving electric ferry.
The small, autonomous ferry, which launches next year, works "like an elevator" says Erik Dyrkoren, CEO of Zeabuz, the company building and operating the boat.
Passengers on each side of the canal that separates the port and city center can press a button to call the boat to their side. The boat charges while it waits at the dock, fits up to 12 passengers as well as bicycles, and takes less than 60 seconds to make the crossing -- saving pedestrians a 15-minute walk.
Around the globe, more cities are turning to waterways for public transport. Bangkok plans to have 30 new electric ferries in service by next year along with 5,000 electric water taxis; New York's ferry system is expanding to all five boroughs; and in July, Uber announced it will launch boat taxis along the River Thames in London. It's a good way to optimize existing space, says Susanna Hall Kihl, an expert in waterborne transport and founder of Vattenbussen, a research and advocacy organization for urban waterways.
Companies including Reaktor in Finland, SeaBubbles in France, and Roboat in the Netherlands are also testing the waters with autonomous ferries, and hoping to entice passengers to opt for water transport over land.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789731#p789731:15yt4j22 je napisao(la):ivchonny » 02 Nov 2020 23:12[/url]":15yt4j22]Sla\em se, treba urediti obalu i park od Distrikta 9 do 25. maja, prvo, jer ovaj deo od Beton hale do 25. maja je koliko-toliko pedestrian friendly.
Da pojasnim, Distrikt 9 je naselje ispod Pančevačkog mosta - jako podseća na naselje iz istoimenog filma.