Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787682#p787682:1ki801qe je napisao(la):
Плусквамперфекат » 26 Oct 2020 11:38 pm[/url]":1ki801qe]
Ух, ово би вероватно било идеално, освајање булевара Војводе Бојовића би донело пуно овом потезу, само да је без саобраћаја па је већ прелепа улица. Али искрено не видим финансијску оправданост тунела, ма колико (а чини ми се да нисам баш тако оптимистичан) се спустила цена. Не знам, нисам саобраћајни експерт, не делује ми да између те две тачке треба да буде толико јак саобраћај, то је евидентно симптом неадекватних решења у другим тачкама града.
Bulevar Vojvode Bojovića je već i sada teško pretrčati, toliko je opterećen. K-Distrikt će da generiše još veći saobraćaj. Dunavsko priobalje tek treba da krene da se razvija, pošto je sada takoreći prazno. Dunavska ulica se pretvara u široki slepi bulevar koji nema drugi nastavak sem Bulevara Vojvode Bojovića. Čak će i sam linijski park svojim futurističkim uređenjem i bogatom opremom da podstakne premeštanje splavova i restorana ka ušću. Čitavo prizemlje K-Distrikta će postati jedna ogromna kafana jer je položaj u parku, ispod Kalemegdana, sportskog centra i na samom ušću, idealan za to. Ne brini za količinu saobraćaja, biće ga bitno više nego što 1+1 traka Bulevara Vojvode Bojovića može da primi. Tunel će morati da se pravi, pre ili kasnije. I to uz onaj u produžetku Tramvajskog mosta. A onda možemo ukloniti i Bulevar Vojvode Bojovića .

Ali to je još daleko u budućnosti, pa treba razmišljati o sada realnijim transportnim mogućnostima. Brodski prevoz i tramvaj sa unutrašnje strane bedema bi mogli da se urade brzo i bez velikih problema. Mada bih ja i tu PRVO završio linijski park, pa onda da vidimo i potrebe i količinu novca preostalu za prevoz. Do tada mogu i da hodaju. Jer treba završiti novi most (dva nova mosta?), bar nešto od metroa, tunel ISPOD Save, tunel ispod grada u nastavku novog mosta .,. Malo sam sumnjičav prema svemu tome. Hajde prvo da mi sredimo izgubljenu donju polovinu tvrđave i obalu. Pa možda nešto više zaradimo i od turista. Onda prevoz.
 
Ako govorimo o vodenom tramvaju, on bi prvo morao da povezuje Dorćol i Krnjaču, tj. levu obalu Dunava.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787562#p787562:31t9wyrn je napisao(la):
astrodule » 26 Oct 2020 06:38 pm[/url]":31t9wyrn]Ako već pričamo o nekom vidu prevozu duž ovog linijskog parka - električni vozići / minibusevi od Ade huje do Ade ciganlije bi bili pun pogodak.
Za ovo smo zakasnili, ovde na forumu se predlagao pravi tramvaj/LRT obalom, ali to nije imalo sluha među vlastodršcima. Šine u iščupane od Beton hale do Sajma.
 
Па нешто морамо да имамо, Врапце, возиће, било шта, не можемо тек тако да искључимо све старије туристе/суграђане и пројектујемо цео потез само за спортисте.
 
Људи, говоримо о исувише узаном простору да би туда провлачили трамваје, трамвозове, врапце и остала возила. Коме је тешко да испешачи 600 метара од Бетон хале до Куле Небојша нема онда шта ни да тражи ту. Већ је и овако тесно са пешачком и бициклистичком стазом паралелно, фали још да се туда воза нешто.
 
Da su sklonili onu ulicu pa i ajde nekako. Ovako je stvarno usko. Realno je da pocne krajem sledece godine zbog eksproprijacije zemljista i ko zna jos kakvih pravnih zavrzlama.
 
Ако буду радили из фаза, прве две (до терена ФК ГСП Полет) могу кренути одмах.
 
Mogu samo ako odmah zatrpaju sve stare bedeme, pa onda upravo KROZ NJIH počnu da buše rupe za šipove uništavajući tako sve što je tu iz naše prošlosti stajalao stotinama godina. Na čemu će da stoje te njihove rampe, pasarele, stubovi, betonski zidovi i sve ostalo? Odmah ispod nivoa tla je, sem tvrđavskih bedema, samo blato i voda, jer je reka svega par metara dalje. To bez veoma dubokih i mnogobrojnih šipova neće moći. A to znači uništavanje zakopanih delova bedema, eventualnih zgrada ili drugih obalskih instalacija iz prethodnih vekova, sem ako SVUDA I TAČNO ne znaju gde je šta.

Evo jednog veoma vrednog dokumenta koji u visokoj rezoluciji daje mapu šta je sve do sada istraženo na teritoriji Beogradske tvrđave i parka Kalemgdan. Kao što vidite, o zoni koju pokriva linijski park se ne zna praktično NIŠTA. Ako krenu bez bar godinu dana prethodnih arheoloških istraživanja, sve što rade će raditi 100% na slepo. Kliknite na sliku za punu rezoluciju.

slika_2663_BT-arheoloska-karta-(zavrsna-verzija)-1.jpg
 
Ovde na mapi sigurno nema ni pola od svega sta se nalazi ispod Kalemegdana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787638#p787638:3md0ovcp je napisao(la):
Duleja » Pon Okt 26, 2020 9:54 pm[/url]":3md0ovcp]Kolega, razumem da se ne kapiramo, neka ostane na tome.
Ово је написао ЧОВЕК.

Тема: апсолутно се слажем са појединим ставовима осим зуминим. У последње време врло ми је сумњив а материју нисам стигла проучити ни површно а некмоли дубински. Сори
1050154034.gif
 
Mislim, ali ne bih se mogao zakleti, da je Zumin 26. plus pripao Zeksu za render fontane pored Brankovog mosta.

Sa daleko manjom izvesnošću, mislim da je Zumin 24. plus pripao upravo meni za otkriće kako na Beobuildu ima više žena nego što bi se iz forumskih nadimaka moglo naslutiti, ali i da jedan konkretan nadimak (iza koga je on zamišljao ženu), ipak pripada muškoj osobi.
 
Није душо, 26 плусић је припао члану чији ник почиње са словом П, (Пасарела, Пропелер или Посматрач), само знам да је лекар и да је изузетан i izvinjavam se što nisam zapamtila.
Јао GOJE, zbog tebe se vredi i obesiti jer tvoje zagonetke su zamalo nerešive. Svejedno, ti znaš... tjah, živote lutalico...

Tema:
A linijski park neka bude po tvojoj volji, biće moje zadovoljstvo:)
 
Mislim da je linijski park zapravo prvi korak u dodatnom otvaranju Kalemegdanske tvrdjave tzv investitorima.
Verovatno ce prvo da grade na mestu stadiona, a kasnije i u okviru same tvrdjave kada poruse donje bedeme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787899#p787899:bjojaiys je napisao(la):
Ksenija » 27 Oct 2020 04:04 pm[/url]":bjojaiys]ГОЈЕ,
Ако не добијеш плусић од зуме ја ћу се уз помоћ Срђана Нога обесити на сред Теразија.
To nikako ne smemo dozvoliti, pa je Goje dobio plus :)
 
Hvala Zuma care!

Nadam se i da će junački @dex libris uskoro da nam se priključi, pa da odbranimo bedeme, kao što su oni branili Beograd.

Inače, fejl sa pasarelom je sve spektakularniji, kako vidimo ove nove rendere koji predviđaju vezu ispod bulevara, kako je Zuma originalno i predlagao. Takva pešačka veza je mnogo kraća, šira, dramatično jeftinija i nimalo invazivna u tkivo tvrđave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787913#p787913:md59uyhc je napisao(la):
Zuma » Uto Okt 27, 2020 4:44 pm[/url]":md59uyhc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787899#p787899:md59uyhc je napisao(la):
Ksenija » 27 Oct 2020 04:04 pm[/url]":md59uyhc]ГОЈЕ,
Ако не добијеш плусић од зуме ја ћу се уз помоћ Срђана Нога обесити на сред Теразија.
To nikako ne smemo dozvoliti, pa je Goje dobio plus :)

zuma, spasao si me. Da nije tvoje dobre volje bogami bi mojih petoro dece tebi zacukalo na vrata. :laugh:
Hvala ti do groba a i posle.

Tema:
Kako god kažu stručnjaci, složna sam. :D
 
Zaista se više ne sećam. To malo pluseva je raspoređeno na nekih desetak godina. Davno beše. Nisam pamtio kad sam ih ipak davao pošto mi je oduvek bilo jasno da nema šanse da održim bilo kakvu konzistentnost kriterijuma i objektivnost u tome koga hvalim a koga ne. Zato sam zaključio da je istovremeno i pravednije u odnosu na druge i meni daleko lakše da se uopšte ne bavim ocenjivanjem tuđih poruka i da pluseve ne dajem nikome. Ne kao izraz mog previsokog kriterijuma šta je dobra poruka, nego prosto zato što više ne bi bilo u redu da pohvalim nekoga kad nisam pohvalio tolike druge koji su to takođe zaslužili. Ali pošto je biti baš preterano dosledan takođe ponekad mana, ili prosto naporno, ili u nekom baš posebnom trenutku, dešavalo se i to. :)
 
Штета је што нам ускраћујеш задовољство да ти дајемо плусеве поред толиког труда и толиких повода. Али похвала не мора да значи похвалу писца поруке, него слагање са делом или целином садржаја поруке, а то много значи свакоме коме је стало и до мишљења других...
 
Imam podeljeno misljenje sto se tih pluseva tice, ima dobre i lose strane, ali o tome na nekoj drugoj temi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788059#p788059:2ycyfker je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 28 Oct 2020 03:31 am[/url]":2ycyfker]Штета је што нам ускраћујеш задовољство да ти дајемо плусеве поред толиког труда и толиких повода. Али похвала не мора да значи похвалу писца поруке, него слагање са делом или целином садржаја поруке, а то много значи свакоме коме је стало и до мишљења других...
Slažem se da su ocene često korisne i da ih treba davati. Što se mene tiče u početku sam retko dolazio na Beobuild i samo zbog konkretnog povoda, pa mi je izgledalo da je to bolje ostaviti onima koji su bitno aktivniji i upravo zato imaju bolji osećaj koje poruke po kvalitetu posebno odskaču od proseka. Plus što ni onda nisam bio baš preterano ubeđen da je većina obavezno u pravu, a ne recimo manjina, a visoka ocena uvek odslikava mišljenje brojnije grupe kad god postoje suprotstavljena mišljenja, a ne neka opšteprihvaćena istina. A usput se i ne zna od koje grupe plusevi potiču i zbog čega su dati. Da podrže "svoje", ili zbog nekog apsolutnog kriterijuma kvaliteta? Za šta bi prvo trebalo znati ko ih je dao, što je nemoguće pošto su anonimni. Pa kako pluseve onda tumačiti ako su istovremeno nepoznati i motivi za davanje i stručnost autora pluseva u pogledu teme poruke koju je pohvalio? Šta onda tačno znače? Doduše trud uložen u poruku bi recimo mogao dovoljno univerzalni i nekontraverzni kriterijum, pa bar u tom pogledu češće jesu korisni nego što nisu ... U svakom slučaju, posle sam nastavio po inerciji, a tu je bila i lenjost, i to je cela priča.
 
Mene samo zanima koliko ce im trebati vremena da izgrade ovaj linijski park, uzimajuci u obzir da je samo za onaj mali potez od Brankovog mosta do Kalemegdana bilo potrebno (i jos uvek je) vise od 2 godine. :-/

Jedina stvar zbog koje bi kasnjenje sa izgradnjom jednog dela parka bilo opravdano su eventualna arheoloska nalazista i konzervacije istih kod Kalemgdana...
 
Bilo bi lepo da rade segment po segment, a da deo kod Tvrđave odmah zaposednu arheolozi.

Na žalost, poznajući metode rada, na kraju će prvo SVE da raskopaju, i počeće od Pančevačkog mosta.
 
A baš-baš konačno rešenje je ono što sam ovde odavno predlagao. Automobilski tunel ispod Kalemegdana je napisao(la):
Ne može da se gradi automobilski tunel ispod trase Bulevara vojvode Bojovića, stoga što je tu predviđen kolektor, čiji je prečnik ukoliko me sećanje dobro služi, 6 metara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787733#p787733:2yirzf77 je napisao(la):
Zuma » 27 Oct 2020 06:09 am[/url]":2yirzf77]Mogu samo ako odmah zatrpaju sve stare bedeme, pa onda upravo KROZ NJIH počnu da buše rupe za šipove uništavajući tako sve što je tu iz naše prošlosti stajalao stotinama godina. Na čemu će da stoje te njihove rampe, pasarele, stubovi, betonski zidovi i sve ostalo? Odmah ispod nivoa tla je, sem tvrđavskih bedema, samo blato i voda, jer je reka svega par metara dalje. To bez veoma dubokih i mnogobrojnih šipova neće moći. A to znači uništavanje zakopanih delova bedema, eventualnih zgrada ili drugih obalskih instalacija iz prethodnih vekova, sem ako SVUDA I TAČNO ne znaju gde je šta.

Evo jednog veoma vrednog dokumenta koji u visokoj rezoluciji daje mapu šta je sve do sada istraženo na teritoriji Beogradske tvrđave i parka Kalemgdan. Kao što vidite, o zoni koju pokriva linijski park se ne zna praktično NIŠTA. Ako krenu bez bar godinu dana prethodnih arheoloških istraživanja, sve što rade će raditi 100% na slepo. Kliknite na sliku za punu rezoluciju.

slika_2663_BT-arheoloska-karta-(zavrsna-verzija)-1.jpg
Sudeći prema geološkim istraživanjima iz 1930-ih i istraživanjima Marka Popovića, tle na kojom je trasa linijskog parka nastaje tokom XV veka, do tada je to bilo rečno korito. Stoga bi se u jednom manjem delu mogli očevkivati ostaci vojnog pristaništa, a većim delom ispod bastionih fortifikacija bi moglo postojati ostaci srednjevekovnog priobalnog bedema.
 
Vrh