Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765757#p765757:3o1ztofe je napisao(la):
Прле » Čet Avg 13, 2020 4:57 pm[/url]":3o1ztofe]Интересантно јесте али ако изузмемо Венецију, Амстердам и Санкт-Петербург који су то радили јер су морали, који још град величине упоредиве са Београдом имају канале копане лепоте ради?

Recimo Berlin :wink:

Slazem se da je interesantno, ali znajuci nase nacine odrzavanja, mislim da trenutno nije cak ni na nivou ideje gradskih celnika...

Mada bih voleo da vidim kanal koji je postojao i isao preko poteza sadasnjeg high line-a do kapije Karla VI npr.
 
У архитектури насеља и вртова постоје нови канали, а не ради се само о лепоти, него и здрављу и еколошким оазама у којима су и птице, водоземци, инсекти. Пошто је то код нас толико ретко, није ни чудо што људи овде виде канале како их виде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765757#p765757:8ew0igwm je napisao(la):
Прле » 13 Avg 2020 04:57 pm[/url]":8ew0igwm]Интересантно јесте али ако изузмемо Венецију, Амстердам и Санкт-Петербург који су то радили јер су морали, који још град величине упоредиве са Београдом имају канале копане лепоте ради?

Nije bas da su morali, nego su hteli takvo resenje :D Mnogi gradovi imaju kanale, barem po jedan. Sada se grade u Dubaiu i drugim modernim naseljima sirom sveta, gde ima para za takav "luksuz".
Nemam neki poseban argument, sem da bi bilo bas lepo da Beograd ima tako nesto. Onda moze da se koristi rekreativno i kako god hoces.
 
Венецијанци да би на месту које није форрификационо повољно одбранили себе од непријатеља изградили су насеље у тим плићацима.
Амстердам је каналима осушио мочвару исто као и Санкт-Петербург коме је Амстердам био узор.

Дакле политика је у питању и интерес.

Да ли се подручје о коме расправљамо плави подземним водама? Да ли је мочварно?

Пример из Берлина је разноврснији али такође има неку сврху пре лепоте: два канала су транспортна, један је да повезује језера и мења воду у дому да не постану баре а четврти је ваљда индустријски немојте ме узети у реч.

Дакле, ни у Берлину нису правили лепоте ради. Већ су том лепотом облагородили делимично или у целости канале.

Не желим да изгледа да сам против само да бих контрирао, јако волим воду, и урбанизација поред канала заиста има неки шарм, али у Србији да правимо нешто само ради лепоте немамо пара... Тек одржавање не смем ни да замислим.

Једино место у Србији за које ја знам да је мочварно а постоје индикације да се тамо подиже насеље је Панчево са друге стране Тамиша. Једино што тамо може да се деси да канали некада буду сасвим суви...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765865#p765865:31wtjila je napisao(la):
Прле » Pet Avg 14, 2020 9:37 am[/url]":31wtjila]...а постоје индикације да се тамо подиже насеље је Панчево са друге стране Тамиша....

Indikacije?
 
Naravno da se svašta gradilo i gradi se po gradovima širom sveta zarad ukrašavanja i estetike. Ali treba da postoji mera i da se znaju prioriteti. Primera radi, i ovaj novi projekat za Savski trg je većinski takav radi estetike. Ali je to i dalje u granicama prihvatljivosti. Mislim dobro, ljudi se raspravljaju oko detalja, ali mislim da se svi slažemo da će biti bolji nego što je bio i da je većinski lep.

Ali dakle to je nešto što treba Beogradu, što ne zahteva desetine miliona evra i nekoliko godina radova, i što će imati višestruku namenu. A ništa od toga ne mogu da kažem za ovu ideju sa kanalom, i to ni manje ni više nego paralelno uz reku/reke.
 
Verujem da postoji jos toliko argumenata protiv.. ne morate mi nista reci.
Samo sto se ta prica o priritetima i parama cesto poteze kada nam nesto ne odgovara, a kada nam odgovara onda mogu i zamcevi i spomenici od sto metara.. tada niko ne spominje prioritete i zasto bi to gradjani finasirali.
 
Kanal u Beogradu, poput onih u Amsterdamu i Sankt-Petersburgu.
 
Између осталог, ето може да постане паркинг за чамце, једрилице, а не да се шире по сред најлепшег места као код ВРО у Земуну нпр. или поред обале блока 70а где је марина и бродови са пристанима који опет заклањају реку... Али канали и уопште вода у градској средини пуној буке и стреса, утичу пре свега на опуштање и радост шетача поред њих. А код нас се и оно што нам је Богом дано, реке, не виде, знамо сви зашто ?
 
Glasu prirode, slazem se, faktori koje si nabrojao se jedva uzimaju u obzir, a izuzetno su bitni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766021#p766021:3c9rgsjz je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Avg 2020 02:27 pm[/url]":3c9rgsjz]A šta bi se gledalo iz tih kanala? Odnosno sa njihovih obala i šetališta?

Ne razumem bas pitanje. Ovaj deo grada tek treba da se razvija i urbanisticki transformise, ulkucijuci Luku Beograd, sve do Ade Huje. Sta bi vise trebalo da se vidi? Isto ono sto bi se videlo kada bi bio park.
Verovatno ciljas na turisticke ture brodom, ili slicno. Mislim da ne bi bilo neinteresantno u tom smislu, ali ne smatram to nekim vrlo bitnim atriubutom.
 
Neke zgrade na Donjem Dorćolu imaju pumpe za izbacivanje vode iz podruma (znam sigurno za jednu u Cara Uroša).
Osim što i ovako imamo problem sa komarcima, ne vidim ikakav smisao da se u zaleđu obaloutvrde, na terenu koji ima problem sa podzemnim vodama - kopa kanal za vodu...
 
Iskreno, ne vidim neku poentu tog kanala sem da bi eto, bio malo zanimljiviji taj deo estetski. Ali zar o tome ne bi trebalo da odlucaju i da se pitaju stanari tog donjeg dela Dorcola? Ja da zivim u tom delu i da mi neko predoci ovu ideju, plan...istog momenta bi se usprotivio. Nisam siguran da je prakticnije prelaziti zamisljene pasarele, od trenutnog stanja. Pritom i gore navedene cinjenice koje je izneo Relja. Mislim da ne treba fantazirati puno o ovoj temi kanala.
 
Realno, od kanala nema nista, tako da, bolje da se vratimo temi o linijskom parku...blizi se kraj avgusta, zna li se konkretno kada je rok za izradu onih idejnih resenja za park?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766541#p766541:2soebjfp je napisao(la):
vradovic » Ned Avg 16, 2020 1:54 pm[/url]":2soebjfp]Prvi septembar ja mislim

Hvala, bas me zanima kako izgledaju sve te ideje i sta ce od svega toga biti uopste usvojeno i ispostovano.

No, kako god, sve je bolje od one napustene zeleznicke pruge!
 
CRTEŽE ZA LINIJSKI PARK MLADE NADE ARHITEKTURE IMAĆE PRODUŽEN ROK ZA TIMOVE

MLADE arhitekte koje su dobile šansu da rade na projektu izgradnje Linijskog parka, od Beton hale do Pančevačkog mosta, u potezu od 4,6 kilometara, dobiće produžetke.
Iako je celokupan posao 52 stručanjaka, podeljenih u 10 timova i isto toliko tematskih celina, koje će činiti jedan mozaik, trebalo da bude gotov prvog dana septembra, zbog trenutne situacije sa virusom korona, timovi neće moći da završe sve do prvobitnog roka.

Kako za "Novosti" objašnjava Marko Stojčić, gradski arhitekta, biće im dato još malo vremena kako bi posao priveli kraju.
- Produžićemo im do 15. septembra. Trebalo bi da se od svih tih celina uradi jedan render za ceo potez. U planu je i da se napravi film, pa se očekuje da to bude sve gotovo do kraja septembra - objašnjava Stojčić.
DVE GODINE
PREMA dosadašnjim procenama, očekuje se da će gradnja trajati oko dve godine. Projekat će koštati između 40 i 50 miliona evra, a polovina sredstava biće prikupljena iz različitih donacija.

Nakon što su predstavljene javnosti, arhitekte su se povukle u svoje kancelarije i rade na osmišljavanju i oživljavanju poteza od Beton hale do Pančevačkog mosta. Njihovim radom koordinira Grad Beograd, zajedno sa nevladinim organizacijama, Arhitektonskim fakultetom i drugim institucijama.

Plan je urbana transformacija železničkog koridora, a koristila bi se nekadašnja železnička pruga za formiranje javnog gradskog prostora koji povezuje druge prostore. Celine će biti parkovske, kulturne, edukativne, sportske i komercijalne. Moguće je da multufunkcionalni plato za izložbe, festivale, kao i umetnički i muzički paviljon.

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/91 ... rok-timove
 
Ја сам ЗА канале, што не значи да бих прихватио канал на месту где је сада пруга.

Наслеђене канале има Лондон, као и цела Енглеска - служили су за превоз терета и људи у време пре железнице. Уз њих се живи, шета и возе чамци на потезу од парка Риџент до Кемден тауна (северни део Лондона) и представљају једну од туристичких атракција, што сам и лично прошао и видео.
На мрежи таквих канала и докова је изграђен Кенери ворф, нови пословни део града на периферији, који одлично изгледа. Био сам и тамо и возио се приградском железницом од Гринича (испод Темзе), па надземно преко канала и докова између облакодера, што је био прави, футуристички доживљај, до станице подземне железнице на линији Џубили.

Старе канале (Навиљи) има и Милано, и они су омиљени међу мештанима и туристима за вечерњи излазак у ресторане и кафиће. Био сам и тамо, истина, преко дана, тако да говорим о личном виђењу и утисцима.

Наравно, за то сам да се прво искористе постојећи рукавци и увучене водене површине као што је Бродоградилиште. Њихово стављање у стамбену, туристичку и транспортну сврху може само да обогати град и учини га занимљивијим и разноврснијим. Има једано такав мали, увучен пристан на Сави узводно од Аде Циганлије, познат по Краљичином вагону, који је и ресторан.
 
И Београд има наслеђе или традицију и живота и употребе канала. И данас имамо канале у Сурчинском пољу који долазе до првих новоградњи познатој по тзв. смрдљивој згради тамо иза завршетка Гагариновог булевара, канале има вековима и Борча, Крњача, Макиш, постојали су и у Топчидерској долини.

Али Београд има просторе који су подводни и који су се као такви увек припитомљавали каналима, још од Месопотамије, зато нови канали нису неутемељени без икаквог разлога. Нико не предлаже канале на Петловом брду, него у равним и неизграђеним деловима одувек у вези са водом, Дорћол, Ада Хуја, Макиш, па и Нови Београд за који су постојали и планови и решења са сачуваним некадашњим каналима, али су лењир урбанизам и доба оскудице, када је настајао нови, град модерности, оставили машти простор само у мислима и нацртима.

Поред канала, како је Саша лепо приметио, имамо и водене увале, Луку, Бродоградилиште и Марину на Дорћолу, који су велики изазов за лепа архитектонско урбанистичка решења насеља на води, Једно такво смо управо испустили, и било би добро да се за будућност из тога извуче поука у корист могућности водених токова у новим насељима !
 
Недавно је било поменуто да неки делови Дорћола имају проблем са подземним водама. Канали могу да реше тај проблем.

Али крај мора да буде скуп, односно становници морају да буду у стању да одржавају те канале...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767423#p767423:3lwbkmbf je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sre Avg 19, 2020 5:46 pm[/url]":3lwbkmbf]
Поред канала, како је Саша лепо приметио, имамо и водене увале, Луку, Бродоградилиште и Марину на Дорћолу, који су велики изазов за лепа архитектонско урбанистичка решења насеља на води, Једно такво смо управо испустили, и било би добро да се за будућност из тога извуче поука у корист могућности водених токова у новим насељима !

Svakako je zanimljivo kao ideja, samo nisam siguran koliko je to uopste i bilo kao opcija..Sto se samog linijskog parka tice, ne verujem da ce sada bilo sta menjati, ali imaju prostor Luke Beograd koji ce se naslanjati na park, pa kapiram da mozda neko ko odlucuje, a bude citao, uzme po neku ideju i nesto od ovoga i sprovede u delo.
 
Канали могу да имају врло различит облик и намену. Могу да буду пловни и дубљи, а могу да буду и само декоративни и врло плитки. У том простору би можда најбоље решење био један прави канал, повезан са Дунавом, који би повезао марину Дорћол и Луку Београд, а то је чак могуће управо на месту пружног колосека.

Простор између базена, Дунавске улице и насеља на обали би било најбоље решити као пејсажни врт са језерцима и сачуваном пругом на којој би у вагонима постојали садржаји уобичајени за вртне павиљоне, музички, изложбени, кафеи, ресторани и посластичарнице, уместо киоска место за сладолед или кокице, али и као павиљони за одмор, седење или заклон од кише...

Сад морам да просипам замисли јавно, кад су паметни људи смислили да смо сви једнаки, али неки су једнакији од других, па ће неки клинац који никад ту није ни био, а камо ли смишљао како то може да изгледа, сад да се мучи, рудари по нету, док не прекопира и исцрта неке керефеке.

Добро решење у архитектури и уметности није могуће наћи за неколико месеци,некад ни неколико година није довољно. За свако вредно дело и за сваку замисао важи исто што и за вино, што дуже траје, то је укусније !
 
Vrh