[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765469#p765469:2y87rpcm je napisao(la):
ivchonny » Сре Авг 12, 2020 2:30 pm[/url]":2y87rpcm]Realno, kanal bi mogao da ide od luke do rukavca kod Ade Huje. To je valjda i bio ranije plan kako bi se rukavac sam pročistio kretanjem vodene mase. Još kada bi se budući linijski park povezao sa šetalištem kod Ade Huje, to bi bila prava stvar. Da se naravno, što više ozeleni taj prostor.
Međutim, imajući u vidu trenutni investitorski pravac urbanizacije Beograda, mislim da će zelene površine biti minimalne. Rukavac kod Ade Huje je već sad u dobroj meri zatrpan, pored toga što je ultra zagađen. A i ceo taj potes od Luke Beograd do Super Natural Parka je predviđen za visoke zgradurine.
И када би то што се види на сликама остало са све пругом уз додавање стазе широке неколико метара, у Европи би се звало парком, јер таквих еколошких целина има безброј у градовима Европе, да баш таквих, са високом травом, пољским цвећем, жбуњем и дрвећем, са потоком, речицом или језером. Није само дворски врт - врт, парк.
Пруга би била једна посебност, препознатљив детаљ, а вагони на појединим местима, могу да имају улогу павиљона, који су саставни део вртова, са наменом за извођење музике, галерије, одмор и гледање на реку кроз прозор вагона, неколико ресторана и кафеа, али не толико да се сплавови замене вагонима... Сачувана пруга, макар и један колосек од пристаништа до луке или до Панчева, би могла де се користи за вожњу историјским примерцима возова, туристичке обиласке, прославе и у неким посебним приликама...
Најмање што се канала тиче, а да нема никаквих скоро препрека, би био канал између марине и луке, док би други, можда касније, био тај који си поменуо, од луке до рукавца код Вишњице... Лепота је у једноставним решењима, која не коштају много, а не у керефекама које више удаљавају него што приближавају људе природи.