Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Sad sam naleteo na ovu fotografiju Priobalnog bedema u zoni Vodene kapije I, slikano tokom austrijske okupacije za vreme Prvog svetskog rata. Ovo je već bilo postavljano na forumu..
Razmere destrukcije bedema su ipak bile mnogo veće nego što izgleda..
 

Prilozi

  • vodena kapija I, WWI.jpg
    vodena kapija I, WWI.jpg
    53,8 KB · Pregleda: 2.505
Danas sam prosao preko pasarele, preko pruge na dorcolu.,
Kakva je takva, ta pruga sprecava ljudima pristup.
U Beogradu prepunom ljudi imamo povrsinu bez ljudi.
I o tome treba misliti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764057#p764057:m1lks4ln je napisao(la):
dex libris » Пет Авг 07, 2020 11:09 pm[/url]":m1lks4ln]Sad sam naleteo na ovu fotografiju Priobalnog bedema u zoni Vodene kapije I, slikano tokom austrijske okupacije za vreme Prvog svetskog rata. Ovo je već bilo postavljano na forumu..
Razmere destrukcije bedema su ipak bile mnogo veće nego što izgleda..
file.php

ТЈ пруга је ишла испред бедема? Додошуе то кад је ниво Дунава био нижи...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764062#p764062:m1lks4ln je napisao(la):
MC_ » Пет Авг 07, 2020 11:18 pm[/url]":m1lks4ln]Danas sam prosao preko pasarele, preko pruge na dorcolu.,
Kakva je takva, ta pruga sprecava ljudima pristup.
U Beogradu prepunom ljudi imamo povrsinu bez ljudi.
I o tome treba misliti.

Пруге више нема. Н.Е.М.А. Пруга о којој расправљамо никако не спречава људе да је пређу. То није железничка пруга
 
Da, ispred, negde između a negde preko pa i kroz... Suštinski, prvi kolosek nije napravio preveliku štetu ali je zato drugi (dodat tokom okupacije, Drugi sv. rat) napravio haos - tada je sve što se vidi na slici srušeno!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764067#p764067:3cnmv0cy je napisao(la):
dex libris » 07 Aug 2020 10:29 pm[/url]":3cnmv0cy]Da, ispred, negde između a negde preko pa i kroz... Suštinski, prvi kolosek nije napravio preveliku štetu ali je zato drugi (dodat tokom okupacije, Drugi sv. rat) napravio haos - tada je sve što se vidi na slici srušeno!

U ovom Zuminom postu
viewtopic.php?t=102&start=5250#p713389

se vidi da je pruga ipak izdugnuta, ja bih odokativno ocenio za 1,5-2 metra, sudeći po visini vojnika koji stoji malo podno šina.
 
Da, tako je ... Ali svejedno, ovaj zid sa slike više ne postoji kao ni kapija, od koje je je ostao samo unutrašnji deo prolaza.
 
Kad vidim ovu vodu, odmah mi asocijacija još jedan rezervoar populacije komaraca
 
Evo gde trenutno "žive" šine koje su skinute od Beton hale do bastiona:
20200810_173844.jpg
 
Pa dobro, hocel pocnu vise radovi il ce se prica godinama ko za metro & Co ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765040#p765040:35a1lxqr je napisao(la):
Earthmoving » Uto Avg 11, 2020 11:11 am[/url]":35a1lxqr]Pa dobro, hocel pocnu vise radovi il ce se prica godinama ko za metro & Co ?

Valjda se jos uvek radi idejno resenje.

"Očekuje se, kaže, da će taj plan Skupština grada usvojiti krajem leta nakon čega, pojasnio je, sledi obezbeđivanje sredstava za izgradnju Linijskog parka, u potezu od 4,6 kilometara, koja bi trebalo da počne sledeće godine."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740478#p740478:23vfx4aq je napisao(la):
spatiotecte » Сре Мај 20, 2020 5:55 pm[/url]":23vfx4aq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739873#p739873:23vfx4aq je napisao(la):
Drakche » 19 May 2020 08:31 am[/url]":23vfx4aq]Mali prikaz mogucnosti kanala umesto parka. Interesovalo me je da li uopste postoji sirina za tako nesto, ako budem merio precizno ut metar.
Rezultat je da postoji mesta za 4 trake za vozila, dve prostrane pescko-biciklisticke trake sa obe strane kanala i za jedan "pravi" sirok kanal.
Za zelene porvsine nema puno mesta, sem za drvored sa obe strane.
file.php


Podržavam kreativnost i inovativna rešenja.
Moram ipak da pitam koja je svrha veštačke vodene površine koja ide paralelno sa postojećim Dunavom na tako malom rastojanju.
Ovo sam nekako propustio.. Meni je ovo sjajna ideja, od Dunava ljudi nemaju mnogo koristi sem za opuštanje uz moćan pogled (što nikako nije malo) ali ovo bi mogla da bude rekreativna zona, gde bi mogli da se voze čamci, sandoline, pedaline, možda čak i da postoje pontoni sa bazenima (viđao sam takve stvari u Parizu na Seni i u Istanbulu, obale bi mogle da budu, na nekim mestima travnate za opuštanje a sve to bi pratile odgovarajuće kote za zaštitu od poplava (i mesta za ograde na vrhu). Povezano sa lukom i kada bi kanal kao vodena ulica išao do Ada Huje (nešto slično je i bilo planirano u projektu studija Libeskind) to bi potpuno preobrazilo ovaj zapušteni deo grada...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765003#p765003:1oaafxrj je napisao(la):
GOJE » Уто Авг 11, 2020 11:36 am[/url]":1oaafxrj]Evo gde trenutno "žive" šine koje su skinute od Beton hale do bastiona:

Свиснућу од муке.

и још сам видео оне планове да се од Вилиних вода направи насеље... Аман људи, готову инфраструктуру хоћемо да почупамо и изградимо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765087#p765087:32zstz3s je napisao(la):
dex libris » Уто Авг 11, 2020 1:38 pm[/url]":32zstz3s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740478#p740478:32zstz3s je napisao(la):
spatiotecte » Сре Мај 20, 2020 5:55 pm[/url]":32zstz3s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739873#p739873:32zstz3s je napisao(la):
Drakche » 19 May 2020 08:31 am[/url]":32zstz3s]Mali prikaz mogucnosti kanala umesto parka. Interesovalo me je da li uopste postoji sirina za tako nesto, ako budem merio precizno ut metar.
Rezultat je da postoji mesta za 4 trake za vozila, dve prostrane pescko-biciklisticke trake sa obe strane kanala i za jedan "pravi" sirok kanal.
Za zelene porvsine nema puno mesta, sem za drvored sa obe strane.
file.php


Podržavam kreativnost i inovativna rešenja.
Moram ipak da pitam koja je svrha veštačke vodene površine koja ide paralelno sa postojećim Dunavom na tako malom rastojanju.
Ovo sam nekako propustio.. Meni je ovo sjajna ideja, od Dunava ljudi nemaju mnogo koristi sem za opuštanje uz moćan pogled (što nikako nije malo) ali ovo bi mogla da bude rekreativna zona, gde bi mogli da se voze čamci, sandoline, pedaline, možda čak i da postoje pontoni sa bazenima (viđao sam takve stvari u Parizu na Seni i u Istanbulu, obale bi mogle da budu, na nekim mestima travnate za opuštanje a sve to bi pratile odgovarajuće kote za zaštitu od poplava (i mesta za ograde na vrhu). Povezano sa lukom i kada bi kanal kao vodena ulica išao do Ada Huje (nešto slično je i bilo planirano u projektu studija Libeskind) to bi potpuno preobrazilo ovaj zapušteni deo grada...


Људи који се чуде, шта ће канал кад је толики Дунав ту, вероватно никада нису били у Амстердаму нпр. ... Да су били, видели би да тамо и поред мора у коме има много више воде од Дунава, има као што је познато, безброј канала. Али њима није ни то било довољно него и сваки врт, свака природна целина има читав низ језера и језераца. Ако су канали тамо за разлику од нашег искуства, настали као део њихове привредне историје и потреба, језера у вртовима извесно нису, сем из схватања о лепоти и лековитости водених површина.

Код нас је свест о томе висока колико и мост између обале и сплава...

На Дорћолу који је раван и неизграђен у великом делу, постоји могућност, не једног, него мреже канала. Истина боље би било да су ужи од приказаног и да остане места и за вртне садржаје у већој мери. Здање које се огледа у води је сан сваког архитекте и сваког љубитеља добре архитектуре !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765078#p765078:3gyb9jcd je napisao(la):
Marc23 » Uto Avg 11, 2020 1:16 pm[/url]":3gyb9jcd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765040#p765040:3gyb9jcd je napisao(la):
Earthmoving » Uto Avg 11, 2020 11:11 am[/url]":3gyb9jcd]Pa dobro, hocel pocnu vise radovi il ce se prica godinama ko za metro & Co ?

Valjda se jos uvek radi idejno resenje.

"Očekuje se, kaže, da će taj plan Skupština grada usvojiti krajem leta nakon čega, pojasnio je, sledi obezbeđivanje sredstava za izgradnju Linijskog parka, u potezu od 4,6 kilometara, koja bi trebalo da počne sledeće godine."
Hvala na podsecanju o rasporedu plana Marc. Ne znam, bilo je na stotine tih prica bice za godinu-dve, a onda padne s vlasti pre toga i ne bude nista. Svaka nova vlast ima neke svoje prioritete i vizije, pa ako se sa necim odugovlaci, rastu sanse da od toga nikad ne bude nista.
 
Bolje je da se ostavi pruga da zaraste u korob nego da se bilo sta radi.
Bilo kakva ljudska intervencija je ekoloski pogubna.
 
Realno, kanal bi mogao da ide od luke do rukavca kod Ade Huje. To je valjda i bio ranije plan kako bi se rukavac sam pročistio kretanjem vodene mase. Još kada bi se budući linijski park povezao sa šetalištem kod Ade Huje, to bi bila prava stvar. Da se naravno, što više ozeleni taj prostor.

Međutim, imajući u vidu trenutni investitorski pravac urbanizacije Beograda, mislim da će zelene površine biti minimalne. Rukavac kod Ade Huje je već sad u dobroj meri zatrpan, pored toga što je ultra zagađen. A i ceo taj potes od Luke Beograd do Super Natural Parka je predviđen za visoke zgradurine.
 
Nekoliko fotografija duž trase nekadašnje pruge na potezu od Žorža Klemansoa do nadvožnjaka kod Poenkareove

Kao što se može videti, deo pragova van (nekadašnjeg) glavnog koloseka je povađen i stavljen sa strane. Oko Dunav stanice takođe ima nekoliko zaboravljenih oronulih vagona. Dalje niz trasu vidi se nekadašnja fabrika Duga čije zemljište sada rasparčano i podeljeno između nekoliko firmi koje iznajmljuju prostor.

Pruga1.jpg

Pruga2.jpg

Pogledajte prilog 12
Pruga4.jpg

Pogledajte prilog 10
Pruga6.jpg

Pruga7.jpg

Pruga9.jpg

Pruga10.jpg

Pruga11.jpg

Pruga12.jpg

Pruga13.jpg

Pogledajte prilog 2
Pruga15.jpg

Pruga16.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765469#p765469:2y87rpcm je napisao(la):
ivchonny » Сре Авг 12, 2020 2:30 pm[/url]":2y87rpcm]Realno, kanal bi mogao da ide od luke do rukavca kod Ade Huje. To je valjda i bio ranije plan kako bi se rukavac sam pročistio kretanjem vodene mase. Još kada bi se budući linijski park povezao sa šetalištem kod Ade Huje, to bi bila prava stvar. Da se naravno, što više ozeleni taj prostor.

Međutim, imajući u vidu trenutni investitorski pravac urbanizacije Beograda, mislim da će zelene površine biti minimalne. Rukavac kod Ade Huje je već sad u dobroj meri zatrpan, pored toga što je ultra zagađen. A i ceo taj potes od Luke Beograd do Super Natural Parka je predviđen za visoke zgradurine.




И када би то што се види на сликама остало са све пругом уз додавање стазе широке неколико метара, у Европи би се звало парком, јер таквих еколошких целина има безброј у градовима Европе, да баш таквих, са високом травом, пољским цвећем, жбуњем и дрвећем, са потоком, речицом или језером. Није само дворски врт - врт, парк.

Пруга би била једна посебност, препознатљив детаљ, а вагони на појединим местима, могу да имају улогу павиљона, који су саставни део вртова, са наменом за извођење музике, галерије, одмор и гледање на реку кроз прозор вагона, неколико ресторана и кафеа, али не толико да се сплавови замене вагонима... Сачувана пруга, макар и један колосек од пристаништа до луке или до Панчева, би могла де се користи за вожњу историјским примерцима возова, туристичке обиласке, прославе и у неким посебним приликама...

Најмање што се канала тиче, а да нема никаквих скоро препрека, би био канал између марине и луке, док би други, можда касније, био тај који си поменуо, од луке до рукавца код Вишњице... Лепота је у једноставним решењима, која не коштају много, а не у керефекама које више удаљавају него што приближавају људе природи.
 
Ultimativno, kanal bi se protezao od Kule Nebojse, sve do Ade Huje. Ovo je jedini potez na strani starog grada, gde bi tako nesto moglo da se izvede.
 
И ја се питам.

Канал се не прави лепоте ради већ он има своју функцију. То што је неко мало обиграо архитектуром, то ствар била морања а не визије лепоте. Ствар кошта много и изградњи и треба је одржва.
 
Pa mnogi kanali su se pravili samo zbog lepote, u proslosti i sadasnjosti. Ne mora sve da se gradi da bi imalo neku jaku funkciju, mada je, doduse, to odlika bogatih zemalja. Meni se ideja o ovom kanalu prosto sama namece, zato sam uradio 3D skicu, da bih video da li to teoretski moze da funkcionise.
 
Интересантно јесте али ако изузмемо Венецију, Амстердам и Санкт-Петербург који су то радили јер су морали, који још град величине упоредиве са Београдом имају канале копане лепоте ради?
 
Vrh