Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
To bi verovatno bio logican kompomis.

Generalno gledano, jedini problem je trasa od Vuka do Ustanicke ulice. Deonica od Vuka (tunel), preko Save (most) i na Novom Beogradu (gde ima prostora da ide po zemlji i bude kompletno nezavisan) mislim da moze da se izgradi za slicne pare kao i metro. Tunel ce se kopati u svakom slucaju, most ce se graditi takodje, a na Novom svejedno ne moze da se kopa za metro zbog sastava zemljista!

Kolika bi bila u stvari razlika u ceni na ovoj deonici??

U tom slucaju bi - ako su prednosti metroa nad LRT-om stvarno tolike - bilo dobro resenje da se deonica od Vuka do Novog gradi, a ostatak, od Vuka prema Ustanickoj, kasnije kada za to bude bilo sredstava. Kao sto je vec receno, izgradnja metroa je never-ending-story, jednom kad pocnes on se samo produzava i produzava iz godine u godinu!
 
Igor":310cb5ak je napisao(la):
Procitao sam jos jednom poruku 146. ali mislim da mora da se zna da niko ne osporava prednosti metroa u odnosu na LRT ali jednostavno sada se nema para za tako jedan veliki projekat. I LRT je vleiki zalogaj za Beograd a da ne govorim o klasicnom metrou. Upravo tekst iz poruke 146 govori o tome kako se nekada radilo tj kako se finanasiralo ali sada je situacija mnogo drugacija. Nema te kese bez dna iz koje moze da se uzme koliko ti treba za neki veliki projekat. I ja smatram ako se LRT uradi potpuno nezavisno od ostatka saobracaja sto je i vise puta najavljivano mislim da nema razloga za brigu. Treba biti realan jel Beograd i budzet grada ne mogu da podnesu toliko opterecenje da se u isto vreme gradi i UMP sa mostom plus Metro. Ali ako se zavrsi ump i lrt plus obilaznica mislim da ce situacija biti daleko povoljnija
Moderatore, uz sve postovanje, ne mogu da slozim sa ovom izjavom.

Ako vec imaju 600M evra za "laki metro", zasto ne dignu kredit na jos toliko pa urade pravi metro kako treba jednom za uvek? Ako smo dobili kredit od EU za most preko Ade, zasto ne i za metro, oboje su nam preko potrebni. Ako nece EU, nek traze kredit od Rusa, oni su vec izrazili zelju da investiraju kod nas u druge velike projekte. Samo od buduce ustede na uvozu nafte zbog postojanja metroa (nek bude i samo par % godisnje) verovatno moze da se otplati svaki kredit. A sta je sa prihodima od novog trgovinskog i poslovnog prostora koji ide uz podzemne metro stanice? Ako treba mogu uvedu nove takse u gradu (na benzin, kola, parkiranje) i tako dodatno motivisu ljude da koriste metro, to se radi u drugim gradovima.


Apsolutno sam siguran da nije problem naci pare, nego u nedostatku politicke volje i vizije da se uradi dugorocni projekat koji ce da preporodi grad. Ili neko pokusava da progura sub-standardno resenje iz licnih interesa.

Najcudnije je sto imam utisak da neki ljudi misle da je pravi metro neka vrlo smela ideja, ili "nemoguca misija" kao da saljemo ekspediciju na Mars! Naprotiv, u stvari je "laki metro" jedno vrlo bizarno i polovicno resenje koje odstupa od svetskih normi. Pravi metro je apsolutno sigurna investicija, potvrdjena u stotinama gradova. "Laki metro" je u najboljem slucaju vrlo rizicna improvizacija. A u najgorem, tracenje ogromnih para i jos cetvrt veka haosa na ulicama.
 
mateja":3b7roegp je napisao(la):
Mislim da bismo kraćom metro linijom od planirane LRT dobili veći učinak za iste pare. Proširenja bi bila postepena, a prepravka LRT teška...
Upravo tako, svi gradovi sa metroom su počeli graditi manje deonice i stalno su nadograđivali. Da posetim ponovo, Tokyo je počeo sa svega 2,2 km deonicom, a kakvu ima danas mrežu.Drugo, metro je veoma isplativa investicija, brzo s vrati uloženo.
"Nenad"":3b7roegp je napisao(la):
U tom slucaju bi - ako su prednosti metroa nad LRT-om stvarno tolike - bilo dobro resenje da se deonica od Vuka do Novog gradi, a ostatak, od Vuka prema Ustanickoj, kasnije kada za to bude bilo sredstava.
Zato su planeri prve linije metroa 70ih godina predvideli prvu deonicu od starog Merkatora do Vuka
 
DeeDee zaista nema potrebe za izrazavanjem specijalnog postovanja prema moderatorima posto sam i ja samo jedan od clanova foruma koji tu i tamo prebaci neki tekst, da bi se lakse pratile teme. U svakom slucaju hvala ;)

Mozda nisam bio dovoljno jasan ali i ja sam licno vise za klasican (teski) metro ali sam sa druge strane veoma realan i pokusavam da to i objasnim bas putem foruma. Dakle sigurno je da je bolji metro od LRT-a i tu nema nikakve dileme. Ali zar mislite da je Beogradu potreban jos jedan ogroman kredit preko svega sto je trenutno pod kreditom, cak sta vise nisam siguran ni da li bi bili kreditno sposobni za jos jedan tako veliki kreditni aranzman. Jos jednom ponavljam situacija se promenila dosta od 70-tih godina kada su pravljeni planovi i kada je nacin finansiranja bio drugaciji i kada su ti planovi bili odrzivi. Neko od zvanicnika grada je jednom dosta fino objasnio kako stvari funkcionisu po pitanju velikih investicija i lepo je rekao otprilike da mi mozemo da se zaduzimo ili da jedan veliki deo budzeta preusmerimo na prvu liniju metroa ali onda nece bit ipara za one osnovne gradske potrebe. Mislim da su sa te strane upravu iako bi ima zamerio na nekim drugim potezima. Treba da shvatimo da je lrt jedino ekonomski isplativo i izvodljivo resenje za Beograd, sto su pokazale saobracajne i ekonmoske procene, a u kombinaciji sa kakvim takvim beovozom, UMP-om i obilaznicom mislim da ce dati i vise nego dobre rezultate.

Posto je odluka o gradnji lrt-a vec doneta mislim da nema razloga da opet spekulisemo o metrou kada je evidentno da se nece graditi, vec da sagledamo sve prednosti i mane lrt-a i kako ce se to odraziti na saobracaj u beogradu. Cini mi se da se mnogo spekulise i da se pusta mnogo neproverenih podatak u vezi lrt-a tako da i nije cudo sto su pojedini posetioci foruma protiv lrt-a. Treba biti strpljiv i sacekati potpunije zvanicne informacije iz grada povodom LRT-a i ako se u nacelu vec zna kakva ce biti struktura LRT-a
 
^^ Igi mislim da jos ima vremena da se ta odluka razmotri. Odluka je suvise velika i tice se citavog pravca razvoja infrastrukture za deceniju koja dolazi i trebalo bi uzeti u obzir razne mogucnosti. najvaznije je da se u ovom i svim ostalim slucajevima vodi racuna o dugorocnim planovima, a ne o duzini jednog politickog mandata. Ne bih se slozio da je jedino LRT isplativo resenje i ekonomski opravdano. Efekti teskog metroa daleko prevazilaze bilo kakvu cenu, a Beograd bi trebao da razmisli kako da nabavi te pare pre nego sto krene za nekim jeftinijem resenjem koje ce problem da prenese na buduce generacije.
 
Tacno znam na sta mislis ali samo je pitanje da li beograd ima vremena posto je ocigledno da nema para i nece ni imati u skorije vreme. Naravno postoji varijanta da se razmotri projekat LRT-a ali pod uslovom da se ump izgradi u sto kracem roku, a pre svega most preko ade. U toj varijanti moglo bi da se racuna na neko buduce ulaganje u klasican metro, inace u ovoj varijanti nema dileme, lrt je najisplativiji i najbrze se moze izgraditi.
 
Ako bi se gradio LRT, od Cvetkove pijace pa do okretnice u Ustanickoj ulici bi se rusile zgrade/kuce na celoj jednoj strani Bulevara K.A. da bi ulica mogla da se prosiri.

Na tom prostoru koji bi se dobio rusenjem mogla bi da se "ukopa" jedna linija metroa!
 
DeeDee":1eze7h24 je napisao(la):
Ako vec imaju 600M evra za "laki metro", zasto ne dignu kredit na jos toliko pa urade pravi metro kako treba jednom za uvek?
Хм, да је то тако једноставно, не бисмо онда овде масовно куповали на кредит аутомобиле до 10-15 хиљада евра, него бисмо лепо узимали кредите и куповали Мечке и BMV-е,,.

DeeDee":1eze7h24 je napisao(la):
Ako bi se gradio LRT, od Cvetkove pijace pa do okretnice u Ustanickoj ulici bi se rusile zgrade/kuce na celoj jednoj strani Bulevara K.A. da bi ulica mogla da se prosiri.

Na tom prostoru koji bi se dobio rusenjem mogla bi da se "ukopa" jedna linija metroa!
За ту деоницу је срамота што се назива булеваром, тако да би се пре или касније ионако рушила једна страна. Дакле две муве једним ударцем.
Ако си мислио на укопавање лаког метроа, свакако да би то било добро решење кад се већ изводе "земљани" радови...
 
Mene zanima par detalja.

1. Kako će izgledati rešenje u Tvorničkoj ulici. Da li je početak na okretnici autobusa 88? Kako će se provući linija kod fabrike obuće i kako će ići do Bulevara Zorana Đinđića

2. Definišite nadzemno. Nad zemljom ili po zemlji. Kako će izgledati nivelacija u Bulevaru Z. Đ? Ako se linija izdigne mora da se diže mnogo (kao pruga u NBG). Ako se automobilski put spušta tada će biti veliki nagib pošto se put izdiže da pređe preko Auto-puta. Moguća je neka kombinacija kakva postoji na Auto-putu gde bi se linija malo spustila a saobraćaj izdigao. Samo to je ružno, kad padne kiša ostasmo bez linije a automobili će da voze tobogan gore dole po NBG-u. Ako se zamene uloge... Teško da mogu da zamislm tobogan kompoziciju, sledi ništa od 34 km/h.

3. Kako će linija preći pored Hajata?

4. Kako će linja ući pod zemlju sa desne obale? Nigde ne vidim strminu koja čeka da se u nju probuši tunel.

5. Zašto na desnoj strani ima toliko stanica? Trg republike je 3!!! Pa to ko bus 95. Kakva je to linija koja staje kod svake bandere, pa neće se pomeriti za čitavu dužinu od stanice do stanice a svaka stanica, pošto je podzemna, em povećava troškove em degradira brzinu linije.

6. Da li će liniju moći da blokira svaki id*** koji pretrči ulicu, malo kiše, 3 centimetra snega, neodržavanje pantografa i visećih električnih instalacija (što je sudbina u Srbiji)?
 
Bata":vjy891bg je napisao(la):
Mene zanima par detalja.
Odgovoriću ti na detalje onoliko koliko ja znam :)

1. Kako će izgledati rešenje u Tvorničkoj ulici. Da li je početak na okretnici autobusa 88? Kako će se provući linija kod fabrike obuće i kako će ići do Bulevara Zorana Đinđića
Ne znam gde je ta okretnica, znam da se tu završava onaj bulevar, i baš na kraju istog će se završavati linija. Neki su predlagali da se tu sagradi depo, neki predlažu dodatnu prugu do sadašnjeg depoa tramvaja na NBGD, konačnu odluku ne znam.

2. Definišite nadzemno. Nad zemljom ili po zemlji. Kako će izgledati nivelacija u Bulevaru Z. Đ? Ako se linija izdigne mora da se diže mnogo (kao pruga u NBG). Ako se automobilski put spušta tada će biti veliki nagib pošto se put izdiže da pređe preko Auto-puta. Moguća je neka kombinacija kakva postoji na Auto-putu gde bi se linija malo spustila a saobraćaj izdigao. Samo to je ružno, kad padne kiša ostasmo bez linije a automobili će da voze tobogan gore dole po NBG-u. Ako se zamene uloge... Teško da mogu da zamislm tobogan kompoziciju, sledi ništa od 34 km/h.
Nadzemno znači i jedno i drugo, ali u slučaju beogradskog sistema bi bilo na zemlji, na bulevaru ZDJ pruga će - ako verujemo na reč Bobiću biti denivelisana sa raskrsnicama. Pošto ima "samo" 2-3 raskrsnica koje su prilično daleko jedne od drugog mogu da se srede blagi spustevi ili šinski nadvožnjaci ispod odnosno iznad raskrsnica uz maksimalnu moguću brzinu prevoza. Prostora za "neprimetnu" denivelaciju ima jako mnogo, pošto na bulevaru ZDJ postoji jako veliki prostor izmedju kolovoza.

3. Kako će linija preći pored Hajata?
Linija će da uranja odmah posle prelaska brankovog mosta, izranjaće iznad zemlje kod hajata, da li će stanica biti podzemna (kod tog ukopanog dela i direktno povezana sa hotelom) ili nadzemna - ne znam. Kod raskrsnice Milentija Popovića i Bulevara ZDJ bi pruga opet trebala kratko da zaroni da bi izašla na b. ZDJ.

4. Kako će linja ući pod zemlju sa desne obale? Nigde ne vidim strminu koja čeka da se u nju probuši tunel.
Neće ići, ili će se napraviti dodatak Brankovom mostu, ili će se napraviti još jedan most za metro u blizini brankovom mostu (prema severnoj strani). Gledano sa trga republike to bi ovako izgledalo: Trg Republike -> stanica Akademija (ispred SANU) -> stanica Varoš Kapija gde LRT "izleće" na površinu i ulazi na most preko save -> metro most preko save -> stiže na drugu stranu grada i odmah uranja pod zemlju (vidi odgovor na treće pitanje).
5. Zašto na desnoj strani ima toliko stanica? Trg republike je 3!!! Pa to ko bus 95. Kakva je to linija koja staje kod svake bandere, pa neće se pomeriti za čitavu dužinu od stanice do stanice a svaka stanica, pošto je podzemna, em povećava troškove em degradira brzinu linije.
Taj deo grada je isto tako dosta gušće naseljen pa su procenili da treba više stanica, moja pretpostavka - ne znam tačan odgovor.
6. Da li će liniju moći da blokira svaki id*** koji pretrči ulicu, malo kiše, 3 centimetra snega, neodržavanje pantografa i visećih električnih instalacija (što je sudbina u Srbiji)?
Ništa od toga ako se kvalitetno odradi, ni malo kiše, ni 3 centimetra snega, a pantografi i električne instalacije imaš i u tunelima. A faktor idiota je uvek tu, to je više stvar vaspitanja, ako hoće neko da se povredi - izvolte. U svim ozbiljnijim gradovima gde god može se grade nezavisne nadzemne deonice da bi se uštedeli troškovi, dobar deo Londonskog metroa je nad zemljom pa radi decenijama bez frke.

Nadam se da sam ti malo pomogao odgovorima, i da - dobrodošao ovde :)
 
Bata":34lavr1d je napisao(la):
Mene zanima par detalja.
1. Kako će izgledati rešenje u Tvorničkoj ulici. Da li je početak na okretnici autobusa 88? Kako će se provući linija kod fabrike obuće i kako će ići do Bulevara Zorana Đinđića..
Okretnica 88-ce je na Keju, a ova krajna/početna stanica će biti na početku bivše Tvorničke,a
sada ul. Aexandra Dupčeka.
Na samom početku, odmah iza solitera gde su sada 'privremeni' objekti i ne će dolaziti
do fab.'Obuća', već pre bivše pruge.

1umpog1.jpg
 
koliko ja pamtim u tom delu je planirano da ide pod zemljom kod Hyatta i tamo izađe a skrečanje na bul ZDJ je u nivou sa drumom (verovatno semafor) - ako je tako u prvoj varianti koja je za "pecanje" javnosti , konačan plan samo može da bude gori - isto kao u slučaju UMPa - nažalost.
Na kraju če verovatno Lrt postati samo običan niskopodni tramvaj koji če iči pod zemljom u centru grada - a izvan njega če stati na semaforima :( - isto kao če UMP biti samo još jedan bulevar umesto autoputa

Izvinite za moj pesimizam - samo mislim da ako se ne uradi u potpunosti, nikad se neče uraditi (ili če iči vrlo sporo) kao u slučaju prokopa i drugih stvari u BG.:(
 
^^
Na tom snimku uglavnom nema nigde denivelacije (npr kod Cvetkove pijace i sl.) Tu ti je data samo putanja LRT-a, a za celu deonicu se rade vrlo detaljni planovi - stanice, denivelacije, prosirenja ulica i sl. Uglavnom tone i tone papira....

Izvinite sto cu sada malo izgubiti zivce, ali mi je dosadilo da vise objasnjavamo neke stvari - LRT NECE STAJATI NA je*******ENIM SEMAFORIMA! Kome i dalje nije jasno LRT voz je sinsko vozilo manje od klasicnog metroa, ali vece od tramvaja (tvrtdnje da je to niskopodni tramvaj sa velikom sofersajbnom odgovaraju tvrdnjama da je traktor automobil kabriolet sa malo vecim tockovima) i on tako ide sinama, a semafori su one sprave sa tri svetla gde crveno znaci stani, zuto - spremi se, zeleno - kreni, i sluze za regulisanje sabracaja. E sad, da spojim to dvoje u jednu tvrdnju, LRT kompozicije ni u jednom trenutku nece morati da se suoci sa spravom zvanom semafor, te se na istim nece ni zaustavljati.... Kome jos uvek nije jasno moze da mi se obrati na PM, pa cu da mu nacrtam....

UMP nije auto-put vec "Unutranji MAGISTRALNI poluprsten" i tu nista nije sporno....

Ako me pitate da li bih vise voleo LRT ili klasican METRO, rekao bih - Metro!
Ali voleo bih ja mnogo toga, pa mi se ne da. I za jednu devojku bih voleo da je moja, ali je ne zanimam... I voleo bih da za pocetak bar okrecim svoju sobu, ali nema se para.... Voleo bih i sto za stoni fudbal i projektor, kucni bioskop i veliko platno, i nova kola, i stan u gradu....
Krajnje je neodgovorno je reci "ma podignite kredit".... Znam ja za jednog copavog tamo iz hrvatskog zagorja koji je tako dizao kredite i bolje da ne znate sta se posle dogodilo....
 
@miloss i za sve ostale, ove video animacije i za UMP i za LRT služe samo za demonstracione svrhe, bez detalja petlja raskrsnica itd itd... :)
 
Mislim da sam ranije pomenuo, ali evo ponovo!

U Dortmundu u Nemackoj (verovatno i u drugim gradovima, ali za Dortmund znam konkretno jer tuda stalno prolazim) LRT ide nadzemno van grada i ukrsta se sa gradskim autoputem koji je slican nasem autoputu kroz grad, ali nije potpuno nezavisan - dakle, ima nekoliko raskrsnica koja ga u toku i najmanjeg povecanja saobracaja cine potpuno neprohodnim (a sada dok ne nastavim o UMP, da se vratim na LRT). LRT sece taj autoput, i to nadzemno! U trenutku kada se LRT dovoljno priblizi tom prelazu, senzor automatski ukljucuje "crveno" na autoputu, tako da LRT prolazi bez trunke zastajanja i smanjenja brzine. Iako je saobracaj tu uvek u kolapsu (drumski), LRT nikada nije imao ni najmanji problemcic!

E sad, s obzirom na to da je na Novom Beogradu verovatno ultra skupo graditi tunele, a i mostovske konstrukcije nisu za dzabe, jedno takvo ukrstanje, i to na raskrsnici Milentija Popovica i Bul. ZDj ne bi bilo smak sveta, pogotovo imajuci na umu (ne)opterecenost te raskrsnice. Raskrsnica kod Hyatta bi morala da se denivelise u svakom slucaju, ali je sam pre za jedan lepi, metalni most, nego za tunel.
 
Naravno, po meni bi najjace bilo da LRT (ili Metro) po NBG ide po nadzemnoj mostovskoj konstrukciji - kao u Hamburgu pored reke ili u Chicagu! :) (znam da je bucno, ali je najlepsi dozivljaj za voznju)
 
Nenad":2qst10f6 je napisao(la):
U Dortmundu u Nemackoj (verovatno i u drugim gradovima, ali za Dortmund znam konkretno jer tuda stalno prolazim) LRT ide nadzemno van grada i ukrsta se sa gradskim autoputem koji je slican nasem autoputu kroz grad, ali nije potpuno nezavisan - dakle, ima nekoliko raskrsnica koja ga u toku i najmanjeg povecanja saobracaja cine potpuno neprohodnim (a sada dok ne nastavim o UMP, da se vratim na LRT). LRT sece taj autoput, i to nadzemno! U trenutku kada se LRT dovoljno priblizi tom prelazu, senzor automatski ukljucuje "crveno" na autoputu, tako da LRT prolazi bez trunke zastajanja i smanjenja brzine. Iako je saobracaj tu uvek u kolapsu (drumski), LRT nikada nije imao ni najmanji problemcic!
Ovo mogu i ja da potvrdim, isto je tamo gde i živim inače (u Essenu) na putevima je apsolutni kolaps dok takozvani "teški" metro (u Essenu koriste one teške Docklands kompozicije pored tramvaja) zuji 50kmh pored automobila i uvek ima prolaz na raskrsnicama.

Mislim da sam već pisao negde, da postoji i "fazon" da se stanice postavljaju odmah do semafora, da tako dok se putnici ukrcavaju je zeleno za automobile, a čim se zatvore vrata semafor skače na crveno i vozilo nastavlja dalje ko da ni ne postoji semafor.

Ovo su samo praktični primeri, što ne znači i da će u BG biti tako pošto će kod nas da denivelišu to :D
 
Homer Jay, da je "ćopavi" malo duze poziveo ili da je ostavio dostojne naslednike Beograd bi imao pravi, teški, podzemni metro već jedno desetak godina. Dugovi koje je ostavio iznose otprilike po vrednosti oko 1% štete koju je naneo rat iz devedesetih godina. Da ne pominjem poginule, izbeglice i gubitak Kosova i Metohije. I, naravno, Prokop bi bio davno završen.
 
Linija će da uranja odmah posle prelaska brankovog mosta, izranjaće iznad zemlje kod hajata, da li će stanica biti podzemna (kod tog ukopanog dela i direktno povezana sa hotelom) ili nadzemna - ne znam. Kod raskrsnice Milentija Popovića i Bulevara Z. Đ. bi pruga opet trebala kratko da zaroni da bi izašla na Bulevar Z. Đ.
--------------------------------

Hvala na brzom odgovoru. Meni i dalje ta linija izgleda kao teško ostvarljiva.

Linija će u delu (gore citirano) ići ne samo gore dole ko plivač prsnim stilom već je imati S krivinu u isto vreme!

Elem, sto se tice naseljenosti, ne bih rekao da je išta gušći od Zemuna ili nekih delova NBG-a. Jeste da ima dosta ljudi koji idu u centar ali od te 3 (Posta-Trg Nikole Pasica-Trg Republike) stanice mogu sigurno jednu da ukinu bez ikakvih posledica, a verujem i 2 stanice. S druge strane, kad bacim pogled 3 stanice i od Tvorničke do Opštine NBG su mnogo, tu je preskočena samo jedna postojeća autobuska stanica.

Što se idiota tiče svuda će morati da postave ogradu. Kod nas id*** su pretrčavali auto-put pa su svuda kroz Beograd postavili ogradu na sredini auto-puta.

Čini mi se da je linija neprirodno skraćena. Kaže se da ide do Zemuna, a u stvarnosti je na samoj granici Zemuna i Novog Beograda. Ipak kroz Zemun bi samo kroz zemlju mogla, a verujem da bi sa podzemnim vodama bilo mnogo problema.
 
Ukoliko LRT ima prednost na raskrsnicama, to ga ništa ne razlikuje od tramvaja. Tako je urađeno kod Veterinarskog. Kada tramvaj krene sa stanice zaustavlja se saobraćaj u Bulevaru Oslobođenja. Ipak to nije nezavisnost, već prednost. Nekad mora i da se zaustavi i da ipak sačeka na semaforu.
 
Meni uopšte ne smeta da LRT bude 'teški tramvaj zavistan od par semafora'.

Pa šta ako staje na semaforima? Ako ću zbog toga negde da zakasnim
onda nisam krenuo na vreme i sledeći put ću poći 5min. ranije.

Više mi smeta što nije planirana okretnica na Keju ......gde ima dovoljno mesta.
 
Dovoljno je to što nije planirana okretnica na Keju... Čak i da jeste trebalo bi ti sigurno 10ak minuta duže vožnje nego autobusom danas. Mislim da bi bilo OK da se to grana i da jedan deo ide Bulevarom N. Tesle, pa ispod Zemuna i nadzemno kroz Cara Dušana do Saobraćajne. To bi već bila nekakva zamena za metro.
 
To, koliko će trebati vremana u odnosu na autobus izmeriću,sigurno, kad LRT krene.

Daj da napravimo Prvu liniju, pa kad bude bilo para lako je produžiti i poboljšati.
 
Pošto su raskrsnice ulica M. Popovića i M. Pupina i M. Popovića i Z. Đinđića blizu metro moze da ih prođe pod zemljom jednim tunelom što je najjednostavnije. Iza mosta bi bila stanica i zatim poniranje u tunel koji bi išao dijagonalno ispod 6 kaplara i izlazio na površinu na bulevaru Z. Đinđića. Umesto dva kraća tunela bolje jedan duzi. Time bi se izbeglo i skretanje prvo levo (Hajat) pa desno (bul. Z. Điniđića). Slično rešenje je moguće i kod zgrade opštine N. Beograd gde bi metro išao od bulevara pa ispod onog velikog skvera ka starom merkatoru. Mislim da bi tu trebao nešto duzi tunel i to se moze uraditi u drugoj fazi. Interesantno pitanje je gde će biti i kako će izgledati metro-most preko Save. Najvaznije je da se ne proširuje Brankov most jer to bi pokvarilo izgled tog najlepšeg dela Beograda.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh