Bata":vjy891bg je napisao(la):
Odgovoriću ti na detalje onoliko koliko ja znam
1. Kako će izgledati rešenje u Tvorničkoj ulici. Da li je početak na okretnici autobusa 88? Kako će se provući linija kod fabrike obuće i kako će ići do Bulevara Zorana Đinđića
Ne znam gde je ta okretnica, znam da se tu završava onaj bulevar, i baš na kraju istog će se završavati linija. Neki su predlagali da se tu sagradi depo, neki predlažu dodatnu prugu do sadašnjeg depoa tramvaja na NBGD, konačnu odluku ne znam.
2. Definišite nadzemno. Nad zemljom ili po zemlji. Kako će izgledati nivelacija u Bulevaru Z. Đ? Ako se linija izdigne mora da se diže mnogo (kao pruga u NBG). Ako se automobilski put spušta tada će biti veliki nagib pošto se put izdiže da pređe preko Auto-puta. Moguća je neka kombinacija kakva postoji na Auto-putu gde bi se linija malo spustila a saobraćaj izdigao. Samo to je ružno, kad padne kiša ostasmo bez linije a automobili će da voze tobogan gore dole po NBG-u. Ako se zamene uloge... Teško da mogu da zamislm tobogan kompoziciju, sledi ništa od 34 km/h.
Nadzemno znači i jedno i drugo, ali u slučaju beogradskog sistema bi bilo na zemlji, na bulevaru ZDJ pruga će - ako verujemo na reč Bobiću biti denivelisana sa raskrsnicama. Pošto ima "samo" 2-3 raskrsnica koje su prilično daleko jedne od drugog mogu da se srede blagi spustevi ili šinski nadvožnjaci ispod odnosno iznad raskrsnica uz maksimalnu moguću brzinu prevoza. Prostora za "neprimetnu" denivelaciju ima jako mnogo, pošto na bulevaru ZDJ postoji jako veliki prostor izmedju kolovoza.
3. Kako će linija preći pored Hajata?
Linija će da uranja odmah posle prelaska brankovog mosta, izranjaće iznad zemlje kod hajata, da li će stanica biti podzemna (kod tog ukopanog dela i direktno povezana sa hotelom) ili nadzemna - ne znam. Kod raskrsnice Milentija Popovića i Bulevara ZDJ bi pruga opet trebala kratko da zaroni da bi izašla na b. ZDJ.
4. Kako će linja ući pod zemlju sa desne obale? Nigde ne vidim strminu koja čeka da se u nju probuši tunel.
Neće ići, ili će se napraviti dodatak Brankovom mostu, ili će se napraviti još jedan most za metro u blizini brankovom mostu (prema severnoj strani). Gledano sa trga republike to bi ovako izgledalo: Trg Republike -> stanica Akademija (ispred SANU) -> stanica Varoš Kapija gde LRT "izleće" na površinu i ulazi na most preko save -> metro most preko save -> stiže na drugu stranu grada i odmah uranja pod zemlju (vidi odgovor na treće pitanje).
5. Zašto na desnoj strani ima toliko stanica? Trg republike je 3!!! Pa to ko bus 95. Kakva je to linija koja staje kod svake bandere, pa neće se pomeriti za čitavu dužinu od stanice do stanice a svaka stanica, pošto je podzemna, em povećava troškove em degradira brzinu linije.
Taj deo grada je isto tako dosta gušće naseljen pa su procenili da treba više stanica, moja pretpostavka - ne znam tačan odgovor.
6. Da li će liniju moći da blokira svaki id*** koji pretrči ulicu, malo kiše, 3 centimetra snega, neodržavanje pantografa i visećih električnih instalacija (što je sudbina u Srbiji)?
Ništa od toga ako se kvalitetno odradi, ni malo kiše, ni 3 centimetra snega, a pantografi i električne instalacije imaš i u tunelima. A faktor idiota je uvek tu, to je više stvar vaspitanja, ako hoće neko da se povredi - izvolte. U svim ozbiljnijim gradovima gde god može se grade nezavisne nadzemne deonice da bi se uštedeli troškovi, dobar deo Londonskog metroa je nad zemljom pa radi decenijama bez frke.
Nadam se da sam ti malo pomogao odgovorima, i da - dobrodošao ovde