Beovoz ničiji
Ulaganje 100 miliona evra u "Beovoz" nadoknađuje nedostatak metroa u Beogradu, u gradskoj upravi tvrde da je nadležna Vlada Srbije
"Beovoz" bi mogao da nadoknadi nedostatak metroa u Beogradu kada bi u njegov razvoj bilo uloženo 100 miliona evra, tvrdi direktor Sektora za prevoz putnika "Železnica Srbije" Milutin Milošević. U ovom trenutku, "Beovoz" je prilično nepouzdan i većina Beograđana od njega nema neke vajde.
- Neophodna su ozbiljna ulaganja u sistem prigradskog šinskog prevoza kako bi Beograđani imali ozbiljan prevoz, što podrazumeva polaske na 20-ak minuta. Najčešće primedbe putnika su kašnjenja vozova, a uzroci su stanje infrastrukture, loše pruge, zastareli i istrošeni vozovi... Jedan od najvećih problema je nedostatak rezervnih garnitura vozova. "Beovoz" funkcioniše sa deset garnitura, iako je realno potrebno dvadeset! Ove godine prvi put, zahvaljujući uspešnom poslovanju, funkcionišemo bez dotacija grada, što, međutim, ne znači da one nisu potrebne - kaže Milutin Milošević.
Jedan od najvećih problema "Beovoza" je taj što je on u sistemu "Železnica Srbije", dakle pod kapom Ministarstva za kapitalne investicije, kojem prevoz Beograđana nije prioritet. S druge strane, grad ne želi da se "petlja" u nešto za šta nije nadležan. Gradonačelnik Nenad Bogdanović kaže za Press da nije stvar u tome da li grad želi da se petlja ili ne, već je problem nadležnosti.
- Nije tačno da prvi put ove godine grad ne pomaže "Beovozu". Mi smo imali planove i dogovore sa "Železnicom" i radili smo neke stvari za "Beovoz". Sređivali smo stanice, na primer, zato što smo procenili da je to korisno za građane. "Beovoz" je potreban Beograđanima, ali je još potrebniji stanovnicima Pančeva, Inđije, Pazove... - kaže Bogdanović.
On podseća da grad ne traži da drugi rešavaju ono što je u njegovoj nadležnosti, ali podseća da je Beograd ove godine izdvojio pare za Pančevački most i još neke projekte koji su u nadležnosti Ministarstva za kapitalne investicije.
- Mi nemamo nikakvu obavezu prema "Beovozu", ali smo s vremena na vreme spremni da učestvujemo ukoliko imamo sredstava. To što mi zahvaljujući racionalnom trošenju novca povremeno damo pare za ono što nije naša nadležnost, nikako ne znači da treba da podržimo svaki projekat koji nekom padne na pamet - jasan je Bogdanović.
Pomoćnik ministra za kapitalne investicije zadužen za železnice, Dejan Lasica, danima je izbegavao kontakt sa novinarima Pressa.
(A. E.)
Propali pregovori
U "Železnicama Srbije" tvrde da je svojevremeno bilo pregovara sa gradskim čelnicima o ozbiljnijem "ulasku" grada u "Beovoz". Pregovori su propali jer je grad tražio da preuzme nadležnost i formira javno preduzeće koje će upravljati "Beovozom". Gradonačelnik Bogdanović, međutim, negira da je bilo takvih razgovora.
- Nikakve priče o tome nije bilo. Priča je mnogo ozbiljnija i oni koji sada pričaju o tome nisu učestvovali u razgovorima koji su vođeni kada smo mi ozbiljno razmišljali o "Beovozu". Imali smo neke ideje, ali "Beovoz" očigledno nije prioritet u "Železnicama" - kaže Bogdanović.
Najviše para od kraka ka Pančevu
"Beovoz" je za šest meseci ove godine prevezao 3.645.760 putnika i inkasirao 66,6 miliona, što je povećanje za 5,32 procenta u odnosu na prošlu godinu. Najviše novca zarađeno je od prodaje karata na takozvanom "severnom koridoru" na kojem se nalaze stanice Karađorđev park, Vukov spomenik, Pančevački most, Pančevo varoš, Pančevo glavna i Ovča. Najveći protok putnika registrovan je u stanicama koje imaju automate za karte, i to Pančevo glavna, Pančevački most, Karađorđev park, Vukov spomenik i Novi Beograd, gde je ostvaren ukupan prihod od 35,6 miliona dinara.