Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Jedno je sigurno. Novo proširenje Brankovog mosta sa šinama za metro bilo bi apsolutno neestetski da ne kazem ruzno. Za metro treba napraviti poseban most. On moze biti sasvim jednostavan, uzan (samo za šine, bez kolovoza) i jeftin. Mislim da je mnogo 100 do 200 metara nizvodno iz više razloga, dovoljno je i 20 do 50 metara. U tom slučaju ipak bi bila neizbezna neka rušenja onih starih kuća u Karađorđevoj ali to bi, uz pametnu izvedbu, bilo minimalno. Interesantno je gde bi most odnosno metro izlazio na levoj obali i da li bi to bilo blizu Muzeja savremene umetnosti. Mislim da projektanti koji rade na tome već imaju te podatke makar provizorno. Ja sam molio da nešto kazu o tome, ako neće strpićemo se i videćemo kada počne gradnja.
 
Već je bila na ovom forumu vest da neće biti nikakvog proširivanja Brankovog mosta
...
Ono što je relativno novo, kako Bobić najavljuje, jeste da od proširenja Brankovog mosta za potrebe lakog metroa nema ništa, jer će paralelno uz postojeći biti izgrađen laki usko namenski metalni most za metro, kakav imaju mnogi evropski gradovi. Izgradnja novog mosta, koji će u skladu sa projektom lakog metroa biti završen za godinu dana, a pre 2011. godine, biće mnogo jeftinija solucija od proširenja starog mosta. Odavno su urađena geološka ispitivanja tog dela savskog korita i samo se čeka da za koju godinu počnu radovi.
Izvor: Kurir
Link: http://www.kurir-info.co.yu/Arhiva/2007/februar/10/B-01-10022007.shtml
Ja verujem da taj most neće biti od Brankovog udaljen više od 20m.
 
Potpuno se slazem sa (mnogobrojnim) misljenjima da predlozeni "laki metro" ne moze da resi saobracajne probleme u Beogradu. Potpuno je smesno nazivati metroom vozilo koje ide najvecim delom trase na povrsini, i ukrsta se sa ulicama, semaforima itd. To je samo malo poboljsan tramvaj!

Svaki veci grad u Evropi ima pravi metro (podzemnu zeleznicu) koja je apsolutno neophodna zato sto jedina omogucava efikasan saobracaj u modernim gradovima. Kako to da skoro svi veci gradovi imaju metro, a Beograd mora da se gusi u saobracajnom haosu jos par decenija?

Cena izgradnje tako vaznog projekta koji se samo jednom gradi nije uopste bitna, zato sto su ustede u gorivu, vremenu, zdravstvu (zbog smanjenog zagadjenja vazduha) enormne i traju vekovima!
Kratkovidost planera "lakog metroa" je zapanjujuca (naravno, ukoliko se ne radi o korupciji)!
 
Jos jedna vazna stvar: Po objavljenoj mapi "lakog metroa" na putu od Cukarice do centra ce morati da se presedne cak dva puta. Alternativa je da se ide sa Cukarice do centra izokola, preko Novog Beograda, sa dva nepotrebna prelaska Save. Pitam se da li ti ljudi koji su planirali tako neracionalan sistem ikada bili u Beogradu?
 
Ja sam odavno tog misljenja da pravi metro u Beogradu nema alternativu. Moram da dodam jos jednu stvar: Minhen koji je po broju stanovnika otprilike jednak Beogradu ima jako dobro razvijen metro sa velikim brojem stanica i linija (baci pogled na sliku). Vozovi idu u proseku po 10-minutnom taktu i pored toga je u spicu velika guzva. Pocela je i izgradnja jos jednog tunela za S-Bahn linije (nesto kao Beovoz) kroz grad jer ovaj jedan (sa dva koloseka) koji sad postoji nije dovoljan da "proguta" kolicinu ljudi koja ga koristi. Beograd polako postaje sve vaznija tacka na karti Evrope kako u ekonomskom tako i u turistickom smislu i narednih godina ce se povecavati broj ljudi koji ce dolaziti u njega i hteti da ga vidi i boravi u njemu. Ne znam samo kako misle da sve te ljude jednog dana prevezu. Valjda tim malo modernijim tramvajem koji ce da staje na svakoj drugoj raskrsnici i ceka na crvenom svetlu. Ako su se vec odlucili da grade laki metro onda neka to rade kako treba i neka potkopaju taj tramvaj malo vise pod zemlju. Problem se ovim samo odlaze a ne resava!!

schnellbahnnetz.jpg
 
Upravao tako!!!!

NAJBITNIJE je da taj(laki ili teski) metro bude APSOLUTNO NEZAVISAN od drumskog saobracaja !!!

Studiram u Becu i kao sto vecina vas verovatno zna da Bec vec 30 godina ima teski metro(U-Bahn),i to 5 linija.Bec povrsinski sigurno nije veci od Beograda(cak sta vise manji je) ali je gusce naseljen i recimo da zbog toga ima 2,5mil stanovnika.Verujte mi da metro u ovom gradu nije nezavisan mislim da grad jenostavno ne bi funkcionisao uopste.U-Bahn vozi u intervalu na svaka 2 do 3 min tako da se vecina ljudi ovde apsolutno oslanja na njega, a opet bez obzira na to u popodnevnom spicu zna da bude guzve u drumskom saobracaju.
Prema tome ukoliko taj nas metro ne bude nezavisan, od njega necemo imati neke velike vajde.

Druga stvar prema kojoj sam malo sumnjicav jeste da ono sta sam video na slikama jeste da oni hece ustvari da uvedu niskoprofilni tramvaj.Mislim ti trmvaji nisu losi uopste, medjutim njihov kapacitet putnika nije ni blizu klasicnog metroa.Jedno 5, 6 puta je manji. Tramvaj ko tramvaj ??? U cemu je tu onda fora???

Mislim da ce Beograd u skorijoj buducnosi da ima 2,5mil stanovnika a u malo daljoj i 3 pa zbog toga vidim kao jedinu dobru opciju NEZAVISAN METRO(laki ili teski sa normalnim kapacitetom metroa (oko 700,800 ljudi po vozu)).

Pozdrav
 
Desava se, kao pre koju nedelju, da Beograd zahvati nevreme, prosli put je za par sati palo 20 litara kise po metru kvadratnom. Ceo grad stane, ulice poplavljene, kanalizacija ne moze da primi kisnicu.
Sta bi se desilo sa lakim metroom i denivelisanim raskrsnicama u ovakvoj situaciji? Stao bi, isto kao i tramvaj. A bas u takvim situacijama bi metro trebao da spase grad i putnike od saobracajnog kolapsa. Koj' ce nam onda?
Ideja da se po svaku cenu gura jeftinije resenje LRT-a jer nemamo para za pravi metro mi se uopste ne svidja. Bolje da vrate tramvajske sine tamo gde su i ranije isle i da izbace trole iz upotrebe, bice i jeftinije i veca korist.
 
LRT jeste nezavisan od drumskog saobraćaja, ali će drumski da zavisi od LRT. Ipak, može da se dogodi neka nesreća, izletanje vozila na šine, što bi odmah blokiralo LRT. Od tramvajskog saobraćaja nije nezavisan, jer će šine u Bulevaru da koristi i običan tramvaj.

Teški metro je mogao da se gradi postepeno. Na primer, za početak: Ušće - Brankova - Trg - Slavija -Vukov spomenik. Tako bi se autobusi izmestili sa Venca izmestili kod Ušća (iz užeg u širi centar). Efikasnno bi se povezale najvažnije tačke. Ukoliko bi se metro preusmerio ka Pančevačkom mostu mnoštvo linija moglo bi da se skrati i da se ljudi preusmeravaju na metro (16, 27E, 32, 32E, 35, 43, 95, 96). Tako bi 29. novembar ostao čist. Kroz njega bi mogla da se uvede trola ili da i dalje saobraća neka od ovih autobuskih linija.
 
mateja":1q8r3sko je napisao(la):
Od tramvajskog saobraćaja nije nezavisan, jer će šine u Bulevaru da koristi i običan tramvaj.
Неће ваљда!?!!? Не верујем, лрт, чини ми се, користи шири колосек од трамваја, ал' добро, опет може да се искомбинује убасцивањем треће шине. У сваком случају, мислим да би обако нешто било тотално бесмислено, чему тај лаки "метро" ако ће да иде брзином трамваја... Боље онда само до Вука да иде, па после на трамвај...

mateja":1q8r3sko je napisao(la):
Teški metro je mogao da se gradi postepeno. Na primer, za početak: Ušće - Brankova - Trg - Slavija -Vukov spomenik. Tako bi se autobusi izmestili sa Venca izmestili kod Ušća (iz užeg u širi centar). Efikasnno bi se povezale najvažnije tačke. Ukoliko bi se metro preusmerio ka Pančevačkom mostu mnoštvo linija moglo bi da se skrati i da se ljudi preusmeravaju na metro (16, 27E, 32, 32E, 35, 43, 95, 96). Tako bi 29. novembar ostao čist. Kroz njega bi mogla da se uvede trola ili da i dalje saobraća neka od ovih autobuskih linija.
Слажем се у потпуности са тобом, овако нешто би било добро решење... У принципу, немам нешто много против лаког метроа, могао би да функционише приближно исто као и тешки, само да није те перипетије са булеваром Краљ Александра... Кад би се ту спустио у плитки тунел, мислим да би сасвим лепо функционисао. Било је већ речи о томе на форуму раније...
 
Treća šina da, da... extra metro i stari raspali tramvaj za njim:) I još Zeleni venac ostaje u fukciji...
 
Михаило":3jleuoy8 je napisao(la):
Неће ваљда!?!!? Не верујем, лрт, чини ми се, користи шири колосек од трамваја, ал' добро, опет може да се искомбинује убасцивањем треће шине. У сваком случају, мислим да би обако нешто било тотално бесмислено, чему тај лаки "метро" ако ће да иде брзином трамваја... Боље онда само до Вука да иде, па после на трамвај...
...
Слажем се у потпуности са тобом, овако нешто би било добро решење... У принципу, немам нешто много против лаког метроа, могао би да функционише приближно исто као и тешки, само да није те перипетије са булеваром Краљ Александра... Кад би се ту спустио у плитки тунел, мислим да би сасвим лепо функционисао. Било је већ речи о томе на форуму раније...
Upravo tako ce i biti u bul. K.A. (procitaj celu raspravu na temu LRT-a i teskog metroa ovde na sajtu) kao i jos mnogo drugih problema sa LRT-om. To su stvari zbog kojih se ja u globalu ne slazem sa idejom lakog metroa. Ne milsim da ce saobracajna katastrofa u Beogradu time biti resena.
 
Промакла ми је та информација за трамвај... У сваком случају, мислим да ће саобраћајна катастрофа да буде још већа, пошто ће се возила заглављивати да би пролазили трамваји и лрт, па ће онда многи да се заглављују у раскрсницама, па ће "паметни" возачи да се пењу на пруге и да праве хаос... Много лоше решење... :(
 
Hvala na mapi metroa Minhena, stvatno izgleda kao impresivan sistem.

Nijedan veci grad u Evropi i Americi ne moze ni da se zamisli bez metroa - to je kao krvotok grada koji je kljucan za sve funkcije modernih gradova:

1. Ekonomiju (efikasan i jeftin transport resen jednom zauvek)
2. Zdravstvo i ekologiju (veliko smanjenje zagadjenja vazduha, jedan od glavnih problema u Beogradu)
3. Veliko smanjenje nivoa buke u gradu
4. Kvalitet zivota gradjana i posetioca (vidi se po tome da je cena stanova i kancelarija u blizini metro stanica uvek veca)
5. Skloniste (za ne daj Boze ako bude jos ratova)

Dileme o tome koji je najbolji i najefikasniji sistem gradskog saobracaja su odavno resene u korist metroa u skoro svim vecim gradovima. Zasto bi Beograd bio izuzetak? Naprotiv, Beograd je po svojoj geografiji i rasporedu stanovnistva "kao stvoren" za podzemni metro sistem: najveci deo grada bi mogao da bude pokriven samo sa dve unakrsne metro linije!

Ne mogu da razumem tu iskrivljenu logiku ljudi koji planiraju "laki metro". Zasto graditi jos jedan povrsinski sistem kad vec postoji tramvaj? Ako im je vec do ustede, neka kupe vozila novog dizajna (kao one na slikama "lakog metroa") , deniveliraju par raskrsnica i uvedu novu signalizaciju da daje prednost tramvajima, i eto "lakog metroa" za mnogo manje pare od 600M evra! Samo, kao sto su mnogi na forumu vec naglasili, time Beograd nece resiti ni jedan saobracajni problem, a verovatno ce da se stvori jos veci haos. Podzemna zeleznica (metro) nema alternativu.

600M evra su u sustini ogromne pare koje ce, bojim se, samo biti bacene (ili prebacene na privatne racune). Gde je javna rasprava o tako kljucnom projektu, verovatno najvaznijem u novijoj istoriji grada? Da li je uopste bilo konkursa sa alternativnim resenjima? Kakva je ta spanska firma koja je dobila ugovor za gradnju "lakog metroa", i po kojim kriterijumima? T ako vazan infrastrukturni problem ima velikog znacaja za celu Srbiju, tako da bi bilo logicno da se pita i drzavna vlada.
 
Steva je lepo objasnio da na Bulevaru od Vuka do Ustaničke neće više saobraćati tramvaj već samo laki metro. Kakva treća šina, to je davno odbačeno. Tramvaj će, kao i sada, dolaziti iz pravca Slavije i Markove crkve i kod Vuka skretati u Ruzveltovu i 27 marta.
 
Нисам сигуран. Прво, чини ми се да на сајту и даље стоји такав план. Имам још неку информацију, али то се лако може проверити.
 
-teca sina je otpala....
-raskrsnice ce biti denivelisane (sve bitne, raskrsnice sa manje bitnim ulicama ce biti regulisane tako sto ce iz njih biti dozvoljeno skretanje na Bulevar samo na levu tj. desnu stranu)...
-LRT NECE stajati ni na jednom semaforu (pomenuta denivelacija)...

- u neku ruku gledano moze se reci da "metro nema cenu", ali zapravo, da li je tako!? LRT nije samo jeftiniji, nego ce biti i brze izgradjen. Tako da krajnja formula ide - za vreme koje je potrbno za izgradnju jedne linije metroa dobijas dve linije LRT po ceni jedne linije metroa. Pa, sad mnozite dalje. Znaci BGu treba novi sistem javnog saobracaja HITNO i ZA MALE PARE. Nemojte olako shvatati finansije, moramo vec jednom da shvatimo da pare u budzetu nisu "neke tamo pare, pale s neba", vec da su to "NASE PARE", a koliko mi para zapravo imamo najbolje cete videti kada otvorite svoj frizider ili ormar... Vise puta je dokazana ona izreka "Grad je onakav kavi su mu gradjani"... To je uostalom i neka vrsta "arhea" lokalne samouprave. Tako da bih i ja voleo metro, ali voleo bih i novu "VW bubu", ali nema se love, brale.... Dodajmo jos, u prilog celoj raspravi, i to da je Beograd mnoooogo opterecen infrastrukturnim problemima. Price o zrtvovanju UMP-a zarad metroa su, izvinite na grubosti, umobolne. Da bi saobracaj u BGu izasao iz "predinfarkt faze" potrebni su mu i UMP, i SMT (Spoljna magistralna tangenta) i obilaznica oko Beograda, i prosirenje mnogih ulica (Zicka, Juni bulevar, Gospodara Vucica, Savska, Smederevski put, Bulevar kralja Aleksandra, Partizanski put....), kao i novi autobusi, novi trolejbusi, novi tramvaji, prosirenje mreze Beovoza, pa i novi vozovi za taj sistem, pa cak i alternativni prevozi tipa zicara ili recni prevoz itd, a sve to kosta brdo kinte, a sve nam to treba ODMAH..... Pa, zapitajmo se zapravo "da li metro zaista nema cenu"....
 
Свака част, одлични аргументи у прилог лаком метроу!!! Дуго их није било...
Ако стварно буде реализовано као што си навео, не видим никакав проблем са функционисањем ЛРТ-а. Чак би се и станице могле поставити тако да буду на (или у, зависно од реализације) денивелисаним раскрсницама, тако да се не сужавају улице и тротоари... Таман би се налазиле на најфреквентнијим местима... Но добро, видећемо. Само да већ једном заврше тај тендер за пројекат и да се крене у ту "авантуру"...
 
Q "-treca sina je otpala.... "
-------------------------------
Dve ili tri sine, ako ide po povrsini onda je to tramvajski sistem koji Beograd vec ima.



Q "-raskrsnice ce biti denivelisane (sve bitne, raskrsnice sa manje bitnim ulicama ce biti regulisane tako sto ce iz njih biti dozvoljeno skretanje na Bulevar samo na levu tj. desnu stranu)..LRT NECE stajati ni na jednom semaforu (pomenuta denivelacija)..."
---------------------------------
Nisam siguran da li je moguce da povrsinsko vozilo prolazi bez stajanja u tako prometnom delu grada bez kopanja tunela. Ukoliko jeste, zasto to ne urade odmah sa tramvajima, za 1% predlozene cene LRT? U tom slucaju nema prednosti LRT nad "deniveliranim" tramvajem, sem lepsih vozila (koja takodje mogu da kupe ako treba:).


Q "LRT nije samo jeftiniji, nego ce biti i brze izgradjen. Tako da krajnja formula ide - za vreme koje je potrbno za izgradnju jedne linije metroa dobijas dve linije LRT po ceni jedne linije metroa. Pa, sad mnozite dalje. Znaci BGu treba novi sistem javnog saobracaja HITNO i ZA MALE PARE."
-----------------------------------
1. " HITNO I ZA MALE PARE" se nigde nista vredno i trajno ne moze napraviti, narocito ne metro sistem. Ne postoji ni jedan grad u svetu koji ima metro i gde ljudi kazu: previse je skupo kostalo, dugo se gradilo, nije trebalo graditi pod zemljom. Naprotiv, metro sistem se svuda usvetu dalje prosiruje iz godine u godinu, posto ljudi vide koliko metro sistem vredi. Niko i ne pita za cenu. Ko sad pita za cenu mosta gazele, ili Brankovog mosta, i koliko dugo su se gradili?

2. Izvini, ali cena LRT od 600M evra su ogromne pare, narocito ako budu utrosene na sistem koji ne resava problem na duge staze.

3. MNOGO je racionalnije izgraditi jednu liniju pravog metroa nego dve linije "lakog metroa" ili ("teskog tramvaja"), posto je efikasnost transporta ta dva sistema neuporediva.


Nego, niko ne odgovara na moje predhodno pitanje: Koji je "Spanac" projektovao linije LRT da mora dva puta da se preseda od Cukarice do centra grada? Kad je tako imbecilna greska napravljena u osnovnom planu, zasto uopste verovati kompetenciji planera LRT u ostalim tehnickim detaljima?
 
Od Čukarice do centra bi se 3x presedalo (treći put od Pravnog do Trga). Ali mislim da je rečeno da će se spojiti neke trase što je za tramvaj normalna stvar.
 
DeeDee":htzvmaus je napisao(la):
Q "-treca sina je otpala.... "
-------------------------------
Dve ili tri sine, ako ide po povrsini onda je to tramvajski sistem koji Beograd vec ima.
Не бих се сложио. И класични метро би, рецимо, на НБГ-у сигурно био прављен на земљи или изнад ње, па би опет био независтан. Исто се може учинити и са ЛРТ-ом. Више пута је речено да ће бити ПОТПУНО независан, дакле никаквих семафора, чекања, укрштања са друмским саобраћајем (ако се изузму ситуације где ће се аутомобилима затварати семафори кад наиђе ЛРТ - мада ми се више свиђа опција денивелације и забране скретања коју је Homer Jay навео). Тако да се по том питању битно разликује од трамвајског саобраћаја. Осим тога, има већи капацитет и брзину од трамваја.


DeeDee":htzvmaus je napisao(la):
Q "-raskrsnice ce biti denivelisane (sve bitne, raskrsnice sa manje bitnim ulicama ce biti regulisane tako sto ce iz njih biti dozvoljeno skretanje na Bulevar samo na levu tj. desnu stranu)..LRT NECE stajati ni na jednom semaforu (pomenuta denivelacija)..."
---------------------------------
Nisam siguran da li je moguce da povrsinsko vozilo prolazi bez stajanja u tako prometnom delu grada bez kopanja tunela. Ukoliko jeste, zasto to ne urade odmah sa tramvajima, za 1% predlozene cene LRT? U tom slucaju nema prednosti LRT nad "deniveliranim" tramvajem, sem lepsih vozila (koja takodje mogu da kupe ako treba:).
Мислим да би цена денивелисања трамвајске пруге веома тежила цени изградње ЛРТ-а, далеко од тих 1%... Било би потребно изместити све те пруге, па их опет поставити, а то је отплилике исто као измештати трамвајске шине и постављати шине за ЛРТ, зар не?


DeeDee":htzvmaus je napisao(la):
1. " HITNO I ZA MALE PARE" se nigde nista vredno i trajno ne moze napraviti, narocito ne metro sistem. Ne postoji ni jedan grad u svetu koji ima metro i gde ljudi kazu: previse je skupo kostalo, dugo se gradilo, nije trabalo graditi pod zemljom. Naprotiv, metro sistem se svuda usvetu dalje prosiruje iz godine u godinu, posto ljudi vide da nema nijedne alternative. Niko i ne pita za cenu. Ko sad pita za cenu mosta gazele, ili Brankovog mosta, i koliko dugo su se gradili?

2. Izvini, ali cena LRT od 600M evra su ogromne pare, narocito ako budu utrosene na sistem koji ne resava problem na duge staze.

3. MNOGO je racionalnije izgraditi jednu liniju pravog metroa nego dve linije "lakog metroa" ili ("teskog tramvaja"), posto je efikasnost transporta ta dva sistema neuporediva.
Ја ипак имам утисак да је, ако се заиста добро испројектује и уради, ипак рационалније изградити две линије "тешког трамваја" ;) Опет све зависи од реализације. ЛРТ може имати врло приближне, резултате као класични метро, а тих 4-5 минута дуже вожње неће представљати неку нарочиту уштеду... Ако се лоше уради, то је већ друга ствар! Али ја сам непоправљиви оптимиста, тако да се надам најбољем :)

DeeDee":htzvmaus je napisao(la):
Nego, niko ne odgovara na moje predhodno pitanje: Koji je "Spanac" projektovao linije LRT da mora dva puta da se preseda od Cukarice do centra grada? Kad je tako imbecilna greska napravljena u osnovnom planu, zasto uopste verovati kompetenciji planera LRT u ostalim tehnickim detaljima?
Да, што се самих траса линија тиче ту је могло и морало боље. Додуше, овај проблем са чукарицом се лако може решити укршањем линија 2 и 3 тако да обе иду до Б. Брда...
Оно што је мени и даље нејасно је зашто прва линија ЛРТ-а иде до земуна који је одлично повезан са центром, док новобеоградски блокови 45,70 итд. нису у плану ни једне линије, иако тамо живи далеко већи број људи (ако се не варам)... Не, не живим у блоковима :) само сам и даље забезекнут чињеницом да је овај део Београда потпуно заборављен...
:rolleyes:
 
Biti optimista je u principu dobra stvar, ali bojim se da u ovom slucaju to se zove "wishful thinking" (sto kazu braca amerikanci:).

Podzemni metro je jedino pravo resenje za Beograd. Ko ne veruje, nek poseti Budimpestu i Prag, nisu daleko. Kod tako vitalnih pitanja za buducnost grada ne bi trebalo da bude nikakvih kompromisa.

Poruka #146 dobro rezimira svu besmislenost plana "lakog metroa" sa strucnog gledista.
 
Procitao sam jos jednom poruku 146. ali mislim da mora da se zna da niko ne osporava prednosti metroa u odnosu na LRT ali jednostavno sada se nema para za tako jedan veliki projekat. I LRT je vleiki zalogaj za Beograd a da ne govorim o klasicnom metrou. Upravo tekst iz poruke 146 govori o tome kako se nekada radilo tj kako se finanasiralo ali sada je situacija mnogo drugacija. Nema te kese bez dna iz koje moze da se uzme koliko ti treba za neki veliki projekat. I ja smatram ako se LRT uradi potpuno nezavisno od ostatka saobracaja sto je i vise puta najavljivano mislim da nema razloga za brigu. Treba biti realan jel Beograd i budzet grada ne mogu da podnesu toliko opterecenje da se u isto vreme gradi i UMP sa mostom plus Metro. Ali ako se zavrsi ump i lrt plus obilaznica mislim da ce situacija biti daleko povoljnija
 
Pricamo o nemanju para za teski metro a znamo i to svi ovde konstatujemo da nismo bas sigurni da ce LRT resiti saobracajnu katastrofu u Beogradu (ja sam doduse ubedjen) ne znam onda kada ce biti para za pravi metro? Za 20 godina? Super! Teski metro je mozda i najveci projekat grada i ako ne mogu da se nadju pare za to sada onda nece moci sigurno jos barem 10-15 godina - toliko mi medjutim sigurno ne mozemo da cekamo sa metroom. Ja sam vec rekao da ukoliko su se odlucili da prave LRT onda nek ga barem naprave kako treba. Nek potkopaju u Bulevaru. Ne vidim isto tako svrhu da se svaka druga raskrsnica denivelise umesto da se celom duzinom bulevara (ili onim najprometnijim delom od Vuka na gore) napravi plitak tunel. Ako na kraju taj LRT definitivno ne resi saobracajne probleme onda ce ceo ovaj teatar mnogo mnogo vise da nas kosta.
 
Kapacitet je dovoljan da pokupi putnike sa linije 16 (sa trasom 1B i 65), a od ostalih linija deo putnika. Sve zavisi od toga kako budu organizovane. I LRT je popunjen. Glavne linije i dalje će ići u centar. Na primer, svi putnici iz Zemuna će biti prevoženi autobusima do centra. Linije 84 i 15 neće se menjati... Što se ostalih linija iz tog pravca tiče, presedanje na LRT dolazi u obzir samo kod Ušća, a ne u Zemunu. Presedanjem u Zemunu vožnja bi bila previše duga. Ukoliko, na primer, moja linija (706) ne bude išla do Ušća, ja ću da presedam na autobus, a ne na LRT tramvaj.


Na strani Bulevara doćiće samo do zamene tramvaja drugim tramvajem. Kapacitet će biti isti ili čak manji. Dobro je što će se omogućiti direktna veza sa centrom grada, ali opet, izgubiće se direktna veza sa Slavijom, Dorćolom, Železničkom stanicom, Beograđankom...
 
Mislim da bismo kraćom metro linijom od planirane LRT dobili veći učinak za iste pare. Proširenja bi bila postepena, a prepravka LRT teška...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh