Ipak je 55% nad i po zemlji.Siniša":120idfvb je napisao(la):Otprilike 1/3 londonske mreže ide pod zemljom, ostalo je nad ili po zemlji.
Ipak je 55% nad i po zemlji.Siniša":120idfvb je napisao(la):Otprilike 1/3 londonske mreže ide pod zemljom, ostalo je nad ili po zemlji.
"Nenad"":1pl5lek9 je napisao(la):Sa druge strane, na Novom Beogradu ima dovoljno prostora da i metro i LSS mogu da idu po zemlji i, koja god opcija da se izabere, ne bi bilo nikakve potrebe da se u tom delu grada vozovi spustaju pod zemlju! Cemu? Postojale bi relacije gde bi saobracaj morao da se razdvoji, tipa, sa par denivelisanih raskrsnica i tunela, ali to je to! Tako da, "busenje" celog grada zbog metroa nije potrebno.
Da su tako razmišljali inženjeri koji su projektovali i gradili metro u Budimpešti, danas bi cela Pešta (analog Novom Beogradu) bila ispresecana prugama, umesto što je sve lepo spakovano pod zemlju. Na (njihovu) sreću nisu!Siniša":1pl5lek9 je napisao(la):Upravo tako! Novi Beograd ima tu osobinu da možeš grditi trase po zemlji i nad zemljom. Moja velika zamerka planu klasičnog metroa je što trasa kroz Novi Beograd ide pod zemljom, osim linije M3 koja bi tek negde nakon ž.st. Novi Beograd išla nad zemljom (vijadukt). Inače, po planu metroa iz '72. 85% trase bi išlo pod zemljom, 14% nad zemljom i 1% po zemlji. Nepotrebno da 85% trase ide pod zemljom.
Koliko sam čuo tramvaj će se ukinuti na toj deonici, medjutim ukoliko ne onda će deliti jedan isti kolosek, samo što će postojati jedna, takozvana treća šina, medju 2 šire šine - ove šine što su bliže jedna drugoj će koristiti tramvaj pošto koriste 1m kolosek, a šine na krajevima tja 1.4m će koristiti metro kompozicije.miloss":32dxc3xh je napisao(la):Mene zanima za prvu liniju LRTa, dali če se sklanjati tramvaji sa Bulevara ili če iti LRT po tramvajskim prugama, jer tamo nema mesta za oboje i glupo bi bilo da idu oboje usporedno.
To i mene brine, pričali su o denivelisanim raskrsnicama za LRT u bulevaru.. barem na najfrekfentnijim deonicama... mada ako to uspu, s obzirom na ne baš respektabilnu širinu bulevara, skinuću im kapu. Ja sam tu pesimista i tvrdim da je za stari deo BGD.a definitivno najbolje rešenje da celom dužinom LRT ide pod zemljom.Druga stvar su raskrsnice na Bulevaru - kako če se urediti - u planu na sajtu Beolanda nisu detaljno urisane raskrsnice tamo a LRT bi trebao da bude nezavisan od ostalog saobračaja?
Najfrekfentnije linije tramvaja LRT.a bi bile one u bulevaru, tako da je to to. Što se V. Stepe tiče i da ide slavijom pod zemljom, mislim da bi to trajalo jako dugo da se sredi uz maksimalno iskorišćavanje nerava vozača, zamisli Slaviju koja je blokirana delom, pa još i bulevar JNA. Ja mislim da je dovoljno da se u bul. JNA tramvajska šina fizički odvoji od kolovoza, npr nekom ogradom. Time bi se obezbedila kvalitetna brzina za tramvaje a uski pasovi bi bili samo na većim raskrsnicama.Treča stvar - ako je odlučeno da je buduči sistem u BG "laki" metro, zašto se ne preide na frekventnijim linijama tramvaja na LRT - kako če to očito biti za prvu liniju u slučaju Bulevara? Moglo bi se isto uraditi za linije koje idu po V. Stepe , da pred Slavijom idu ispod zemlje - mislim da ako se več rekonstruišu tramvajske pruge onda bi se mogle i prirediti za LRT .
Da me ne bi napali koji tramvaj fani - ne govorim o ukidanju tramvaja več o zameni sa LRT na linijama koje su najviše opterečene (kao po Bulevaru)
Baš to, ne bi imalo smisla, ja i ne verujem da će biti tramvaja u bulevaru.jelenabg":1oozg5pu je napisao(la):Ja ne vidim razlog da Bulevarom idu i tramvaji i LRT (valjda će LRT biti brži od tramvaja pa bi ovi samo smetali). Ako je to zato da bi ostao povezan Bulevar sa Dorćolom, neka tramvaj ide ulicom Cara Dušana, a neka se vrti negde kod Vuka - tu bi se presedalo.
......Koncept koji je usvojen 2003 godine je zasnovan na integrisanom sistemu javnog prevoza gde je metro samo jedan deo sistema, pored tramvaja, autobusa, železnice.
Svi zajedno rade posao prevoza putnika ne isključujući privatne automobile. Beograđani moraju imati alternativu, širi spektar ponude i to je filozofija u svim evropskim gradovima, .....
Laki metro je NEZAVISAN SISTEM JAVNOG PREVOZA sa ukrštanjem u denivelaciji i nema sukoba sa poprečnim ulicama. Kapacitet je dovoljan za saobraćajne potrebe, vreme prevoza je 26 minuta na celoj dužini prve linije i košta oko 900 miliona manje od toga što zovu teški metro za istu liniju.
Analizu ovoga o čemu govorim uradile su dve nezavisne inostrane konsultantske kompanije angažovane od strane grada Beograda zajedno sa domaćim stručnjacima.
Dakle, odluku o izboru sistema nezavisnog šinskog prevoza donosi gradska vlast ali na osnovu ekspertskih mišljenja. Osnova za odluku je stav struke pre svega.
Polaganje ispita kod Gospodina Maletina bi u tom slučaju bila obaveza svih onih desetima stručnjaka koji su radili na tome, stranih i domaćih uključujući i srpsku akademiju nauka i Saobraćajni fakultet u Beogradu. Pa da mu ne bude mnogo posla oko sastavljanja pitanja i ocenjivanja posle toga.
Zato je Pešta ispresecana prugama državne železnice i prigradske železnice (HEV)Vračar":330ty71o je napisao(la):Da su tako razmišljali inženjeri koji su projektovali i gradili metro u Budimpešti, danas bi cela Pešta (analog Novom Beogradu) bila ispresecana prugama, umesto što je sve lepo spakovano pod zemlju. Na (njihovu) sreću nisu!
Po mom laičkom mišljenju, ovo je i najbitnije (drugo je da li će oni to zaista i sprovesti u delo). Doduše, metro koji bi išao ispod zemlje ima jednu prednost: u Bulevaru bi se, na primer, otvorila još jedna traka za automobilski saobraćaj. Međutim, ako bi se, na neki način, sprečilo parkiranje uz trotoar i uskladili semafori (zeleni talas) mislim da ne bi bilo tako strašno ni sa postojeće dve.Laki metro je NEZAVISAN SISTEM JAVNOG PREVOZA sa ukrštanjem u denivelaciji i nema sukoba sa poprečnim ulicama.
Slažem se Siniša sa tvojim komentarom, i mislim da bi plitki tunel (metodom "iskopaj-pa-pokrij") bio odlično rešenje za NBG. Mogla bi jedna traka bulevara da se zatvori za saobraćaj i da se ispod nje iskopaju oba tunela koja bi se pokrila betonom i na njega udario asfalt. Tako bi sprecili zatvaranje ulica jer bi ostala druga traka za saobraćaj tokom radova. A opet, dobio bi se nezavisan šinski sistem za neometan saobraćaj. Nekako sam alergičan na ukrštanje metroa i vozila u nivou, sve me mnogo podseća na sadašnji tramvaj br. 7. :oSiniša":1sw2pe26 je napisao(la):Zato je Pešta ispresecana prugama državne železnice i prigradske železnice (HEV)
Niko ne kaže da tuneli ne valjaju, naprotiv bilo bi najbolje da je tako. Ali ponekad se treba i drugačije rešenje naći, ako teren dozvoljava i ako bi bilo materijalno povoljno. Problem kod novobegradskih tunela (govorim o metro projektu) je što su predviđeni da se kopaju dubokim bušenjem, što bi zbog terena bilo izuzetno skupo. Mislim da bi bilo daleko jeftinije da se ide npr. plitkim tunelima (metoda "iskopaj-pa-pokrij") ili nadzemnim deonicama. Vijadukt u novogradnjama i širokim bulevarima može lepo da se uklopi. Više se ne grade oni stari gvozdeni vijadukti koji su bučni i vremenom propadaju. Njazad i tehnologija vozila je takva da se proizvode ona koja stvaraju manju buku.
Budimpešta ( i drugi istočnoevropski gradovi) su gradili takve metroe koji imaju deonice uglavnom pod zemljom. Drugi gradovi nisu poput Osla, Stokholma, Amsterdama (ako ima 10% tunela). Helsinki i dr. U Budimpešti je ideja da HEV pretvore u metro produženjem linija (ili da paralelno idu s metoom). Ne verjum da će sve deonice spuštati pod zemlju.
Naravno. Imao sam bul. Jurija Gagarina u vidu u prethodnom postu.Steva":nuo0el4d je napisao(la):Pa čak ni to nije potrebno, da se zatvara traka, kroz bulevar AVNOJ može opušteno da se prokopa onaj zeleni pojas, a posle da se prekrije i isti pretvori u basket terene, lepo uredjene parkinge i parkove.
http://blog.b92.net/node/5430#commentU vasim prethodnim odgovorima rekli ste da je "laki" metro resenje za Beograd.Istambul je sagradio laki metro i nije uopste resio problem svog javnog saobracaja.Izmedju ostalog projektanti onog "teskog" metroa su takodje upozorili da bi moglo da dodje do ometanja saobracaja u slucaju "lakog" metroa, a ja sam takodje tu temu komentarisao sa svojim profesorima-urbanistima-arhitektama, koji takodje ne dele misljenje da je "laki" metro resenje za Beograd.
Uostalom, posto ste naveli da bi se ustedelo nekih 900 miliona, zasto "laki" metro nisu sagradili recimo Englezi koji su inace poznati kao jako proracunat i ekonomican narod koji nikada ne ulaze u bilo sta vise nego sto je potrebno?I interesuje me koje su to znacajne prednosti "lakog" metroa ("teskim" sam se vozio pa znam kakav je)?
Đ.B. : Nije dobra teza. Neće se uštedeti novac, više novca nema. Nema tih 900 miliona te se ne mogu ni uštedeti.
Održivi razvoj podrazumeva da se troši onoliko koliko se ima. Neodgovorno je (o tome pitajte vaše profesore pa makar oni bili i urbanisti) tovariti građanima trošak ili ih uvaljivati u kredite koje će generacije otplaćivati da bi se napravilo nešto što nije potrebno.
O tome sam pisao više puta na ovom blogu pa vas molim da procitate. Ukratko, stručnjaci kažu da Beogradu treba nezavisan šinski prevoz sa kapacitetom od 18.000 putovanja, laki metro nudo 22.000 putovanja a teški 40.000 putovanja.
Čak i kada bi bilo novca ne razumem zašto bi gradili nešto što je toliko preko potreba. Ipak mislim da mnogi još nisu shvatili (pa ni vaši uvaženi profesori) da nema više velike državne kase iz koje se uzima koliko treba već je ovo gradska kasa koju treba odgovorno tretirati jer se iz nje namiruju svi gradski troškovi.
To je odgovorno ponašanje za razliku od junačenja da mi sve možemo. Možemo onoliko koliko imamo.
Laki metro je u Evropi trend, mnogfi gradovi koji imaju ranije izgrađeni metro nastavljaju da grade i razvijaju svoj sistem u šemi lakog metroa. Atina na primer razvija samo laki metro. Čikago takođe. Valjda im je to bolje i održivo.
Problem Istambula poznajem, oni su izgradili laki metro ali ništa više, sve drugo je ostalo kao pre. Sada rade na modelu integrisanog saobraćaja jer je to deo strategije javnog prevoza, nisu bili pažljivi na času.
Nije tačno, Atina upravo razvija klasični metro, slično je i sa Čikagom. Niti je istina da je on u Evropi trend, ne kažem da se LRT ne gradi. Pogledajte samo Španiju. Najzad, španska firma "Ineco" učestvuje u kreiranju LRT-a u Beogradu."Đ. Bobić"":2oexnkkw je napisao(la):Laki metro je u Evropi trend, mnogfi gradovi koji imaju ranije izgrađeni metro nastavljaju da grade i razvijaju svoj sistem u šemi lakog metroa. Atina na primer razvija samo laki metro. Čikago takođe.
Ako se BG proširi do Pančeva ili Mladenovca onda nema smisla dotle voditi metro. Mora se samo obezbediti normalan rad Beovoza i to je to - isto u Parizu ne ide metro do predgrađa već tamo vozi RER koji je kao Beovoz a metro ide samo po centralnom delu.vrachar":alnceeyi je napisao(la):Laki metro je trend u gradovima koji vec imaju razvijeni metro sistem, kao i mestima koja jos nisu dostigla proporcije metropole. LRT ce definitivno koristiti Beogradu, ali sta cemo onda kada se urbana sredina prosiri do Mladenovca i Panceva? Tada malo veci tramvaj sigurno nece biti dovoljan, a gradnja klasicnog metroa bice znatno skuplja i teza nego danas. Treba razmisljati unapred...
I RER je neka vrsta metroa, posto dobrim delom svoje trase ide ispod Pariza. Razlika izmedju klasicnog metroa i RERa je u tome sto ovaj prvi vozi unutar urbanog Pariza, a drugi je veza sa prigradskim naseljima i aerodromima, a oba koriste istu podzemnu infrastrukturu.miloss":1chjw8es je napisao(la):Ako se BG proširi do Pančeva ili Mladenovca onda nema smisla dotle voditi metro. Mora se samo obezbediti normalan rad Beovoza i to je to - isto u Parizu ne ide metro do predgrađa već tamo vozi RER koji je kao Beovoz a metro ide samo po centralnom delu.