Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Apsolutno je tacno da se saobracaj u gradu ne treba i ne moze prilagodjavati maloumnicima koji voze kako se njima prohte. Uvesti jezive kazne pa da vidis kako postuju sve zakone. Gradjenje stubova na NBG je po meni potpuno bacanje para. Bolje da uloze te pare u nesto drugo tj. u druge delove LRT-a kao npr. potkopavanje trase celom duzinom Bulevara KA.
 
dragan":1sf5r4ay je napisao(la):
Veruj mi, niko se neće zezati sa 'žutim' kad ide 'voz', a ako se i zeza

to je njegov lični izbor...pa,ne ćemo da mu pravimo put do kuće zato što je lud.
ovako ili onako je daleko bolje rešenje da LRT ide ili na stubovima ili podzemno. A to da stubovi mogu da budu lepi pokazuje i Wupertall, izmedju Stubova mogu da budu tereni, igrališta, parkinzi, kiosci itd...

floh2003tour02.jpg


( ^^ dobro ono je malo ekstremno ali ipak :D )
 
Sama ideja mesanja gradskog saobracaja i metroa je idiotska. Sustina alternativnog sinskog prevoza je upravo u tome sto je potpuno nezavistan od ostalih, tako da bez obzira na stanje u saobracaju moze nesmetano da funkcionise. Pravljenjem raskrsnica sa trasom laki metro postaje obican tramvaj.
 
LRT nije projektovan kao metro, već upravo kao ' teški tramvaj'.
Zato i nije nezavistan saobraćajni sistem.

Kada i ako se bude gradio metro, on neće čekati na semaforima. :)
 
" Mnogi beograđani su već odavno pod zemljom

i čekaju da prođe obećani metro" - Duško Radović
 
Ako ce zbog raskrsnica da dizu ceo LRT na stubove onda se pitam zasto na tim raskrsnicama ne naprave tunele. Ova gore slika je ocajna i ne znam kome bi bilo prijatno da se nalazi ispod tih stubova. Kod nas ne bi ni moglo nesto da se izgradi ispod stubova jer LRT ide sredinom ulice po onoj travi.
 
Iz 1975god. ...i onda su čekali neki metro.

Sad, iskreno : ja mislim kad se izgradi 1.linija LRT-a
da će se od ideje za metro .. odustati, definitivno.

Možda će se graditi samo nove linije za LRT ... nekad.
 
dragan":1y3tiebg je napisao(la):
Iz 1975god. ...i onda su čekali neki metro.

Sad, iskreno : ja mislim kad se izgradi 1.linija LRT-a
da će se od ideje za metro .. odustati, definitivno.

Možda će se graditi samo nove linije za LRT ... nekad.
šta vam je ljudi, pa ti stubovi, prelazi, tuneli ovo ono... čine sve to da lrt bude nezavisan, a i time "skoro" pa metro, Jedino po čemu neće moći da se nosi je evt. kapacitet, ali ni to ne bi trebalo da bude problem pošto bi sistem bio prilagodljiv i vozilima sa daleko većim kapacitetom?
Ako ima mogućnosti da se gradi na stubovima ili u tunelima da bi sistem bio nezavisan - neka grade!
 
Milance":12kanglk je napisao(la):
Ako ce zbog raskrsnica da dizu ceo LRT na stubove onda se pitam zasto na tim raskrsnicama ne naprave tunele. Ova gore slika je ocajna i ne znam kome bi bilo prijatno da se nalazi ispod tih stubova. Kod nas ne bi ni moglo nesto da se izgradi ispod stubova jer LRT ide sredinom ulice po onoj travi.
Možda je ugao skretanja iz milentija u bul zdj jako tanak pa bi morali da grade dosta duboko, možda već kod ušća da bi išlo podzemno, a i time dosta skuplje nego da dignu na stubove?
 
Steva":210zclwr je napisao(la):
Ako ima mogućnosti da se gradi na stubovima ili u tunelima da bi sistem bio nezavisan - neka grade!
Neka grade ! ... ako ima mogućnosti, tj. para ....ali, sumnjam u to.

ps ... Stevo, imao sam neke ispravke u predhodnom postu,pa
ili ih citiraj ili obriši taj citat. :)
 
Steva":2we7vsp1 je napisao(la):
dragan":2we7vsp1 je napisao(la):
Iz 1975god. ...i onda su čekali neki metro.

Sad, iskreno : ja mislim da kad se izgradi LRT
da će se od ideje za metro .. odustati, definitivno.

Možda će se graditi nove linije za LRT ... nekad.
šta vam je ljudi, pa ti stubovi, prelazi, tuneli ovo ono... čine sve to da lrt bude nezavisan, a i time "skoro" pa metro, Jedino po čemu neće moći da se nosi je evt. kapacitet, ali ni to ne bi trebalo da bude problem pošto bi sistem bio prilagodljiv i vozilima sa daleko većim kapacitetom?
Ako ima mogućnosti da se gradi na stubovima ili u tunelima da bi sistem bio nezavisan - neka grade!
Ja i dalje ne vidim neku preteranu potrebu za time. To nisu raskrsnice kao u starom delu grada gde moze da nastane opsti zastoj i zakrcenje nit je struktura zgrada takva. To znaci da nece biti ono tipa - "samo da skoknem do apoteke..." pa parkira kola na sine itd.. Nek se raskrsnice regulisu tako sto ce LRT uvek imati prednost i prolaz kad naidje. To bi za taj deo grada trebalo da bude sasvim dovoljno.
 
Milance":1yvd9hgg je napisao(la):
Steva":1yvd9hgg je napisao(la):
dragan":1yvd9hgg je napisao(la):
Iz 1975god. ...i onda su čekali neki metro.

Sad, iskreno : ja mislim da kad se izgradi LRT
da će se od ideje za metro .. odustati, definitivno.

Možda će se graditi nove linije za LRT ... nekad.
šta vam je ljudi, pa ti stubovi, prelazi, tuneli ovo ono... čine sve to da lrt bude nezavisan, a i time "skoro" pa metro, Jedino po čemu neće moći da se nosi je evt. kapacitet, ali ni to ne bi trebalo da bude problem pošto bi sistem bio prilagodljiv i vozilima sa daleko većim kapacitetom?
Ako ima mogućnosti da se gradi na stubovima ili u tunelima da bi sistem bio nezavisan - neka grade!
Ja i dalje ne vidim neku preteranu potrebu za time. To nisu raskrsnice kao u starom delu grada gde moze da nastane opsti zastoj i zakrcenje nit je struktura zgrada takva. To znaci da nece biti ono tipa - "samo da skoknem do apoteke..." pa parkira kola na sine itd.. Nek se raskrsnice regulisu tako sto ce LRT uvek imati prednost i prolaz kad naidje. To bi za taj deo grada trebalo da bude sasvim dovoljno.
Generalno si upravu, takav je sistem i u Nemačkoj (i ne vrachar, takav sistem ne zovu u De "najobičniji tramvaj" nego punokrvni u-bahn - metro). Medjutim ako postoji mogućnost da se bilogde urade takve denivelacije onda super, neka je iskoriste. Bolje sada nego nikada kada bude bilo zaista opasne potrebe za to.
 
Dokle ćete da citirate ?! ..nemoj da spamujete temu. :)

A, i citat nije dobar, pa je bolje da izbrišete te citate.
 
dragan":3l68q13b je napisao(la):
to je njegov lični izbor...pa,ne ćemo da mu pravimo put do kuće zato što je lud.
Jes, pa da mi kasnimo jer neke bu**** stalno izleću na šine! Za početak bi mogli za tramvaje da organiziju da ne staju po semaforima na nekim raskrsnicama..

Ja mislim da bi najbolje bilo da se zakopa pod zemlju, da su krenuli da ga rade, već bi ga zakopali celog. Ne verujem da je kopanje tu skupo koliko i u centru grada (to je kao da kopaju za magistralni cevovod, samo malo veće, ispravite me ako grešim), ne verujem da treba i nešto duboko da bude, 1-2 metra od površine.. :/

Uostalom, možda mogu da ga polu-zakopaju, ako je toliko skupo, pa onda kad dođe do raskrsnice, malo ga spuste, i malo naprave nadvožnjak za kola? A kad se dobije para, naprave se travnati brezuljci odozgo.. :totalno_je_sluđen_šta_treba_raditi:
 
a sta fali onim stubovima koje je Steva okacio? to ce da prolazi po sredini bulevara, ne preko igralista i terena
 
HenkMan":1vgwpa24 je napisao(la):
...a sta fali onim stubovima koje je Steva okacio?
Ne hvali ništa tim stubovima, a ni .... tunelima.

Pitanje je šta je optimalno rešenje, s'obzirom na finansijske mogućnosti.
Ako će da ide na stubovima, onda i stanice bi trebale da budu na stubovima.

Skuplje je rešenje, inače ne bi bilo loše za bul.Z.Đ. ....samo sumnjam da će biti.
 
Ja sam za pod zemlju.....kvalitet je uvek skup ali se isplati na duži rok.!!!
Niko ne razmišlja o konforu putnika...pod zemljom je leti hladno, zimi toplo....a i ostaje slobodna prostor za ozelenjavanje..parkinge......

Inače ako primećujete naši pametni urbnisti se polako vrćaju na trasu metroa iz 83 (prvo je bilo bulevarom mihajla Pup, pa su sad vratili u avnoja (zdj)gde je i planiran tzv teški metro.
Na kraju će shvatiti da je rešenje koji su radili Maletin, Jovin iz 83 ipak optimalno, jer je plod desetogodišneeg njihovog rada i istraživanja koje su beogradjani platili milone dolara.
 
vrachar":r3s40zj9 je napisao(la):
~markvel~":r3s40zj9 je napisao(la):
Za koju ste vi varjantu metroa .. ova prva varjanta tj ... Laki metro ili za takozvani teski metro(klasican metro) ???
Beograd je grad koji se ubrzano uvecava i razvija i zato mora da dobije tzv. teski klasicni metro koji bi funkcionisao potpuno autonomno od ostatka saobracaja. Plus, BG je jedini glavni grad u Evropi (izuzev Ex yu prestinica i Tirane) koji nema metro.
Beograd se ubrzano uvecavao i razvijao do devedesetih. Poslednjih dvadesetak godina broj stanovnika stagnira, i po svim prognozama takko ce biti i u buduce. novi GUP predvidja umereni razvoj bg-a do 2021. godine, tako da ce ovaj sistem- BELAM- biti sasvim dovoljan, naravno ukoliko ga naprave po planovima o kojima se ovde prica...
 
ima jos jedna bitna stvar u vezi tunel po nbg- nivo podzemnih voda je samo 76cm ispod zemlje, jer je ceo nbg izgradjen na nekadasnjem mocvarnom terenu koji je nasut, tako da bi za tunele morala da se radi izolacija od podzemnih voda, sto visestruko povecava cenu.
 
^^Ja koliko znam svaki tunel kad se radi, radi se i izolacija. Barem je tako sa normalnim tunelima.
 
zex":26owouh8 je napisao(la):
Beograd se ubrzano uvecavao i razvijao do devedesetih. Poslednjih dvadesetak godina broj stanovnika stagnira, i po svim prognozama takko ce biti i u buduce. novi GUP predvidja umereni razvoj bg-a do 2021. godine, tako da ce ovaj sistem- BELAM- biti sasvim dovoljan, naravno ukoliko ga naprave po planovima o kojima se ovde prica...
Po kojim to statistikama, molim te? Beograd se poslednjih 20 godina rasirio i porastao ko pecurke posle kise, to je valjda ocigledno svima. Ali nije samo stvar u broju stanovnika: trenutno je veliki procenat nezaposlenih, a kada oni dobiju posao, saobracajne potrebe ce da se mnogostruko uvecaju. Bez podzemnog metroa Bgd. ce da se ugusi.
 
Results
Teritory
City of Belgrade
Population according to the Census, 1991: 1,552,151
Population according to the Census, 2002: 1,576,124
Population increase or decrease 1991 - 2002: 23,973
Izvor: Republički zavod za statistiku
Link: http://webrzs.statserb.sr.gov.yu/axd/en/pok1.php?ind=1

Pretpostavimo da će se narednih 20 godina br. stanovnika povećavati duplo brže, to je okvirno 1,700,000. A ne treba zaboraviti da je devedesetih bio ogroman priliv izbeglica...

Dovoljno?
 
Te cifre su jako fleksibilne. U smislu da se popisuju rezidenti, a posto sam upucen kako je poslednji popis radjen nasa metodologija je krajnje nepouzdana. Na to treba dodati i cinjenicu da je Bg glavni grad Srbije i uskoro i regiona sto vec sada daje nekih 100000 ljudi iz unutrasnjosti i sire koji poslom zive u Beogradu privremeno a nisu registrovani kao stalni rezidenti+da saobracaj ima daleko veci rast od bilo koje projekcije broja stanovnika. Na tu projekciju dodajte da grad nije daleko po dohotku od toga da postane i imigraciona zona itd. Dakle sistem mora da krene da se gradi kao takav, a i on ce rasti vremenom kao i potrebe. A o povezivanju sireg Beograda i gradova satelita sa centrom da ni ne pricam....
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh