Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Dobar dan dobri ljudi,mesecima pratim ovaj forum ali do sada nisam imao potrebu da se registrujem ali eto sada je dobih :)
Imam jedno pitanjce-ako se uvede laki metro po prvoj predvidjenoj liniji tvornicka-ustanicka,sta ce uraditi sa sadasnjim tramvajskim linijama koje se poklapaju sa trasom npr 7mice,znaci u pitanju su 5,6 i 14?
 
Icice trecom sinom. Sedmica ce ici na omladinski, sestica se ukida, a 5 i 14 ce se poklapati.
 
E hvala Bogu da svi političari kažu da je LRT prošlost ipak će se graditi teški ili duboki metro jer kažu onda nemaju problema sa imovinsko pravnim stvarima malo su mućnuli glavom Halelujah!
 
dejo":2ie7h30v je napisao(la):
E hvala Bogu da svi političari kažu da je LRT prošlost ipak će se graditi teški ili duboki metro jer kažu onda nemaju problema sa imovinsko pravnim stvarima malo su mućnuli glavom Halelujah!
Glavni akcenat je na onome "kazu" kada budem cuo od zvanicne institucije da se projekat lakog metroa brise i da se raspisuje konkurs za teski metro radovacu se.....ovakve price o teskom metrou slusamo vec nekoliko desetina godina, dok ne pocne da se gradi, ne verujem :grand:
 
Ali mi nije bas jasno sta to znaci za proceduru do pocetka. odustalo se od lakog metroa, ali sta sad sa projektom. Oce li se koristiti idejno resenje od ranije ili ce se raditi novi projekat sa novim trasama? sta je sa GUP-om?
 
Што се тога "шта сад са пројектом" тиче - одговор је једноставан, са "пројектом" лаког шинског и новим ГУП-ом се може урадити исто оно што је урађено са пројектом из 1976. и ГУП-ом из 1972.

Тај пројекат је коштао 11 милиона тадашњих марака. Овај "пројекат" је до сада коштао око милион евра (тако су рекли 2004 - мислим на студију оправданости). Ако пројекат није био штета, неће бити ни "пројекат", тим пре ако се прави пројекат врати у игру.

Уосталом, у поређењу са пола милијарде - милијарду - две милијарде колико ове играчке коштају, бацање лошег "пројекта" од пар милиона није нужно лоша идеја.

Што је све чиста хипотетика - нико није рекао да се од лаког шинског одустаје, све је у истом лимбу као и претходне 2-3 године.
 
Pa rekao je Djilas da je za teski metro zbog lakseg resavanja imovinskih problema - bukvalno, ne uvijeno uopste.
 
Cuo sam (pouzdano), ali ne stojim iza toga, da ce u gradu biti Radikali, Socijalisti i Narodnjaci na vlasti. Tako da LRT nema svetlu buducnost, rekao bih.
 
Matt":34gwyca4 je napisao(la):
Cuo sam (pouzdano), ali ne stojim iza toga, da ce u gradu biti Radikali, Socijalisti i Narodnjaci na vlasti. Tako da LRT nema svetlu buducnost, rekao bih.
LRT nema svetlu buducnost ko god da dodje na vlast. Jedni ce da "grade" teski metro, a drugi ce isto da ""grade"" teski metro. Obratiti paznju na znake navoda :D
 
^^^^^ Cuti dobro je. Ja cu biti najsrecniji ako jednom,konacno i zauvek budemo mogli da lokujemo ovaj topik :lol:
:gobb:
 
Mozda zvuci luda ali ja bi vise voleo da zrtvujemo i narednih 3-4 godine ako bi kojim slucajem presli na teski metro.
 
ipak 30-40 godina nije nista naspram vecnosti :D a mozda i jeste,ali nastavicu sebe i okolinu da lazem :)
 
mislim da bi natezanje oko izgradnje samo ove nadstresnice u beogradu trajalo jedno 20 godina. pocinjali bi dvaput, odustajali triput, pa bi na kraju sklepali neko sranje od talasastog lima.
 
Sa zapada ništa novo

Gradnja „teškog“ metroa je preskupa i zahteva dosta vremena, zbog čega bi bilo najbolje da se u Beogradu gradi „laki“ metro, rekli su juče na sastanku u Starom dvoru stručnjaci iz Beča. Ipak, konačan stav o tome kakav će sistem gradskog prevoza dobiti prestonica, doneće gradski čelnici posle razgovora sa stručnjacima iz Minhena i Španije.

- Eksperti iz Beča utvrdili su da bi, pre svega sa gledišta racionalnosti, bilo najbolje da se gradi „laki šinski sistem“. Kažu da su najskuplji tuneli, pa nam savetuju što manje kopanja pod zemljom. „Laki“ metro će nam, tvrde oni, doneti najbrži rezultat – kaže Žaklina Gligorijević, direktorka Urbanističkog zavoda, koja je prisustvovala stručnom skupu u Skupštini grada.
Bečki eksperti savetuju da metro ide pod zemlju samo tamo gde je to neophodno. Oni su predložili da se u centru grada iskopaju podzemni tuneli, a da u Novom Beogradu trase idu iznad zemlje.
Ovakvim predlogom austrijskih eksperata veoma su nezadovoljni autori projekta klasičnog metroa iz 1982. godine, Branislav Jovin i Mihailo Maletin, koji su takođe prisustvovali jučerašnjem sastanku.
- Oni to zovu „laki“ metro, a u stvari je to tramvaj, koji bi prema njihovoj preporuci samo u centralnoj zoni trebalo da ide ispod zemlje. Od Vukovog spomenika do Ustaničke on bi išao sredinom Bulevara kralja Aleksandra. Čak predlažu da delom trase prolazi i kroz Bulevar Zorana Đinđića u Novom Beogradu. Ako takva odluka zaista i bude doneta, to će biti nesvakidašnja sramota – kaže Jovin i dodaje da stručnjaci iz Beča čak nisu podneli ni pismeni izveštaj koji im se, kako kaže, navodno negde zagubio.
Dolazak stručnjaka iz Minhena očekuje se 5. maja, koji će tada saopštiti svoju viziju budućeg beogradskog metroa. Konačan stav eksperata iz Španije biće poznat tri dana kasnije, a neki domaći stručnjaci veruju da će svoj glas dati, takođe, „lakom šinskom sistemu“. Takav predlog očekuje se jer je španska kompanija „Ineko“ donedavno radila na izradi studije opravdanosti i generalnog projekta za prvu liniju „lakog“ metroa u Beogradu i već je odmakla u ovom poslu. Na taj posao je već potrošeno skoro pet miliona evra.
Zbog razilaženja stavova zagovornika lakog i teškog metroa „u igri“ je ideja da se u Beogradu napravi kombinacija ova dva projekta. Kombinacija „lakog” i „teškog” metroa postoji i u Amsterdamu, Briselu i još nekim austrijskim gradovima.
I dok se o podzemnoj železnici kod nas priča skoro 40 godina, drugi evropski gradovi koji su po broju stanovnika slični Beogradu već imaju tri ili više linija metroa. Budimpeštanski metro predstavlja jedan od najstarijih sistema prevoza u svetu jer je počeo da se gradi krajem 19. veka. Sastoji se iz tri linije od kojih je svaka obeležena posebnim brojem i bojom. Trenutno traje izgradnja četvrte linije čiji će prvi deo biti pušten u rad sledeće godine. Praški metro sastoji se takođe iz tri linije i ide ispod zemlje celim delom svoje trase, a izgrađen je 1978. godine. Saobraća od pet sati ujutro do ponoći. Interval između polazaka je između dva i tri minuta. Berlinski metro, koji Nemci zovu U-ban, počeo je da se gradi davne 1902. godine i danas ima devet linija. Većim delom svoje trase ide ispod zemlje, međutim neke linije saobraćaju i iznad zemlje ili imaju nadzemne deonice. Poslednja evropska prestonica koja je počela izgradnju metroa je Sofija. Metro u Sofiji trenutno čini jedna linija koja je u procesu produženja. Linija 2 će sabraćati podzemnom trasom na dužini od 10 kilometara i opsluživaće pet stanica, a puštanje u rad linije je predviđeno za 2012. godinu.

Poseta Moskvi na visokom državnom nivou
Kako je najavio Dragan Đilas gradonačelnik Beograda, državna delegacija trebalo bi narednih dana da poseti Moskvu i sa predstavnicima ruske federacije razgovara između ostalog i o finansiranju beogradskog metroa. Kako saznajemo, delegaciju će činiti Dijana Dragutinović, ministarka finansija i Vuk Jeremić, ministar inostranih poslova.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=89647
--------------

Da li Blic može sam sa sobom da se dogovori šta piše?! Pre par dana su imali tekst "Rusi grade teški metro u Beogradu" a sad ovo... Ne želim da verujem da je ovaj tekst tačan, jer kaže da je gradnja tunela najskuplja... što nije istina. Ovo razglabanje oko metroa postaje agonija koja sve više liči na demagogiju. :notok: :notok: :notok:
 
Nije Blic tu krivac, nego gradska vlast koja deluje potpuno neusvirano i šizofreno...
Od ove priče svakome ko iole voli ovaj grad može samo da pripadne muka.
Meni dođe da pojedem papir na kome sam zaokružio ovu ekipu...
 
Ако је тачно да се термин ,,Лаки метро" користи само код нас и то само у ,,последње време"...мислим да то ствара заблуду код мање упућених људи да је то нешто много сличније метроу него што заправо јесте, па и ја гласам за затварање...а и да ми не боде очи...:D:D:D
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh