Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
^^ Od 45 se popis radio tako što su upisivani svi koji su bili prijavljeni na adresi (rezidenti), tako da je bila prijavljivana gomila onih koji više nisu živeli tu, međutim poslednji popis se radio po uputama UN, tj. upisivani su svi koji žive na lokaciji (duže od 6 meseci, mislim, to bi trebalo da proverim), tako da je sigurno precizniji.
Naravno da saobraćaj raste mnogo brže, ja sam se šlognuo kad sam se vratio posle 2 meseca i kad sam shvatio koliko su gužve porasle samo za to vreme. No mislim da ako se krene odmah sa rešavanjem (BeoVoz+BeLam+UMP), uspeće se, nadam se..

Ali dobra stvar je što mi se čini da se ipak malo poslovi "decentralizuju" u odnosu na sam centar grada - pretežno ka Nbgd... :/
 
KiD":334pqo4f je napisao(la):
Te cifre su jako fleksibilne. U smislu da se popisuju rezidenti, a posto sam upucen kako je poslednji popis radjen nasa metodologija je krajnje nepouzdana. Na to treba dodati i cinjenicu da je Bg glavni grad Srbije i uskoro i regiona sto vec sada daje nekih 100000 ljudi iz unutrasnjosti i sire koji poslom zive u Beogradu privremeno a nisu registrovani kao stalni rezidenti+da saobracaj ima daleko veci rast od bilo koje projekcije broja stanovnika. Na tu projekciju dodajte da grad nije daleko po dohotku od toga da postane i imigraciona zona itd. Dakle sistem mora da krene da se gradi kao takav, a i on ce rasti vremenom kao i potrebe. A o povezivanju sireg Beograda i gradova satelita sa centrom da ni ne pricam....
Upravo tako. U taj popis su uracunati samo oni koji su prijavljeni da zive na teritoriji Beograda. A sta cemo sa svima koji su tu prvremeno: ljudima iz unutrasnjosti, izbeglicama, studentima... Beograd realno ima oko 2.000.000 ljudi na celoj teritoriji svojih opstina. Taj broj ce neminovno rasti posto je izgradnja stambenog prostora prosto eksplodirala tokom proteklih godina. Beograd mora da razmislja u napred, jer laki metro ce mozda resiti trenutne izazove prevoza putnika, no za nekih 20-30 godina veliko je pitanje da li ceto biti dovoljno. I po ko zna koji put da ponovim, ukoliko Beograd zeli da postane metropola, bez nezavisnog transportnog sistema to se nece desiti.
 
^^Tako je. Zato ako se Grad i odluci za BELAM onda mora sto vise moguce da izbegava raskrsnice i bilo kakva ukrstanja sistema sa postojecim saobracajem.
 
@ vrachar & Nenad:
Vi ste u pravu za do 2002. godine. Od 1945. do 2002. godine popisi su vršeni po principu de iure, tj. upisivani su svi koji imaju stalno boravište na datoj adresi, međutim počevši sa popisom 2002. koristi se princip de facto. To je preporuka UN i upisuju se sve osobe koje žive na nekoj adresi duže od godinu dana (dakle i ljudi iz unutrašnjosti, izbeglice, članovi diplomatskog kora, studenti u domovima, itd.). Možemo zaključiti da je popis 2002. realniji od ranijih popisa. Međutim, kada se rade projekcije stanovništva, uzimaju se raznorazni faktori koji svi utiču na povećanje/smanjenje broja stanovnika, rade se procene koliko je de facto stanovnika živelo ranhije, itd. I na osnovu toga vrlo precizno može da se proceni kako će se razvijati stanovništvo Beograda (naravno, ako ne bude rata) - a to je vrlo sporo, umereno, i sigurno u skorije vreme Beograd neće imati 2,000,000 stanovnika u siroj teritoriji.

Čisto da ne bude zabune, sve to ne znači da Belam ne treba da ima sve denivelisane raskrsnice.. :cool:
 
Sto se tiče br.stanovnika : treba gledati br.potencijalnih korisnika
linije 1. .... oni iz Krnjače,Karaburme,Dorćola,Zeleznika,Batajnice,...
neće baš svaki dan koristiti Belam .... ovo ispade neko rimovanje :)
 
Upravo tako. U taj popis su uracunati samo oni koji su prijavljeni da zive na teritoriji Beograda. A sta cemo sa svima koji su tu prvremeno: ljudima iz unutrasnjosti, izbeglicama, studentima... Beograd realno ima oko 2.000.000 ljudi na celoj teritoriji svojih opstina.
da, to je tacno, ali su zato u popisu obuhvaceni ljudi koji su prijavljeni u BGDu a u stvari vec godinama zive u inostranstvu, tako da opet dolazis na onih1.5 do 1.6 miliona.
 
Milance":3bh6xedm je napisao(la):
^^Ja koliko znam svaki tunel kad se radi, radi se i izolacija. Barem je tako sa normalnim tunelima.
radi se izolacija od vlage, a ne od podzemnih voda- to se radi samo na odredjenim deonicama. ali na novom beogradu bi morala da se radi celom trasom, sto je skuplje od obicnog tunela.
 
Bas sam danas prolazio i razmisljao, pa ova prva linija metroa ce mnogo da rastereti grad. Mislim da tom trasom sa sve zemunom nbg, i ovamo zvezdara, konjarnik, kaludjerica lestane Vinca itd... pa to je nekih 700 -800 hiljada ljudi koje ce opskrbljivati ovo cudo
 
^^^
yupp, kao jedan od buducih redovnih korisnika "linije 1" i ja mislim da je tako... ali nesto su se utisali kada je LRT u pitanju. :/
 
Postoji li neka sansa da preko nekoga ko ima vezu sa ljudima koji rade na ovom projektu saznamo dokle se stiglo, da li se stoji, i kad se planira da se uradi nesto ozbiljnije po ovom planu?

Meni se sve cini da ce se projekti raditi jedan po jedan (veci infrastrukturni), te da cemo prvo morati da sacekamo da se uradi most i prvi deo UMPa pa tek onda mozda da se pocne sa gradnjom...

Mada sam skoro na TV studio B (pre mesec 2) gledao intervju sa gradskim arhitektom gde je rekao da ce se (pored toga sto ce "krajem ove godine poceti da se grade propratne saobracajnice za novi most na Adi") poceti sa izgradnjom prve linije krajem 2008 (a za tad ono beshe predvidjeno da ova linija vec pocne da radi)

jedino sto zelim je da dobijem tacnu informaciju, strasno je zavlacenje, pa ako i kazu da cemo da dobijemo ovaj metro za 5-6 godina, neka kazu, a ne ovako svake godine samo sto nije, pa onda shipak...
 
S obzirom na to da ce uskoro izbori, tacnu informaciju je verovatno nemoguce dobiti jer ce svako gledati da je "izfrizira" na svoj nacin ne bi li dobio glasove!
 
Интервју Бојана Станојевића Блицу
Šta se dešava sa izgradnjom metroa?
- Metro bi bio dobro rešenje ali, bar za sada, Grad nema novca i za ovu investiciju. Zbog poslova koje smo preuzeli od drugih, poput finansiranja izgradnje dela Obilaznice i rekonstrukcije mostova, novca ima samo za izradu dokumentacije za metro.
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=31547
 
Mislim da je ovo u redu, covek je najzad priznao ono sto smo svi znali vec dugo vremena. Ono sto sada moramo da uradimo je da pritisnemo medije i javnost pred lokalne izbore, da se (teski) metro ponovo postavi kao jedno od najvaznijih pitanja. Mislim da je to jedini nacin da se malo ubrza ovaj proces.
 
^^U pravu si ali ja tu vidim jedan drugi veliki problem. Gradski celnici ne shvataju ozbiljnost saobracajne situacije (ili se barem tako ponasaju) u Beogradu i totalnog haosa koji ce uskoro nastati. Naravno da je pitanje love i da ne moze tek tako da se nadje kojih milijarda € da se pocne sa izgradnjom ali mislim da metro ne dobija dovoljno paznje koja mu je potrebna. Po meni je to ubedljivo najvazniji projekat koji MORA da se odradi i to nema alternativu. Pare isto tako moraju negde da se nadju i upravo iz ovih razloga mislim da bi grad morao mnogo vise da se time pozabavi a ne samo da kaze pa dobro nemamo pare i gotovo. Sledecih 20 godina cemo se mi gradjani daviti u smogu i cadji i cekati u kolonama u gradu po 3 sata. To nije resavanje problema to je mirenje sa problemima koji nas toliko pritiskaju. Neka bude laki, teski kakav god metro samo nek krenu u vecu ofanzivu i neka nesto preduzmu.
 
"Bye bye love
Bye bye happiness
Hello loneliness
I think I'm gonna cry

Bye bye love
Bye bye sweet caress
Hello emptiness
I know I'm gonna die
Goodbye my love bye bye"
 
Nisam zeleo ovo da potegnem, ali tu postoji i politicki momenat. Izgradnja metroa (o tome vec decenijama pisu sociolozi) dovodi do smanjenja relativne sirine grada, tj. do socijalne urbanizacije koja prati onu arhitekturalnu. Ako hocete, mozemo o ovome da otvorimo novu temu, ali u sustini: Beograd bi sa izgradnjom metroa postao mnogo vise liberalniji, zainteresovan za svoje probleme, i relativna cena vladavine gradom bi porasla. U interesu politicara na vlasti to NIJE, jer bi onda oni morali vise da uloze (rada, novca, i odricanja) u dobrobit socijalno-kohezivne jedinice grada a ne u svoj status. Stoga mislim da su izbori jedini momenat kada metro moze da se pretvori od imaginarnog u realni koncept, tj. da se napravi timeframe, projekat i da stvari krenu polako. Vec sam pisao kako projekat iz 1976. uz manje modifikacije bi mogao da se primeni - ukoliko bi se koristio "cut and cover" metod zajedno sa renoviranjem vec postojecih saobracajnica, to bi ustedelo dosta novca (i donelo nam bolje ulice). Ja se ne salim, pustimo politicare mi moramo da insistiramo na tom metrou kao gradjani - ukoliko on ne krene da se gradi u sledecih tri-pet godina, ovom gradu nema buducnosti. Beograd ce tek poceti da raste po broju stanovnika (kao sto se vidi iz demografskih trendova poslednjih par godina), to se ne pise dobro ni za samu gradsku administraciju, a kamoli za nas. Molim vas, hajmo pokrenuti odredjenu kampanju - ne menja se drustvo velikim govorima i manifestacijama, nego ovim malim stvarima. Hajde da napravimo malo bolji grad za sve nas - vidite samo koliko je ovaj sajt uradio! Sta mislite vi o tome?
 
:)I kako zapravo to planiras da uradis?Da dovedemo jednopqartijski sistem, pa da padne ta cena vladavine?Salim se,ali verujem da ce se to na kraju i desiti,ali ne na ovaj nacin.Kada saobracaj postane zaista bukvalno nepodnosljiv i kad ljudi pocnu blentave od nervoze, e par godina nakon toga ce poceti izgradnja metroa.Moja prognoza:)Do tada ce da nam vredjaju inteligenciju besmislenim ponavljanjem istih stvari.Ovaj zadnji intervju menadzera-sta je rekao na kraju?Brate mili-nista.I jos nesto,ako neko zna tu problematiku malo bolje:Je li stvarno moguce da se i za gradnju mosta izvlace na neresena imovinsko pravna pitanja?Ili ja ne mogu ni da naslutim koliki je to zaista problem,ili nas ovaj sve skupa....zavlachi.
 
Mislim da bi mogao da se napravi jedan dobar deal sa rusima da nam daju pare za metro, ali to bi trebalo da se angazuju predsednik premijer i ministri...njih bi trebalo obavestiti o tome jer metro mora da gradi i republika...
 
Trenutno je situacija nelogična-Republika nema para, grad ima...
 
kingdom":1ev7zuew je napisao(la):
I kako zapravo to planiras da uradis?Da dovedemo jednopqartijski sistem, pa da padne ta cena vladavine?S
Ne, ali mislim da mozemo da iskoristimo visepartijski sistem - on jednako funkcionise svuda u svetu, od Bocvane do Amerike... :) Uostalom, kao sto vidis, mene zanima da cena vladavine poraste - ono sto politicare u ovom gradu ne interesuje, jer bi to dovelo do gubitka njihovog polozaja. Naravno, mnogi od njih nisu dovoljno ambiciozni i ne vide sta bi tek mogli da urade u 4-milionskom gradu.... Uostalom, neko moze biti gradonacelnik u 20 godina :) Ali hajde, da pojasnim ono sto sam mislio:
Jednostavno, ukoliko javna percepcija guzvi bude izkristalisana u medijima i u isto vreme teski metro bude predstavljen kao jedino efektivno resenje, mislim da bi to moglo veoma lako da se resi... Mislim, jbt, Sofija ima para za metro, pa mi onda sigurno imamo... problem je raspodela... Mislim da nije problem zapoceti projekat, posebno ako je u partnerstvu sa privatnim firmama kojima bi se dodelile radnje na glavnim metro stanicama...
Ne vidim u cemu je toliki problem propagirati metro u Beogradu - aktivizam za nesto drugo osim gej prava ili Kosova (ne govorim ovde o vrednosti jednog ili drugog) moze da privuce mnogo siri dijapazon ljudi, koji uostalom bi i koristili taj metro, da ne spominjemo o ekoloskim prednostima...
Zbog cega ne bismo mogli da promenimo urbanisticki plan da predvidja teski umesto lakog metroa? Ovo je nas grad, hajmo malo da se ponasamo kako on zasluzuje... (namerno to govorim zbog ovog momenta)...
Do para se moze doci, hajde da vidimo koliko nam treba... Akcije Beogradskog Metroa u pretprodaji? To bi bio odlican sistem skupljanja dodatnog kapitala... Takvi fin. proizvodi ionako fale nasem trzistu...

Vasa misljenja, gospodo i gospodje/ice?
 
Hm,meni i dalje nije jasno kako se to radi :)
e,pre svega,ona moja prva recenica je bila sala,ono sroz.A inace mislim da je kontinuitet vladavine direktno srazmeran sa napretkom,pod uslovom da je onaj ko vlada ok.Anyway,nije bila primedba,vec sala :cool:
Iskreno,nemam mnogo vere u individualnu inicijativu inace,a kamoli ovde.Pa cak ni u blago organizovanu,jer cim je organizovano onda ti udaraju etikete.Jednostavno,ne vidim da covek u ovom gradu moze vise sem da popuni anketni listic koji sastavi neko iz gradske vlasti.Ili mozda da sam, ako ima kapital, ulaze u grad:) Videli smo na primeru Djokovica da ni to ne daje uvek rezultat:)
Ja ne znam vise koliko je pametno zanositise tim idejama i obecanjima,jer nije zdravo kada ti ih neko stalno izneveruje.Mozda je bolje da se covek zavali u sediste auta,pogleda u guzvu i kaze: i to je, dakle, Beograd.
Ma oni se kilave sto godina oko manjih stvari.Sve i da hoce imam utisak da nisu u stanju.Da li mi tu stvarno nesto mozemo?
 
^^ Pa ja mislim da uzmemo stvari u svoje ruke. Tako je pocela i open-source zajednica. Organizujemo se, povezemo ljude koji imaju novac, i ljude koji imaju know-how, medijski pritisak, pitanja, itd itd... U sustini, radimo njihov posao za njih... Investiramo nase vreme i trud za nas grad (ali prenosno, preko njih..grr)... Mora da uspe!

Mislim, ne znam, meni je to tako prosto u glavi, jer imam drustvo koje se bavi takvim stvarima svuda po svetu, od Dar as-Salaama do Rostocka.... :)

Ljudski kapital moze mnogo toga da promeni... pa ja ti garantujem da ovi sto tvrde da grad nema para nisu pozvali ni 10 kompanija koji se bave time - a kamoli neke cost consultant engineers.... :D Daj malo da ih poguramo, da im pomognemo, sta kosta? Samo to mora da bude organizovano da bi urodilo plodom...

Ti i sam kazes - problem nije sto nece, nego sto nisu u stanju. Ljudi, moramo da shvatimo da politiku grada ponekad odredjuju ljudi koji su mnogo losije obrazovani od vecina ljudi na ovom forumu, sa manje veza po svetu i manje iskustva uopste... Mislim da uopste nije tesko, niti svemirski ovo sto predlazem... To su govorili i ljudima koji su predlagali mnogo "radikalnije" stvari kod nas, kao sto je nezavisna kontrola izbora :))
 
E sto je lepo kad su izbori. Covek se naslusa takvih bajki...

Đilas: Prva linija metroa do 2012.
Beograd -- Kandidat koalicije "Za evropski Beograd" Dragan Đilas za gradonačelnika izneo u Poligrafu osnovne tačke svog programa.
...
Kandidat DS i G17 plus za gradonačelnika Beograda kaže da će buduća vlast napraviti most koji je neophodan Beogradu, rekonstruisaće Gazelu, premestiti železničku stanicu, završiti obilaznicu.

"Beograd će se dalje razvijati na Krnjaču, Ovču, Borču, Rakovicu. Beograd već ima Beovoz koji je kao metro, a mi ćemo završiti prvu liniju metroa za četiri godine koji će ići iz Centra na Novi Beograd", rekao je Đilas.

Đilas, međutim, kaže da Beograd neće postati metropola sve dok 40 odsto građana nema kanalizaciju i dok gaze blato da bi dopli do svojih kuća i obećao da će upravo takvi problemi biti prioritet beogradskih vlasti.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=03&dd=21&nav_id=290168
 
I ja sam za teski metro, neka ga naprave i za 50 godina samo neka ga naprave. Laki metro nece nista resiti i dalje ce biti guzve u saobracaju. Samo tracenje vremena i bacanje para.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh