Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Sad nesto citam - pa taj laki metro stvarno nije skup. Gledam feasibility studiju Direkcije za gradj. zemljiste...
Cena prve linije u osnovnoj varijanti: 349 miliona EUR...!!! Pa toliko kapitala jedan IPO buduce BeLaM kompanije bi sigurno mogao da skupi... to je 125EUR po gradjaninu... da li biste vi spremni da platite 10 000 dinara jednokratno za izgradnju metro sistema? Ja bih, sigurno...

Sad mi je jos manje jasno zbog cega se sa tim projektom stalo....
 
Pa mogli bi opet svi da damo Zajam za Srbiju pa da vidis kako ce odmah da se izgradi metro!
 
Mene jedan moj drug Spanac danas zvao na pice i kaze mi.... dolaze mu neki prijatelji iz Spanije ovde zaduzeni da dizajniraju nas metro i kao moraju da idu do panceva i sta vec...ja ni ne znam da je to u planu...mislim metro. :cool:
 
ivana-bg":sffrpwx9 je napisao(la):
Mene jedan moj drug Spanac danas zvao na pice i kaze mi.... dolaze mu neki prijatelji iz Spanije ovde zaduzeni da dizajniraju nas metro i kao moraju da idu do panceva i sta vec...ja ni ne znam da je to u planu...mislim metro. :cool:
E sada znaš kako i o čemu da smaraš tvog druga Španca pri kafi, ako bude bilo uspešno Beobuild će ti refinansirati piće u Beogradu :gobb:
 
Stevo, reko' mi je danas spanac da ce mi dati web adresu ili email vezano za metro koji Spanci rade kod nas u BG...sem ako oni ne pricaju o necem drugom a da sam ja nesto pomesala ili je mozda to i stara vest ovde..ne znam ali videcu sajt i o cemu je rec..pa cu postaviti vest ovde.
:)
 
studiju izvodljivosti za LRT je radila spanska firma Ineco.... moguce je da je to to :)
 
Evo par renderinga za BELAM:
1575belgrado1.jpg

1575belgrado2.jpg

1575belgrado3.jpg
 
na spanjolskom sajtu pise

"Primera Línea del Metro Ligero de Belgrado"... pa tamo stoji neki termin 2003 - 2009 :)
 
U super, znaci za par meseci imamo metro :)

Mada, ono sto me ohrabruje je da im je BELAM i dalje na listi najaktuelnijih projekata! ;) I wish us luck!
 
Uprkos izbornim obećanjima, izgradnja podzemnog sistema neizvesna
Metro, prevelik zalogaj za Beograd
Izgradnja metroa koštala bi 1,1 milijardu dolara. Iza takvih projekata morala bi da stoji država, napominje profesor Milan Vujanić

Predizborna obećanja sve su veća i veća. Pored mosta na Adi, za koji glavni favoriti za gradonačelnika smatraju da može biti gotov u toku njihovog budućeg mandata, metro je takođe jedna od novih-starih tema koje se pominju isključivo kada se skupljaju glasovi za lokalne izbore. Izgradnja ovog dugodecenijsko zamišljenog „spasioca“ beogradskog saobraćajnog kolapsa, prema najavama iz Skupštine grada mogla bi da počne za dve godine.

Nenad Komatina, gradski sekretar za urbanizam, rekao je pre nekoliko dana da se trenutno radi projekat spuštanja metroa ispod Bulevara kralja Aleksandra i da bi po Novom Beogradu mogao ići po površini, ali da se neće ukrštati sa vozilima.

Međutim, Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, kaže da je jako teško da se tako nešto i ostvari.
- To je izvodljivo ukoliko se zaista radi intenzivno na projektu i ako se i najmanji detalji poklope tako da nema apsolutno nikakvih problema u toku rada na projektu - ističe Vujanić.
Komatina je rekao da postoji dilema oko mesta prelaska Save, odnosno da li bi most za metro bio kod Brankovog mosta ili naspram Nemanjine ulice.

Stanica metroa kod Vukovog parka, otvorena je daleke 1996. godine i od tog trenutka apsolutno ništa nije urađeno po ovom pitanju. Svi dalji radovi na realizaciji ovog kapitalnog projekta koštali bi izuzetno mnogo. Uzimajući u obzir svakodnevne prepirke oko mosta na Adi koji je desetak puta jeftiniji, nije ni realno očekivati realizaciju ovog projekta u doglednom periodu.
TRI PUTA BRŽI OD AUTOBUSA
Kvalitet javnog prevoza se meri na osnovu vremena putovanja. Izgradnjom metro-sistema građani dobijaju i brz, siguran, tačan i udoban prevoz. Vreme putovanja bilo bi tri puta kraće nego sada. Blizu 75 odsto građana putovalo bi do radnog mesta za manje od pola sata. Sadašnja prosečna brzina kretanja u javnom prevozu je oko 15 km/h, dok je prosečna brzina prevoza u metro sistemima oko 40 km/h.
- Izgradnja celog metroa koštala bi ne manje od 1,1 milijarde dolara. Ta cifra je izuzetno velika. Iza takvih projekata morala bi da stoji država, jer jedan grad ne može da podnese toliki trošak. S obzirom na tu činjenicu, dok ne vidim da neko iz republičke vlade javno ne istupi sa nekom takvom izjavom metro sigurno neće početi da se radi u skorije vreme - zaključuje profesor Vujanić.

Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj, napominje da je izgradnja metro-sistema neophodna kako bi se trajno rešio problem saobraćaja u prestonici.
- Beograd je jedan od retkih milionskih gradova koji nemaju metro. Sa aspekta Grada, izgradnja podzemnog šinskog sistema je preduslov prostornog razvoja i mogućnost skladnog funkcionisanja prestonice. Bez metroa ugroženi su urbani, funkcionalni i ekonomski razvoj Beograda - napominje gradski sekretar.
Autor:
Dejan Baić
izvor Glas javnosti
link http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-07-04-2008/metro-prevelik-zalogaj-za-beograd
 
Neka mi neko objasni šta će se desiti sa starim železničkim mostom kada se izmesti železnička stanica, odnosno kada se oslobodi Savski plato. Nikada ništa na tu temu nisam ni čuo ni pročitao. Po meni bilo bi krajnje racionalno da se on koristi za budući metro, tako da praktično postojeći most samo treba prilagoditi uslovima metroa. Po meni klasnični metro nema alternativu i bilo bi racionalnije sačekati koju godinu duže i napraviti nešto što će stvarno dugoročno zadovoljiti potrebe Beograda. Beograd nikada neće biti u stanju da odjednom finansira izgradnju svih neophodnih metro linija, to je posao za nekoliko generacija. Ako je prethodna generacija planirala klasični metro još sedamdesetih godina prošlog veka, red je da naša generacija počne izgradnju tog metroa.

Za početak bi trebalo osmisliti što racionalnije rešenje. Ja bih prvo krenuo sa nadzemnim metroom koji je jeftiniji od podzemnog i povezao bih na taj način prostor sa prostranim i gusto naseljenim područjima. Koristio bih stari železnički most za metro i time smanjio troškove vezane za izgradnju mosta. Zatim bih iskopao JEDAN tunel i to iz pravca Brankovog mosta onako kako je predviđeno u projektu lakog metroa, s tim da bi taj tunel povezao Kosančićev venac, Trg republike i deo u blizini Pančevačkog mosta.

Šta bih time dobio. Povezao bih Višnjicu, Karaburmu, Pravni fakultet (Vukov Spomenik) Trg Republike, Kosančićev venac, Savski plato, Mostar, stari železnički most, Novi Beograd do Zemuna.

U drugoj fazi bi pravio most preko Dunava za automobilski saobraćaj, s tim da bude kombinovan za metro saobraćaj i na taj način povezao Beogradsku i Pančevačku stranu, gde bi dalje nadzemno išla dva kraka, jedan prema Kotežu, a drugi prema Pančevu.

U trećoj, četvrtoj, petoj ... fazi otvarao bih linije u zavisnosti od potreba i mogućnosti i to liniju po liniju, jer će u tim slučajevima morati da se kopaju skupi tuneli zbog konfiguracije terena i podzemnih voda.
 
Pa nije planirano potpuno glavne stanice. Ostace BEOVOZ, i to je dobra stanica u centru.
 
Juce sam slusao Tadica na TV Studio B i on je rekao da je on za klasican teski metro i da misli da samo to moze spasiti Beograd ovog saobracajnog kolapsa.
 
Milance":qee9wf1r je napisao(la):
Juce sam slusao Tadica na TV Studio B i on je rekao da je on za klasican teski metro i da misli da samo to moze spasiti Beograd ovog saobracajnog kolapsa.
Pa taj ne zna ni koji je danas datum a ne sta je metro. Niko iz sadasnje gradaske vlasti niti bilo ko od kandidata za buducu nije se ozbiljno pozabavio pitanjem metroa. Sve se zavrsilo na par reci u formi rekla kazala. Bojim se da sa ovim tempom metro necemo docekati jos dugo, duuugo vremena :bash:
 
Pa, ne bih bio bas toliki pesimista. Mislim mozda pomenuti Spanci dolaze u Beograd na tamburashe i pragnjetinu, ali opet se mozda i nesto konkretno radi.

Ne verujem doduse da cemo dobiti teski metro u klasicnom smislu te reci, ali smatram da ce se projekat LRT-a poboljsati u najboljoj mogucoj meri. Minus za bilo koju gradsku vlast bi bio ako u naredne cetiri godine ne zapocnu radove na metrou, ili da makar kao sada u suton svog mandata potpisu ugovor o izgradnj :)
 
^^ tako je ! :D cini mi se da se u tamo njihovi kuloarima razmatra da se citava deonica u bulevaru spusti pod zemlju ako sam to negde procitao pre ovih kandidata sto sada masu metroima i vagonima... :)
 
I dokle ce da se razmatra. Koliko je potrebno da traje gradnja? Ako npr zavrse metro do pola, jel ce ga pustati u rad tako, pa nastaviti da rade dalje, ili ce sacekati da do kraja zavrse pa tek onda da ga puste?! Jel su poceli nesto da rade?!
 
princip za svaku liniju je da se uradi 5-6 stanica i da se pusti u rad a dalje se nadogradjuje... al to se nece desiti sledecih 4 godine sigurno, jer ce verovatno (i mi se nadamo) da vrate plan za teski metro koji vec postoji... nista se ne radi naravno, i ne nadaj se da ce uskoro
 
O Boze, kakvi nam id*** vode grad...
Pa neka vrate za teski metro i nek urade 3 ili 4 stanice (koliko ima Bechka linija U2) , pa nek posle nadogradjuju, lako je posle kada od necega krenes...
Ja mislim da je metro vazniji od UMP-a jer samo tako mogu da se smanje guzve.
 
^^To je vec svima jasno ali svi se nesto neckaju i odugovlace zbog para a i ovi sto su na vlasti gledaju kako sto vise politickih poena da izvuku iz cele te price. Sve u svemu nesto sto smo ovde dosta prezvakavali tako da cekamo samo da se plan za LRT konkretno malo pokrene sa mrtve tacke pa onda da vidimo sta i kako. Mislim da na zalost nema nista od teskog metroa.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh