Šta je novo?

Kružni tokovi

I ja čuh stručnjaka Vujanića i nisam verovao svojim ušima.
Možda bi to uspelo u skandinavskim zemljama, ali ovde - ne verujem.

I ja bih da vidim primer takve nepregledne raskrsnice.

Poslato sa telefona
 
Чак и након реконструкције кружног тока на Аутокоманди добило се само на па ај да кажемо на некој естетици, мало сад лепше изгледа али није акценат стављен на решавање проблема саобраћаја у том делу града, и даље се ствара чеп у самом кружном току, све у свему само су мало нашминкали ово и то је то.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401852#p401852:23xzbhhm je napisao(la):
astrodule » Sre Avg 24, 2016 7:44 am[/url]":23xzbhhm]I ja čuh stručnjaka Vujanića i nisam verovao svojim ušima.
Možda bi to uspelo u skandinavskim zemljama, ali ovde - ne verujem.

I ja bih da vidim primer takve nepregledne raskrsnice.

Poslato sa telefona

Vujanić nema veze sa životom a još manje sa saobraćajem.
A što se tiče nepreglednih raskrsnica ima ih veliki broj. Čim promoliš nos da se uveriš da nema nikog neko te već odnese.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401850#p401850:1fdeax13 je napisao(la):
MilisaV » 24 Aug 2016 07:28 am[/url]":1fdeax13]raskrsnicu milutina milankovića i omladinskih brigada smo već pominjali na forumu - po lošem.

Uglavnom uveče treperi žuto svetlo i nesreće su se događale. prošle godine 14 ove več 9 od koji 5 sa poginulim i povrećeđenim licima. 1 poginulo, 2 teže i 9 lakše.


U prilogu beogradske hronike pominje se kao jedno od rešenja i kružni tok na ovoj raskrsnici. to konkretno pominje Damir Okanović i komiteta za bezbednost saobraća.


Milan Vujanić, profesor saobraćajnog fakulteta, kao lični predlog za ovu raskrsnicu predlaže da se raskrsnica opremi panoima koji će sprečiti preglednost (?!?!?), jer po njegovim rečima "nijedan vozač neće uči u raskrsnicu ako ne zna da li iz suprotnog smera nailazi neko drugi a to kad nema prvenstvo prolaza"
Ako neko zna neku raskrsnicu opreljenu sa "panoima" ne bi bilo loše da podeli sa nama ovde pošto ja ne znam ni jednu.....


Elem, nadam se da je ovo uvod u jedan novi kružni tok na novom beogradu.


[YouTube]https://youtu.be/fb3P6bkeJkU?t=1121[/YouTube].


Gledao sam juče taj prilog u "Beogradskoj hronici" i nisam mogao da poverujem šta sve ljudi pričaju.
Na stranu to za paravane, ali naveli su broj nesreća, a nisu naveli najvažnije: da li su se dogodile kada je semafor radio?

Ovo je krajnje normalna raskrsnica: široke ulice, ukrštanje pod pravim uglom, odlična preglednost.
Bilo kakve izmene geometrije rasrkrnice su poraz zdravog razuma i nekog reda. Isto kao postavljanje masivnih betonskih žardinjera koje treba da onemoguće bahate vozače da prelaze na trotoar.
Mogu da razumem da se postave kamere i da se postave znaci upozorenja.


A što se tiče rešenja sa kružnim tokom - toga ovde neće biti, zato što se par stotina metara dalje u Omladinskih brigada pravi semaforizovana raskrsnica na ukrštanju sa "UMP"-on.
 
A da za promjenu mamlazi ne iskljucuju te semafore zbog neke minorne ustede izginuse ljudi
 
Те две саобраћајне несреће које су се десиле на овој раскрсници у размаку од неколико часова, а када је у једној од њих погинуо онај момак у Флориди пик ап, су се догодиле кад семафори нису радили. Кад семафор не ради онда је Омладинских бригада "старија" улица тј. са правом првенства пролаза. Он није поштовао предност аутобуса на линији 68 и нажалост.....

Што каже Реља, ова раскрсница је једна сасвим нормална раскрсница са, појачао бих значење, изванредном прегледношћу у свим правцима, тако да је предлог професора Вујанића чиста глупост. Колико сам схватио, ти панои би се постављали на разделном појасу између трака. Нешто слично као оне жичане ограде које се постављају између коловозних трака да бахати пешаци не претрчавају улицу.

Ако би се прихавтио предлог, професору би требало дати чисту 5. из саобраћајних решења и безбедности саобраћаја.
 
Ćao ljudi,

Meni nikad neće biti jasno zašto kod nas već jednom ne počnu da se grade spiralni, tzv. turbo kružni tokovi. Prva Slavija bi profitirala od uvođenja spiralne kružne raskrsnice, a i kružni tok kod opštine Novi Beograd takođe, kao uostalom i svaka druga veća prometna raskrsnica u Beogradu.

Još bih samo napomenuo da se spiralni kružnjaci odavno pominju u priručniku za projektovanje saobraćajnica Puteva Srbije. Hrvati ih već uveliko grade, a kod nas nisu ni u najavi iako u Holandiji postoje već punih 20 godina.

Pogledajte stranu 36:
http://www.putevi-srbije.rs/pdf/har...M5-3-kruzne-raskrnice(120427-srb-konacni).pdf
 
Pa prvo treba da evoluiramo i pravimo obične kružne tokove češće.

Turbo kružno tokovi su, za neupućene, obični kružni tokovi, ali se pre ulaska u isti bira traka u zavisnosti od izlaza i trake unutar kružnog toka su delom odvojene onim montažnim ivičnjacima, pa je prestrojavanje u turbo kružnom toku skoro pa nemoguće, pa je i bezbednost povećana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402139#p402139:2gkiymjn je napisao(la):
astrodule » Čet Avg 25, 2016 5:23 pm[/url]":2gkiymjn]Pa prvo treba da evoluiramo i pravimo obične kružne tokove češće.

Turbo kružno tokovi su, za neupućene, obični kružni tokovi, ali se pre ulaska u isti bira traka u zavisnosti od izlaza i trake unutar kružnog toka su delom odvojene onim montažnim ivičnjacima, pa je prestrojavanje u turbo kružnom toku skoro pa nemoguće, pa je i bezbednost povećana.

Uz bezbednost, veća je i protočnost/kapacitet. Win-win situacija.

...Aa i lepše izgledaju!
 
Нови кружни ток код Врњачке Бање, доста интересантан са провидним цевима висине неких 2 метра у којима је вода и симболизује изворе.

Прве две слике сам снимио 11. јула 2016., а ову са висине сам "исекао" са видео снимка са дрончићћћа са сајта Путева Србије http://www.putevi-srbije.rs/index.php/r ... 1%98%D0%B0

Pogledajte prilog 1

Pogledajte prilog 2
 
Шта рећи о бахатом инвалиду у мозак.
Вожња у супротном смеру у једном од кружних токова у Новом Саду. Слику сам преузео са форума Гаража, а снимљена је 05. октобра о.г.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413479#p413479:rnqtq9li je napisao(la):
Гага » Sub Okt 29, 2016 6:56 pm[/url]":rnqtq9li]Шта рећи о бахатом инвалиду у мозак.
Вожња у супротном смеру у једном од кружних токова у Новом Саду. Слику сам преузео са форума Гаража, а снимљена је 05. октобра о.г.


file.php

Ne vidi se faca...k...š-šta je to?
 
За почетак треба увести условно десно на све семофаре. Или да тај услов важи у одређеном временском периоду. Када нема саобраћаја нема смисла да аутомобил стоји на пустој раскрсници и чека зелено.
Кружни токови су могући у Новом Београду на много места.
Мислим да је идеално да возачи крену са скупљањем петиција за спровођење оваквих идеја у дело.

Sent from my B1-850 using Tapatalk
 
Uslovno desno se moze definisati promenom saob propisa da to vazi svuda gde postoji desno skretanje. Tako bi se izbegli troskovi koji su izgovor ili opravdanje.
 
Interesantan post sa gsp goruma od clana "CKD-KT4

"Poštena" raskrsnica sa kružnim tokom bi trebalo da izgleda (nekako) ovako:
roundabout-safety.jpg

http://www.michiganautolaw.com/blog/201 ... struction/

(^^ slika je ilustracija)

Šta se može videti kod gornje slike? Prilazi se u kružni tok ne ulivaju pod 0° u odnosu na pravac pružanja tih prilaza, već pod tupim uglom, čime se onemogućavaju "izviravanja" vozila dikretno u tok.

Kod Opštine veštački su stvorene dve manje krstaste raskrsnice (pod uglom od skoro 90°):

1) kod ukrštanja prilaza u Mihajla Pupina (smer od Zemuna ka Opštini NBG) i izlivanja u Pariske komune, i;
2) kod prilaza u Pariske komune i izlivanja u Omladinskih brigada.

Pogledajmo na šta mislim - jasno se vidi na sledećim fotografijama, iako su iz raznraznih vremenskih preseka:
aatykn.jpg

http://www.blic.rs/vesti/beograd/novi-b ... ku/7kk3dne

nbg31.jpg

http://www.bubullina.com/stari-novi-beograd/

Dakle, prilazi se moraju preprojektovati, da budu nalik na onaj sa prve fotografije. ;) No zbog geometrije, kao i broja traka (3 na pojedinim prilazima i u samom toku), to bi moralo biti jedan ozbiljniji poduhvat.

Trenutna situacija je takva da zapravo postoje 3 "spregnute" raskrsnice (da ih tako nazovem). Vozila koja prilaze od Zemuna i Fontane, da bi se što pre ulila u tok, reskiraju da izazovu sudar, zato što pokušavaju da što pre pređu ove "veštačke" krstaste raskrsnice (jer imaju dve konfliktne tačke više u odnosu na ostale prilaze) i da se uključe u tok. Nadam se da je sada jasnije.[/quote]
 
У праву је човек потпуно, та раскрсница мора поново да се пројектује и да се направи шири круг уз измењену осу.
Мислим да су то мала улгања а значајно подизање безбедности.
Још бих додао да треба обратити пажњу и на пешачке прелазе и њихову близину у односу на кружни ток. Управо се највећи број несрећа и дешава на излазу из кружног тока тамо где се највише успорава због пешачког прелаза, што је приликом уласка у Париске комуне.

Шта ви мислите?
 
To znamo svi mi, a čak i zakon kaže da onaj koji održava put u slučaju čestih saobraćajnih nesreća na istom mestu mora da nešto uradi, ali oni ne rade ništa.
 
Plus da ipak pomenem poseban krug pakla za one koji pola dužine vozila uđu u kružni tok iz smera Zemuna (pa i Pariske komune)
 
Ајмо сви у круг по неколико пута

upload gambar

Да допуним, мада сам овај виц већ постављао давно на теми "Смехотек":

Причају две плавуше;
- Чујем да си пала возачки испит?!
- Па јесам...
- Па како?
- Улазим ја у кружни ток и на округлом знаку пише 30. И ја 30 пута обишла у круг и инструктор и полицајац кажу пали сте...
- А јој, мора да си погрешно бројала.
:D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423780#p423780:gzt7iwlk je napisao(la):
mekbejn » 18 Дец 2016 11:31 pm[/url]":gzt7iwlk]Plus da ipak pomenem poseban krug pakla za one koji pola dužine vozila uđu u kružni tok iz smera Zemuna (pa i Pariske komune)
To je upravo zbog gore navedenog nedostatka. Dakle ti ljudi NE UĐU U KRUŽNI TOK nego u RASKRSNICU koja stoji neposredno ispred kužnog toka. Možeš da pljuješ te ljude koliko hoćeš ali to je po meni isključivo greška projektanata. U prirodi ljudskokg mozga je da neočekivane stvari previdi. Raskrsnica ispred kružnog toka je neočekivana stvar. Ako ne veruješ, pokušaj da prebrojiš dodavanja belog tima.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oSQJP40PcGI[/youtube]
 
MIhailo i pored toga što je očigledno da i oblik kružnog toka tome kumuje (svi se slažemo), postoji jasna i horizontalna i vertikalna signalizacija koja jasno naglašava gde se vozilo mora zaustaviti pre ulaska u kružni tok (ili pridruženu raskrsnicu kako ti kažeš). Dodatno, preglednost je bar na ovoj petlji savršena, a prethodno se nalazi i pešački prelaz koji ipak uspori saobraćaj.

Slažem se da bi ovo očigledno trebalo rekonstruisati, međutim jasno obeležena signalizacija ipak postoji, a ona je ipak nešto. To što kod nas postoji jedan broj ljudi koji za to ne haje je poseban problem i pokazuje ipak našu nedovoljnu saobraćajnu kulturu.
 
Иначе, случајно сам наишао на следећу јавну набавку:

Студија оправданости изградње кружних токова на постојећим раскрсницама на теритотији града Београда са предлогом локација и идејних решења.

Расписана је од стране секретаријата за саобраћај, али је и повучена пре него што је поступак завршен. Из тог разлога нисам пронашао конкурсну документацију. Занимљиво је да се коначно нешто на ову тему дешава, али је и извесно да у наредних 6 месеци нова набавка не може да буде покренута, а и у случају успешне набавке, до неких одлука може да дође тек за 12-18 месеци, а до реализације...........
 
Vrh