Interesantan post sa gsp goruma od clana "CKD-KT4
"Poštena" raskrsnica sa kružnim tokom bi trebalo da izgleda (nekako) ovako:
http://www.michiganautolaw.com/blog/201 ... struction/
(^^ slika je ilustracija)
Šta se može videti kod gornje slike? Prilazi se u kružni tok ne ulivaju pod 0° u odnosu na pravac pružanja tih prilaza, već pod tupim uglom, čime se onemogućavaju "izviravanja" vozila dikretno u tok.
Kod Opštine veštački su stvorene dve manje krstaste raskrsnice (pod uglom od skoro 90°):
1) kod ukrštanja prilaza u Mihajla Pupina (smer od Zemuna ka Opštini NBG) i izlivanja u Pariske komune, i;
2) kod prilaza u Pariske komune i izlivanja u Omladinskih brigada.
Pogledajmo na šta mislim - jasno se vidi na sledećim fotografijama, iako su iz raznraznih vremenskih preseka:
http://www.blic.rs/vesti/beograd/novi-b ... ku/7kk3dne
http://www.bubullina.com/stari-novi-beograd/
Dakle, prilazi se moraju preprojektovati, da budu nalik na onaj sa prve fotografije.
No zbog geometrije, kao i broja traka (3 na pojedinim prilazima i u samom toku), to bi moralo biti jedan ozbiljniji poduhvat.
Trenutna situacija je takva da zapravo postoje 3 "spregnute" raskrsnice (da ih tako nazovem). Vozila koja prilaze od Zemuna i Fontane, da bi se što pre ulila u tok, reskiraju da izazovu sudar, zato što pokušavaju da što pre pređu ove "veštačke" krstaste raskrsnice (jer imaju dve konfliktne tačke više u odnosu na ostale prilaze) i da se uključe u tok. Nadam se da je sada jasnije.[/quote]