Šta je novo?

Kružni tokovi

Posle desetak dana voznje po Francuskoj nikad mi nije bilo teze da se vozim po ulicama Beograda. Koliko je samo normalno i prirodno umesto svakog semafora naici na kruzni tok. Place mi se kad vidim da i ovo malo sto se gradi kod nas potpuno ignorise logicna resenja i tezi postavljanju semafora gde god je to moguce. Stvarno ne znam ko projektuje raskrsnice kod nas, ali je ocito da nikad nisu seli u auto i provozali se u nekoj razvijenoj zemlji. Sto je najgore mislim da je kruzni tok jeftnije resenje.
 
Sve si lepo rekao.
Samo jedna stvar. Ovda nije cilj da bude jeftinije. Sto veci trosak, to je 'mojih 20-30%' vece.
 
Ovde se nekako ljudi ponašaju kao da je unutrašnja traka kružnog toka kao preticajna traka auto-puta i da su oni uvek u prednosti, i da onda onaj ko vozi srednjom trakom kružnog toka istima preseca put.
 
E to je već pitanje. Po meni plavi, što je ušao a nije sačekao da crveni obavi svoje.

Moguće da grešim, ima li ko drugačije mišljenje?
 
Плави је крив, није испоштовао првенство пролаза.
 
Po mom misljenju krivicu apsolutno snosi plavi vozac posto nije ispostovao prvenstvo prolaza vozila koje se nalazi u kruznom toku.
 
Predlog za sledeću rekonstrukciju ovog tružnog toka. Napraviti ga da bude Turbo!!

Kod njega nema menjanja traka kad se jednom uđe u njega. Pre svakog ulaska je unapred razlomljen saobraćaj na sva oslata 3 pravca i prestrojavanje se radi posebno. Unutra njega saobraćaj je navođen i odvojen bilo linijama ili čak kompletno , ivičnjacima ili razdelnim ostrvima.

Ovaj blizu Roterdama je dobar primer.

Mana mu je da nije baš dobar za bicikliste tako da se za njih radi odvojeno sve.
 
Ево доказа како се два слична случаја гледају потпуно различито. Код првог сте сви рекли да је црвени крив јер хоће да пресече две траке. Као што можете да видите то ради и у другом случају. Можда вас је заварала краћа путања плавог, али он се пре укључења у средњу траку и удеса налазио у спољашњој траци и потпуно је неважно што је у њој провео само 5-10 метара. Исто је као кад би се укључио из улице Париске комуне и ишао спољашњом траком, паралелно ако тако може да се каже, са црвеним. Проблем је ко је имао право да пређе у средњу траку- плави, који је неко време провео у спољашњој или црвени који је много раније ушао и сада хоће да се искључи из кружног тока? Ја сматрам да црвени има предност у оба случаја и да се у пракси тако и ради, али морам да се оградим од прве слике на којој се јасно види да се црвени закуцава у плавог, а то у пракси нисам видео. На Славији је тешко да возило које је даље од центра иде паралелно са возилом које је ближе центру, за тако нешто мора ићи много брже. Обично унутрашње возило већ после четврт круга "побегне", а онда сме да се престроји у његову траку или ако хоћете- да изврши претицање, јер у прописима стоји: "Возач сме да претиче друго возило непосредно испред раскрснице, или на раскрсници, која је са кружним током саобраћаја." Неко ће рећи и ово за другу слику и биће делимично у праву- када би се кружни ток "развио" изгледао би као пут са три траке у којој возачи возила, један из брзе, други из споре, желе да се престроје у средњу, а по правилима саобраћаја првенство има возач који се налази у спорој (у овом случају плави) иако се мени ово правило не свиђа, јер се не слажем са његовом логиком. Ипак, ово је само делимично исправно, јер се ради о кружном току у којем важе правила прописана за овакву раскрсницу.
 
Има доста нелогичности у правилима, једно од њих је кружни ток, који је решен тако да ако ћемо поштовати сва правила, морамо завирити у сваку улицу која се улива у њега и зурити у полеђину знака, што у многим случајевима није лако: далеко и заклоњено иза грања, заклоњено од камиона и аутобуса, знак окренут тако да када се из кружног тока гледа делује као стуб... Има примера, поставићу слике таквих кружних токова.
Једна од апсурдности: "Саобраћајна незгода је незгода која се догодила на путу...у којој је најмање једно лице погинуло...". Ствар је лингвистичке природе, али је важно, не може се губитак живота окарактерисати као незгода, већ као несрећа. Најежим се када чујем Наду Мацуру како констатује "да су у саобраћајној незгоди три лица страдала". Најпре се најежим због изгубљених живота, али одмах потом и због неадекватног појма који се употребљава.
 
Kod drugog slučaju nije problem u presecanju traka. Naime, nigde ne piše da crveni ne sme iz unutrašnje trake da izađe iz kružnog toka.

Plavi uopšte ne sme da uđe u kružni tok ako mu neko dolazi sa leve strane (bez obzira što se čini da će crveni da kruži).

Još ako je crveni dao migavac da izlazi iz kružnog toka, tek onda plavi nema šta da radi u kružnom toku.

A što se tiče gledanja znakova u ulaznim ulicama u kružni tok: to što se ne vide zbog granja, to nije problem kružnog toka kao takvog, već neodržavanja istog.

Kružni tokovi dokazano smanjuju broj nezgoda, ali mi nismo navikli na njih, pa su mnogima komplikovani.
 
Upravo tako, crveni je morao da saceka da plavi prodje pa da se tek onda ukljuci u kruzni tok. Situacija nije ista.
 
astrodule":2au9sy3z je napisao(la):
Kod drugog slučaju nije problem u presecanju traka. Naime, nigde ne piše da crveni ne sme iz unutrašnje trake da izađe iz kružnog toka.

Plavi uopšte ne sme da uđe u kružni tok ako mu neko dolazi sa leve strane (bez obzira što se čini da će crveni da kruži).

Još ako je crveni dao migavac da izlazi iz kružnog toka, tek onda plavi nema šta da radi u kružnom toku.

A što se tiče gledanja znakova u ulaznim ulicama u kružni tok: to što se ne vide zbog granja, to nije problem kružnog toka kao takvog, već neodržavanja istog.

Kružni tokovi dokazano smanjuju broj nezgoda, ali mi nismo navikli na njih, pa su mnogima komplikovani.


Astrodule, upravo zbog ovoga bih uveo pravilo da iz unutrašnjeg prstena nema napuštanja kružnog toka, već samo može da se prestroji u neku drugu traku unutar istog. A na slici 2 ovo sigurno nije prestrojavanje već presecanja traka.
Mada na Slaviji mislim da to ne bi nikako profunkcionisalo.
 
У кружном току који на чијим су прилазима свуда "троуглови", једино рационално и за свакога разумљиво решење је да леви има предност а да десни никада нема. Не сме то да буде нека виша математика јер онда просечан возач то неће схватити.
Ја тако пролазим Славију свакодневно и никада никаквих проблема нисам имао. наравно то не значи да ћу да гледам само лево, има бу**** које се залећу без предности, па нормално да ћу да их пропустим.
Е сад наравно у овом првом примеру:
kt.png

не значи да је само плави крив, ја мислим да су крива обојица онако чисто законски. црвени, јер мора да да мигавац удесно на време, а плави мора да га пропусти да овај изађе. пошто је то тешко изводљиво и непрактично да плави кочи, онда црввени треба да успори и скрене пошто прави продужи.

а што се тиче тога није се престројио на време, па шта сад дешава се да не знате куда треба да скренете пре него што уђете у кружни.

мени као лаику се чини да само излази иза кружног тока треба да тангирају (тј да возила најбрже излазе из тока) а прилази обавезно да добро скрену пред улаз (да возила добро успоре). а о томе сам већ писао, можда. као овде:

kruzni-tok.jpg
 
drum1":2auycjda je napisao(la):
а плави мора да га пропусти да овај изађе.
Не мора. Не постоји ни један пропис који тако нешто наводи. Плави се налази у својој траци и никог не мора да пропушта докле год је у њој.

Да поновимо још једном, у кружном току, уколико није другачије означено, ВАЖЕ ОПШТА ПРАВИЛА САОБРАЋАЈА!
Као што се на обичној улици са више трака не престројаваш ако тиме неког, сечеш или угрожаваш (осим ако ниси бахати возач BMW-a), тако не смеш ни у кружном току да мењаш траке.
 
drum1":2rns6m6l je napisao(la):
У кружном току који на чијим су прилазима свуда "троуглови", једино рационално и за свакога разумљиво решење је да леви има предност а да десни никада нема. Не сме то да буде нека виша математика јер онда просечан возач то неће схватити.
Ја тако пролазим Славију свакодневно и никада никаквих проблема нисам имао. наравно то не значи да ћу да гледам само лево, има бу**** које се залећу без предности, па нормално да ћу да их пропустим.

не значи да је само плави крив, ја мислим да су крива обојица онако чисто законски. црвени, јер мора да да мигавац удесно на време, а плави мора да га пропусти да овај изађе. пошто је то тешко изводљиво и непрактично да плави кочи, онда црввени треба да успори и скрене пошто прави продужи.

а што се тиче тога није се престројио на време, па шта сад дешава се да не знате куда треба да скренете пре него што уђете у кружни.

мени као лаику се чини да само излази иза кружног тока треба да тангирају (тј да возила најбрже излазе из тока) а прилази обавезно да добро скрену пред улаз (да возила добро успоре). а о томе сам већ писао, можда. као овде:

Navedi gde piše to u pravilima. Ti si opasan po druge u svom pogrešnom ubedjenju. Nemaš pravo prvenstva da se prestrojiš u desno. Važe ista pravila kao na ulici sa po 2 trake u smeru. Ne postoji prvenstvo onog u levoj traci!
 
Naravno da nema pravo prvenstva vozilo u levoj traci, ali ako vozilo u levoj traci da migavas da se prestroji, a za dužinu vozila je ispred ovog u desnoj i omogućava bezbedno uključenje, osnovna kultura je da se pusti vozilo da se uključi u tvoju traku, naročito pošto su kružni tokovi praktično delovi sa usporenim saobraćajem i ovo omogućava da se nijedno vozilo ne zaustavi da bi propustilo drugo. Ako ovaj u desnoj traci neće da propusti vozilo koje je ispred njega u levoj traci, ovaj u levoj mora da praktično stane da bi ga plavi sustigao i prošao.

Dakle ovo pišem iz razloga pošto je u srpskoj vozačkoj nekulturi čest slučaj da vozači i na čistom putu kada vide da ih neko pretiče daju gas čime ometaju vozilo koje ih pretiče. Nije baš vezano sa ovom pričom sa kružnim tokom, ali osnova je slična da ako vozilo sa desne strane može da bezbedno promeni traku u kružnom toku gde nije uobičajeno da su veliki razmaci između vozila, levi treba da ga pusti. Naravno ovo je situacija u kojoj se ni desno vozilo ne zaustavlja, već nastavlja kretanje manjom brzinom. Ako je nebezbedno uključenje, vozila blizu jedno drugom, desni uspori da ga levi prođe i uključuje se ispred sledećeg vozila u desnoj traci kružnog toka.

Uostalom baš na raskrnici kod opštine NBG ovo menjanje traka i nije glavni uzrok sudara, već uletanje u kružni tok iz BMP ili PK od vozila koja još nisu u kružnom toku.
 
ја мислим да би плави требало црвеног да пропусти ако је црвени дао мигавац и за пола дужине је испред њега.

славија је доста другачија јер имаш тај део где смо сви као једнаки део где је ту пола пола и део где леви (онај у кружном току) има предност.

нпр на славији:

плави по мени има предност јер је већ у току, тј иако се у зеленом кругу њих двојица возе као једнаки већ кратко време, црвени зна да је тек ушао у ток и да плавог мора да пропусти, нпр ја сам тако често и црвени и плави и тако се понашам у обе ситуације. наравно када сам плави а видим да црвени ме не пушта, ја успорим па га пустим. дакле као плави: наравно ако смо савршено поравнати не могу да очекујем да се он склони нити да види мој мигавац, а ако сам ја испред њега довољно типа дужину и по дам мигавац, гледам како се он понаша и скрене. као и колико сам испред њега. као црвени, пустио бих плавог без размишљања чим бих видео да хоће да скрене. заправо ако је плави дао мигавац на време, не бих ни дошао у ситуацију да будемо поравнати.

kruzni-tok.jpg
 
Evo da pokušam da pojasnim zašto ne sme da se uđe u kružni tok iako neko ide po unutrašnjem krugu.

Naime, obrnuti trougao znači "Ukrštanje sa PUTEM sa prvenstvom prolaza - označava blizinu raskrsnice na kojoj vozač mora da ustupi prvenstvo prolaza vozilima koja se kreću po PUTU na koji on nailazi".

Zašto sam naglasio reč PUT? Zato što znak ne kaže "Ukrštanjem sa TRAKOM sa prvenstvom prolaza". (Kolovoz je deo puta, kolovozna traka je deo kolovoza, saobraćajna traka je deo kolovozne trake).

E sad, da li to znači da kad imamo običnu raskrsnicu, tj uključujemo se u desno u neki bulevar sa tri trake (imamo obrnuti trougao) i neko ide bulevarom u skroz levoj traci, da treba da sačekamo da i on prođe - nisam siguran.

edit: ZNAČI!.

ČLAN 47
(4) Vozač koji ulazi vozilom na put sa prvenstvom prolaza dužan je da propusti sva vozila koja se kreću tim putem.
 
astrodule":2kihcm1m je napisao(la):
Evo da pokušam da pojasnim zašto ne sme da se uđe u kružni tok iako neko ide po unutrašnjem krugu.

Naime, obrnuti trougao znači "Ukrštanje sa PUTEM sa prvenstvom prolaza - označava blizinu raskrsnice na kojoj vozač mora da ustupi prvenstvo prolaza vozilima koja se kreću po PUTU na koji on nailazi".

Zašto sam naglasio reč PUT? Zato što znak ne kaže "Ukrštanjem sa TRAKOM sa prvenstvom prolaza". (Kolovoz je deo puta, kolovozna traka je deo kolovoza, saobraćajna traka je deo kolovozne trake).

E sad, da li to znači da kad imamo običnu raskrsnicu, tj uključujemo se u desno u neki bulevar sa tri trake (imamo obrnuti trougao) i neko ide bulevarom u skroz levoj traci, da treba da sačekamo da i on prođe - nisam siguran.

edit: ZNAČI!.

ČLAN 47
(4) Vozač koji ulazi vozilom na put sa prvenstvom prolaza dužan je da propusti sva vozila koja se kreću tim putem.

Kružni tok shvatiti kao jednosmeran put. Samo ga malo u glavi povećati i to su pravila.

Po meni ne treba nikad voziti paralelno u kružnom toku ali se treba prestrojiti pravilno pre ulazak u isti. Zato i oni koji skreću levo uleću u skroz levo taku i seku sve odjednom i na ulazu i izlazu. E ako sa njim idete paralelno sa desne strane a hoce da se isključi a vi ne on skeće ispred vas ili iza vas traku i ko će tu da vidi migavac.

Turbo kružni tok razmotava to sve u posebne take tako da oni koji skreću levo imaju posebno prestrojavanje i seku preostale 2 nadlazeće trake a potom da bi na sledećem izlazu došlo do pomeranja i gde njegova traka postaje druga dok treća izlazi iz kružnog toka pa na sledećoj postaje prva koje je sećena i na kraju izlazi iz kružnog toka. Ukrštanje su konrolisana a važi i dalje pravilo da onaj ko je unutar ima prednost. Oni koji idu pravo seku samo jednu traku i na kraju oni koji idu desno propuštaju tj. čekaju samo one koji već izlaze. Pošto može doći do zastoja unutar toka, prilikom sečenja linija poprečne trake mogu biti blokirane za prolaz pa zato unutar kružnog toka postoji uslovno zaustavljanje.

Ovakvu kontrolu običan kužni tok nema i zato dolazi kakad do sudara. Kad se opet razmota sve dolazi se na početak sa pitanjem...Hm jel se neko tu pogrešno prestojio? Jel u običnom kružnom toku to nije naznačeno pa eto problema. Ako neko iz leve take uđe u kružni tok i hoće da ide pravo ili desno on onda unutar kuržnog toka radi prestojavanje i pravi problem.

Kružni tok na Novom Beogradu bi bio bezbedniji kad bi postojala bar dobra horizontalna signalizacija za adekvatno prestrojavanje za određeni pravac ali avaj nastaje onda drugi problem a to je paralelno ulaženje za isti pravac za šta nema dovoljno traka. Po meni za svaki pravac su potrebne maximalno 2 trake kao u primeru dole, gde imamo i manje prioritetne pravce sa jednom takom. Verujem da bi sličan kružni tok ovome mogao još i da ubiza saobraćaj na NBG. Cela ih Evropa koristi i usavršava a mi gde smo.

turboroudabout.jpg
 
Evo problema u najavi ako i je i danas ovako obeleženo pogrešno prestrojavanje.
nbgroundaboutmihpupin.jpg


Pri prestrojavanju u kružnom toku svi pravci mogu da idu PRAVO ali to pravo je izlaz odmah posle onog koji ide DESNO a ne vizuelno raditi orjentire ili po ulici već po logici kružnog toka.

U ovom sličaju sa slike na NBG.

PRAVO je ulica Omladinskig brigada
DESNO je ulica Parske komune
LEVO je nastavak Mihajla Pupina


Imao 3 trake jer 4-ta za desno u Pariske Komune zaobilazi kružni tok.

Trake bi trebalo obeležiti na sledeći način a ne kao na slici, zato možda i dolazi do udesa
LEVO(sa blokadom za oštro levo)+PRAVO | PRAVO | PRAVO ili
LEVO | PRAVO+LEVO | PRAVO - kako bi se naglasio pravac ka gradu sa 2 puta levo.

Ovde ne dolazi do kolizije jer uvek onaj ko ide ide pravo ne smeta onom ko ide levo dok je obrnuto opasno kao slici
PRAVO (sa blokadom za oštro levo) | PRAVO+LEVO | PRAVO -> :bash:

Šta se sad dešava kad onaj koji ide u srednjoj traci levo iseče ovog sa njegove leve koji ide pravo - sudar. :)

Ulaz iz Pariske Komune je dobro horizontalno obeležen ako je stanje i dalje ovako.
Ulaz iz Omladinskih brogada nije upšte horizontalno obeležen a loše je i veritakno, daleko i bez levog pravca.
On bi slično trebao da bude
PRAVO+LEVO | PRAVO | PRAVO+DESNO

I poslednji ulaz iz Mihajla Pupina (iz pravca grada) - pazite ovde je po logici kružnog toka pravac ka Zemunu DESNO a Parskih komuna je PRAVO.
PRAVO+LEVO | PRAVO+DESNO | DESNO

Prioritet dat za pravo i desno. Postoji tu 4-ta traka za desno ali je neko suzio i ne koristi se(bele štrafte) i to pred kružni tok. Idiotizam. Pa tu treba da je najšire i desno traka bi obilazila kružni tok.

Kad se sve ovo analizira ja dolazim do zaključka da je rekostrukcija neophodna i to uz korekciju položaja kružnog toka pa čak i eventualno većeg obima. Treba ga pomeriti ka uglu Omladinskih brigada i Parkse komune. Nedopustiva su ukrštajna pravaca na ulazu i izlazu van kružnog toka. Bolje je dati prostora za desno skretanje bez kružnog toka - u ovom slučaju Mihajla Pupina iz smera grada bi mogla da se odradi prioritetno mimo kružnog toka slično unakrsnom delu - iz Pariske Komune desno u Omladinskih brigada. Zašto prosto gurati saobraćaj u kružni tok ako može da ide van njega?

Možda negde grešim ali mislim da može da se ovaj kružnjak dovede u stanje takvo da se maksimalno smanji broj udesa unutar njega.
 
U poslednje vreme sam se malo raspisao sa nekim službama, između ostalog i sa Sekretarijatom za saobraćaj.

Između ostalog sam im skrenuo pažnju za kružni tok kod opštine NBGD i dobio sam odgovor

Поштовани,

Ваше питање ће бити заведено као званични предмет Секретаријата за саобраћај. Стручна екипа Секретаријата за саобраћај изаћи ће на терен како би снимила стање и размотрила могуће мере на предметној локацији. О налазима са терена и могућим мерама накнадно ћемо Вас обавестити.

Срдачан поздрав,
Секретаријат за саобраћај

Одељење за информисање и информационе технологије

Moje pismo je

Poštovani,


barem jednom nedeljno, na istom mestu na kružnom toku kod Opštine Novi Beograd se dešavaju saobraćajne nezgode. To mesto je kod početka Pariske komune i nezgode izazivaju vozila koja dolaze Bulevarom Mihajla Pupina iz Zemuna. Očigledno tu nešto nije dovoljno dobro osmišljeno ili označeno.

[slika sa GE sa označenim mestom]

Na mnogim forumima je ovo već odavno konstatovano i data su mnoga rešenja, no verujem da bi saobraćajni inžinjeri zaposleni kod vas sigurno došli do nekog rešenja koje bi smanjilo broj nezgoda.

Na mnogim mestima sam naišao na tvrdnju da ste vi u obavezi da ukoliko postoji mesto gde se često dešavaju nezgode to mesto obiđete i uradite nešto povodom toka. Ne znam da li je to tačno, ali ako jeste, onda stvarno nešto treba da se uradi na tom kružnom toku (makar da se postavi onaj znak za crnu tačku na putu.

Pozdrav

Dušan Popović
 
Samo izmena geometrije uliva može da promeni stanje u kvalitativnom smislu :grand: .
Vozila koja dolaze iz Zemuna jednostavno imaju previše komforan ulaz i nemaju nikakav dojam da ulaze u KT. (znak nije dovoljan!)

Saobraćajnice bi trebalo projektovati tako da vozač intuitivno (bazirano na nekom prthodnom iskstvu) uradi neku radnju a da proverom znaka samo potvrdi tu radnju: npr kad skrećete desno u raskrsnici instiktivno okrećete glavu ulevo jer odatle preti potencijalna opasnost) ili npr kad se ukrštate iz ulice ukojoj je bočno parkiranje i vozna je samo jedna traka sa ulicom u kojoj su tri vozne trake logično je i normalno da usporite i zaustavite se pre nego stupite u takvu raskrsnicu. AKo znak nije u skladu sa ovim očekivanjem to je potencijlno opasno mesto (primer raskrsnica Dušana Vukasovića i Jurija Gagarina-sev deo)-prednost je administrativnim putem data nelogičnoj ulici i ovo mesto je bilo jedno od crnih tačaka na mapi Beohgrada dok nisu semaforizovali ovu raskrsnicu.

Poenta cele priče je signalizacija treba da bude u saglasnosti sa očekivanjima vozača a ne u koliziji.

PS: dobro je da ti odgovaraju iz Sekraterijata, mene odavno kuliraju :?
 
Vrh